Nijmeegse 4 Daagse 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb je al een keer meegedaan ? En hoevaak.

Ja
12 (10%)
Nee
75 (68%)
1-5 x
16 (14%)
5-10 x
4 (3%)
10+
3 (2%)

Totaal aantal stemmen: 110

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:28

De kans dat je wordt uitgeloot is kleiner dan dat je wordt ingeloot bij de reguliere inschrijving, ervan uitgaande dat het aantal inschrijvingen vergelijkbaar zal zijn met voorgaande jaren.
Maar dat zegt natuurlijk niet veel.

Ik ken een geoefende loper die vorig jaar bij via vierdaagse inschreef nadat hij het jaar ervoor was uitgeloot. Hij heeft de schema's en tips die hij bij via kreeg wel gebruikt, maar of dat echt noodzakelijk was in zijn situatie...

Toen ik voor het eerst meedeed was er nog geen loting, dus kan daar geen ervaringen van delen.
Wel denk ik dat het een verschil maakt hoe je erin staat. Wil je persé een keer de 4daagse lopen en komt het alleen dit jaar uit, of wil je het gewoon een keer gedaan hebben en is over twee jaar ook prima.
En idd kun je je geld maar één keer uitgeven. Hoewel, als je niet in de regio van Nijmegen woont of daar bekenden hebt waar je kunt overnachten is het inschrijfgeld nog maar het begin.

Danseresje

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:07

Het slapen is ip geregeld, misschien lage kosten daaraan, maar zal absoluut geen hoofdprijs zijn.
Tja, ik wil dit jaar lopen, maar het kan ook volgend jaar. Stel, ik zou niet worden ingeloot, dan zou ik die week gebruiken voor een stuk pieterpad...

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 23:49

Ik zou je gewoon volgens de reguliere inschrijven.
De 100ste is geweest en daar wouden veel meer mensen aan meedoen dan een normale serie.
Dus je kans is nu groter.
En als je weinig wilt uitgeven kan je meedoen aan de vele wedstrijden waarbij je een gratis startbewijs kan winnen.
Gewoon de sponsors van de loop even in de gaten houden.
Vooral Hi tec die hebben vaak 5 plaatsen die ze verloten.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:48

Hoe snel weet je na inschrijving of je ingeloot bent of niet??
Ik hoop niet dat daar weken/maanden overheen gaan?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 16:46

Licht eraan of je in de eerste of tweede periode moet inschrijven.
Vaak zijn in april de loting

Begin 2017 zal op de website de inschrijfprocedure voor de 101ste Vierdaagse bekend gemaakt worden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:17

Het is idd maar net wat je er voor over hebt. Ik heb via de reguliere meegedaan. Eerste jaar werd ik uitgeloot en de gene met wie ik zou lopen werd wel ingeloot. Jaar erna mocht ik wel meedoen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:41

Als ik perse mee zou willen doen zou ik voor de Via 4daagse gaan. Houd er dan wel rekening mee dat dit echt alleen het meedoen is. Het slaapgedeelte komt er dan nog bij. Maar misschien is er volgend jaar wel helemaal geen loting en dan zou het jammer geld zijn toch?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:55

Inmiddels ben ik ingeschreven bij de camping in Lent. Laat de vierdaagse maar komen!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 23:07

Lekker op tijd haha

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:11

Ja kreeg een mail dat je al.kon reserveren en dat het altijd snel gaat dus dacht laat ik dat dan maar direct doen. Mocht ik uitgeloot worden of iets was het kosteloos annuleren

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 01:05

Slim

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 01:26

ik heb het nu 5x gelopen en gelukkig alle keren uitgelopen :) Voor volgend jaar ga ik er wel naartoe maar lopen weet ik nog niet.. Denk dat ik aan de zijkant meejuich voor de lopers dit jaar :D

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:32

Ik ga met maar 1 doel dit jaar wel uitlopen! Hihihi

Maar 1 van mn oefen tochten zal de alphedues op lopen zijn met de alpheduzes actie. Die is niet lang maar wel hoog :wow:
Maaar mn paps help bij de logistieke onderneming daar dus heb steun mee hahaha. Maar daar tzt nog een topic van denk ik.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 10:56

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:09

Zijn hier mensen die (deels) op een loopband trainen en zo ja, misschien een rooster (snelheid en helling) voor mij hebben? :o

