ik word tonnetjes rond...... help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:24

Resistance schreef:
Klinkt echt hartstikke goed TS! :j

Serieus? TS eet wat rauwkost, een handje rijst en een stukje kip en dat vind je goed? 0 vetten terwijl die hormoonhuishouding al volledig overstuur is...

Ts, je lijf gaat zo echt nog meer de ziekte in. Alsjeblieft, zoek goede hulp en leg je prioriteit bij een gezond lichaam ipv een slank lichaam voor nu.
Laatst bijgewerkt door secricible op 25-08-16 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:25

troi schreef:
silvericathy schreef:
, mijn ontbijt bestond uit paprika, komkommer en tomaatjes, zo ook mijn middageten.... heb me lekker vol gegeten...
's avonds heb ik zo'n 30-40 gram rijst gehad met kipfilet erbij.... en als groenten nog een bakje paprika. wel nog een klein glaasje fris gedronken aangezien ik echt geen zin meer had in water.

Ik heb dit even ingevoerd (gewicht van de groepen op 200 gram zelfs gezet wat echt veel volume is en kip of 100 gr) in fitness pal maar kom uit op rond de 500 calorieen, dat is dus echt veel en veel te weinig! Dit is ontzettend ongezond!

Gezond is minimaal 1500 calorien wil je het a-volhouden en b-je lijf niet stuk maken.

Eens, dit is echt veel te weinig qua calorieën. Een crashdieet zal je niet helpen, aangezien dat gewoon niet vol te houden is. Je 'ontbijt' en 'middageten' zijn eigenlijk gewoon gezonde tussendoortjes.

Tips om te eten:
- Ga eens lunchen met een lekkere gevulde salade! Lekker een eitje erdoor, wat avocado en nootjes. Je kan er zelf lekker wat kipfilet of gerookte zalm doorheen doen. Dat vult veel beter en zijn toch gezonde opties.
- Wat ik zelf wel eens doe als tussendoortje, is gewoon een gekookt ei eten. Is echt lekker, je haalt weer extra eiwitten uit je eten en het vult best goed.
- Als ontbijt kan je ook overstappen op magere kwark met het lekkere fruit uit de moestuin. Ook dat vult veel beter en is toch een gezonde keuze.

Mando

Re: ik word tonnetjes rond...... help

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:33

Extra aangeven

Ik ging voor algeheel bloed onderzoek inclusief schildklier
Waren ze het vergeten te testen
Mocht ik nog een keer prikken

Bleek dus niets meer te doen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:38

secricible schreef:
Resistance schreef:

Serieus? TS eet wat rauwkost, een handje rijst en een stukje kip en dat vind je goed? 0 vetten terwijl die hormoonhuishouding al volledig overstuur is...

Ts, je lijf gaat zo echt nog meer de ziekte in. Alsjeblieft, zoek goede hulp en leg je prioriteit bij een gezond lichaam ipv een slank lichaam voor nu.

Ik ben een stille meelezer, maar inderdaad. Een bord groenten is lekker en gezond, maar géén maaltijd.

Leuk, al die goedbedoelde adviezen, maar dit is een probleem voor een echte deskundige.

Edit: typo

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:08

Duik eens in de voedselzandloper
Dat is geen dieet, maar een bewuste manier van met voeding omgaan. En er wordt een alternatief geboden voor het eten wat minder goed voor je is.

Havermout zag ik al voorbij komen. Is zo met water niet te eten, maak er een pap van met appel en banaan, rozijnen, lijnzaad, en gooi er een hand noten over. Daarna heb je tot je lunch geen trek.

Wil je toch een tussendoortje? Mueslirepen zijn makkelijk te maken, havermout met bijvoorbeeld vijgen en dadels en wat walnoten en pompoenpitten fijnmalen, blend er banaan en blauwe bessen door, goed mengen, de deegbal op bakplaat uitsmeren tot cm dikke koek, 20 min afbakken in de oven.

Lunch, veel (en echt veel meer dan je gewend bent) (gegrilde) groentes met stukje vis of vlees. Ik dacht in het begin dat ik echt niet zou wennen aan geen rijst, pasta, aardappelen, of couscous bij m'n eten, maar het went toch. Dit is juist heel fijn bij lichamelijk zwaar werk, want zo heb je je warme maaltijd om op te teren rest vd middag. Wederom geen honger tot avondeten.

