Hardlopen met Evy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welk progamma doen jullie ?

0-5km
86 (90%)
5-10km
7 (7%)
Halve marathon
1 (1%)
Hele marathon
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 95

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:37

xHaithi schreef:
Zien diegenen die het goed volhouden trouwens ook lichamelijk resultaat? Hier wel namelijk. Meer spier en minder kwabjes :')

Mijn bovenbenen zijn ietsjes smaller geworden en ik ben inmiddels 3kg kwijt :D

Snadrem

Re: Hardlopen met Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:55

Ik heb vandaag les 5 gelopen. Ik merk wel dat ik 's avonds lekkerder en makkelijker loop dan in de ochtend. Maar ondanks dat toch weer een hogere gemiddelde- en maximum snelheid, en een grotere afstand afgelegd dan bij training 4. In les 1 liep ik 3 km, in les 5 liep ik 3,7 km. Die 5 tegen het einde zal wel lukken denk ik.

Qua resultaat zie ik nog niet veel. Ik merk wel dat ik minder zin heb om te snoepen, uitzonderingen daargelaten :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:22

Merken jullie ook verschil in jullie billen?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:43

Hier net les 3 achter de rug! Fijn programma

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:34

Mensen die net begonnen zijn, hoeveel km per uur lopen jullie gemiddeld?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:35

Ik loop 7,2 kilometer gemiddeld per uur, nu 3 lessen gehad en ga straks les 4 lopen

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:57

Leuk topic, wellicht krijg ik hier weer wat meer motivatie om het hardlopen weer op te pakken. Van het voorjaar liep ik door het trainen met evy 7km aaneengesloten, was ik erg trots op. helaas in de zomervakantie geheel gestopt met lopen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 14:50

Ik had tijdens mij 5km loop op 10 september mijn finish tijd op 49 minuten.
Dus 5km pu
Vanaf morgen start ik via decathlon aan een run.
In 10 weken trainen tot 5km
Hier hoop ik het juiste tempo te halen en dat met de evy lessen voort te zetten

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:36

Ik heb inmiddels les 7 afgerond met een paar lessen dubbel lopen ivm werkreis. Het gaat mij zwaar af, ga met moeite het huis uit en heb veel last van zijsteek. Vaak de tweede helft dat ik denk já ik kan dit wel! Maar vooralsnog op mijn tandvlees hoor....

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:48

Morgen mag ik weer, training 6! :) ik merk dat ik er echt naar uit kijk en ik vind het soms jammer dat er een dag tussen moet zitten.

Wat betreft de gemiddelde snelheid: Les 1 heb ik niet bijgehouden, maar in les 2 liep ik 7,7 km per uur gemiddeld en in les 5 liep ik 8,85 gemiddeld. Verbeterd dus best snel en voor mijn gevoel moet het harder kunnen. En altijd net als ik dat denk komt Evy er weer tussendoor met "Het is geen race maar een duurloop" of iets wat daarop lijkt. Rustaaaaaahg! :D

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:56

Ik loop nu sinds begin juli ergens en heb vandaag mijn ongeveer 3 kilometer aan een 8,5 km/h gelopen. Daar zit wel een 200 meter stappen tussen dus het eigenlijke looptempo kan nog iets hoger liggen. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn echte basistempo dat ik van nature aanneem ook echt hoog ligt. Als ik trager loop hou ik het wel beter vol allemaal maar ik moet daar actief moeite voor doen en ik krijg dan heel snel last van mijn knieën :\ Ik ben nu dus ook van plan mijn tempo echt te gaan verhogen maar de afstand dezelfde te houden tot ik die 3 kilometer zonder veel problemen aan mijn natuurlijk tempo kan aanhouden.

Maanlicht schreef:
Merken jullie ook verschil in jullie billen?

Weinig. Meer in de omtrek van mijn bovenbenen :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:36

Hier (nog) geen moeite met de lessen, gaat me tot nu toe goed af. Les 4 vandaag gehad. En ook ik kijk er steeds wel naar uit om te lopen

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:28

De kleding heb ik inmiddels aangeschaft, nu alleen nog goede schoenen. Zouden ze die bij de Bristol verkopen? Anders moet ik de stad in maar Bristol zit hier om te hoek.

Hoe doen jullie dat eigenlijk... Beginnen jullie gewoon en zien jullie wel hoe/waar je uitkomt of heb je een vaste route?

Ik heb namelijk nog geen idee waar of hoe ik wil gaan lopen, kan ook lastig afstand inschatten.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:37

Als je echt goede schoenen wilt moet je naar een speciaalzaak waar je over een mat heen moet lopen en je exact de schoenen krijgt die bij je voeten passen. Vooral voor blessures belangrijk. Wil je eerst kijken of t wat voor je is kun je idd bij de bristol slagen.

Wbt rennen, elke week word de les ietsje langer en moet je je ronde dus vergroten. Ik kijk van tevoren naar het schema en weet dan ongeveer wanneer ik richting huis moet om uit te komen. Gewoon een questie van proberen. Heb je redelijk snel door merk ik zelf

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:12

Ik wil inderdaad eerst gewoon wat simpelere schoenen om eens te zien of het hardlopen überhaupt bevalt :+
Daarna kan ik altijd nog echte goede aanschaffen.

Dan ga ik morgen gewoon de Bristol eens binnen.