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 12:25

Loolotte schreef:
Zijn hier mensen die (deels) op een loopband trainen en zo ja, misschien een rooster (snelheid en helling) voor mij hebben? :o

Ik doe mijn training alleen buiten dus zou het niet weten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:53

Trainen op een loopband lijkt me niet heel erg zinvol. Althans hardlopen op zo'n ding houd ik altijd langer vol dan buiten waar je met weer en wind te maken hebt. En langer dan een uur op zo'n ding lijkt me ook echt de horror en mijn ervaring is dat je juist het meeste hebt aan ook lange afstanden lopen van 20+ km. Maar ik laat me graag verrassen :D

Met de vierdaagse ligt m'n snelheid tussen de 3 (als ik echt kapot ben) en de 6.5 gemiddeld. Maar ik zou gewoon zoeken naar het tempo dat bij jezelf past. Want het is vooral de uitdaging om het lang vol te houden vind ik. Vooral mentaal is het zwaar.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:10

Dat was ik ook aan het denken inderdaad, maar ik weet eigenlijk niet waar ik heen zou moeten lopen, al helemaal niet als de afstanden hoger worden..

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 16:24

Loolotte schreef:
Dat was ik ook aan het denken inderdaad, maar ik weet eigenlijk niet waar ik heen zou moeten lopen, al helemaal niet als de afstanden hoger worden..

Waar woon je ?

Je kan ook eens ergens heen gaan met auto of de trein enaar dan vanaf daar een stuk lopen.
Dit doe ik vaak. En als er ergens een georganiseerde wandeltocht was dan ging ik erheen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:14

Ik loop altijd maar gewoon ergens heen waar het me mooi lijkt. Je kan ook georganiseerde tochten bij je in de buurt zoeken

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 22:19

Ik houd het het in de winter op zo nu en dan lopen om de 10km tot 15km in de benen te houden. Lukt een week buiten niet ga ik wel ff een uurtje in een flink tempo op de loopband lopen. Maar dat is dan rond de 6km/pu en kijk ik op de loopband een serie onder het lopen. Om onze sportschool zitten er namelijk schermen op de fietsen en loopbanden dus kan een serie of filmpje aanzetten dan loopt het wel fijn.

Ik loop nu voornamelijk in de buurt maar wil wel weer met wat warmer weer naar de veluwe etc. gaan om te lopen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:07

Je kunt ook naar een andere plaats lopen en met het openbaar vervoer terug komen. Of je laten ophalen. Zelf loop ik het vaakst routes die ik aan elkaar plak met het knooppunten netwerk van zowel de fiets als wandelen. Keuzes genoeg dacht ik. Of een etappe uit een Lange Afstands Wandeling.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 18:17

Nieuwe update op de site onder nieuwsberichten

Wel Vlaggenparade, geen 55km afstand in 101ste Vierdaagse
Deelnemerslimiet op 47.000, inschrijving open op 30 januari
De 101ste Vierdaagse, die dit jaar van 18 tot en met 21 juli plaatsvindt, zal geen 55km afstand kennen. De Vlaggenparade door de Nijmeegse binnenstad, gevolgd door een officiële opening van de Vierdaagse op de Wedren, wordt wel geprolongeerd. De inschrijving voor de 101ste Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen wordt op maandag 30 januari vanaf 08:00 uur open gesteld.

De 100ste Vierdaagse kende een aantal mooie jubileumprojecten. Het eenmalig herinvoeren van de 55km als jubileumafstand was echter zo succesvol dat het bestuur van de Vierdaagse heeft onderzocht of de 55km afstand in 2017 wellicht weer aan het wandelprogramma toegevoegd kon worden. Uit onderzoek onder een deel van de wandelaars op de 50 en 55 kilometer is echter gebleken dat het merendeel van de wandelaars het een mooie sportieve uitdaging vond om ter gelegenheid van de 100ste Vierdaagse de 55km te lopen, maar dat er voor het komende jaar onder de wandelaars weinig interesse is om dit weer te doen. Het bestuur van Stichting DE 4DAAGSE overweegt wel om deze afstand bij een speciale gelegenheid zoals een lustrum wederom te organiseren.

