Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kamy schreef:Toen ik bij een farmaceut werkte, leerde ik tijdens een cursus dat griep een soort puzzlestukje is. Heb jij het stukje in je waar de puzzle in past, krijg je de griep.
Citaat:Heb je dat stukje niet, krijg je de griep ook niet. Dus dat heeft niet alleen met je "weerstand" te maken.
Citaat:Verder krijg je met een enting verzwakt of dood materiaal van een "ziekte" ingespoten om je immuun systeem wakker te schudden. Je krijgt niet de ziekte zelf ingespoten.
Kamy schreef:Over puzzlestukjes: stel variant A is actief. Maar jij hebt de receptor (ontvanger/puzzlestukje) voor variant B. Dan zal de griep met A jou niet ziek maken.
pmarena schreef:Voor de goede orde:
Ik verdiep me heel erg in de voors en tegens van wel of niet vaccineren en eerlijk is eerlijk, hoe meer je je er ècht in verdiept, hoe meer ellende je tegenkomt en hoe meer ervaringsverhalen van mensen waarbij vaccinaties overduidelijk hele nare gevolgen hadden. Je moet even zoeken maar dan geeft het RIVM zelf ook toe dat er meerdere doden per jaar vallen waarbij iemand vrijwel direct na het zetten van de prik bvb. begint te klapwieken, in shock raakt en niet meer wakker wordt. En dat is dan "alleen nog maar" het meest ernstige geval, overlijden. Een stuk of 10 mensen per jaar die het niet overleven is blijkbaar doodnormaal. Gevalletje pech gehad. Het zal je kind maar zijn....
Je moet er voor open staan om verhalen van de andere kant te horen maar dan zijn er ook héél veel te vinden. Van hele normale mensen, die meestal heel erg pro vaccineren waren en gewoon deden wat ze dachten dat goed was voor hun kind / zichzelf/ de samenleving.
Omdat we dat met de paplepel ingegoten (en aangestampt!) hebben gekregen.
En men elkaar verdringt om iemand die er zelfs maar aan durft te twijfelen, belachelijk te maken![]()
Totdat ze helaas zelf de gevolgen ondervondenDie verhalen zijn er gewoon volop, alleen ze worden door de media niet of nauwelijks verspreid waardoor de meeste mensen ze niet horen en denken dat het vergezocht, het allemaal super veilig is en het maar dom is om niet (of deels) te willen vaccineren...terwijl die keuze véél beter te begrijpen is als je je er in verdiept waarom mensen die keuze precies maken en ze niet voor het gemak maar voor gek en dom en simpel verklaart...
Want over het algemeen wordt die keuze niet zomaar lukraak binnen een half uurtje gemaakt maar gaan mensen dagen / weken / maanden / jaren lang door allerlei onderzoeken en lezingen van èchte experts in het medische veld heen werken (professionals die ook door schade en schande wijs zijn geworden) in de hoop gerustgesteld te worden over de veiligheid en het nut van vaccinaties...maar hoe dieper ze komen, hoe duidelijker het helaas wordt dat het allemaal helemaal niet zo geweldig is helaas....en zeker geen bewijs van veiligheid betreffende effecten op de langere termijn.
Een ieder mag daar weer vanalles achter zoeken en domweg alles weglachen
Maar puntje bij paaltje: als je zo veel van dergelijke hele akelige ervarings-verhalen hoort / leest van ECHTE mensen wiens kinderen juist alles oplopen waar je tegen vaccineert doordat de vaccinaties veels te heftige zaken in hun lichaam triggeren... dan kom je ook vaak tegen dat (wederom gewoon echte, normale, geen alu-hoedjes of iets....) mensen na jaren van het kastje naar de muur te zijn gestuurd met problemen waar geen oplossing voor lijkt te zijn, uiteindelijk op 1 of andere wijze bij het ontstoren van hun vaccinaties of medicatie terecht komen waarbij als het ware de reststoffen uit het systeem gewerkt worden.
