Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:44

Wat een venijnige reactie. Wat maakt dat je zo onaardig doet?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:46

Als we kijken naar de verschillen tussen zuigelingensterfte en perinatale sterfte zien we dat gemiddeld over de periode 2000 tot en met 2011 per 100.000 kinderen er 2,31 per week overleden in de periode tussen vier weken en een jaar. In die periode zijn er vier inentingsmomenten. Je kunt dus op grond van deze cijfers verwachten dat (bij een vaccinatiegraad van 95 procent) het in een willekeurig jaar 4 maal 2,31 maal 0,95 is 8,78 keer per 100.000 vaccinaties voorkomt dat een baby overlijdt binnen een week na de inenting. Gegeven een geboortecijfer van ongeveer 191.000 per jaar in genoemde periode komt dat uit op ongeveer 17 per jaar (en 34 als je een marge van twee weken neemt). Dat zal in de praktijk wat minder zijn, omdat kinderen die al ernstig ziek zijn soms niet worden gevaccineerd. Voor die 17 ouderparen is zoiets natuurlijk heel erg, en in veel gevallen zullen ze denken dat de vaccinatie de oorzaak is, zeker als er niet een voor hen duidelijke andere oorzaak is. In dat geval komt het overlijden tegenwoordig terecht bij het Lareb, en wordt er onderzoek gedaan. We zullen zien dat het aantal verdachte overlijdens veel minder is dan die enkele tientallen die deze berekening oplevert.

Hoe zit het met de sterfte onder kinderen tot 5 jaar? Volgens de gegevens van het CBS stierven er in 2011 in totaal 104 kinderen van 1 tot en met 4 jaar oud, en dat komt neer op 0,27 per week per 100.000. Volgens het Nederlandse standaardschema wordt die groep tweemaal gevaccineerd, met 14 maanden (BMR-1 en MenC) en met 4 jaar (DKTP-5). Het zal dus jaarlijks gemiddeld 0,5 maal voorkomen dat een kindje in die leeftijdsgroep binnen een week na vaccinatie overlijdt en 1 maal dat het binnen twee weken gebeurt.

Bron: het nationaal kompas/cbs.

@piezze: zal wel een bijwerking zijn van mijn vaccinaties.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 05-11-16 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:46

Kamy schreef:
Toen ik bij een farmaceut werkte, leerde ik tijdens een cursus dat griep een soort puzzlestukje is. Heb jij het stukje in je waar de puzzle in past, krijg je de griep.

Beeldspraak kan ingewikkeld zijn.
Het omgekeerde geloof ik ook.
(Je adaptieve immuunsysteem weet hoe het het 'puzzelstukje griep' kan herkennen en uiteindelijk slopen - de ziekmaker wordt herkend de ziekte zelf gaat niet door.)

Citaat:
Heb je dat stukje niet, krijg je de griep ook niet. Dus dat heeft niet alleen met je "weerstand" te maken.

...maar deze vat ik niet.
Citaat:
Verder krijg je met een enting verzwakt of dood materiaal van een "ziekte" ingespoten om je immuun systeem wakker te schudden. Je krijgt niet de ziekte zelf ingespoten.

Je immuunsysteem wordt niet wakker of dat soort dingen van een vaccin.
Je 'aangeleerd' immuunsysteem, inclusief de geheugencellen krijgen de informatie 'dit is hoe 3 vijanden er uit zien'.
(Met hopelijk het effect dat er een uiterst effectieve aanval volgt - maar van slapen was geen sprake.)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:56

Over puzzlestukjes: stel variant A is actief. Maar jij hebt de receptor (ontvanger/puzzlestukje) voor variant B. Dan zal de griep met A jou niet ziek maken. Stel dat er veel zieken in je omgeving zijn maar jij wordt niet ziek. Ligt dat niet alleen aan je weerstand waarvan je dan denkt dat die misschien beter is dan die van de zieken. Je hebt simpelweg een ander puzzlestukje.

Dat bedoelde ik ook: je immuun systeem gaat verdedigen en daardoor bouw je herkenning en "antistoffen" in de volksmond op waardoor je (beter) beschermd bent.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:05

Kamy schreef:
Over puzzlestukjes: stel variant A is actief. Maar jij hebt de receptor (ontvanger/puzzlestukje) voor variant B. Dan zal de griep met A jou niet ziek maken.

....ik weet dat een aantal griep typen aangeduid worden met de letter A, waaronder de killer van 1918.

Maar ik snap toch je beeldspaak niet.

