Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:,Niemand eet 24 of 12 uur per dag constant. Als je gewoon 3 maal daags eet (ontbijt, lunch, avond) dan 'doe' je al IF. Ook tussen 13.00 en 18.00 zit je niet constant te snoepen. Alleen nu heeft het een naam en is het opeens weer een (wonder)dieet. Terwijl je feitelijk niks anders doet dan iemand die tussen ontbijt, lunch en avond ook nog (kleine) tussendoortjes doet. Opletten op wat je eet. Dáár ligt de sleutel, want als je s ochtends bepaalde (suiker)voeding (ontbijtkoek, ontbijtgranen) eet kan je idd last van bijv. een suikerdip krijgen waardoor je lichaam een verkeerd signaal af geeft.
.
Monster_tos schreef:maar jij vindt het duidelijk onzin en laat dat ook steeds merken.
Romeo2007 schreef:Update dag 6:
Gisteren weer super fijn getraind. Het verbaasd me hoe makkelijk IF mij afgaat, terwijl ik een flink verleden met dieeten heb.
Gisteren had ik BHV herhaling. Hierdoor tussen de middag een broodje gegeten met geitenkaas, sla en tomaatjes. Was heerlijk en fijn eens wat afwisseling.
In de middag een blokje bittere chocola gehad en een eiwitshake. Hierna ben ik gaan trainen. Ik voelde geen uitputting of iets omdat ik op een 'lege' maag train. Rond 20.00 uur was ik thuis en heb ik voor mijzelf een groentenomelet gemaakt met een bak kwark toe.
Vanochtend weer opgestaan zonder honger. Nu zit ik aan de water en groene thee, koffie is niet toegestaan maar dat drink ik ook niet. Ik probeer mijn eten uit te stellen tot 13.00 uur, dan heb ik wat meer rek in de avond.
Vanavond ga ik denk ik tartaar en groenten eten. En dan ga ik ervoor of erna naar mijn paard, maar ik denk ervoor want rijden op een volle maag werk niet echt...
Ik voel verschil en zie ook verschil, anderen ook. Donderdag wegen! Spannend!
lisanne1989 schreef:Lekker bezig Romeo2007! Wat doe jij precies qua training? En hoeveel kcal krijg jij per dag gemiddeld binnen met IF? Hoe lang duurde het voordat jij met IF verschil begon te merken (aangezien jij ook pas net bent begonnen)?
Ik zit inmiddels op dag 2, gisteren tussen 12.00u en 18.00u gegeten. Vanochtend verrassend genoeg opgestaan zonder honger. Inmiddels al wel een liter water gedronken, maar begin nu pas lichte honger te krijgen, gelukkig is het alweer bijna 12.00u, dalijk een heerlijke maaltijdsalade met couscous en falafel
secricible schreef:Ik vraag me af hoe je 1500kcal wil verbranden per keer. 1000kcal op de loopband? Ik red met zeer intensief mountainbiken op de zwaardere parcouren 600kcal per uur... Dus toenzij je echt heel fors overgewicht hebt lijkt dat me onhaalbaar. En dat terwijl ik zie dat je al 45kg kwijt bent...
Cardio breekt spiermassa af, dus lijkt me ook niet heel handig en krachttraining na je cardio als je juist focus wil op spierbehoud? En maar 1500kcal eten terwijl je 6x pw 1500kcal zou verbranden met alleen maar je sport? Dan kan je lichaam niet anders dan spiermassa aanspreken om voldoende energie te hebben. Ik krijg twijfels bij de kunde van je personal trainer als ik dit zo zie...