Zijn er nog mensen met een laag zelfbeeld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:58

Laibadji schreef:
Dat is 1 van mijn beste vriendinnen |(

Haar vriend en mijn vriend zijn ook goede maten.

Ik hoor ook vaak dat zij zich anders voordoet naar mij toe.

Bv ze heeft het moeilijk omdat ze volgende week na zwangerschapsverlof terug moet gaan werken. Ik vraag haar er naar omdat ik weet dat het voor haar moeilijk is maar zelf doet ze alsof er niets aan de hand is. Ze zijn het perfecte gezinnetje zonder problemen en moeilijke momenten. Nochtans vertelt haar vriend het tegenovergestelde. Ik echter lucht mijn hart wel bij haar. Daar zijn toch vrienden voor?

En meningen mogen toch verschillen als je vrienden bent respecteer je elkaar en elkaars gevoelens en steun je elkaar door dik en dun.

Ik weet niet wat ik hier moet van denken. Doordat zij zich zo perfect voordoet leg ik mijn lat ook heel hoog omdat ik zoals ik reeds vertelde dan het gevoel heb van niet goed genoeg te zijn als vrouw en mama. (en zeker als ze dan nog eens zeggen dat je zeker geen slechte moeder bent...)

Ik sta altijd open voor een gesprek, ik heb al heel vaak gezegd dat ik wil steunen maar blijkbaar wil zij dat niet...

Ben ik dan voor haar ook een goede vriendin of niet?

Bah ik weet het niet meer.... Nogmaals het kwetst en het helpt niet om mij beter te voelen.

Je bent zeker wel een goede vriendin!
Het feit dat je blijft proberen, en aangeeft dat je wilt helpen is al genoeg. Het is aan haar of ze er wat mee doet... Kan je helaas niet veranderen

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 23:09

Amado schreef:
Laibadji schreef:
Dat is 1 van mijn beste vriendinnen |(

Haar vriend en mijn vriend zijn ook goede maten.

Ik hoor ook vaak dat zij zich anders voordoet naar mij toe.

Bv ze heeft het moeilijk omdat ze volgende week na zwangerschapsverlof terug moet gaan werken. Ik vraag haar er naar omdat ik weet dat het voor haar moeilijk is maar zelf doet ze alsof er niets aan de hand is. Ze zijn het perfecte gezinnetje zonder problemen en moeilijke momenten. Nochtans vertelt haar vriend het tegenovergestelde. Ik echter lucht mijn hart wel bij haar. Daar zijn toch vrienden voor?

En meningen mogen toch verschillen als je vrienden bent respecteer je elkaar en elkaars gevoelens en steun je elkaar door dik en dun.

Ik weet niet wat ik hier moet van denken. Doordat zij zich zo perfect voordoet leg ik mijn lat ook heel hoog omdat ik zoals ik reeds vertelde dan het gevoel heb van niet goed genoeg te zijn als vrouw en mama. (en zeker als ze dan nog eens zeggen dat je zeker geen slechte moeder bent...)

Ik sta altijd open voor een gesprek, ik heb al heel vaak gezegd dat ik wil steunen maar blijkbaar wil zij dat niet...

Ben ik dan voor haar ook een goede vriendin of niet?

Bah ik weet het niet meer.... Nogmaals het kwetst en het helpt niet om mij beter te voelen.

Je bent zeker wel een goede vriendin!
Het feit dat je blijft proberen, en aangeeft dat je wilt helpen is al genoeg. Het is aan haar of ze er wat mee doet... Kan je helaas niet veranderen

Dat is zeker waar wat je zegt en heb het jaren ook zo bekeken maar meer en meer komt de waarheid aan het licht en blijkt dat ze gewoon niet de waarheid vertelt. Ik lucht mijn hart en toon hoe menselijk ik ben door te vertellen waar ik het moeilijk mee heb. Bij haar is het altijd het perfecte plaatje. Nochtans is de realiteit helemaal niet zo.

