Help! Onstekingen en vettig haar...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 21:58

Tieneke schreef:
Soms is het beter met alles even te stoppen, er is veel te veel tegelijk aan het lopen en dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Hopelijk kan het zo eindelijk gevonden worden. Ik blijf er bij dat ik het op de foto's van enkele weken geleden al erg zorgwekkend vond uitzien, met alle mogelijke risico's op nieuwe infecties vandien. Met de antibiotica ligt je immuunsysteem zoal onder vuur en dit onbehandeld laten is de poort open zetten. En dat kan je echt niet gebruiken.

Verder is ook wel zoveel mogelijk stopgezet en proberen we zo min mogelijk aan mijn gezicht te rommelen. Maar de anticioticazalf is wel echt nodig om het niet uit de hand te laten lopen... De Lyme arts zei ook, de Lymearts zei ook, we stoppen alles. Dit en dit krijg je nu van mij. Pak je koffers en ga even lekker op vakantie. Met de dermatoloog afgesproken dat ik de antibioticazalf iets langer mag gebruiken zodat ik die ook meekan op mijn reis. Deze week nog wel een afspraak bij de gyno. Goed nieuws is wel dat mijn haar al niet meer vet is :D dus voor mijn haar lijkt de medicatie al aan te slaan... Nu hopelijk ook nog mijn gezicht... Maar tot nu toe blijft het opzetten

MusicIsLife

Re: Help! Onstekingen en vettig haar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 22:37

Gezicht word toch weer erger... Ondanks de nieuwe antibioticazalf die ik al in de hoogste dosis smeer. Hopelijk komende week nog een nuttig gesprek bij de gyno ...

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:35

Moet je niet gewoon terug naar de dermatoloog dan? Er zijn zoveel meer opties dan alleen antibioticazalf..

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:48

Jemig wat een ellende zeg. Ik kan met je meeleven.

Ik heb ook extreme ontstekingen in mijn gezicht gehad, neus bloedrood en opgezwollen en paarse ontstekingen in mijn gezicht.

Ik kreeg de diagnose rosacea. Maar werd bij mij hoogstwaarschijnlijk getriggerd door hormonale onbalans, ik heb geen schildklier meer en ben lastig in te stellen.

De zalf die ik kreeg deed geen goed, meeste hormoonzalven verergeren het probleem zelfs. Eerst wordt het rustiger en dan in 10 voud terug.

Heb een lange antibiotica kuur gehad en zalf daarvan minocycline volgens mij, maar ook dat deed de truc niet afdoende. Toen als laatste redmiddel aan de roacuttane. Rotspul en de bijwerkingen kunnen heel heftig zijn, maar ik ben ondertussen al 4 jaar helemaal schoon. Blijf wel gevoelig voor roodverkleuren in mijn gezicht door warmte of alcohol of scherpe kruiden. Als ik me opgelaten voel bloos ik extreem, maar daar kan ik prima mee leven hoor. Komt ook dat mijn bloedvaten verwijd zijn door alle ellende die mijn gezicht heeft ondergaan.

Hopelijk vinden ze snel bij jou wat het probleem is en kunnen ze het verhelpen. Ik voelde me toen ook zo naar, niet alleen omdat het zeer doet, maar het is toch je gezicht, ook al kun je er helemaal niks aan doen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 01:23

Heb je al eens dao enzym geprobeerd?
Zelf recent de dosis moeten halveren en ik kreeg weer giga pukkels, nu weer doeis verdubbeld en nu is het veeeel beter.
Bij mij heeft het een link met de Lyme, ook allergie en dat heb ik nooit laten uitzoeken verder, omdat ik op heel veel reageer.
Maar dat is zeker het testen waard..
Hier werkt voltaren gel ook soms wel, dat smeer ik op echte uitbraakplekken.