Je wordt niet ziek van de A griep als:
hetzij je aangeboren immuunsysteem loeisterk is,
of je adaptief immuunsysteem weet hoe types A er uit zien.
(De Mexicaanse griep van 3 jaar terug of wat was het. Was verwant aan de killer van 1918, en de epidemieën van 1956 en 1967. Ik ging er maar van uit dat 'ik' dit nog wist.)

Wat dit van doen heeft met 'je hebt een receptor voor iets anders, dus word je niet ziek' - ?

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:09

Ik weet niet als dit filmpje al door iemand anders geplaatst is maar dit is een redelijk duidelijk filmpje over vaccineren. https://youtu.be/9bYqgp6RcPM

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:14

Ik heb niet echt een mening over vaccineren.

https://youtu.be/Xm1nw93eTLs
Serie over vaccineren ja of nee, gebruikt bij Arjen Lubach's aflevering over vaccineren.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:15

Janneke euhmmmm ja. Als het niet past dan past het niet, net als bij een puzzle. Haha. Als de actieve griep variant bv rechts een uitstulping heeft. En jou griep/immuun puzzle stukje heeft niet het bijpassende "gaatje" gaat de griep aan je voorbij.
Past het wel en krijg je de griep dan speelt je weerstand en sterkte immuun systeem zeker mee!
Maar een spuit halen is geen 100% garantie. Je hoort zo vaak: ik heb de spuit gehaald en krijg alsnog de griep.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:19

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:41

pmarena schreef:
Voor de goede orde:

Ik verdiep me heel erg in de voors en tegens van wel of niet vaccineren en eerlijk is eerlijk, hoe meer je je er ècht in verdiept, hoe meer ellende je tegenkomt en hoe meer ervaringsverhalen van mensen waarbij vaccinaties overduidelijk hele nare gevolgen hadden. Je moet even zoeken maar dan geeft het RIVM zelf ook toe dat er meerdere doden per jaar vallen waarbij iemand vrijwel direct na het zetten van de prik bvb. begint te klapwieken, in shock raakt en niet meer wakker wordt. En dat is dan "alleen nog maar" het meest ernstige geval, overlijden. Een stuk of 10 mensen per jaar die het niet overleven is blijkbaar doodnormaal. Gevalletje pech gehad. Het zal je kind maar zijn....

Je moet er voor open staan om verhalen van de andere kant te horen maar dan zijn er ook héél veel te vinden. Van hele normale mensen, die meestal heel erg pro vaccineren waren en gewoon deden wat ze dachten dat goed was voor hun kind / zichzelf/ de samenleving.

Omdat we dat met de paplepel ingegoten (en aangestampt!) hebben gekregen.
En men elkaar verdringt om iemand die er zelfs maar aan durft te twijfelen, belachelijk te maken -O-

Totdat ze helaas zelf de gevolgen ondervonden -O- Die verhalen zijn er gewoon volop, alleen ze worden door de media niet of nauwelijks verspreid waardoor de meeste mensen ze niet horen en denken dat het vergezocht, het allemaal super veilig is en het maar dom is om niet (of deels) te willen vaccineren...terwijl die keuze véél beter te begrijpen is als je je er in verdiept waarom mensen die keuze precies maken en ze niet voor het gemak maar voor gek en dom en simpel verklaart...

Want over het algemeen wordt die keuze niet zomaar lukraak binnen een half uurtje gemaakt maar gaan mensen dagen / weken / maanden / jaren lang door allerlei onderzoeken en lezingen van èchte experts in het medische veld heen werken (professionals die ook door schade en schande wijs zijn geworden) in de hoop gerustgesteld te worden over de veiligheid en het nut van vaccinaties...maar hoe dieper ze komen, hoe duidelijker het helaas wordt dat het allemaal helemaal niet zo geweldig is helaas....en zeker geen bewijs van veiligheid betreffende effecten op de langere termijn.

Een ieder mag daar weer vanalles achter zoeken en domweg alles weglachen :)

Maar puntje bij paaltje: als je zo veel van dergelijke hele akelige ervarings-verhalen hoort / leest van ECHTE mensen wiens kinderen juist alles oplopen waar je tegen vaccineert doordat de vaccinaties veels te heftige zaken in hun lichaam triggeren... dan kom je ook vaak tegen dat (wederom gewoon echte, normale, geen alu-hoedjes of iets....) mensen na jaren van het kastje naar de muur te zijn gestuurd met problemen waar geen oplossing voor lijkt te zijn, uiteindelijk op 1 of andere wijze bij het ontstoren van hun vaccinaties of medicatie terecht komen waarbij als het ware de reststoffen uit het systeem gewerkt worden.

