Intermittent fasting; wie heeft hier ervaring mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Intermittent fasting; wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:43

ik had niet gedacht dat dat 1600-1700kcal was, maar dat komt ook omdat hoeveelheden missen. Dat is niet heel weinig idd voor iemand die af wil vallen.
Mijn dag vandaag was zojuist kwark met vanillekwark en fruit en daarna een salade met kaas, peer, rauwkost en noten.
Dan eet ik om 17.30 weer warm met gevulde kip met pesto en diverse groentes.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:30

Sammie schreef:
Niemand eet 24 of 12 uur per dag constant. Als je gewoon 3 maal daags eet (ontbijt, lunch, avond) dan 'doe' je al IF. Ook tussen 13.00 en 18.00 zit je niet constant te snoepen. Alleen nu heeft het een naam en is het opeens weer een (wonder)dieet. Terwijl je feitelijk niks anders doet dan iemand die tussen ontbijt, lunch en avond ook nog (kleine) tussendoortjes doet. Opletten op wat je eet. Dáár ligt de sleutel, want als je s ochtends bepaalde (suiker)voeding (ontbijtkoek, ontbijtgranen) eet kan je idd last van bijv. een suikerdip krijgen waardoor je lichaam een verkeerd signaal af geeft.
.
,
ik blijf het een erg ruime interpretatie van het idee vinden

even over hetgeen ik dik gedrukt heb gemaakt in de quote...
leuk bedacht , maar ik heb hier last van ongeacht de gezondheid van de voedingsmiddelen die ik eet
, ik eet namelijk geen suikerige voeding, ontbijtkoek, onbijtgranen en dergelijke rommel.
als ik brood eet, eet ik geen zoet beleg, ik doe nergens suiker in behalve de van nature aanwezige suikers in bijvoorbeeld fruit
ik eet vrij gezond en nog heb ik last van schommelende bloedsuikerspiegel
simpel feit is dat je geen pasklare mal kan maken waar de hele bevolking in past , voor de 1 zal het ontbijten, lunchen, diner en x tussendoortjes op de geijkte tijden prima werken, voor mij niet...

edit: en zoals boven mij ergens ook word gezegd, ik vind het geen dieet , het wijst je in principe namelijk niets voor wat betreft wat en hoeveel je eet , dat vul je gewoon zelf in en je kunt prima een normale hoeveelheid caloriëen binnenkrijgen binnen dit systeem
het is ook voor mij gewoon een hele fijne manier om er veel meer grip op te krijgen en te houden

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:51

Ik vraag me nu al af of ik alles wat ik voor vandaag heb gepland, ook wel echt op krijg!

Mijn lijstje van vandaag:
L: 175gr gerookte zalm en 400gr sla + skinny protein van Body & Fitshop
T: 1 wilde perzik, 1 nectarine en 1 oranje paprika (125gr)
A: AH Verse pasta spinazie-zalm (450gr) + skinny protein van Body & Fitshop
Kom hiermee op een totaal van 1549 kcal (en dan zit ik ook echt vol :Y) )

Ik zie IF ook niet als dieet, maar gewoon op een slimme manier met je voeding omgaan, en zo toch verantwoord af te vallen. Het is wel een kwestie van discipline om dit vol te houden ;)
Laatst bijgewerkt door lisanne1989 op 04-07-16 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:52

Ik denk dat je nog schrikt van de hoeveelheid suiker dat je binnen krijgt. Ook in brood zit al suiker. Suikers zitten ook gerust verborgen onder een andere naam. Bovendien staat er bijv... Als in bijvoorbeeld. Je kan ook een ander dip krijgen van iets dat je 's ochtends 'veel' of gewoon 'verkeerd' eet.

En over of dit wel of geen dieet is kan gediscussieerd worden, maar volgens de letterlijke betekenis ís het een dieet. Systeem, dieet.. een pot nat. Je leeft volgens 'iets'. Ik zie ook niet waarom het woord 'dieet' een negatieve lading heeft.

En als jij het fijn vindt om zo te leven hoef je je voor mij ook niet te verdedigen hoor :) Het is jouw leven, dus als je er prettig bij voelt lekker doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:59

Nogmaals Sammie, wat is dan jou definitie van dieet?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:10

Dat heb ik op pagina 1 toch al aangegeven? Misschien pagina 2

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:49

"Gewoon wat je eet"
Ja dan is het inderdaad een dieet... maar dat is niet echt de gangbare definitie van dieet

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 10:48

Update dag 6:

Gisteren weer super fijn getraind. Het verbaasd me hoe makkelijk IF mij afgaat, terwijl ik een flink verleden met dieeten heb.