Door haar perfecte houding wordt mijn faalangst versterkt.

Nu worden de strubbelingen gewoon doodgezwegen. Vrienden moeten toch kunnen praten met elkaar?

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:14

Klinkt meer of ze bang is dat mensen denken dat ze zwak is, of dingen niet zelf kan.
Vrienden moeten zeker gewoon kunnen praten met elkaar, daarvoor zijn ze! (en natuurlijk om plezier te hebben)
Ik hoop dat je tot haar door kan dringen dat je er altijd voor open staat om te praten. Misschien is het een idee om zelf te beginnen tegen haar? Omdat je wel dingen hoort van haar man, misschien kun je daarover beginnen en komt het dan los. Niet via app, gewoon in het echt of bellen. :)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 23:20

Amado schreef:
Klinkt meer of ze bang is dat mensen denken dat ze zwak is, of dingen niet zelf kan.
Vrienden moeten zeker gewoon kunnen praten met elkaar, daarvoor zijn ze! (en natuurlijk om plezier te hebben)
Ik hoop dat je tot haar door kan dringen dat je er altijd voor open staat om te praten. Misschien is het een idee om zelf te beginnen tegen haar? Omdat je wel dingen hoort van haar man, misschien kun je daarover beginnen en komt het dan los. Niet via app, gewoon in het echt of bellen. :)

Dat doe ik soms ook en vraag ook door maar wordt met de perfecte verhaaltjes afgescheept. Ik ga dit zeker blijven doen.

Ik moet ook proberen om mij niet blind te staren op haar voorgestelde perfectie. Ik moet soms wat meer bewust zijn dat dit voor haar een verdedigingsmechanisme is. Echter vind ik dat niet zo makkelijk omdat ik zelf heel gevoelig ben en dan trap ik in de val en haal ik mezelf naar beneden...

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:24

Laibadji schreef:
Amado schreef:

Dat doe ik soms ook en vraag ook door maar wordt met de perfecte verhaaltjes afgescheept. Ik ga dit zeker blijven doen.

Ik moet ook proberen om mij niet blind te staren op haar voorgestelde perfectie. Ik moet soms wat meer bewust zijn dat dit voor haar een verdedigingsmechanisme is. Echter vind ik dat niet zo makkelijk omdat ik zelf heel gevoelig ben en dan trap ik in de val en haal ik mezelf naar beneden...

Ja dat ken ik. Gewoon blijven denken; niemands leven is perfect.
En daarbij, iedereen is perfect op zijn of haar eigen manier! Jij dus ook, dus voor je jezelf naar beneden haalt, denk daar aan. Hoe moeilijk het ook is!

liedjuh2

Re: Zijn er nog mensen met een laag zelfbeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:57

Ik ben het helemaal met je eens dat we ook positieve dingen moeten posten!

Zo ben ik vandaag aangenomen voor een fulltime baan vanaf half november en heb ik vandaag weer gesprongen met mijn paard. Na vorige maand voor het eerst in 4 jaar weer met hem gesprongen te hebben, en was er al weer vooruitgang te zien ten opzichte van vorige maand. Hij kan onwijs goed springen, maar is mega enthousiast en zet hem op een keiharde galop richting en na de hindernis en waar ik vorige maand nog dik een bak rond en een volte nodig had om hem weer onder controle te hebben, heb ik vandaag met in het begin een halve bak en volte, op het einde met 1 a 2 voltes weer de controle.
Waar het hem bij hem ook in zit is dat hij zijn hoofd omhoog doet en ik hem dan alleen op de noodrem kan zetten en we aan het trainen zijn dat hij lengte opzoekt en zakt en dan pas terug komt. Ben ik dressuurmatig ook mee bezig en het werpt echt zijn vruchten af nu. Ben helemaal blij nu!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:25

Positief is altijd goed!
Wat fijn dat het al zoveel beter gaat met springen, jullie komen er wel :)

