Lotgenoten gezocht de ziekte met de beginletter k

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Lotgenoten gezocht de ziekte met de beginletter k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:57

Jeetje TS, ik ben geen lotgenoot maar ik heb de ziekte helaas van dichtbij meegemaakt...
Ik wil je enorm veel sterkte wensen, ook nu je moet wachten in onzekerheid, het lijkt me slopend.
Nogmaals, enorm veel sterkte en ik bid voor een positieve afloop.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:05

Mijn vader is onlangs geopereerd aan slokdarmkanker.
Hij heeft nu zo'n buismaag en dat gaat hartstikke goed.
Hij kreeg inderdaad eerst ook een aantal weken chemotherapie en bestraling. En daarna een aantal weken rust tot de chemo was uitgewerkt en daarna is hij geopereerd. Ondanks een moeilijke periode gaat het nu heel goed met hem iedereen is verbaasd hoe snel hij geneest. Hij is geopereerd in het AMC.
Mijn vader is 53. Vond dat al heel jong maar jij bent nog een stuk jonger zie ik.

Ik heb het dan niet zelf. Maar het afgelopen jaar wel van heel dicht bij meegemaakt. Voor vragen mag je altijd een berichtje sturen.

Wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd!!
Laatst bijgewerkt door Horsesandme op 25-08-16 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:09

Jeetjr wat erg :(
Misschien wat brutaal:
Ze zijn er bij toeval achter gekomen? Hoe? En helemaal geen klachten achteraf die linken aan je slokdarm?

Kanker blijft toch een bizarre ziekte.
Wat een horrorverhaal zo jong ineens slokdarm kanker. Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:21

Geen lotgenoot, wel iemand die jou heel veel sterkte en kracht wil toewensen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:36

Sterkte TS, nu met het wachten op de uitlaat, en met het verdere traject.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:58

Het wachten is idd het verschrikkelijkste......

@Hannanas
Yvette en ik zijn beide bloeddonor..... Zij mocht afgelopen keren elke keer niet geven vanwege laag Hb.....Daardoor zijn nu de andere onderzoeken gedaan om te kijken hoe dat komt. In de familie komt ziekte van cron voor daar dachten ze in eerste instantie aan.

We hebben dus extreem geluk dat we bloeddonor zijn hopen nu dat we er op tijd bij zijn.... Maar dat is dus nog effe afwachten.
Yvette is niet ziek en voelt zich ook niet ziek....
Als we dus geen bloeddonor waren geweest waren we er dus pas veel later achter gekomen als het misschien dus echt goed fout was geweest.
(Yvette als je liever zelf wil reageren op vragen dan hoor ik het wel....)
Updates plaats je zelf wel.....

Caren (tweelingzus)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 00:38

Onze dokter heeft het toen zo uitgelegd dat wanneer je problemen krijgt met slikken, je eigenlijk te laat bent. Vooral omdat deze ziekte bij mannen voorkomt en we weten allemaal hoe vlug die naar de dokter gaan. Door een stom toeval ontdekte mijn moeder !!!! dat mijn vader ziek was, daardoor of in ieder mede daardoor heeft hij op tijd aan de bel getrokken en zijn we vijf jaar later waar we nu zijn.

Dus ja, echt echt echt echt mazzel dat jullie bloeddonor zijn! Sandorra, heel veel sterkte ook in deze tijd. Het helpt voor jou misschien ook om alles op te schrijven, voor later. Wij zijn blij met alles wat we gedocumenteerd hebben omdat het zo onwerkelijk aanvoelde en herinneringen zijn verloren.

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 00:52

Ik kan je ook niet veel nieuws vertellen over kanker... Maar ik wens je alle sterkte, geluk en kracht toe! Keep your head up en blijf vechten!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:03

sandorra schreef:
Het wachten is idd het verschrikkelijkste......

@Hannanas
Yvette en ik zijn beide bloeddonor..... Zij mocht afgelopen keren elke keer niet geven vanwege laag Hb.....Daardoor zijn nu de andere onderzoeken gedaan om te kijken hoe dat komt. In de familie komt ziekte van cron voor daar dachten ze in eerste instantie aan.

We hebben dus extreem geluk dat we bloeddonor zijn hopen nu dat we er op tijd bij zijn.... Maar dat is dus nog effe afwachten.
Yvette is niet ziek en voelt zich ook niet ziek....
Als we dus geen bloeddonor waren geweest waren we er dus pas veel later achter gekomen als het misschien dus echt goed fout was geweest.
(Yvette als je liever zelf wil reageren op vragen dan hoor ik het wel....)
Updates plaats je zelf wel.....

Caren (tweelingzus)

WoW!!!!!
M'n bek valt open..
Wat een geluk dat je er zo (snel?) bent achter gekomen op deze manier.

En de standaard huisarts geeft dan gewoon staal pillen..

Heel veel sterkte.

Ik maak het nu aan de zijlijn mee bij een vriend van mij. Uitgezaaide darmkanker. Na twee x operatie plus chemo met de woorden u bent schoon, is er nu 3 maanden na de laatste operatie ineens overal uitzaaiingen te zien. Hij hoopt met immunotherapie het chronisch te krijgen (in test fase 2 zit die experimentele behandeling nu)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:10

Mijn zusje is 25 jaar geleden overleden aan Lymfklier kanker.De H.A. zei toen dat het Pfeiffer was.
Pas na lange tijd,toen er meerdere klachten kwamen gingen ze verder kijken.Toen was het al te laat,stadium 4 zat ze al.
Gelukkig ben jij er heel vroeg bij TS!

