In de overgang- wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:13

"Bloed prikken zegt dus niets of weinig of u in de overgang bent wanneer u nog een cyclus heeft of de pil slikt. Bij vrouwen die al een tijdje geen menstruatie meer hebben of waarbij deze regelmatig overslaat kan het eventueel wel van nut zijn, alhoewel het menstruatiepatroon op zich ook al een signaal is. Wanneer u geen baarmoeder meer heeft doordat die ooit verwijderd is bij een operatie, kan bloedonderzoek misschien ook helpen omdat u dan geen menstruatiepatroon meer hebt om op te varen."

Hier is de hele uitleg te vinden:

http://www.vrouwenindeovergang.nl/de-ov ... 8964843750

Nu weet ik dan eindelijk waarom mijn huisarts een bloedtest onzinnig en onnodig vond :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:01

Bedankt dames ! :)

gohya

Re: In de overgang- wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:33

Thnx. Boras! wat dom dat me H.A. dat niet weet? hij weet dat ik aan de pil ben,want dat vroeg hij nog.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:22

Hallo,
Ik meld me ook. Heb buiten flinke menstruatie nog geen verdere klachten, maar vermoed dat ik toch al in de overgang ben of dat het niet lang meer duurt.
Afgelopen woensdag hebben ze onder narcose vleesbomen weggehaald en mirena spiraal geplaatst. Hoop iig van die verschrikkelijke menstruatie af te zijn!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:15

Volgens de punten score zit ik bijna in de overgang.Ik zit op 20 punten en de overgang is vanaf 22 punten. Maar omdat ik nog steeds aan de pil ben,is het niet zo precies allemaal.
Dus eigenlijk weet ik nu nog niks.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:00

Waarom stop je dan niet met de pil?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:45

Omdat ik vreselijk veel pijn heb met een menstruatie,en ze komen dan onregelmatig en zijn veel heftiger.
Het zal toch een keer stoppen,zo'n pil menstruatie? stel ik ben 70,dan ben ik nog steeds elke mnd. ongesteld? omdat ik de pil nog zou slikken? Als de ei productie op is, zijn er toch ook geen menstruatie's/ bloedingen meer?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:48

Met de pil maakt dat toch niet uit. Je simuleert toch?

Ik ga ervan uit dat je gewoon nog menstrueert als je de pil blijft slikken.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:24

Ja, met de pil blijf je menstrueren, of iets dat daar op lijkt. Je zou kunnen stoppen en als het niet gaat en je wordt weer zwaar ongesteld, dan kun je toch weer beginnen?

Ik begreep namelijk dat je het met jouw leeftijd echt wel achter de rug hebt.

Jante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:59

hier een rustige overgang, soms slik ik een periode Carnitine dat lijkt me wel verstandig omdat ik ook vegetariër ben. Een korte periode heb ik rode klaver geslikt dat heeft me een periode geholpen ( opvliegers/ zweetaanvallen 'nachts) ik heb in mijn hele leven geen " de pil" geslikt ( behalve in mijn jonge jaren zo'n twee jaar ik werd daar depressief van en dik en had geen zin in sex, in die periode kwamen er inderdaad geen kinderen)
Bijzonder om jullie informatie te lezen hoe verschillend het allemaal voor iedereen is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:32

Ik ga het proberen,ik ga stoppen met de pil. Ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft dat je laat in de overgang bent, maar ik was met 18 jaar pas voor het eerst ongesteld.Vrij laat dus, miss. dan ook de overgang vrij laat? of maakt dat totaal niks uit.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:49

Oh, ik heb geen idee. Ik was ook niet heel vroeg geloof ik.
Ik ben ruim een maand geleden gestopt. Was altijd nog wel ongesteld, maar niet lang. Nu gestopt en amper ongesteld geworden.

Ik kreeg wel last van mijn vuik de eerste weken en wat pijnlijke tepels, maar dat ging best snel weer over.