Wat ook ff iets is om na te gaan..
Ik zag vd week iets over schimmels en wat op acne lijkt dan.
Daarop heb ik eens myconazol erop gesmeerd, schimmelcréme.
En warempel het puistje trokweg, dus ergens heeft dat er dus mee te maken hier.
Mijn puistjes reageren ook op benzoylperoxide, dat doodt de acne bacterie dus ik snap nog niet waarom de myconazol werkt. :Y)
Ben nu wat aan het proberen met myconazol poeder, ik bleek toch wat allergisch voor myconazol creme. Meeste crémes gaan niet bij mij. :)
Nu gebruik ik het voetenpoeder door het te mengen met honing en dan te gebruiken als maskertje, als testje.

Verder gaat t nu met deze maatregelen vrij goed:
Dao enzym slikken.
Kruidvat facewash met salicylzuur, daarna de talgreducerende creme waar ik tea tree doorgemixt heb s'ochtends smeren.
Verder doe ik 1x per week een masker, eerste met norit om mijn huid te reinigen, en daarna gelijk een met aspirine.
Ik heb ook een kruidvatsalicylzuur scrub, die gebruik ik 1x per week ofzo.

Echte dikke pukkels probeer ik gelijk in te smeren met benzoylperoxide, zo kan ik t aardig controleren.
Aspirine remt de ontstekingen hier enorm, het weekt ook dode huidcellen los waardoor je minder kans hebt op verstopte poriën.
Maar ik denk dat je door de Lyme gewoon last hebt van je huid, alle rommel komt er via mijn huid uit lijkt wel.
Ik denk dat helemaal weg krijgen in ons geval een lastige missie is..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:22

Ik vraag me ook af waarom je geen roaccutane krijgt, of het wat vriendelijkere zusje differingel om eerst even te proberen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:21

Hopen dat het snel verbeterd.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:26

Heb geen ervaring met huidproblemen, maar toen ik pas gestopt was met de pil had ik ook continu vettig haar. Mijn huisarts zei dat het vooral te maken had met de hormoonbalans in mijn lichaam.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 21:54

Murthul schreef:
Moet je niet gewoon terug naar de dermatoloog dan? Er zijn zoveel meer opties dan alleen antibioticazalf..

Ben ik afgelopen week geweest. Die heeft me doorverwezen naar de gynecoloog dus daar heb ik morgen een gesprek.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 22:02

Spekkie01 schreef:
Jemig wat een ellende zeg. Ik kan met je meeleven.

Ik heb ook extreme ontstekingen in mijn gezicht gehad, neus bloedrood en opgezwollen en paarse ontstekingen in mijn gezicht.

Ik kreeg de diagnose rosacea. Maar werd bij mij hoogstwaarschijnlijk getriggerd door hormonale onbalans, ik heb geen schildklier meer en ben lastig in te stellen.

De zalf die ik kreeg deed geen goed, meeste hormoonzalven verergeren het probleem zelfs. Eerst wordt het rustiger en dan in 10 voud terug.

Heb een lange antibiotica kuur gehad en zalf daarvan minocycline volgens mij, maar ook dat deed de truc niet afdoende. Toen als laatste redmiddel aan de roacuttane. Rotspul en de bijwerkingen kunnen heel heftig zijn, maar ik ben ondertussen al 4 jaar helemaal schoon. Blijf wel gevoelig voor roodverkleuren in mijn gezicht door warmte of alcohol of scherpe kruiden. Als ik me opgelaten voel bloos ik extreem, maar daar kan ik prima mee leven hoor. Komt ook dat mijn bloedvaten verwijd zijn door alle ellende die mijn gezicht heeft ondergaan.

Hopelijk vinden ze snel bij jou wat het probleem is en kunnen ze het verhelpen. Ik voelde me toen ook zo naar, niet alleen omdat het zeer doet, maar het is toch je gezicht, ook al kun je er helemaal niks aan doen.