Bij mijn tumor waren ze ook vroeg bij en hebben ze alles weg kunnen halen.Heb ook geen chemo of bestralingen nodig gehad.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 14:39

Ik krijg zowie zo chemo en bestralingen. Voor mijnis het nu afwachten of het niet uit gezaaid is.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:18

Spannend zeg fenja. Hopelijk kan je het dit weekend nog een beetje naast je neerleggen en dan lekker genieten van de zon. Of het wel of niet uitgezaaid is met de chemo moet je fit zijn. En vitamine D kan daar goed bij helpen.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 21:47

Ik heb vanavond sinds april weer heerlijk even een uurtje geprobeerd ontspannen te rijden ( stiekem mezelf toch aan het werk gezet). De paarden hadden 3 weken vakantie gehad en dat was te voelen. Ik had een paard waar ik wel vaker op had gereden echter wordt hij lang niet altijd lekker nagefelijk gereden waardoor hij nu wel wat stijf was. Dus geprobeerd dit wat los te werken en aan het einde van de les was hij een stuk beter. Misschien zondag weer even er op om hem nog losser te maken zodat het voor de andere manege Ruiters ook fijner te rijden is.

Verder is het nog steeds wachten. Helaas was de uitslag van de scan er nog niet vandaag. Hopelijk weet ik maandag een klein beetje meer en hoor ik woensdag het gehele behandelplan.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:05

Jeetje, heftig! Zelf geen lothgenoot, maar wil je wel heel veel sterkte wensen en de duimen draaien!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:09

Duimen draaien TS, hopelijk toosten we woensdag op een goede uitslag.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:18

Ik ben geen lotgenoot. Maar zie veel op mijn werk. Ik werk op afdeling in ziekenhuis. Enige wat ik wil zeggen en dat is al meerdere keren gezegd ieder verhaal is uniek en ieder reageer anders op behandeling.

Heel veel sterkte.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:31

Ben ook geen lotgenoot, wel wil ik jou veel sterkte wensen!!!

Het is een rotziekte die K.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:42

Jeetje, wat is dat schrikken zeg! Ik wens je heel veel kracht toe.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 07:50

Bedankt allemaal het is even door bijten maar ja daar is helaas niets aan te doen. Vandaag even bij shetlanderkeuring kijken in Tolbert. Morgen op familiepark nienoord meehelpen met een wat wil ik later worden dag. We zien wel hoe het gaat lopen. Dit weekend in ieder geval genoeg te doen. En dan hopelijk maandag een telefoontje van de arts.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:11

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Vroeger was het iets dat oudere mensen kregen en vooral onbekenden maar het lijkt steeds vaker en jonger voor te komen. Ik ben zelf geen lotgenoot maar als dochter van heb ik het wel van heel dichtbij meegemaakt met mijn moeder.

Ik kan me daadwerkelijk niet voorstellen wat er in je omgaat nu en hoop op een 'positieve' uitslag. Ik ga in ieder geval duimen en vind het knap dat je er zo positief in staat. Zolang je geest positief is zal je lichaam vaak volgen, dat weet ik wel zeker nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:23

fenja schreef:
Bedankt allemaal het is even door bijten maar ja daar is helaas niets aan te doen. Vandaag even bij shetlanderkeuring kijken in Tolbert. Morgen op familiepark nienoord meehelpen met een wat wil ik later worden dag. We zien wel hoe het gaat lopen. Dit weekend in ieder geval genoeg te doen. En dan hopelijk maandag een telefoontje van de arts.

Goed om te horen dat je wel lekker afleiding zoekt. Geniet ervan, hoe lastig dat misschien ook is :)

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:56

Nog een tip voor je chemo periode.. Blijf sporten, ook al is dit zwaar! Dit helpt je echt en je bouwt je conditie na de chemo's echt weer sneller op!

Ik heb op 4 oktober 2014 mijn laatste chemo gehad en ik kon eind december weer 5 km hardlopen. Dus sport begeleiding tijdens en na chemo is zwaar maar helpt je wel.

Kijk maar eens op www.tegenkracht.nl je krijgt hier zelf een deel voor vergoed qua sporttesten en fysio.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 11:37

Annem84 schreef:
Nog een tip voor je chemo periode.. Blijf sporten, ook al is dit zwaar! Dit helpt je echt en je bouwt je conditie na de chemo's echt weer sneller op!

Ik heb op 4 oktober 2014 mijn laatste chemo gehad en ik kon eind december weer 5 km hardlopen. Dus sport begeleiding tijdens en na chemo is zwaar maar helpt je wel.

Kijk maar eens op http://www.tegenkracht.nl je krijgt hier zelf een deel voor vergoed qua sporttesten en fysio.

Bedankt.voor deze tips. Daar heb ik enorm veel aan. Ik wacht de uitslagen nog af voor ik verdere dingen ga regelen, maar ik ben enorm blij met al de dingen die hier al aangedragen zijn aan tips en waar ik om kan denken of waar ik mee contact op kan nemen. Dankjewel allemaal.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:33

Heel veel sterkte, TS. Geen lotgenoot, wel mensen met kanker in de familie gehad, dus wel van dichtbij meegemaakt. Ik duim mee op goed nieuws.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:01

Fenja/Yvette, heel veel sterkte gewenst en ook voor Caren en de overige familie.
Hopelijk krijg je komende week relatief goed nieuws.