Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:34

Juist als je al heel lang bij mekaar bent lijkt het me moeilijker. Ik was 4 maand samen toen ik bewust zwanger werd, we zijn er samen in gegroeid en hoeven nu niet ons hele leven aan te passen om de kleine. Lang bij mekaar zijn is echt geen garantie natuurlijk.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:21

Urona447 schreef:
Juist als je al heel lang bij mekaar bent lijkt het me moeilijker. Ik was 4 maand samen toen ik bewust zwanger werd, we zijn er samen in gegroeid en hoeven nu niet ons hele leven aan te passen om de kleine. Lang bij mekaar zijn is echt geen garantie natuurlijk.

Wij kenden elkaar ook net 3 maand toen ik per ongeluk zwanger werd door de pil heen.
ik was ook nog eens 'maar' 21 jaar oud.
Half jaar daarna zijn we getrouwd en nu al weer 11 jaar samen.
Toch vraag ik me wel eens af hoe mijn leven zou zijn als ik destijds niet zwanger was geworden.
Heb 2 vriendinnen die beide vrijgezel en kinderloos zijn.....
Maar daarintegen ben ik nog vrij jong als mijn kinderen straks zelfstandig zijn :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:53

Hier ook zwanger van de eerste, nu zo n 28 weken en alweer op weg naar de 29 (ja ik tel behoorlijk af), eerste trimester erg moe geweest, misselijkheid was er maar was wel te doen, daarna voelde ik me weer kiplekker met tonnen energie en dat heeft me in combi met drukke Job wel flink opgebroken. Met 20 weken gestopt met het werken voor mn eigen bedrijf, maar werk nog 36u in loondienst, uiteindelijk nu de derde week thuis, of teminste sinds twee weken werk ik een aantal uurtjes per week, kijken of ik dat nog red. Klachten vnl bekken en veel harde buiken. Moeheid komt ook weer wat opzetten. Er zitten erg goede dagen bij maar ook wat mindere. Dus we zien wel hoe het afloopt. Ik vind het allemaal best spannend. Zal blij zijn als de baby er gezond uit is.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:26

Ook ik moet er aan geloven. Vriendlief wil ontzettend graag kinderen en ik iets minder.
De eerste keer zwanger was begin van dit jaar en had toen wel last van behoorlijk veel paniek.
Deze zwangerschap is geëindigd in een miskraam op 6 weken.

Nu weer in verwachting en inmiddels 10 wk. Het blijft spannend en elke dag bang dat het weer eindigt in een miskraam. Door mijn vorige miskraam moest ik eerder bij de vk komen. Heb nog een lichte bloeding gehad en heb inmiddels 3 echo's gehad. Alles gaat gelukkig super! Gelukkig niet veel last van zwangerschapskwaaltjes!

Zit nog steeds niet op een roze/blauwe wolk. Zit regelmatig te zeggen wat ik er wel niet allemaal voor moet laten. Net 3 maanden een nieuw paard. Zou een verre vakantie doen. Dat gaat helaas nu allemaal over en mijn paardrijden ga ik mee door tot mijn lijf zegt dat het niet meer wil.

Vriend is wel dol blij en heeft alles voor mij over, langzaamaan ga ik ook wel richting een iets gekleurdere wolk toe!

Wel leuk om alle verhalen hier te lezen hoe een ieder er in staat en van degene die al bevallen zijn hoe dat is gegaan en hoe die het heb en ervaren.

Vindt het wel allemaal een spannende ervaring. Doe ik het wel allemaal goed straks. Straks laat ik hem/haar vallen. Wanneer moet ik wat kopen. Wat moet ik allemaal kopen. ( ja ik weet het er zijn ontzettend veel lijstje, maar durf ook nog niks te kopen omdat het misschien nog mis kan gaan)
Hoe ga ik het straks regelen met werk en oppas , waar moet ze slapen ( wij slapen beneden en zijn nu boven de boel aan het klaar maken. Zit alleen te twijfelen of we de kleine beneden moeten laten slapen en wij boven of andersom )

Nou mijn verhaaltje is een beetje lang geworden. Maar lees/praat graag mee over hoe iedereen het vergaat of is gegaan .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:13

Niet zo druk maken hoor. Wij hebben alles pas gekocht toen het kind er al was. En hij slaapt ook nog steeds naast ons omdat ik dat heel erg gezellig en handig vind.

Met de intake met de kraamhulp hoor je ook wat je echt allemaal moet hebben. De rest is bijzaak.

