Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amaris schreef:Tja... misschien wil je het niet horen, maar misschien heeft iedereen gewoon gelijk?
mirim schreef:Overigens is de HAP dan wel geen SEH, maar het is toch zeker niet de bedoeling dat deze post overlopen wordt met allerlei dingetjes die ook best kunnen wachten totdat de huisarts weer praktijk heeft.
Citaat:En laten we eerlijk zijn: hoe vaak heb je niet een schaafwond opgelopen?
Meestal gaat het echt vanzelf over zonder problemen.
marleen_usar schreef:Als het echt nodig was had je het wel gehad. Wees blij dat het niet nodig was.
mirim schreef:En wie zegt dat alle inlichtingen verstrekt via internet kloppen en dat de gevaren van tetanus niet enorm overtrokken zijn ?
mirim schreef:Ik heb ooit een gesprek gehad met mijn paardenarts. Mijn paard kan tegen geen enkele influenza / tetanusinjectie. Ik was wat benauwd vanwege de tetanusprik die hij ook niet zou krijgen als ik hem de cocktail niet gaf.
Zijn reactie was : de tetanusprik is eigenlijk een zwaar overschatte injectie. Een paard heeft eigenlijk alleen kans op een tetanusinfectie als hij in aanraking komt met die bacterie en enkel dan nog als hij een wondje aan of in de mond heeft.
Daarnaast is die injectie jaaaaaren geldig en doet zijn werk. Dus de injecties uit het verleden dekten hem wel tot aan zijn dood.
Zou dit dan bij mensen misschien ook een zwaar overschatte injectie zijn?
Anders zou toch iedereen om de zoveel jaren wel een herhalingsoproep krijgen? Tenslotte zit een ongeluk in een klein hoekje.
mirim schreef:En wie zegt dat alle inlichtingen verstrekt via internet kloppen en dat de gevaren van tetanus niet enorm overtrokken zijn ?
Ingefluisterd door de farmaceutische industrie ....
Ik heb ooit een gesprek gehad met mijn paardenarts. Mijn paard kan tegen geen enkele influenza / tetanusinjectie. Ik was wat benauwd vanwege de tetanusprik die hij ook niet zou krijgen als ik hem de cocktail niet gaf.
Zijn reactie was : de tetanusprik is eigenlijk een zwaar overschatte injectie. Een paard heeft eigenlijk alleen kans op een tetanusinfectie als hij in aanraking komt met die bacterie en enkel dan nog als hij een wondje aan of in de mond heeft.
Daarnaast is die injectie jaaaaaren geldig en doet zijn werk. Dus de injecties uit het verleden dekten hem wel tot aan zijn dood.
Zou dit dan bij mensen misschien ook een zwaar overschatte injectie zijn?
Anders zou toch iedereen om de zoveel jaren wel een herhalingsoproep krijgen? Tenslotte zit een ongeluk in een klein hoekje.
Janneke2 schreef:Tel daar bij op, dat er diersoort specifieke reacties zijn op ziektekiemen, waar de ene diersoort een giga klap van krijgt, reageert de andere diersoort niet of nauwelijks op.
Liselot schreef:Lusitana, jij woont niet in NL dus kan heel goed zijn dat je dit niet weet, maar bij 9 van de 10 HAP moet je eerst bellen voor je mag komen. Zomaar heen gaan mag en kan niet