Fijn dat de roacuttane je zo goed helpt !!:D ik heb helaas niet de mogelijkheid deze nu te gaan gebruiken. Ik vertrek over 11 dagen op reis... |( ik wilde er even tussenuit evenrust van alles... 3 maanden geleden geboekt, toen mijn huid leek te herstellen... Dus ik had niet verwacht nu nog steeds met zo een hoofd rond te lopen |( alle andere problemen en dingen leg ik nu naast me neer, schuif ik door voor na mijn vakantie... Maar dit kan ik niet laten rusten |( het doet pijn, het verschrikkelijk lelijk en zo voel ik me ook... Mijn probleem ligt ook echt hormonaal. Dunner haar, vet haar, gezicht vol ontstekingen. Ibmiddels steeds meer last van wisselend suiker en een soort hypo's. Morgen de ha ook even bellen om nog even suiker oid te laten prikken.

Ik heb net toch weer zelf met een naald in een ontsteking geprikt :( daarna meteen ontsmet en strakjes weer de zalf erop in de hoop dat dit wat uithaald... Verder kan ik aan de rest niks lekprikken. De puisten zijn knoerthard...

Tot nu toe zitten ze nog rondom mijn neus en wangen... Maar ben wel bang vandaag of morgen een keer een ontstoken neus te krijgen ... Zo wil ik echt niet op vakabtie |(

Er is ook echt niks wat aanslaat... Het is zo heftig, het gaat maar door en blijft maar ontsteken... Komende dagen slik ik een paar dagen ibuprofen om wat ontsteking te remmen.

Ik kan geen bril meer op... Ik heb na 1x een bril opgehad nu aan beide kanten een ontsteking? :( gelukkig heb ik ook lenzen... Maar is te hopen dat me ogen dan niet gaan ontsekingen want daar rond omheen is ook alles ontstoken en vol plakkaten...

Ik hoop ècht heel erg dat de gyno morgen nog iets mee kan geven... Ik wil echt niet op reis zo |( ik wil weg van alles, rust en even alles voor me uitschuiven... Maar met de ontstekingen kan ik dat niet |(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:05

Laat je progesteron eens checken. :)
Te weinig progesteron kan dit wel veroorzaken.
Zelf smeer ik dat bij, créme die op dunne huid gesmeerd moet worden.
Als ik dat niet smeer heb ik echt 2 weken per maand last van veel vermoeidheid en pukkels. :+

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 22:08

moonfish13 schreef:
Heb je al eens dao enzym geprobeerd?
Zelf recent de dosis moeten halveren en ik kreeg weer giga pukkels, nu weer doeis verdubbeld en nu is het veeeel beter.
Bij mij heeft het een link met de Lyme, ook allergie en dat heb ik nooit laten uitzoeken verder, omdat ik op heel veel reageer.
Maar dat is zeker het testen waard..
Hier werkt voltaren gel ook soms wel, dat smeer ik op echte uitbraakplekken.

Wat ook ff iets is om na te gaan..
Ik zag vd week iets over schimmels en wat op acne lijkt dan.
Daarop heb ik eens myconazol erop gesmeerd, schimmelcréme.
En warempel het puistje trokweg, dus ergens heeft dat er dus mee te maken hier.
Mijn puistjes reageren ook op benzoylperoxide, dat doodt de acne bacterie dus ik snap nog niet waarom de myconazol werkt. :Y)
Ben nu wat aan het proberen met myconazol poeder, ik bleek toch wat allergisch voor myconazol creme. Meeste crémes gaan niet bij mij. :)
Nu gebruik ik het voetenpoeder door het te mengen met honing en dan te gebruiken als maskertje, als testje.

Verder gaat t nu met deze maatregelen vrij goed:
Dao enzym slikken.
Kruidvat facewash met salicylzuur, daarna de talgreducerende creme waar ik tea tree doorgemixt heb s'ochtends smeren.
Verder doe ik 1x per week een masker, eerste met norit om mijn huid te reinigen, en daarna gelijk een met aspirine.
Ik heb ook een kruidvatsalicylzuur scrub, die gebruik ik 1x per week ofzo.