Avondeten: omelet, roerei met groentes en een salade met tonijn ofzo.

Daarnaast water, witte (schijnt heeeeel gezond te zijn) thee, en 1 glas wijn bij je eten.

En dan in t weekend af en toe wel gewoon een plakje cake of een koek of een patatje omdat het wel echt lekker is

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:10

Resistance schreef:
Jezelf uithongeren en kalorieën verminderen heeft geen zin... :n

silvericathy schreef:
gisteren heb ik de siroop weggegooid en alleen maar water gedronken door de dag heen, mijn ontbijt bestond uit paprika, komkommer en tomaatjes, zo ook mijn middageten.... heb me lekker vol gegeten...
's avonds heb ik zo'n 30-40 gram rijst gehad met kipfilet erbij.... en als groenten nog een bakje paprika. wel nog een klein glaasje fris gedronken aangezien ik echt geen zin meer had in water.

Resistance schreef:

Ehh.. :? Dit is uithongeren.

TS: heb jij wel een goed beeld van een gezond eetpatroon? Vind je wat je hierboven beschrijft een goede dag? Denk je dat de meeste mensen zo eten? Ik heb zelf heel lang eigenlijk geen idee gehad van een normaal eetpatroon en daardoor was ik ook heel snel bang dat ik abnormaal veel of ongezond at. Achteraf sloeg dat echt nergens op.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:17

Ik denk dat de enige goede tip is om een goede dietiste te zoeken. Hier worden allemaal goedbedoelde adviezen gegeven, maar veel mensen weten jouw situatie niet of hebben er helemaal geen verstand van.

Ik zou ook zeker nog een bezoekje aan de dokter brengen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:19

secricible schreef:
Resistance schreef:

Precies mijn gedachte.. Een kommetje paprika, tomaat en komkommer bevat hooguit 150 kcal, dat is leuk voor erbij. Niet als hoofdmaaltijd 8)7
Gooi in die salade een hardgekookt eitje, wat kipfilet of vis, misschien wat blokjes kaas (feta of witte saladekaas), stukje geroosterd brood erbij.. Dan heb je al meer een volledige maaltijd, met ook eiwitten en vetten.
TS, je hebt vetten nodig. Bepaalde eiwitten en hormonen zijn enkel op te lossen in vet en als je dat jezelf ontzegt, gaat je metabolisme helemaal op z'n gat.

Overigens ben ik een voorstander van eten wat je wilt, maar met mate. Bovengenoemde salade komt dus regelmatig langs, maar tegen een frietje op z'n tijd zeg ik ook geen nee. Zodra mijn maag roept dat het vol zit, stop ik. Niet doorduwen tot je bord leeg is (wat zo'n beetje de tendens is in de meeste huishoudens, uit gierig oogpunt..)
Op die manier eet je afwisselend EN het blijft leuk. Elke dag hetzelfde werkt bij mij niet, mezelf dingen ontzeggen al helemaal niet. In de Cosmopolitan staat hier toevallig een artikel over, misschien interessant om te lezen.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:25

Als je gewoon water te snel beu bent, kan je er ook citroensap bijdoen. Dat vind ik zeker bij deze temperaturen wel lekker. Of al andere stukken fruit de avond voordien in je drinkflesje doen en in de koelkast zetten, dan heeft het tegen de ochtend ook een smaakje.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:36

Ik vind alleen salade ook wel erg weinig, vooral je ontbijt mag naar mijn mening wel iets steviger.

Probeer eens havermout met (ongezoete) sojamelk (of gewone magere melk), kaneel en een in stukjes gesneden appel (of ander fruit) er doorheen.
eventueel kun je er nog een eetlepel gebroken lijnzaad doorheen doen. Hierdoor zit je lang vol en het geeft veel energie af.

Het is wellicht een idee om wat verschillende boeken over voeding te lezen of een goede gediplomeerde diëtiste te bezoeken, die jou kan ondersteunen en jou persoonlijk tips kan geven.

Kwa beweging. Na het eten 40 tot 60 minuten stevig wandelen is al een heel goed begin.
Ook sporten is mogelijk met een druk leven en een fulltime baan, maar ik ben van mening dat je daar zelf 100% achter moet staan, anders wordt het een verplichting en moet je jezelf iedere keer weer meeslepen. Dat werkt niet motiverend.