Het zal de meeste van die mensen verder aan hun bips oxideren hoe het precies werkt, maar na jaren vanalles proberen met maar matige resultaten en plotsklaps heel duidelijke verbetering zien nadat ze begonnen zijn met ontstoren.....dat is toch wel interessant
ChiVet schreef:esmolove schreef:Vraag me af waarom de ouders van gevaccineerde kinderen zo bang zijn voor ongevaccineerde kinderen? Hun kinderen zijn gevaccineerd dus beschermd lijkt mij
Dat is omdat kinderen pas vanaf een bepaalde leeftijd kunnen worden gevaccineerd (mede vanwege maternale immuniteit). Als jouw oudere koter dan bijvoorbeeld 10 is en ongevaccineerd geïnfecteerd is, zal hij er misschien zelf alleen een beetje ziek van worden, maar kan hij een baby die nog niet is ingeënt wel infecteren wat ook tot de dood van datzelfde kindje kan leiden.
Dat zijn de verhalen die ik heb gehoord over ongeënte kinderen in plaats van geënte kinderen. Niet dat ze zo'n gevaar voor zichzelf zijn, maar ook voor de omgeving. Denk aan mensen die een verzwakt immuunsysteem (bijvoorbeeld door stamceltherapie) hebben, die zijn ook kwetsbaar voor deze ziektes. Hun eigen immuunsysteem werkt niet meer, dus hun enting heeft ook geen zin meer, omdat hun geheugencellen niet worden geactiveerd om antilichamen aan te maken. Waarbij jouw kindje dan misschien de mazelen zal overleven, kan dat wel de dood betekenen voor deze persoon.
Dat betekent niet dat jullie moeten enten, ik vind het alleen maar goed dat er kritisch wordt gekeken naar de entingen. Wel moet ik zeggen dat ik, vooral pmarena, juist niet meer kritisch vindt. Want ook tegenover de verhalen van anti-vaxers mag je zeker kritisch zijn. Bedenk goed dat één geval nog niet meteen in zijn algemeenheid wordt getrokken, want je zegt dat vaccins alleen maar op een muisje in een laboratorium worden getest en omschrijft hoe er met verschillende cijfers en onderzoeken is geknoeid. Dat heb je namelijk "gehoord". Nu bestaat er op Facebook o.a. een groep van een paar duizend man die volledig is gericht op "De gevaren van Bravosect": ook allemaal anekdotes. Gelukkig maakt anekdote geen feit, maar helaas maakt een anti-vaxers nog niet iemand die zich bewust is van hoe geënt wordt...
Edit:Citaat:Sterker nog: degenen die wèl gevaccineerd worden die krijgen die ziektes ingespoten dus die lopen er wèl mee rond....en zijn met een beetje pech dan besmettelijk!
Hier ga ik toch nog even op reageren, want dit schiet me het verkeerde keelgat in. Kritisch zijn is prima, maar dit is gewoon niet geïnformeerd. Heb je je überhaupt wel ingelezen (in plaats van eerst meningen te lezen) in wat een vaccin primair kan zijn? Die "ziektes" die worden ingespoten zijn niet langer meer schadelijk en kunnen dus ook niet overgedragen worden! Dit is ook gewoon overal op internet te vinden en zou je weten, mits je je fatsoenlijk had geïnformeerd.
Bizzybijtje schreef:pmarena schreef:Echter bij vaccins wordt er min of meer lukraak of na een onderzoekje van een aantal maanden bij muizen o.i.d. geconcludeerd dat het allemaal veilig genoeg is voor onze kinderen en onszelf
Dat is nogal een uitspraak, mag ik vragen waar je die op baseert? En feiten bedoel ik, niet "ik heb horen zeggen".
conejo schreef:Wat mij opvalt bij veel mensen die niet enten is dat ze hun mening klaar hebben over mensen die wel enten.
Maar ook roepen dat ze dat onjuist vinden van de mensen die wel enten over hun die niet enten.
Ze doen hetzelfde waarvan ze de andere groep beschuldigingen.
