Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Waar kun je huiselijk geweld (anoniem) melden?
Volg de onderstande links
De Kindertelefoon. Bel 0800-0432 (gratis) of praat via de chat met een hulpverlener.
De politie. Bel 0900-8844.
Meld Misdaad Anoniem. Anoniem een melding maken van huiselijk geweld? Bel 0800-7000 of meld misdaad anoniem via internet .
vooreenveiligthuis.nl. Bel 0800-2000.
hwn schreef:Ik heb het verhaal niet helemaal gelezen, maar heb toch de grote lijnen mee denk ik.
Ik ga mee met de mening van Tink89: als de kinderen een psychische stoornis hebben zoals je aangeeft, gaan ze mss gillen bijna zonder reden. Als moeder en stiefvader dan ook nog niet bijster intelligent zijn, kunnen ze zo'n kinderen helemaal niet aan, en als ze zelf dan horendol worden van dat gegil, tja, mss kan er dan één losse handjes krijgen, al is dat volgens het verhaal hier nog niet duidelijk, toch?
Ik denk dat het voor iedereen beter zou zijn als die kinderen bijvoorbeeld door de week op internaat kunnen in een aangepaste school. Ik weet niet hoe de opties hiervoor zijn in Nederland. Want die kinderen mogen nu wel overkomen als het slachtoffer, maar als ze nu al dingen meepikken, dan gaat het met hen later gegarandeerd de verkeerde kant op.
Tink89 schreef:Gillen van 'niet doen, stop, ik wil niet ' gebeurde bij ons ook regelmatig en zegt helemaal niks. Ik weigerde tanden te poetsen en gilde dan alsof ik vermoord werd, aankleden hetzelfde. En wij moesten ook tot een bepaalde tijd in bed blijven en ik ging dan ook via op de muren kloppen met m'n broertje 'praten'. Ik snap aan de ene kant heel goed dat je je zorgen maakt en aan de andere kant denk ik dat jouw perceptie van de situatie heel erg gekleurd wordt door je eigen ervaring. Ik vind vier keer per dag eem gillend kind niet abnormaal. Mijn zusje (autistisch, niet mishandeld en alle hulp die we konden krijgen, verder heel gelukkig meisje) gilde altijd als m'n moeder ook L nog maar durfde te gaan plassen. Ze ging dan aan haar benen hangen en riep ook dingen als 'neeeeee, mama, neeeeee, dat mag je niet doen '. Als jouw buren ook zo'n kind hebben en niet het geduld en de vaardigheden om daarbij kalm te blijven... Tjah.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het prima dat je er bovenop zit, maar je bent er wel heel erg van overtuigd dat ze mishandeld worden, terwijl er zo veel instanties boven op zitten...
wemkelover schreef:bruintje123 schreef:Net als wemkelover vraag ik me ook af weet je zeker dat het mishandeling is.
Als wij vroeger luidruchtig waren werden we toegesproken met stttt we hebben ook nog buren.
Maar ouders die daar lak aan hebben. Het prima vind dat een kind bij het minste of geringste zijn sirenes aanzet. Dan lijkt het vanuit je eigen stille huis nogal snel ernstig.
ehmm ik weet niet of ik het nu mij persoonlijk moet aantrekken.
Maar ik heb er geen lak aan hoor, mijn kind is alleen nog maar 2,5 en kan nog niet praten. Dus dan
gaat het ff anders.
Magrathea schreef:Ik schrik een beetje van wat ik hier lees. Wie schreeuwt er nou "Als je je bek niet houdt sla ik je dood" naar een kind? Die kinderen kunnen vanalles mankeren maar het lijkt me alsnog op geen enkele manier te rechtvaardigen om zo tegen je kinderen te praten
xxCYNNxx schreef:Hoe meer posts ik van je lees, hoe meer ik het idee krijg dat mensen als bv Geertje gelijk hebben; dat het eerder om aso's gaat dan om mishandeling...of zo'n gezin die niet zouden hebben misstaan in een programma als Supernanny; daar zie je namelijk precies dezelfde dingen die jij beschrijft over je buren.
Cayenne schreef:Maar dit heeft dus meer met irritaties rond overlast te maken en niet met kindermishandeling?