Gisteren had ik BHV herhaling. Hierdoor tussen de middag een broodje gegeten met geitenkaas, sla en tomaatjes. Was heerlijk en fijn eens wat afwisseling.
In de middag een blokje bittere chocola gehad en een eiwitshake. Hierna ben ik gaan trainen. Ik voelde geen uitputting of iets omdat ik op een 'lege' maag train. Rond 20.00 uur was ik thuis en heb ik voor mijzelf een groentenomelet gemaakt met een bak kwark toe.

Vanochtend weer opgestaan zonder honger. Nu zit ik aan de water en groene thee, koffie is niet toegestaan maar dat drink ik ook niet. Ik probeer mijn eten uit te stellen tot 13.00 uur, dan heb ik wat meer rek in de avond.
Vanavond ga ik denk ik tartaar en groenten eten. En dan ga ik ervoor of erna naar mijn paard, maar ik denk ervoor want rijden op een volle maag werk niet echt...

Ik voel verschil en zie ook verschil, anderen ook. Donderdag wegen! Spannend!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:24

secricible schreef:
maar dat is niet echt de gangbare definitie van dieet

Dat is het dus wel :+

En als je het niet erg vindt... dit vind ik echt een non discussie! Open een ander topic of schrijf het taleninstituut ofzo aan als het over de betekenis van een woord wil hebben.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:31

Lekker bezig Romeo2007! Wat doe jij precies qua training? En hoeveel kcal krijg jij per dag gemiddeld binnen met IF? Hoe lang duurde het voordat jij met IF verschil begon te merken (aangezien jij ook pas net bent begonnen)?

Ik zit inmiddels op dag 2, gisteren tussen 12.00u en 18.00u gegeten. Vanochtend verrassend genoeg opgestaan zonder honger. Inmiddels al wel een liter water gedronken, maar begin nu pas lichte honger te krijgen, gelukkig is het alweer bijna 12.00u, dalijk een heerlijke maaltijdsalade met couscous en falafel :9

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:23

Uit de dikke van Dale

Betekenis ' dieet '
Je hebt gezocht op het woord: dieet.

di·eet (het; o; meervoud: diëten)
1
leefregel wat eten en drinken betreft, bv. op medische gronden of om af te vallen

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:39

Sammie ik snap niet zo goed wat je in dit topic doet, er wordt in dit topic gevraagd naar ervaringen met IF. En natuurlijk is een beetje discussie altijd welkom, maar jij vindt het duidelijk onzin en laat dat ook steeds merken. Beetje jammer voor de mensen die gewoon over hun ervaringen willen discussiëren.

Lekker bezig Romeo! Ik merk ook dat ik met het vasten veel minder honger heb. Heel fijn!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:47

Doe al jaren zo eten. Niet uit gedachte van dieet ofzo, maar eet naar behoefte.
Tijdens werkdagen of hele dag op stal eet ik vaak pas was als ik thuiskom. Dit kan een stokbroodje zijn, of een complete avondmaaltijd met een uur later nog brood.
Ik eet om 20.00 uur of zoals gister pas om 22.00 uur wat. Andere dagen eet ik wel 3 of 5x per dag.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:50

Monster_tos schreef:
maar jij vindt het duidelijk onzin en laat dat ook steeds merken.

Overdrijf toch niet zo! Er werd aan mij persoonlijk wat gevraagd, daar geef ik reactie op. Verder laat ik helemaal niet steeds merken dat het 'duidelijk onzin' is. Dat maak jij er zelf van. Lees eerst eens terug eer je denkt iemand de les gaan lezen. Ik geef zelf aan de discussie af te kappen.

Met dit soort reacties help je het topic ook niet verder.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:55

Romeo2007 schreef:
Update dag 6:

Gisteren weer super fijn getraind. Het verbaasd me hoe makkelijk IF mij afgaat, terwijl ik een flink verleden met dieeten heb.

Gisteren had ik BHV herhaling. Hierdoor tussen de middag een broodje gegeten met geitenkaas, sla en tomaatjes. Was heerlijk en fijn eens wat afwisseling.
In de middag een blokje bittere chocola gehad en een eiwitshake. Hierna ben ik gaan trainen. Ik voelde geen uitputting of iets omdat ik op een 'lege' maag train. Rond 20.00 uur was ik thuis en heb ik voor mijzelf een groentenomelet gemaakt met een bak kwark toe.

Vanochtend weer opgestaan zonder honger. Nu zit ik aan de water en groene thee, koffie is niet toegestaan maar dat drink ik ook niet. Ik probeer mijn eten uit te stellen tot 13.00 uur, dan heb ik wat meer rek in de avond.
Vanavond ga ik denk ik tartaar en groenten eten. En dan ga ik ervoor of erna naar mijn paard, maar ik denk ervoor want rijden op een volle maag werk niet echt...

Ik voel verschil en zie ook verschil, anderen ook. Donderdag wegen! Spannend!