Een jubileumproject dat in 2017 wel terugkeert is de Vlaggenparade. De straatparade en de officiële openingsceremonie op de Wedren waren een vervolg op de Vlaggenparade in het Goffertstadion, die in 2012 wegens tanende belangstelling geschrapt werd. Voorzitter Johan Willemstein: “Het enorme enthousiasme voor de straatparade in de Nijmeegse binnenstad en voor de opening in deze vorm op de Wedren is goed aangekomen. Na evaluaties met onder andere de Gemeente Nijmegen en Stichting de Vierdaagsefeesten hebben we besloten om de Vlaggenparade bij de 101ste Vierdaagse terug te laten keren.”

47.000 deelnemers
De inschrijflimiet voor de 101ste Vierdaagse is bepaald op 47.000. De ervaringen bij de 100ste Vierdaagse, waar meer wandelaars werden toegelaten vanwege de jubileumeditie, heeft het bestuur van Stichting DE 4DAAGSE doen besluiten om van 46.000 naar 47.000 inschrijvingen te gaan. Bij overschrijding van de inschrijflimiet van 47.000 deelnemers wordt er geloot onder individueel ingeschreven debutanten, oftewel deelnemers die voor beloning 1 inschrijven.

Twee periodes
Zoals gebruikelijk zijn er ook dit jaar weer twee inschrijfperiodes. Inschrijfperiode 1 loopt vanaf maandag 30 januari (08.00 uur) tot en met vrijdag 24 februari (24.00 uur). In deze eerste periode kunnen degenen inschrijven die vorig jaar de 100ste Vierdaagse succesvol hebben volbracht. Ook jongens en meisjes die dit jaar 12 jaar oud worden (geboortejaar 2005), kunnen van deze eerste inschrijfperiode gebruik maken.
Inschrijfperiode 2 is van maandag 27 februari (08.00 uur) tot en met vrijdag 31 maart (24.00 uur). Deze tweede inschrijfperiode staat open voor iedereen die aan de 101ste Vierdaagse mee wil doen. Het inschrijfgeld voor de 101ste Vierdaagse bedraagt € 64,-. Leden van de Koninklijke Wandelbond Nederland krijgen € 5,- korting. Inschrijven kan via www.4daagse.nl. De inschrijfprocedure en de daaraan verbonden voorwaarden zijn allemaal te raadplegen op de website www.4daagse.nl.

Wel/niet loting
Als een loting noodzakelijk blijkt, wordt die gehouden op vrijdag 7 april onder de individueel ingeschreven deelnemers die niet eerder een Vierdaagse medaille behaalden. Vier groepen worden van loting gevrijwaard: degenen die in 2005 geboren zijn; degenen die voor de 98ste én de 99ste Vierdaagse zijn uitgeloot; degenen die voor de 99ste én de 100ste Vierdaagse zijn uitgeloot en degenen die inschreven via Via Vierdaagse. Het limiteringsprotocol, waaruit blijkt welke wandelaars verzekerd zijn van deelname aan de 101ste Vierdaagse, is te raadplegen op de website van de Vierdaagse (www.4daagse.nl).

Via Vierdaagse 2017
Op maandag 16 januari om 08.00 start de inschrijving voor het trainings- en begeleidingsprogramma Via Vierdaagse 2017. Met dit programma ondersteunen de Koninklijke Wandelbond Nederland (KWBN) en Stichting DE 4DAAGSE maximaal 1.500 debutanten bij het behalen van hun eerste Vierdaagsekruis. Deelname aan Via Vierdaagse is alleen voor wandelaars die niet eerder het Vierdaagsekruis behaalden én die nog geen lid zijn van de KWBN. De kosten van deelname aan Via Vierdaagse bedragen €199,-. Inschrijven voor Via Vierdaagse kan via www.viavierdaagse.nl.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 18:21

Houd ook de pagina van de sponsors in de gaten de komende maanden.
Vooral Hi-tec staat erom bekend meerdere startbewijzen te verloten door midden van oa wedstrijden.

Je kan je het beste inschrijven en dan pas meedoen met de wedstrijden.
Als je een startbewijs wint wordt jou deelname gezocht in het systeem en verandert in een gift.
Dus dan wordt je startgeld betaald en je krijgt een certificaat.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:51

Heb er zin in al! Ik ga voor inschrijven met via vierdaagse.