Ik ga niet verder in op de discussie. Ieder moet doen wat hij/zij het beste lijkt.
bigone schreef:http://spotzi.com/nl/kaarten/milieu-en- ... nederland/
Dit is even voor mensen die het zo natuurlijk en gezond mogelijk willen doen voor zichzelf en vooral voor hun kinderen. Het is BEWEZEN dat fijnstof zeer schadelijk is voor de gezondheid dus ik zou zeggen, woon je in een gebied dat zeer hoog scoort, dan zou ik maar snel gaan verhuizen want die dosis fijnstof die je kind hier binnen krijgt is een veel grotere kans op astma en allergien dan de entingen.
MusicIsLife schreef:Mijn mening over de HPV is overigens wel anders en er toen voor gekozen deze niet te nemen...
Kiichi schreef:esmolove schreef:Vraag me af waarom de ouders van gevaccineerde kinderen zo bang zijn voor ongevaccineerde kinderen? Hun kinderen zijn gevaccineerd dus beschermd lijkt mij
Dat heeft o.a. met infectiedruk te makenals één iemand in je omgeving snottert, hoef je niet direct ziek te worden. Als iedereen in je omgeving snottert, gaan er zoveel bacteriën en virussen in de rondte, dat je afweer die hoeveelheid gewoon niet meer aan kan en, ondanks een goede weerstand, je toch ziek wordt. Om als goed gekend voorbeeld aan te geven bij onze geliefde viervoeters (honden dan
): kennelhoest!
Gevaccineerde kinderen kunnen nog steeds ziek worden, maar hun immuunsysteem is hierop getraind (zolang de ziekteverwekker geen mutaties heeft ondergaan) en om deze reden gaan ze de ziekte beter kunnen aanvechten en minder virus/bacteriën etc. uitscheiden. Als een niet-gevaccineerd kind de ziekte oploopt, gaan die , waardoor de infectiedruk hoger is en de andere kinderen meer risico lopen. Dit ervan uitgaande dat de kinderen (wel/niet gevacc) verder gelijk waren qua gezondheid etc. En dat is natuurlijk nooit zo en hierdoor zijn er individuele verschillen. Wat meteen kan verklaren waarom niet-gevaccineerde kinderen soms minder ziek zijn dan wel-gevaccineerde kinderen met eenzelfde ziekte.
Dat gezegd zijnde is dit een welles-nietes verhaal. Interessant om te lezen, want ik sta overal voor open en als ik daadwerkelijk harde bewijzen zie (Web of Science, PubMed artikelen etc.) i.p.v. Youtube filmpjes, dan wil ik best daar serieus over na gaan denken. Maar voor nu heb ik betere dingen te doen (genetica studeren bvb.) en heb ik geen zin om me hier verder in te verdiepen.
pmarena schreef:Dat vind ik dan wel weer een interessante uitspraak, heb je wellicht nog enig idee hoe je die wijsheid hebt verworven dat niet-gevaccineerde kinderen significant meer virussen/bacteriën uit zouden scheiden?
Verosjaak schreef:Naar wat ik begrijp is het niet zo dat de geprikte personen de ziekte krijgen en deze niet aankunnen. Het zijn simpelweg de "hulpstoffen" die teveel zijn voor het systeem. De reactie op de ingespoten rommel is te heftig als het ware.pmarena schreef:Voor de goede orde:
Ik verdiep me heel erg in de voors en tegens van wel of niet vaccineren en eerlijk is eerlijk, hoe meer je je er ècht in verdiept, hoe meer ellende je tegenkomt en hoe meer ervaringsverhalen van mensen waarbij vaccinaties overduidelijk hele nare gevolgen hadden. Je moet even zoeken maar dan geeft het RIVM zelf ook toe dat er meerdere doden per jaar vallen waarbij iemand vrijwel direct na het zetten van de prik bvb. begint te klapwieken, in shock raakt en niet meer wakker wordt. En dat is dan "alleen nog maar" het meest ernstige geval, overlijden. Een stuk of 10 mensen per jaar die het niet overleven is blijkbaar doodnormaal. Gevalletje pech gehad. Het zal je kind maar zijn....