Het zal de meeste van die mensen verder aan hun bips oxideren hoe het precies werkt, maar na jaren vanalles proberen met maar matige resultaten en plotsklaps heel duidelijke verbetering zien nadat ze begonnen zijn met ontstoren.....dat is toch wel interessant :)

Ik wil vooral hierop reageren. Is het niet zo (en dit is een gedachtegang) dat als deze kinderen niet waren gevaccineerd dat ze dan op een later moment zodra de ziekte wel om de hoek komt kijken ook niet alsnog overleden waren? Als een dode/verzwakte virus al te veel is voor het lichaam wat veroorzaakt een levend virus dan wel niet? Dit is natuurlijk koffie dik kijken, mogelijk dat de ziekte hier ook niet meer leeft omdat juist mensen gevaccineerd zijn, maar ook mogelijk omdat je in een stad/land met veel mensen dat het virus altijd bestaat maar niet meer aan het licht komt door de vaccinaties. Een individu die niet gevaccineerd is zal geen epidemie of iets veroorzaken. Maar ik denk dat als grote groepen dit gaan doen de kans dat de grip van een virus en doorontwikkeling van zo'n virus alleen maar groter wordt met een epidemie als gevolg. Maar hoe bepaal je welk individu wel of niet gevaccineerd kan worden. Je weet helaas niet wie wel of niet gevoelig is voor bepaalde vaccinaties.

Ik denk dat vaccineren met deze nare gevolgen hetzelfde risico met zich meedraagt als auto rijden. En dat dan ook iedere sterfte of ziek zijn te vergelijken is met een auto ongeluk. Het is iets waar je geen grip op hebt en iedereen kan overkomen en toch nemen we het risico.

Achteraf ontstoren kan per individu dus wel bepaald worden omdat dan al is gemerkt dat het lichaam er niet goed tegen kan, maar dit zal sterfte na een vaccinatie niet tegen gaan. Echter vraag ik me dan af of je het risico wilt lopen het virus zelf op te lopen, want het lijkt me dat als je de vaccinatie niet goed verdraagt het virus veel ernstigere gevolgen kan opleveren. Maar je kan achteraf met ontstoren natuurlijk zelf in het risico afwegen.

Ik neig dus meer naar pro dan tegen, maar ik vind het een absoluut interessant onderwerp om over te praten en ideeën/overtuigingen uit te wisselen. Niemand is van een beetje brainstormen slechter geworden :) .

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 01:47

Ik heb altijd begrepen dat inenten niet beschermd tegen het krijgen van een ziekte maar juist ervoor zorgt dat het verloop minder heftig is.
Heb zelf alle entingen gehad en toch ook de mazelen gehad. Waren wel 8 plekjes in totaal.

Enten beschermt ook de kwetsbare en niet geente personen, een voor ons onschuldig hooguit vervelend virus als koortslip is voor een pasgeboren baby dodelijk. Die heeft daar nog niks tegen opgebouwd.
Zo zie ik ook de vaccinaties, het helpt je lichaam iets op te bouwen.

Wat ik alleen niet snap, ontsporen zou mij helpen de zware metalen verwijderen van een enting van 38 jaar geleden.
Nou woon ik heel mijn leven vlak bij het industriegebied van Nederland. Heb zo het idee dat dat voor meer zware metalen in mijn lichaam heeft gezorgd dan die enting van toen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 01:52

phormicola schreef:
Is dit niet voornamelijk een manier om je portemonnee te ontstoren van de druk van overtollig geld?

Uiteraard! :j
Daarbij prima voor mensen met ernstige nikkel-allergie, die zo hun laatste muntgeld kwijtraken en daardoor minder nikkel bij zich dragen. Een win-win situatie. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 06:52

Dat is zeker win-win! :')

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 07:59

"Ik heb het ggevoel dat daar geen goede dingen inzitten" aldus iemand uit het filmpje van Lubach. Hier gaat het al mis...

En ook de andere vragen en argumenten zijn nergens op gebasseerd. Het is allemaal info van "horen van" en het lijkt zo wel een hype.

Ik heb het idee dat er hier word ingespeeld op de hype om zo wat geld te gaan vangen. Waarom? Omdat ik echt een groot stuk info mis op internet van wat het doet, hoe het werkt etc. + ik ben voorstander van vaccineren. Ik mis de gehele wetenschappelijke onderbouwing en door wie is dit bedacht en onderzocht?