Verder eigenlijk niet heel veel last. Vergeetachtig en soms wat in de war (op donderdag eerst gevoel van dat het woensdag is en later dat het zaterdag is.)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:40

Dat vergeetachtige heb ik al jaren,haha dat vind ik niet erg.
Wat ik wél ellendig vind,is dat ik een dikke buik heb gekregen.Ik wil hem kwijt en ga proberen af te vallen,in de hoop de buik ook kwijt te raken.Ik lijk wel 6 mnd. zwanger met die buik.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:17

Door de pil is je menstruatie veel minder, tenminste zo heb ik het altijd ervaren. Eenmaal gestopt met de pil was het niet te doen: heftig bloedverlies en heel veel pijn. Ik heb toen gekozen voor een Nova Sure behandeling. Daardoor vloeide ik echt heel minimaal. Helaas was deze behandeling na 5 jaar uitgewerkt. Heftig bloedverlies en heel veel pijn kwam weer terug. In december daarom de baarmoeder eruit gehaald. Had ik het maar eerder gedaan..............

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:40

Oh, da's apart, bij mij is het juist veel minder geworden, tot bijna weg. Heb niet eens meer een tampon nodig gehad.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:49

Vanwege endometriose is mij geadviseerd de pil door te slikken om op die manier niet ongesteld te worden waardoor er ook geen endometriose-cysten meer ontstaan.
Dat gaat al jaren prima.
Ik vraag me af of ik op deze manier ooit iets van de overgang ga merken, of dat die op deze manier stilletjes voorbij trekt.
Ben nu 40 trouwens.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:03

MiReRe schreef:
Ik vraag me af of ik op deze manier ooit iets van de overgang ga merken, of dat die op deze manier stilletjes voorbij trekt.
Ben nu 40 trouwens.

Dat laatste vraag ik me ook weleens af. Ik ben in september 51 geworden en heb tot anderhalf jaar geleden de prikpil gebruikt, vanaf mijn 38e. Ik was erg benieuwd of en hoe na het stoppen met de prikpil mijn menstruatie weer op gang zou komen.

Maar er gebeurt nog steeds niks, maar ik heb ook geen overgangsklachten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:27

Mijn gyn heeft een spiraaltje laten plaatsen met de opmerking daarbij....
Mooi dan heb je bijna geen overgangsklachten.

Terwijl ik hem wilde omdat ik leeg liep 1x per maand ruim 2 weken.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:05

MiReRe schreef:
Vanwege endometriose is mij geadviseerd de pil door te slikken om op die manier niet ongesteld te worden waardoor er ook geen endometriose-cysten meer ontstaan.
Dat gaat al jaren prima.
Ben nu 40 trouwens.

Daar zijn de menigen over verdeeld. Sommigen zeggen dat je met de pil de overgang uitstelt en als je stopt je de symptomen dubbel en dwars over je heen krijgt. Persoonlijk geloof ik daar niet in.
Ik kan me wel voorstellen dat als je in de overgang bent de pil de symptomen maskeert en je er minder last van hebt. Stop je midden in het overgangsproces met de pil dan kan je lichaam flink van slag raken door de plotselinge duikeling van hormonen. En dan kan het lijken alsof je het extra heftig voor de kiezen krijgt. Zie ook de link die ik een pagina eerder heb geplaatst.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:13

Mag ik dit topic weer even omhoog helpen. Ik ben nu 49 en in de overgang maar ik ben ontzettend moe en die opvliegers met 30-35 graden daar zit ik ook niet op te wachten :(

wat zou ik kunnen gebruiken om hier minder last van te hebben?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:19

Ik heb bijna geen opvliegers meer sinds ik weinig koolhydraten eet en aloë vera ben gaan drinken..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:41

Welke aloë vera heb je? Iets met door de bomen het bos niet meer zien als ik alle advertenties / winkels die aloë vera aanbieden bekijk... :+

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:09

Yom ik zit met een groot koelelement gewikkeld in handdoek achter mijn rug. Heerlijk verkoelend met dat warme weer en op en neer vliegers.
Vochtige handdoek over de schouders helpt ook.

Ik heb het probleem (ben nu 42 in de overgang) dat ik die verrekte aangeplakte kilo's maar niet kwijt raak. Eet nu een jaar veel gezonder dan ik gedaan heb (geen patat, snacks, pizza, koek, gebak, snoep, mayo....) Maar afvallen :n -O- Zal blij zijn als dit "feest" over is. >;)
-:(- Mag een kilootje of 20 af.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:20

Kun je na de overgang wel weer afvallen dan?

Hier ik iemand die euhhh ietwat veel te zwaar Is. Gaat inderdaad niet met zo snel

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:43

Aloe vera ben ik bijna allergisch voor geworden na ietwat te enthousiaste goeroes op stal te hebben gehad :D

koelelementen moet ik op mijn rug plakken dan als ik aan het werk ben (en in bed :) )