Ik zal vanzelf wel een fijne route vinden neem ik aan.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 19:18

Decathlon kan ik ook aanraden.
Hun eigen merk kalenji is niet duur en erg goed

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:05

Leuk! Vandaag toevallig les 20 gelopen (0-5 km)
Ik loop gemiddeld rond de 9 km/p.uur, ik hoop dank dit kan opschroeven naar rond de 10 km/p.uur.
Probeer 3x in de wek te lopen

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:15

Waar is het programma nog te downloaden? Aangezien de links uit de openingspost het niet meer doen.

Of moet ik gewoon de app downloaden, is dat hetzelfde?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:15

Kirja schreef:
Waar is het programma nog te downloaden? Aangezien de links uit de openingspost het niet meer doen.

Of moet ik gewoon de app downloaden, is dat hetzelfde?

Ik heb de 0-5 km. Stuur me maar een pb als je interesse hebt.

Ik heb vanmorgen nieuwe sportkleding gekocht en morgen komen mijn sport oordopjes binnen dus dan kan ik ook weer van start gaan.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:43

Ik zou ook graag mee willen kletsen. Voor de zomer ben ik samen met mijn vriend tot en met les 18 gekomen van de 0-5km. Hij loopt al langer dus hij heeft zich aangepast aan mij.

Ik zou heel graag jullie mening over het volgende willen, ben benieuwd of iemand het herkent. Ik ben echt met bloed zweet en tranen én heel veel lessen herhalen bij les 18 gekomen. Ik krijg het serieus gewoon bijna tot eigenlijk gewoon niet voor elkaar lessen succesvol uit te lopen waardoor mijn motivatie bij les 18 dus weg was :(. Ik weet dat je heel bewust en goed op je ademhaling moet letten en dat doe ik! Het is dus ook niet zo dat als ik opgeef tegen het einde van een les ik "overdreven" loop te hijgen maar toch kan mijn lichaam voor mijn gevoel echt niet verder. Het wordt vooral een probleem als de loopstukjes te kort worden om te herstellen voor de langere ren stukjes.

Herkent iemand dit? Moet je jezelf er gewoon flink doorheen slaan of ondervinden jullie dit eigenlijk niet?

(Heb een matige conditie, slank gebouwd en pro aangemeten hardloopschoenen)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:06

Toch rustiger opbouwen, het ene lichaam is het andere niet. Gewoon 2 weken doen over 1 week dus 6x een les lopen is niet erg.

Ik merk soms ook dat ik in 1 week een les betreft muziek fijner lopen dan de andere en loop dan die les 2x in de week ipv de andere.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:38

@lisem94: herkenbaar hoor, ik ben ook niet behept met "hardloopgenen" en bij mij kost het ook echt heel veel moeite, nog steeds. Inderdaad: qua ademhaling gaat het goed, maar dat is dan ook het enige...

Bij mij hielp het echt om het schema van Evy losjes te hanteren. Wat ik heb gedaan:
* niet om de dag rennen als ik voor mijn gevoel daar nog niet aan toe was, maar een langere rustperiode tussen de lessen.
* lessen herhalen, als het teveel moeite kost of als ik de les niet vol kon houden.

Ik heb een paar weken geleden les 27 afgerond (bloed, zweet en tranen), dat is 1x10 en 1x20 minuten met 1 minuutje er tussen. Die les heb ik inmiddels al een aantal keer herhaald. Volgens Evy zou ik nu ook wel 30 minuten in 1 stuk kunnen, maar dat is me nog niet gelukt. Die 30 minuten non-stop kosten me echt nog (te) veel moeite. Laatste keer lukte les 27 me niet eens en ben ik na 20 minuten met steken in mijn zij gestopt... Terwijl anderen zonder problemen uitbouwen naar 35-40 minuten, enzovoorts. Mijn man gaat het ook veel makkelijker af, grrr. Toch hou ik vol, voor mezelf. Ja, mijn tempo ligt véél lager dan dat van mijn man. Ja, hij boekt veel sneller vooruitgang dan ik, maar ik doe het voor mezelf! Ben nu een paar kilo kwijt, heb iets dunnere bovenbenen én mijn conditie is dan toch maar mooi iets beter geworden :D

Gewoon volhouden, eventueel tandje terug :) Les 18 is echt al heel goed hoor!!! Maar als je nu al een tijdje niet gelopen hebt, zou ik nu eerst teruggaan naar bijvoorbeeld les 9 of 10 oid en kijken of je daar weer op kunt pakken.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:49

Idd, vaker je les herhalen van dezelfde week is echt geen probleem. Iedereen is anders dus doe gewoon wat goed voor jezelf voelt.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:59

Ik heb vandaag les 7 gedaan. Ik herken me nog niet in jullie klachten, maar over "slechts" 4 minuutjes aan een stuk hardlopen valt ook niet echt te klagen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als ik straks ook een stuk verder ben.

Lopen vandaag ging trouwens heel lekker!

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:18

Mijn outfit is ook compleet, bij de Bristol geslaagd voor schoenen. Spuuglelijk :+ maar ze zitten/lopen wel heel fijn en waren flink afgeprijsd.

Ook een led band voor de hond aangeschaft aangezien het waarschijnlijk vaak donker zal zijn als ik kan lopen.

Word via de evy app ook je route en de afstand bijgehouden eigenlijk?
En hoeveel km loop je de eerste lessen ongeveer?