Ik ben ook geen dokter, dus alles wat ik hier zeg is ook maar van de info wat ik zelf weet + een stukje van wat je gehoord hebt natuurlijk... Maar ik ga bij dit sport onderwerpen eerst altijd zelf opzoek naar meer info alvorens ik van alles roep. Zo ook bij het "verstoren" van vaccinaties.

Ik moet voor mijn reis de het hele rattenplan aan vaccibaties hebben. Waarom?
- Zonder de gele koorts vaccinatie kom je het land al niet in.
- Rabiës is dodelijk. Ben je niet ingeënt heb je een zeldzaam serum nodig. Dat serum hebben ze daar maar op een aantal locaties. Vanaf de locatie waar ik zit, gaat deze reis te lang zijn en zal ik kunnen bezwijken knder deze ziekte. Ben ik wel geënt, hoef ik nog maar 1 serum te hebben als ik besmet ben, dat ze wèl in alle ziekenhuizen daar hebben.
- Hep A + B, leverontstekingen. Het is niet het meest hygiënische land waar ik heen ga. Hep A en B loop je hier snel op. Hep A kun je goed ziek van zijn. Hep B is chronisch. Dan kies ik liever voor de vaccinatie als voor verhoogd risico op chronische ziekte.
- DTP de drifterie, tetanus en polio. De drifterie en polio zijn erg besmettelijk. Ik ga niet dit risico lopen om vervolgens anderen hiermee te kunnen besmetten. Dan krijg je hetzelfde effect als uit het filmpje. Een deel vaccineerd niet, ik ga naar het buitenland en neem polio of drifterie mee terug, meerdere mensen besmet. Polio weer terug in NL... En de Tetanus, ik kom veel met dieren en straatvuil in aanraking daar. Dus beter voorkomen dan genezen...

Ik ben vòòr vaccineren, vroeger ook niet een van de ziektes gehad waarvoor ik gevaccineerd ben. Als iemand hier wel tegen is of denkt over het verstoren hiervan ben ik erg benieuwd naar waarom en waar het op gebasseerd is!:)

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 08:04

Mijn mening over de HPV is overigens wel anders en er toen voor gekozen deze niet te nemen...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:23

Vaccinaties hebben voor mijn zoontje voor heel veel ellende gezorgd. Dat wens ik niemand toe.

Het ontstoren van de vaccinaties heeft een groot deel van deze ellende weer teniet gedaan. Ook het ontstoren van de oxcytocine die bij de bevalling gebruikt is heeft ons veel opgeleverd.

Geldklopperij? Misschien denk je er zo over als het je niet oplevert wat je er van verwacht. Omdat wij aanvullend verzekerd zijn heeft onze zorgverzekeraar het grootste deel van de behandelingen betaald. Maar als ik alles zelf had moeten betalen had ik dit er zeker voor over gehad. Ook als het 10x zo duur was geweest.

Ik zal je een pb sturen over hoe dit in zijn werk ging TS.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 09:28

ChiVet schreef:
esmolove schreef:
Vraag me af waarom de ouders van gevaccineerde kinderen zo bang zijn voor ongevaccineerde kinderen? Hun kinderen zijn gevaccineerd dus beschermd lijkt mij :o

Dat is omdat kinderen pas vanaf een bepaalde leeftijd kunnen worden gevaccineerd (mede vanwege maternale immuniteit). Als jouw oudere koter dan bijvoorbeeld 10 is en ongevaccineerd geïnfecteerd is, zal hij er misschien zelf alleen een beetje ziek van worden, maar kan hij een baby die nog niet is ingeënt wel infecteren wat ook tot de dood van datzelfde kindje kan leiden.
Dat zijn de verhalen die ik heb gehoord over ongeënte kinderen in plaats van geënte kinderen. Niet dat ze zo'n gevaar voor zichzelf zijn, maar ook voor de omgeving. Denk aan mensen die een verzwakt immuunsysteem (bijvoorbeeld door stamceltherapie) hebben, die zijn ook kwetsbaar voor deze ziektes. Hun eigen immuunsysteem werkt niet meer, dus hun enting heeft ook geen zin meer, omdat hun geheugencellen niet worden geactiveerd om antilichamen aan te maken. Waarbij jouw kindje dan misschien de mazelen zal overleven, kan dat wel de dood betekenen voor deze persoon.
Dat betekent niet dat jullie moeten enten, ik vind het alleen maar goed dat er kritisch wordt gekeken naar de entingen. Wel moet ik zeggen dat ik, vooral pmarena, juist niet meer kritisch vindt. Want ook tegenover de verhalen van anti-vaxers mag je zeker kritisch zijn. Bedenk goed dat één geval nog niet meteen in zijn algemeenheid wordt getrokken, want je zegt dat vaccins alleen maar op een muisje in een laboratorium worden getest en omschrijft hoe er met verschillende cijfers en onderzoeken is geknoeid. Dat heb je namelijk "gehoord". Nu bestaat er op Facebook o.a. een groep van een paar duizend man die volledig is gericht op "De gevaren van Bravosect": ook allemaal anekdotes. Gelukkig maakt anekdote geen feit, maar helaas maakt een anti-vaxers nog niet iemand die zich bewust is van hoe geënt wordt...