Je moet er voor open staan om verhalen van de andere kant te horen maar dan zijn er ook héél veel te vinden. Van hele normale mensen, die meestal heel erg pro vaccineren waren en gewoon deden wat ze dachten dat goed was voor hun kind / zichzelf/ de samenleving.
Omdat we dat met de paplepel ingegoten (en aangestampt!) hebben gekregen.
En men elkaar verdringt om iemand die er zelfs maar aan durft te twijfelen, belachelijk te maken![]()
Totdat ze helaas zelf de gevolgen ondervondenDie verhalen zijn er gewoon volop, alleen ze worden door de media niet of nauwelijks verspreid waardoor de meeste mensen ze niet horen en denken dat het vergezocht, het allemaal super veilig is en het maar dom is om niet (of deels) te willen vaccineren...terwijl die keuze véél beter te begrijpen is als je je er in verdiept waarom mensen die keuze precies maken en ze niet voor het gemak maar voor gek en dom en simpel verklaart...
Want over het algemeen wordt die keuze niet zomaar lukraak binnen een half uurtje gemaakt maar gaan mensen dagen / weken / maanden / jaren lang door allerlei onderzoeken en lezingen van èchte experts in het medische veld heen werken (professionals die ook door schade en schande wijs zijn geworden) in de hoop gerustgesteld te worden over de veiligheid en het nut van vaccinaties...maar hoe dieper ze komen, hoe duidelijker het helaas wordt dat het allemaal helemaal niet zo geweldig is helaas....en zeker geen bewijs van veiligheid betreffende effecten op de langere termijn.
Een ieder mag daar weer vanalles achter zoeken en domweg alles weglachen
Maar puntje bij paaltje: als je zo veel van dergelijke hele akelige ervarings-verhalen hoort / leest van ECHTE mensen wiens kinderen juist alles oplopen waar je tegen vaccineert doordat de vaccinaties veels te heftige zaken in hun lichaam triggeren... dan kom je ook vaak tegen dat (wederom gewoon echte, normale, geen alu-hoedjes of iets....) mensen na jaren van het kastje naar de muur te zijn gestuurd met problemen waar geen oplossing voor lijkt te zijn, uiteindelijk op 1 of andere wijze bij het ontstoren van hun vaccinaties of medicatie terecht komen waarbij als het ware de reststoffen uit het systeem gewerkt worden.
Het zal de meeste van die mensen verder aan hun bips oxideren hoe het precies werkt, maar na jaren vanalles proberen met maar matige resultaten en plotsklaps heel duidelijke verbetering zien nadat ze begonnen zijn met ontstoren.....dat is toch wel interessant
Ik wil vooral hierop reageren. Is het niet zo (en dit is een gedachtegang) dat als deze kinderen niet waren gevaccineerd dat ze dan op een later moment zodra de ziekte wel om de hoek komt kijken ook niet alsnog overleden waren? Als een dode/verzwakte virus al te veel is voor het lichaam wat veroorzaakt een levend virus dan wel niet?
Nadir schreef:Vaccinaties hebben voor mijn zoontje voor heel veel ellende gezorgd. Dat wens ik niemand toe.
Het ontstoren van de vaccinaties heeft een groot deel van deze ellende weer teniet gedaan. Ook het ontstoren van de oxcytocine die bij de bevalling gebruikt is heeft ons veel opgeleverd.
Geldklopperij? Misschien denk je er zo over als het je niet oplevert wat je er van verwacht. Omdat wij aanvullend verzekerd zijn heeft onze zorgverzekeraar het grootste deel van de behandelingen betaald. Maar als ik alles zelf had moeten betalen had ik dit er zeker voor over gehad. Ook als het 10x zo duur was geweest.
Ik zal je een pb sturen over hoe dit in zijn werk ging TS.