Ik zie dat veel mensen hier goede tips geven, dat de meningen en tips behoorlijk uit een lopen. Probeer hier voor jezelf een goede middenweg in te vinden.
Hoe meer je met voeding en diëten bezig bent, hoe meer honger je krijgt, focus je op leuke dingen en laat voeding een bijzaak zijn. Zeg ook vooral niet tegen te veel mensen dat je probeert / wilt afvallen. Dat werk uiteindelijk alleen maar tegen je, mensen willen helpen en vormen zo een mening bij alles wat jij in je mond stopt.
En bovenal, wees blij en trots op jezelf.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:17

ik lees net dat TS bij een cambridge consulente is geweest, dit zijn geen échte diëtistes. Ik heb het zelf ook een tijd gedaan in mijn dikke periode, echt een crash dieet waarbij je begeleid wordt door mensen die een cursus van een week hebben gevolgd en zelf grof verdienen aan al die poedertjes die ze jou aansmeren. Ga langs een échte diëtiste en leg je probleem uit, die zal jou het beste kunnen begeleiden.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:37

Na het hele topic doorgelezen te hebben wil ik je toch even wijzen op het feit dat tomaten best slecht voor je zijn.. Begin elke maaltijd met een hap eiwitten.. Dus vlees of iets dergelijks.. Minder je koolhydraten en je suikers en eet maar 3 keer per dag en drink ca 3 liter water op een dag..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:39

rainbow8 schreef:
Na het hele topic doorgelezen te hebben wil ik je toch even wijzen op het feit dat tomaten best slecht voor je zijn.. Begin elke maaltijd met een hap eiwitten.. Dus vlees of iets dergelijks.. Minder je koolhydraten en je suikers en eet maar 3 keer per dag en drink ca 3 liter water op een dag..

Echt? :x hoezo?

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:42

Eliine schreef:
Nagini schreef:
Daarom zeg ik; IK geloof.

Bijna alles wat ik aan heb gevoerd kun je onderzoeken over vinden.
Ook geef ik nergens aan dat je dingen totaal moet schrappen; maar wel moet minderen.)

Mij lijkt een gezonde ontbijt - lunch - diner waarbij de focus ligt op groenten, een (klein) stuk vlees en een bijgerecht (zoals rijst) nou niet echt achterhaald.

Dat ik dan aanraad om in plaats van witte rijst bruine rijst te eten of ipv gewone aardappel zoete aardappel omdat er minder koolhydraten inzitten, is dat gewoon een feit en niet een hersenspinsel die ik ergens neer kwak.

Misschien toch even aan je feitenkennis gaan werken dan.

Aardappel: 17 gram koolhydraten per 100 gram
Zoete aardappel/bataat: 21 gram koolhydraten per 100 gram

De zoete aardappel bevat daarnaast ook meer kcal dan de gewone aardappel.

Witte rijst: 78 gram koolhydraten per 100 gram
Bruine rijst: 77 gram koolhydraten per 100 gram

Bruine rijst bevat dan wel weer wat meer vezels, maar daar ging jouw argument niet over geloof ik. En voor die ene gram kun je niet zeggen dat je het moet eten vanwege de mindere hoeveelheid koolhydraten.

En dit is dus waarom ik en nog een aantal anderen het zo belangrijk vinden dat TS een proffessional (en dit keer een echte) in de hand neemt. Er wordt vanalles geroepen, goedbedoeld ongetwijfeld, waar TS mogelijk alleen nog maar verder door van huis raakt. Koolhydraten schrappen, foutieve informatie verstrekken. Veel mensen hebben de klok wel horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt.

TS zoek alsjeblieft een deskundig iemand (volgens mij hebben zowel phormicola als secricible in dit topic ook al hun diensten aangeboden) want door nu te gaan aanrommelen met allerlei zogenaamde goeroe dieetjes kan je echt alleen nog maar verder van huis raken.

Toch is de zoete aardappel beter voor je omdat deze itt de gewone aardappel langzame koolhydraten bevat. Het zijn dus niet minder koolhydraten maar wel de "goede" koolhydraten.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:46

Ik kom aan van te weinig eten, ben je daar al eens over nagedacht? Dit wordt zovaak gemist als oorzaak.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:55

ogidni schreef:
Toch is de zoete aardappel beter voor je omdat deze itt de gewone aardappel langzame koolhydraten bevat. Het zijn dus niet minder koolhydraten maar wel de "goede" koolhydraten.