Edit:
Citaat:
Sterker nog: degenen die wèl gevaccineerd worden die krijgen die ziektes ingespoten dus die lopen er wèl mee rond....en zijn met een beetje pech dan besmettelijk!

Hier ga ik toch nog even op reageren, want dit schiet me het verkeerde keelgat in. Kritisch zijn is prima, maar dit is gewoon niet geïnformeerd. Heb je je überhaupt wel ingelezen (in plaats van eerst meningen te lezen) in wat een vaccin primair kan zijn? Die "ziektes" die worden ingespoten zijn niet langer meer schadelijk en kunnen dus ook niet overgedragen worden! Dit is ook gewoon overal op internet te vinden en zou je weten, mits je je fatsoenlijk had geïnformeerd.

Ik ben erg benieuwd, omdat je zo specifiek benoemd dat niet gevaccineerde kinderen de bron van besmetting zouden zijn voor zwakkeren in de samenleving :)

Je begrijpt toch ook wel dat wèl gevaccineerden net zo goed ziektes op kunnen pakken en door kunnen geven?

En hoe denk je dat een niet gevaccineerde aan een ziekte komt? Die ontwikkelt hem zelf niet spontaan bij het eten van een boterham hoor :P

Wat betreft niet meer kritisch zijn heb je het helemaal fout. Uiteraard ben ik nog wel kritisch, op alles van beide kanten omdat je als normaal mens simpelweg niet alles na kan gaan wat iedereen beweerd en uiteindelijk toch maar vooral op je gevoel moet vertrouwen wie je denkt dat de waarheid spreekt,

En ja eerlijk is eerlijk, ik vind in de basis de kans groter dat er eerlijke info wordt vrijgegeven door ouders die melding maken van wat ze bij hun kind hebben zien gebeuren direct na het vaccineren. En naar wat experts zeggen die heel erg pro vaccins begonnen zijn maar gaandeweg niet langer hun ogen konden sluiten voor de problemen die er uit voort komen, en er vervolgens in gedoken zijn om uit te zoeken wat er nu eigenlijk mis gaat. En dat vooral dan vanuit een gevoel van hoe kan het nou dat wat ik in de praktijk zie, heel anders is dan wat mij in theorie geleerd is.

Voor zulke mensen is het echt een grote stap om buiten de lijntjes te denken. En vervolgens nog het lef te hebben om hun bevindingen wereldkundig te maken...omdat de kans groot is dat hun carrière daardoor kapot gemaakt wordt. Die mensen lezen alle onderzoeken die los en vast zitten en weten ze op waarde te schatten. Die zouden het liefste willen dat het gewoon allemaal in orde zou zijn maar als dat keer op keer niet zo blijkt te zijn dan maken ze dat wereldkundig. En daar kan je vanalles over vinden, zoals via lezingen die gelukkig ook vaak online geplaatst worden.

Waarom vinden mensen de meningen van zulke èchte experts uit de PRAKTIJK minder waard dan de meningen van degenen die het vaccin maken of er op andere manier hun geld aan verdienen en die zeggen dat alles wel okee is?