Goed bezig! :D
Waarom is koffie niet toegestaan? Ik drink juist altijd koffie tijdens het vasten, helpt tegen de honger (wel gewoon zwarte koffie zonder toevoegingen :) )

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 09:33

lisanne1989 schreef:
Lekker bezig Romeo2007! Wat doe jij precies qua training? En hoeveel kcal krijg jij per dag gemiddeld binnen met IF? Hoe lang duurde het voordat jij met IF verschil begon te merken (aangezien jij ook pas net bent begonnen)?

Ik zit inmiddels op dag 2, gisteren tussen 12.00u en 18.00u gegeten. Vanochtend verrassend genoeg opgestaan zonder honger. Inmiddels al wel een liter water gedronken, maar begin nu pas lichte honger te krijgen, gelukkig is het alweer bijna 12.00u, dalijk een heerlijke maaltijdsalade met couscous en falafel :9

ik train met mijn personal trainer, wel fanatiek hoor dus niet schrikken.
ik train 3x per week met hem en zelf nog 2 keer alleen.

ik doe dan 1000kcal verbranden op de loopband en ik doe dan nog een circuit met krachttraining.

ik begon na een dag al verschil te merken. Ik eet wel echt twee maaltijden per dag.

update dag 7:
eerste week zit erop en ben 1,5 kg kwijt.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:29

Ik volg al een tijdje dit topic en ik heb besloten om het maar eens te gaan proberen. Sinds ik vakantie heb doe ik eigenlijk niet zoveel 's ochtends. Ik wil enkel tussen 12 en 8 eten. Ben vooral benieuwd wat het met mijn hongergevoel en mijn bloedsuikerspiegel doet.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:39

Succes! Laat je weten hoe het gaat?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 11:28

Dag allen, even een update:

Na een week heb ik gewogen bij de dieetiste. Er was 1,5 kg af in 1 week maar.... er was 2 kg spier af en 0,8 kg vet bij. De rest wat er af was is vocht. Niet het gewenste resultaat dus.

Omdat ik zeer intensief train ga ik nu meer koolhydraten toevoegen in de hoop dat mijn spiermassa behouden blijft en mij vetmassa wordt aangesproken.

Wat ik nu eet:

Rond 13.00 uur
3/4 speltboterhammen zonder boter met kipfilet. Hele bak kwark. Soms nog een eiwitshake

Rond 19.00 uur
150 gram volkoren pasta, 150 gram vlees en groenten. Hele bak kwark.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:46

Hoe intensief train je dan en op war voor schema? Daar kan je ook spiermassa mee verliezen namelijk.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 15:06

Ik heb begeleiding van mijn personal trainer en verbrand grofweg 1500 kcal per training, 6 dagen per week

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:09

Maar het gaat er niet om hoeveel calorieën je verbrand, maar op welk schema je de krachttraining doet ;) een te korte herstelperiode tussen de krachttrainingen zorgt nl ook voor spierafbraak, en dan verbrand je idd calorieën, maar die haalt je lichaam dan uit je spieren.
6 dagen per week is ook wel veel... Je doet dan niet alle dagen krachttraining? Want daar moet een dag tussen zitten voor het herstel van je spieren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:35

Ik vraag me af hoe je 1500kcal wil verbranden per keer. 1000kcal op de loopband? Ik red met zeer intensief mountainbiken op de zwaardere parcouren 600kcal per uur... Dus toenzij je echt heel fors overgewicht hebt lijkt dat me onhaalbaar. En dat terwijl ik zie dat je al 45kg kwijt bent...
Cardio breekt spiermassa af, dus lijkt me ook niet heel handig en krachttraining na je cardio als je juist focus wil op spierbehoud? En maar 1500kcal eten terwijl je 6x pw 1500kcal zou verbranden met alleen maar je sport? Dan kan je lichaam niet anders dan spiermassa aanspreken om voldoende energie te hebben. Ik krijg twijfels bij de kunde van je personal trainer als ik dit zo zie...

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:40

Vgm is die 1500 incl. wat je verbrand in rust ...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:31

secricible schreef:
Ik vraag me af hoe je 1500kcal wil verbranden per keer. 1000kcal op de loopband? Ik red met zeer intensief mountainbiken op de zwaardere parcouren 600kcal per uur... Dus toenzij je echt heel fors overgewicht hebt lijkt dat me onhaalbaar. En dat terwijl ik zie dat je al 45kg kwijt bent...
Cardio breekt spiermassa af, dus lijkt me ook niet heel handig en krachttraining na je cardio als je juist focus wil op spierbehoud? En maar 1500kcal eten terwijl je 6x pw 1500kcal zou verbranden met alleen maar je sport? Dan kan je lichaam niet anders dan spiermassa aanspreken om voldoende energie te hebben. Ik krijg twijfels bij de kunde van je personal trainer als ik dit zo zie...

Dit dus idd :j
Maar die 1500 is denk ik over de hele dag gerekend.