Echte dikke pukkels probeer ik gelijk in te smeren met benzoylperoxide, zo kan ik t aardig controleren.
Aspirine remt de ontstekingen hier enorm, het weekt ook dode huidcellen los waardoor je minder kans hebt op verstopte poriën.
Maar ik denk dat je door de Lyme gewoon last hebt van je huid, alle rommel komt er via mijn huid uit lijkt wel.
Ik denk dat helemaal weg krijgen in ons geval een lastige missie is..

Dankjewel!! Alleen zijn deze problemen ècht hormonaal...maar lijkt me heel lastig als het bij jou wel vannuit de lyme komt :(

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 22:10

moonfish13 schreef:
Laat je progesteron eens checken. :)
Te weinig progesteron kan dit wel veroorzaken.
Zelf smeer ik dat bij, créme die op dunne huid gesmeerd moet worden.
Als ik dat niet smeer heb ik echt 2 weken per maand last van veel vermoeidheid en pukkels. :+

Dat neem ik even mee morgen bij het gesprek!! Dankjewel!!:D

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:15

Ik lees al een tijdje mee en wil je heel veel sterkte en beterschap wensen! Wat een vervelend probleem en dit duurt nu ook al veel te lang.... dikke knuffel! :(:)

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:57

Hmm ja das lastig. Roacuttane kan alleen maar als je voorzichtig bent met zonlicht, een van de bijwerkingen is dat je lichtsensitief wordt tijdens het gebruik en ik heb het zeker een half jaar moeten slikken toen niks anders hielp. Ben wel op wintersport geweest, toen 2 weken van te voren moeten stoppen en de minocyclinecreme en goeie zonnebrand moeten gebruiken.

Voor mij was het ook een hel, de hele dag voelde het alsof mijn hoofd in brand stond. Een warmte alsof ik extreem bloosde en dan nog de pijn van de ontstekingen. Ik heb ook eerst alles geprobeerd voor de roacuttane, maar niks hielp, of alleen tijdelijk. Uiteindelijk had ik geen keus meer volges de dermatoloog. Ze geven het ivm bijwerkingen en ernstige misvormingen bij zwangerschap tijdens gebruik alleen maar als de rest niet werkt.

Eerste paar weken leek het erger te worden, maar dat schijnt heel normaal te zijn en daarna ging ik opknappende heen. Je krijgt wel een hele droge huid en daar gebruikte ik vaseline voor, mijn huid werd gevoelig voor geparfumeerde dingen in mijn gezicht, maar vasilinecreme werkte fantastisch.

Ik heb zelfs geen littekens overgehouden, maar ben ook altijd van de ontstekingen af weten te blijven. Bij mij begon het trouwens bij mijn ooghoeken, toen een rode neus en daarna de ontstekingen op mijn wangen en de aardbeineus.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 23:14

zorro schreef:
Ik lees al een tijdje mee en wil je heel veel sterkte en beterschap wensen! Wat een vervelend probleem en dit duurt nu ook al veel te lang.... dikke knuffel! :(:)

Heel erg bedankt! :j

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 23:18

Spekkie01 schreef:
Hmm ja das lastig. Roacuttane kan alleen maar als je voorzichtig bent met zonlicht, een van de bijwerkingen is dat je lichtsensitief wordt tijdens het gebruik en ik heb het zeker een half jaar moeten slikken toen niks anders hielp. Ben wel op wintersport geweest, toen 2 weken van te voren moeten stoppen en de minocyclinecreme en goeie zonnebrand moeten gebruiken.

Voor mij was het ook een hel, de hele dag voelde het alsof mijn hoofd in brand stond. Een warmte alsof ik extreem bloosde en dan nog de pijn van de ontstekingen. Ik heb ook eerst alles geprobeerd voor de roacuttane, maar niks hielp, of alleen tijdelijk. Uiteindelijk had ik geen keus meer volges de dermatoloog. Ze geven het ivm bijwerkingen en ernstige misvormingen bij zwangerschap tijdens gebruik alleen maar als de rest niet werkt.