Ik vind dat raar :)

Er zijn gewoon GEEN bewijzen dat het ècht veilig is. want er is niet (en al helemaal niet langdurig en secuur) op babies getest want dat is on-etisch. Ik vind het geen prettig idee dat men zegt de gemiddelde volwassen kerel kan er tegen DUS een baby ook, en die geven we gewoon exact dezelfde dosis, komt wel goed schatje :(:)

Oja en wat betreft besmettelijk zijn van gevaccineerden:

http://www.greenmedinfo.com/blog/vaccin ... s-confirms

http://articles.mercola.com/sites/artic ... ccine.aspx

https://www.washingtonpost.com/news/to- ... paralyzed/

http://www.cnbc.com/2015/03/03/globe-ne ... sease.html

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:35

Bizzybijtje schreef:
pmarena schreef:
Echter bij vaccins wordt er min of meer lukraak of na een onderzoekje van een aantal maanden bij muizen o.i.d. geconcludeerd dat het allemaal veilig genoeg is voor onze kinderen en onszelf +:)+

Dat is nogal een uitspraak, mag ik vragen waar je die op baseert? En feiten bedoel ik, niet "ik heb horen zeggen".

Mecicaanse griepprik
Griepvaccin
Hvp vaccin

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 09:48

conejo schreef:
Wat mij opvalt bij veel mensen die niet enten is dat ze hun mening klaar hebben over mensen die wel enten.
Maar ook roepen dat ze dat onjuist vinden van de mensen die wel enten over hun die niet enten.

Ze doen hetzelfde waarvan ze de andere groep beschuldigingen.

Ik ga niet verder in op de discussie. Ieder moet doen wat hij/zij het beste lijkt.

Dat is helaas wederzijds.... het is jammer dat beide "kampen" de ander zo graag belachelijk willen maken.

Ik kan me goed voorstellen dat mensen vaccineren, het is ook gewoon eng om in te gaan tegen alles dat je je hele leven al ingestampt hebt gekregen.

Maar daarom kan je er bij de meeste mensen die heel bewust niet vaccineren, wel vanuit gaan dat ze die stap niet lichtjes genomen hebben... het is immers nogal wat om je kind zogezegd in gevaar te brengen volgens de geldende publieke opinie.

Beetje respect voor de mensen die kritisch zijn vind ik dan ook wel op zijn plaats.

En het niet bagatelliseren van problemen die mensen hebben ervaren na vaccineren ook...alsof die ouders het aan elkaar staan te liegen dat ze met een kerngezond kind naar de dokter / CB gingen en met een lamlendig kind naar huis gingen waar een paar uur later de ambulance aan te pas moest komen -O- Of dat ze liegen dat hun kind ineens bepaalde verworvenheden verliest na de prikken...

Dergelijk praktijkervaringen zijn voor mij meer waard dan theoretische studies die gemanipuleerd kunnen worden. Ook al is de kans klein dat het bij je kind gebeurd....de kans op complicaties door de ziektes waartegen je prikt is dat ook....

En een niet gevaccineerd kan (complicaties door) de ziektes krijgen.

Een wel gevaccineerd kind kan ook nog steeds (complicaties door) de ziektes krijgen.
En daar bovenop dan nog complicaties door de prikken!

Nou geef mijn portie dan maar aan Fikkie. Of beter nog vernietig het maar lekker want Fikkie er mee lastig vallen hoeft ook niet :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 09:56

bigone schreef:
http://spotzi.com/nl/kaarten/milieu-en- ... nederland/

Dit is even voor mensen die het zo natuurlijk en gezond mogelijk willen doen voor zichzelf en vooral voor hun kinderen. Het is BEWEZEN dat fijnstof zeer schadelijk is voor de gezondheid dus ik zou zeggen, woon je in een gebied dat zeer hoog scoort, dan zou ik maar snel gaan verhuizen want die dosis fijnstof die je kind hier binnen krijgt is een veel grotere kans op astma en allergien dan de entingen.

Ja maar wil je daarmee nou zeggen dat het toch allemaal niks meer uitmaakt?

Als je al veel fijnstof binnen krijgt dan lijkt het me des te zinvoller om te zorgen dat je de druk op andere "slechte zaken" laag houdt.

Je lijf wordt toch al door zoveel belaagd tegenwoordig, wat je dan kan voorkomen is mooi meegenomen toch :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:58

MusicIsLife schreef:
Mijn mening over de HPV is overigens wel anders en er toen voor gekozen deze niet te nemen...

Ook ik heb de HPV niet genomen en mijn dochter krijgt 'm ook niet. De rest heb ik, weldoordacht, wel laten zetten. Alhoewel ik het er mee eens ben dat die kleintjes tegenwoordig erg veel vaccins in een korte tijd binnen krijgen. Ik heb mijn eigen schema van vroeger ernaast gelegd en dat ging vroeger toch beduidend minder vlot.