En ook dat is flauwekul, als je de glykemische index nazoekt:

zoete aardappel is 40
bataat 50
Gekookte aardappel 60

Maw zoete aardappel is gewoon totasl hetzelfde, qua khd, GI enz.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:59

Beste ts,
Heftig hoor dat je zulke gewichtsschommelingen doormaakt en daarbij niet goede proffesionele hulp hebt gekregen en emotionele steun.

Er zijn al veel dingen gezegd maar wat ik je vooral op het hart wil drukken is dat je goed voor je lichaam moet zorgen. Niet de focus op persé gewichtverliezen maar zorg goed voor jezelf VOED je lichaam ipv. heel erg de focus op calorieën te leggen. Je lichaam heeft voedingsstoffen nodig en tekorten kunnen ook weer eetbuien uitlokken omdat je lijf schreeuwt om voeding. Op lange termijn kan lijnen ernstige tekorten veroorzaken waardoor je later ziek kunt worden.

Ik zou je willen aanraden om een goede voedingsdeskundige te zoeken en ook zelf je in voeding te verdiepen. Eet zo puur mogelijk. Elke dag gezonde vetten, eiwitten, veel groente en fruit, nogmaals VOED jezelf!!! Je lijf is een prachtige machine die goede brandstof nodig heeft, dus honger jezelf alstjeblieft niet uit, daar komt op termijn alleen maar ellende van.

Nog even wat over koolhydraten, ik ben zelf afgevallen door minder brood en broodproducten te eten, brood(ook volkoren) zorgt door een snelle stijging van je bloedsuikerspiegel waardoor je sneller weer honger hebt. Als je erg veel beweegt heb je wel meer koolhydraten nodig, dus laat je indien mogelijk adviseren door een voedingsdeskundige. Als je meer wilt weten over mijn ervaringen (heb me er aardig in verdiept) pb me dan maar!

Heel veel succes!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:03

secricible schreef:
ogidni schreef:

En ook dat is flauwekul, als je de glykemische index nazoekt:

zoete aardappel is 40
bataat 50
Gekookte aardappel 60

Maw zoete aardappel is gewoon totasl hetzelfde, qua khd, GI enz.

Houd er rekening mee dat glycemische index iets anders is dan glycemische lading
Aardappel GL 14
Bataat GL 10 dit is zeer laag en dus prima voor je bloedsuikerspiegel en voor mensen met overgewicht echt een aanrader!

Verder is het een totaal ander produkt. Bataat is erg gezond, bevat veel inuline wat helpt je bloedsuikerspiegel te reguleren. En bevatt veel betacaroteen en vit. C . (Bron Weten van Heerlijk eten van Rieneke Dijkinga, orthomoleculair voedingsdeskundige)
Laatst bijgewerkt door Anna79 op 25-08-16 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:08

Dat is lastig toch... er zijn namelijk tegenstrijdige berichten over de GI van zoete aardappel. Ik heb wel zelf de voorkeur voor zoete aardappel, omdat het een groente is, en dat klinkt toch wat beter. Maar ja, dat is natuurlijk ook een gevoelskwestie en dus wellicht een wassen neus.

TS: je zegt dat je geen groente lust, maar je eet wel rauwkost. Ook prima toch? Is rauwe wortel ook een optie voor je?

Zou echt meer gaan eten. Gewoon normaal. Niet bang zijn voor kcal. Geen calorieën gaan tellen meer hoor. Maar kijken naar wat je naar binnen werkt.

Voorbeeld:
Een glas cola bevat 80 calorieën. 1 appel 60. Als je dan al cola op hebt en je komt dan precies aan je kcal inname die dag, laat je die appel snel staan. Dat is de valkuil van kcal tellen. Je neemt ongezond voedsel, wat je lichaam niet voedt, en je stopt met eten, omdat je aan je kcal voor die dag zit. Hoe breng je je lichaam het snelst naar de k****. Niet dat iedereen zo ermee omgaat, dit is ook wel een extreem voorbeeld, maar zo gebeurt het wel... "Ik eet wat minder avondeten, want dan kan ik nog wat chips nemen straks." Serieus, ik heb dit gehoord... Eet gewoon goed, veel groente, vlees/vis, noten, goed drinken, minder koolhydraten liefst.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:20

rainbow8 schreef:

...er zijn veel off topic redenen om vlees te laten staan.
Er is veel plantaardig eiwit beschikbaar, van spirulina poeder tot lupineballetjes van vivera tot salade met doperwten uit glas tot....