Ik zat overigens pas na 4maanden na de geboorte op een roze wolk. De rest was een groot drama.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:27

Ook hier totaal geen roze wolk gehad .. tot week 30 ongeveer veel boven de pot gehangen .. en de eerste maanden vond ik er ook niks aan als ik heel eerlijk ben .
Maar ze wordt alweer bijna 2 en kan niks anders zeggen dan " wat een heerlijk kind " echt helemaal verliefd op dr <3

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:36

deflin schreef:
Ook ik moet er aan geloven. Vriendlief wil ontzettend graag kinderen en ik iets minder.
De eerste keer zwanger was begin van dit jaar en had toen wel last van behoorlijk veel paniek.

Nu weer in verwachting en inmiddels 10 wk. Het blijft spannend en elke dag bang dat het weer eindigt in een miskraam. Door mijn vorige miskraam moest ik eerder bij de vk komen. Heb nog een lichte bloeding gehad en heb inmiddels 3 echo's gehad. Alles gaat gelukkig super! Gelukkig niet veel last van zwangerschapskwaaltjes!

Zit nog steeds niet op een roze/blauwe wolk. Zit regelmatig te zeggen wat ik er wel niet allemaal voor moet laten. Net 3 maanden een nieuw paard. Zou een verre vakantie doen. Dat gaat helaas nu allemaal over en mijn paardrijden ga ik mee door tot mijn lijf zegt dat het niet meer wil.

Vriend is wel dol blij en heeft alles voor mij over, langzaamaan ga ik ook wel richting een iets gekleurdere wolk toe!

Wel leuk om alle verhalen hier te lezen hoe een ieder er in staat en van degene die al bevallen zijn hoe dat is gegaan en hoe die het heb en ervaren.

Vindt het wel allemaal een spannende ervaring. Doe ik het wel allemaal goed straks. Straks laat ik hem/haar vallen. Wanneer moet ik wat kopen. Wat moet ik allemaal kopen. ( ja ik weet het er zijn ontzettend veel lijstje, maar durf ook nog niks te kopen omdat het misschien nog mis kan gaan)
Hoe ga ik het straks regelen met werk en oppas , waar moet ze slapen ( wij slapen beneden en zijn nu boven de boel aan het klaar maken. Zit alleen te twijfelen of we de kleine beneden moeten laten slapen en wij boven of andersom )

Nou mijn verhaaltje is een beetje lang geworden. Maar lees/praat graag mee over hoe iedereen het vergaat of is gegaan .

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Logisch dat je het allemaal nog spannend vindt.

Ik reageer even op jouw verhaal omdat wij ook beneden slapen en ons dochtertje boven. Wij hebben er voor gekozen om de eerste paar weken haar op onze kamer te laten slapen in een wiegje, aangezien je dan nog vaak eruit moet om te voeden.
Verder hebben wij een babyfoon met camera aangeschaft. Dit is echt heel handig. Hierdoor hoef je niet meteen voor ieder kreuntje of huiltje naar boven te rennen. Gaf ons veel rust.

En wat betreft spullen kopen... wij zijn pas na de 20 weken op pad gegaan voor alles. Je hebt alles zo gekocht en bij 20 weken heb je toch meer zekerheid.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:40

lizzy1 schreef:
deflin schreef:

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Logisch dat je het allemaal nog spannend vindt.

Ik reageer even op jouw verhaal omdat wij ook beneden slapen en ons dochtertje boven. Wij hebben er voor gekozen om de eerste paar weken haar op onze kamer te laten slapen in een wiegje, aangezien je dan nog vaak eruit moet om te voeden.
Verder hebben wij een babyfoon met camera aangeschaft. Dit is echt heel handig. Hierdoor hoef je niet meteen voor ieder kreuntje of huiltje naar boven te rennen. Gaf ons veel rust.

En wat betreft spullen kopen... wij zijn pas na de 20 weken op pad gegaan voor alles. Je hebt alles zo gekocht en bij 20 weken heb je toch meer zekerheid.

Dank voor je reactie.
Vindt je het niet heel eng om je dochter naar boven te brengen dan. Lijkt mij vooral heel spannend die trap op en af

En breng je haar alleen s' avonds naar boven of slaapt ze daar overdag ook ?

Oh 20 wk. Nog 10 wk te gaan hihi

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:14

Ze lag in het begin juist overdag in haar eigen kamertje boven en 'snachts in een wiegje op onze kamer.
Je moet idd vaker de trap op en af als bij iemand waar kind en ouder boven liggen maar het is maar net wat je gewend bent.
Ze gaat bij ons ook beneden in bad. Boven hebben we ook een badkamer maar dat is alleen met douche en met zo'n kleintje is een bad toch makkelijker en leuker.