Ik kon ook begrijpen waarom sommige ouders niet lieten prikken. Het is hartverscheurend om je kindje zo te zien huilen van pijn. Op dat soort momenten bedacht ik me alleen dat dit veel minder erg was dan bijvoorbeeld een eventuele polio en dat het mijn taak als ouder is om mijn kind dat te besparen met de middelen die voor handen zijn.

Het is ook een stukje vooruit kijken en inzien hoe niet vaccineren enorme gevolgen kan hebben voor toekomstige kindjes. Zeker als deze huidige trend zich voortzet :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 09:59

Kiichi schreef:
esmolove schreef:
Vraag me af waarom de ouders van gevaccineerde kinderen zo bang zijn voor ongevaccineerde kinderen? Hun kinderen zijn gevaccineerd dus beschermd lijkt mij :o

Dat heeft o.a. met infectiedruk te maken :Y) als één iemand in je omgeving snottert, hoef je niet direct ziek te worden. Als iedereen in je omgeving snottert, gaan er zoveel bacteriën en virussen in de rondte, dat je afweer die hoeveelheid gewoon niet meer aan kan en, ondanks een goede weerstand, je toch ziek wordt. Om als goed gekend voorbeeld aan te geven bij onze geliefde viervoeters (honden dan :+ ): kennelhoest!

Gevaccineerde kinderen kunnen nog steeds ziek worden, maar hun immuunsysteem is hierop getraind (zolang de ziekteverwekker geen mutaties heeft ondergaan) en om deze reden gaan ze de ziekte beter kunnen aanvechten en minder virus/bacteriën etc. uitscheiden. Als een niet-gevaccineerd kind de ziekte oploopt, gaan die , waardoor de infectiedruk hoger is en de andere kinderen meer risico lopen. Dit ervan uitgaande dat de kinderen (wel/niet gevacc) verder gelijk waren qua gezondheid etc. En dat is natuurlijk nooit zo en hierdoor zijn er individuele verschillen. Wat meteen kan verklaren waarom niet-gevaccineerde kinderen soms minder ziek zijn dan wel-gevaccineerde kinderen met eenzelfde ziekte.

Dat gezegd zijnde is dit een welles-nietes verhaal. Interessant om te lezen, want ik sta overal voor open en als ik daadwerkelijk harde bewijzen zie (Web of Science, PubMed artikelen etc.) i.p.v. Youtube filmpjes, dan wil ik best daar serieus over na gaan denken. Maar voor nu heb ik betere dingen te doen (genetica studeren bvb.) en heb ik geen zin om me hier verder in te verdiepen.

Dat vind ik dan wel weer een interessante uitspraak, heb je wellicht nog enig idee hoe je die wijsheid hebt verworven dat niet-gevaccineerde kinderen significant meer virussen/bacteriën uit zouden scheiden? :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:03

pmarena schreef:
Dat vind ik dan wel weer een interessante uitspraak, heb je wellicht nog enig idee hoe je die wijsheid hebt verworven dat niet-gevaccineerde kinderen significant meer virussen/bacteriën uit zouden scheiden? :)

Doordat bij hen het virus of bacterie de kans krijgt zich te vermeerderen. Het immuunsysteem moet eerst nog geactiveerd worden voordat bij deze kinderen het virus/bacterie geremd wordt.

Bij gevaccineerde kinderen wordt het virus/bacterie direct aangevallen.
En krijgt de ziekteverwekker geen of veel minder kans.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 10:07

Verosjaak schreef:
pmarena schreef:
Voor de goede orde:

Ik verdiep me heel erg in de voors en tegens van wel of niet vaccineren en eerlijk is eerlijk, hoe meer je je er ècht in verdiept, hoe meer ellende je tegenkomt en hoe meer ervaringsverhalen van mensen waarbij vaccinaties overduidelijk hele nare gevolgen hadden. Je moet even zoeken maar dan geeft het RIVM zelf ook toe dat er meerdere doden per jaar vallen waarbij iemand vrijwel direct na het zetten van de prik bvb. begint te klapwieken, in shock raakt en niet meer wakker wordt. En dat is dan "alleen nog maar" het meest ernstige geval, overlijden. Een stuk of 10 mensen per jaar die het niet overleven is blijkbaar doodnormaal. Gevalletje pech gehad. Het zal je kind maar zijn....

Je moet er voor open staan om verhalen van de andere kant te horen maar dan zijn er ook héél veel te vinden. Van hele normale mensen, die meestal heel erg pro vaccineren waren en gewoon deden wat ze dachten dat goed was voor hun kind / zichzelf/ de samenleving.