Eerste paar weken leek het erger te worden, maar dat schijnt heel normaal te zijn en daarna ging ik opknappende heen. Je krijgt wel een hele droge huid en daar gebruikte ik vaseline voor, mijn huid werd gevoelig voor geparfumeerde dingen in mijn gezicht, maar vasilinecreme werkte fantastisch.

Ik heb zelfs geen littekens overgehouden, maar ben ook altijd van de ontstekingen af weten te blijven. Bij mij begon het trouwens bij mijn ooghoeken, toen een rode neus en daarna de ontstekingen op mijn wangen en de aardbeineus.

Ja bij mij helpt ook niks en ik kan ook roccutane krijgen maar niet met mijn reis in het voorruitzicht... Maar de dermatoloog vond het wel belangrijk mij nu door te gaan sturen want ze vond het er heftig uitzien, terwijl ik net zat te vertellen dat het een stuk rustiger was die dag :+

Ja ik bleef er eerst ook vanaf... Ik heb 2 maanden met 2 gigabulten gelopen. Had ik ze maar doorgeprikt... Want mijn huid heeft zó strak gestaan dat ik er juist enorme paarse littekens aan over heb gehouden...

Du soms werkt het bij mij juist even om wat door te prikken. Dan meteen ontsmetten en antibiotica. Dan slinkt het vaak daarna:)

Bij mij gaat het alle kanten op. Heeft geen begin. Ze zitten overal. In mijn ooghoeken, in mijn neus, in de hoekjes van me neus. Me lip. Wangen, voorhoofd, neus. Behalve me kin.... Maar mijn voorhoofd eerst ook niet en die is inmiddels ook vol met bulten aan het rakeb.

Het is inderdaad een heftig middel. Fijn dat je er baat bij hebt gehad en geen littekens!!!:D

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:27

Ik had trouwens wel na de genezing rode haarvaatjes in mijn gezicht. Die heb ik laten behandelen met lasertherapie, misschien dat als jij straks genezen bent dat ook een optie is voor je littekens. Gewoon doorverwijzing vragen voor een huidtherapeut.

Nu eerst maar eens gewoon concentreren op genezen. Het kostte mij onwijs veel lichamelijke en geestelijke energie en dat laatste vooral verergerd omdat het mijn gezicht was. Wat je ook doet, dat kan je helaas niet verbergen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel en het komt vast weer helemaal goed. Nog niet wanhopen hoor :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:39

Ts, ik duim voor je dat de arts morgen een oplossing voor je heeft.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 23:47

Spekkie01 schreef:
Ik had trouwens wel na de genezing rode haarvaatjes in mijn gezicht. Die heb ik laten behandelen met lasertherapie, misschien dat als jij straks genezen bent dat ook een optie is voor je littekens. Gewoon doorverwijzing vragen voor een huidtherapeut.

Nu eerst maar eens gewoon concentreren op genezen. Het kostte mij onwijs veel lichamelijke en geestelijke energie en dat laatste vooral verergerd omdat het mijn gezicht was. Wat je ook doet, dat kan je helaas niet verbergen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel en het komt vast weer helemaal goed. Nog niet wanhopen hoor :(:)

Ja die rode vaatjes heb ik ook al steeds meer helaas. Klopt. Je kunt jezelf volsmeren met make up. Maar daar zijn èn de ontstekingen te heftig voor en het is gewoon heel slecht want het word dan alleen maar erger...

Ja kost zeker veel energie helemaal in de combi met lyme... Ik ga op dat vlak nu ook achteruit... Maar ik denk dat de stress die inmiddels nu wel aardig op komt zetten mijn lymekklachten ook verergert momenteel.

Ja ik concentreer me zeker erg op het genezen. Want steeds als het minder heftig is ben ik al zó blij. Dan zie ik de rest al bijna niet meer. Maar dan komt het tóch weer opzetten en zakt de moed je 3 dubbel in je schoenen... Maar hopen op een goed gesprek morgen! Dankjewel!!!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 23:48

senna21 schreef:
Ts, ik duim voor je dat de arts morgen een oplossing voor je heeft.

