Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Nee _Nelleke_ dat is achterhaalt,het is niet de nicotine die je zo verslaafd maakt.Het zijn de extra stoffen die je verslaafd maken zegt men.Maar ook die kan je aan als je persé wil.De nicotine is na 24 uur uit je lijf,dus dan zou je geen moeite meer moeten hebben toch? maar die gewoonte om na het eten een peuk te nemen,je hersens sturen je gewoon.Net zoals je b.v. de gewoonte hebt altijd eerst je linkerschoen aan te trekken,je hersens sturen je op gegeven moment zo.Deze rare gewoonte heb ik dus ook,eerst links,dan pas rechts.Als ik per ongeluk eerst rechts wil doen,dan krijg ik een soort van seintje,nee eerst links! je hersenen geven je die gewoonte,en het is soms moeilijk om die om te draaien.Vind het een beetje moeilijk om duidelijk te maken.
gohya schreef:Wist je dat stoppen met roken in het Bassis pakket zit? dat zei iemand me en meerdere zeiden het.Je krijgt de kosten terug dus van het ziekenfonds.Moet je wel je bonnen bewaren natuurlijk.
Doubtless schreef:gohya schreef:Wist je dat stoppen met roken in het Bassis pakket zit? dat zei iemand me en meerdere zeiden het.Je krijgt de kosten terug dus van het ziekenfonds.Moet je wel je bonnen bewaren natuurlijk.
Lees wel even je polis na; pleisters worden bijv niet zomaar vergoed. Vaak is het voorgeschreven materiaal en therapie dat wel vergoed wordt.
Doubtless schreef:gohya schreef:Dus als je ze zelf koopt bij Kruitvat en je hebt de kassabon,geldt dat niet? Bij de apotheek zijn ze vast duurder,kost de zorg dan ook meer geld.
Bij de verzekeraar waar ik werk niet nee.
Mikkiej schreef:Hier is het ook zwaarder dan ik dacht. Ik ga denk ik toch maar iets van nicotine kauwgom kopen. Al denk ik niet dat ik daar het meeste last van heb. Het is toch echt de gewoonte. Want als ik gewoon bezig ben dan taal ik niet naar een sigaret. Het zijn echt puur die momenten na het eten oftijdens de koffie of het bekende 'nog een peukie en dan'. Maar ik blijf doorzetten.. het is me eerder ook gelukt. Maar deze keer valt het me wel zwaarder..
En iets anders ipv een sigaret... iemamd een idee?ik sta wel 20 min later op sochtends.. dan heb ik geen tijd om aan roken te denken