Omdat we dat met de paplepel ingegoten (en aangestampt!) hebben gekregen.
En men elkaar verdringt om iemand die er zelfs maar aan durft te twijfelen, belachelijk te maken -O-

Totdat ze helaas zelf de gevolgen ondervonden -O- Die verhalen zijn er gewoon volop, alleen ze worden door de media niet of nauwelijks verspreid waardoor de meeste mensen ze niet horen en denken dat het vergezocht, het allemaal super veilig is en het maar dom is om niet (of deels) te willen vaccineren...terwijl die keuze véél beter te begrijpen is als je je er in verdiept waarom mensen die keuze precies maken en ze niet voor het gemak maar voor gek en dom en simpel verklaart...

Want over het algemeen wordt die keuze niet zomaar lukraak binnen een half uurtje gemaakt maar gaan mensen dagen / weken / maanden / jaren lang door allerlei onderzoeken en lezingen van èchte experts in het medische veld heen werken (professionals die ook door schade en schande wijs zijn geworden) in de hoop gerustgesteld te worden over de veiligheid en het nut van vaccinaties...maar hoe dieper ze komen, hoe duidelijker het helaas wordt dat het allemaal helemaal niet zo geweldig is helaas....en zeker geen bewijs van veiligheid betreffende effecten op de langere termijn.

Een ieder mag daar weer vanalles achter zoeken en domweg alles weglachen :)

Maar puntje bij paaltje: als je zo veel van dergelijke hele akelige ervarings-verhalen hoort / leest van ECHTE mensen wiens kinderen juist alles oplopen waar je tegen vaccineert doordat de vaccinaties veels te heftige zaken in hun lichaam triggeren... dan kom je ook vaak tegen dat (wederom gewoon echte, normale, geen alu-hoedjes of iets....) mensen na jaren van het kastje naar de muur te zijn gestuurd met problemen waar geen oplossing voor lijkt te zijn, uiteindelijk op 1 of andere wijze bij het ontstoren van hun vaccinaties of medicatie terecht komen waarbij als het ware de reststoffen uit het systeem gewerkt worden.

Het zal de meeste van die mensen verder aan hun bips oxideren hoe het precies werkt, maar na jaren vanalles proberen met maar matige resultaten en plotsklaps heel duidelijke verbetering zien nadat ze begonnen zijn met ontstoren.....dat is toch wel interessant :)

Ik wil vooral hierop reageren. Is het niet zo (en dit is een gedachtegang) dat als deze kinderen niet waren gevaccineerd dat ze dan op een later moment zodra de ziekte wel om de hoek komt kijken ook niet alsnog overleden waren? Als een dode/verzwakte virus al te veel is voor het lichaam wat veroorzaakt een levend virus dan wel niet?
Naar wat ik begrijp is het niet zo dat de geprikte personen de ziekte krijgen en deze niet aankunnen. Het zijn simpelweg de "hulpstoffen" die teveel zijn voor het systeem. De reactie op de ingespoten rommel is te heftig als het ware.

Verder bedankt voor je fijne post +:)+

En inderdaad een beetje brainstormen zonder de ander klakkeloos voor domme idioot uit te maken kan hartstikke interessant zijn :j

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:11

Nadir schreef:
Vaccinaties hebben voor mijn zoontje voor heel veel ellende gezorgd. Dat wens ik niemand toe.

Het ontstoren van de vaccinaties heeft een groot deel van deze ellende weer teniet gedaan. Ook het ontstoren van de oxcytocine die bij de bevalling gebruikt is heeft ons veel opgeleverd.

Geldklopperij? Misschien denk je er zo over als het je niet oplevert wat je er van verwacht. Omdat wij aanvullend verzekerd zijn heeft onze zorgverzekeraar het grootste deel van de behandelingen betaald. Maar als ik alles zelf had moeten betalen had ik dit er zeker voor over gehad. Ook als het 10x zo duur was geweest.

Ik zal je een pb sturen over hoe dit in zijn werk ging TS.

Ik vind het mooi te lezen dat jouw zoontje hier zoveel baat bij heeft gehad.
Maar ehm... waarom de behandelwijze niet gewoon in het topic plaatsen? Is uiteraard jouw goed recht om het niet te doen, maar het zorgt er ook voor dat alles zo geheimzinnig blijft nu. En hoe geheimzinniger, hoe minder vertrouwen.