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:22

The_Cat schreef:
rainbow8 schreef:

Echt? :x hoezo?

Ik ben bij een orthomoleculair diëtiste geweest en met de uitgewerkte voedingslijst ben ik 12 kilo afgevallen in een paar maanden tijd en het is er nog steeds af..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:24

rainbow8 schreef:
Ik ben bij een orthomoleculair diëtiste geweest en met de uitgewerkte voedingslijst ben ik 12 kilo afgevallen in een paar maanden tijd en het is er nog steeds af..

Ik loop ook bij een Ortho arts voor mijn gewicht en schildklier. :D

Tomaten zijn nachtschaden. Je zal persoonlijk moeten laten testen/onderzoeken of je reageert op nachtschaden.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:39

Wow.. En ik maar denken dat tomaten gezond waren :p dat wist ik niet

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:47

Anna79 schreef:
Houd er rekening mee dat glycemische index iets anders is dan glycemische lading
Aardappel GL 14
Bataat GL 10 dit is zeer laag en dus prima voor je bloedsuikerspiegel en voor mensen met overgewicht echt een aanrader!

Verder is het een totaal ander produkt. Bataat is erg gezond, bevat veel inuline wat helpt je bloedsuikerspiegel te reguleren. En bevatt veel betacaroteen en vit. C . (Bron Weten van Heerlijk eten van Rieneke Dijkinga, orthomoleculair voedingsdeskundige)

En ook deze informatie klopt niet :n Ze rekenen voor de bataat namelijk een portie van 100 gram en bij de aardappelen een portie van 150 gram! Nogal wiedes dat de bataat beter uit de bus komt.
Bij een gelijke portie van 100 gram ontlopen ze elkaar niet veel wat betreft glycemische ladin. Allebei ongeveer 10 GL.

Wat de vitamines betreft. Ook daar scheelt het bij beide niet veel. Nadeel van beide producten is, is dat je ze moet verhitten en er dan al een groot deel Vitamine C verloren gaat. Ook daar hoef je het helaas dus niet voor te doen.

Wat trouwens niet wegneemt dat de zoete aardappel een heerlijk product is! Maar dat vind ik van de aardappel ook :Y) Gewoon normaal met mate eten, niks aan het handje.

En verder blijf ik bij mijn standpunt. TS ik hoop dat je op zoek gaat naar een deskundig iemand. Van al deze uiteenlopende voedingsfabels ga je je probleem niet opgelost krijgen. En wat je op dit moment eet is echt echt echt niet voldoende.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:53

Eliine schreef:
Anna79 schreef:
Aardappel GL 14

En ook deze informatie klopt niet :n Ze rekenen voor de bataat namelijk een portie van 100 gram en bij de aardappelen een portie van 150 gram! Nogal wiedes dat de bataat beter uit de bus komt.
Bij een gelijke portie van 100 gram ontlopen ze elkaar niet veel wat betreft glycemische ladin. Allebei ongeveer 10 GL.

Wat de vitamines betreft. Ook daar scheelt het bij beide niet veel. Nadeel van beide producten is, is dat je ze moet verhitten en er dan al een groot deel Vitamine C verloren gaat. Ook daar hoef je het helaas dus niet voor te doen.

Wat trouwens niet wegneemt dat de zoete aardappel een heerlijk product is! Maar dat vind ik van de aardappel ook :Y) Gewoon normaal met mate eten, niks aan het handje.

En verder blijf ik bij mijn standpunt. TS ik hoop dat je op zoek gaat naar een deskundig iemand. Van al deze uiteenlopende voedingsfabels ga je je probleem niet opgelost krijgen. En wat je op dit moment eet is echt echt echt niet voldoende.

Helaas zijn de 'deskundigen' het ook niet met elkaar eens. Als je op zoek gaat naar echt goede literatuur over voeding, verschilt het nog steeds heel erg veel.

Ieder lichaam is anders, met andere bewegingpatronen, andere hormoonhoeveelheden en dus ook ander metabolisme. Je moet opzoek naar hetgene dat helpt bij jou lichaam en een diëtiste/voedingsdeskundige kan je daarmee gaan helpen.