Ik hoop het ook heel erg!!! Dankjewel!! :j

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:02

Een tip die ik kreeg van mijn schoonheidsspecialiste was als je het lek wil prikken om dat niet met een naald maar met een mesje (Stanley mes achtig) te doen. De reden: een sneetje groeit mooier dicht dan een gaatje.
Heel veel sterkte.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:51

marije1109 schreef:
Een tip die ik kreeg van mijn schoonheidsspecialiste was als je het lek wil prikken om dat niet met een naald maar met een mesje (Stanley mes achtig) te doen. De reden: een sneetje groeit mooier dicht dan een gaatje.
Heel veel sterkte.

Ik zou zeggen, geen gewone naalden of andere normale dingen als een Stanleymesje gebruiken... Maar chirurgische naalden halen! Die zijn tenminste steriel verpakt.
Dan eerst ontsmetten (watje met alcohol) prikken en weer ontsmetten met alcohol. Zo doet mijn schoonheidsspecialiste het, nog nooit ellende van gehad in de vorm van littekens oid. Omdat de naald echt extreem scherp is. En naaldje weer weggooien na één keer gebruik. Die naalden zijn helemaal niet duur en gewoon bij de groothandel te krijgen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:46

Ik ben benieuwd wat doorsturen naar de gyn voor je kan doen. :j

Ik zit zelf nu ook aan de roaccutane, maar met een vakantie in het vooruitzicht is dat niet verstandig nee. Wellicht toch iets om te overwegen als je terugbent. Mijn huid is nog niet heel erg opgeknapt en blijft een beetje kwakkelen maar ben qua dosering vrij laag begonnen, nu sinds een paar dagen omhoog en ik hoop dat mijn gladde huidje snel in zicht komt. :)
Roa helpt in elk geval wel bij ongeveer iedereen en is een van de behandelingen die er over het algemeen voor zorgt dat de acne niet meer terugkomt. Mijn vette haar is ook als sneeuw voor de zon verdwenen erdoor. Eerst kon ik max 1 dag genieten van mijn schone haar, en pas realiseerde ik me dat ik het al een week niet gewassen had en je zag gewoon 0,0 vettigheid. Daar ben ik ook echt super blij mee.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 23:51

@Murthul goed om te horen! Als ik terug ben en het is nog steeds ga ik inderdaad toch maar aan de isotretroine(ik weet niet hoe je het schrijft).

Me veel ontstekingen kan ik ook niks, zijn niet door te prikken oid, zijn gewoon knoerthard... Trekken na edn hele tijd heel langzaam weg... Mijn neus begint ook weer een beetje geirriteerd te raken, dus ik hoop niet dat die net voor vakantie weer vol raakt met puisten... Mijn voorhoofd zit nu ook ineens vol. Ik slik nog maar even ibu en smeer 2x per dag me zalfje en meer kan ik helaas nu gewoon niet doen:(

Bij de gyn is er ook niet echt heel erg iets uitgekomen. Pil even blijven doorslikken en zien wat het gaat doen...

In elk geval geen vet haar meer sinds een week en mijn huid word ook. steeds droger... De puisten komen nog hard opzetten, maar wellicht gaat dat binnenkort stoppen nu mijn huid begint uit te drogen? Ik hoop het ...

De apotheker was heel vriendelijk en heeft me alle tubes van de zalf die op mijn herhaalrecept stonden meegegeven, omdat ik er een maand lang tussenuit ga en dan zekerweten genoeg zalf heb voor mijn vakantie. Dus dat was wel heel fijn! Het helpt niet geweldig, maar wel iets!

Nu nog even 8 daagjes, daarna probeer ik alles even los te laten en voor me uit te schuiven en ga ik even een maand rust nemen van alle afspraken overal. Ik hoop dat het klimaat daar me huid goed zal doen.