Mijn jaarling Amado loopt eindelijk rustig mee, en staat er super rustig bij met borstelen, en kan ik zijn voorhoeven uitkrabben!
Hij liep tot vorige week nooit mee het weiland uit, om de meter stil staan enz. En op de terugweg steigeren naar mij, er vandoor gaan enz ik kwam nooit zonder blaren of blauwe plekken thuis. Maar ineens is hij zo veranderd! Echt een heerlijk dier is hij nu, en we zijn gisteren voor het eerst de weg over gestoken!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 11:49

Amado en liedjuh 2 jullie zijn goed bezig! Dit zijn ook de dingen die we meer in het licht moeten zetten om onszelf er van te overtuigen dat we wel goed genoeg zijn en goed bezig zijn. +:)+

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:12

Ik heb jaren een heel erg laag zelfbeeld gehad en de laatste jaren gelukkig ben ik daar wel vanaf geraakt, als opleiding psychologie en coaching kiezen is nu niet de meest handige manier om de confrontatie met jezelf uit de weg te gaan ;)

De laatste jaren was het dan ook best netjes opgekuist zei ik altijd, op 1 vlak na: mannen. Daarom schreef ik vandaag een blog, waarin terug kijk op een weekendje turning point. Dit zijn weekends die mijn mentoren inlassen voor hun coaches en coachees. En ja, daar zie je wel wat.

http://www.bite-it.eu/blog/mijn-turning ... s-en-aioli

Laat jezelf nooit vertellen wie je bent of wat je waard bent, dat weet je zelf verdomd goed genoeg en laat dat niet afhangen van verwachtingen of beelden van die k*tkrabben die aan je knagen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 16:59

Wat een zalige blog!! Zo goed geschreven en inzichtelijk heel duidelijk. Zelf heb ik ook al heel inzichtelijk gewerkt. En de kennis over mezelf is er en ik kan de dynamiek snel opmerken. Alleen laat ik er mij nog door raken en emotioneel door bepalen. Hier ben ik nog niet in geslaagd om dit anders aan te pakken.

Ik hoop dat dit ook wel eens komt!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:40

Mooie blog!

Laibadji laat je het ons weten als er iets veranderd/gebeurd is tussen jou en je vriendin?

Het is een erg confronterende dag voor mij geweest, gesprek gehad bij psycholoog waar ik komend half jaar nog zit :(
Mijn vertrouwen is nog al weg in mensen maar ik hoop dat ze me kan helpen, ondanks dat ik zelf totaal geen prater ben.

Misschien ook iets voor jou en alle andere mee lezers, probeer elke avond iets positiefs te noemen van de dag. Al is het maar heel klein!
Zoals bij mij vandaag mijn Engels presentatie, ik was als één van de laatsten en er waren al heel veel aantekeningen bij iedereen gemaakt over de uitspraak en lengte van de presentatie, zins opbouw enz. Nu was ik super zenuwachtig, toch heb ik daar gestaan! En het heeft mij enorm geholpen dat het enige van commentaar was dat ik 'personal' zei inplaats van 'personally' en dat het verder helemaal perfect was!
Dat geeft toch weer zo'n gevoel van; zie je wel dat je wel dingen kunt?

Hoop dat jullie dag ook fijn was :)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:05

Fijn amado dat je presentatie zo goed ging.

Ik houd iedere dag een positief dagboek bij. Als ik 's avonds in bed lig pak ik het er bij en schrijf ik iedere dag de positieve dingen van de dag er in op. Opzich werkt dat goed, nu kreeg ik wel de tip van mijn psycholoog om een soort prikbord te maken waar ik positieve dingen opschrijf of mooie quotes hang zodat het ook als een soort reminder hangt en ik er iedere dag even naar kijk.

Over de psycholoog, ik zit daar nu vanaf april en pas sinds Augustus is het diepgaander. Ik ben wel een prater maar niet diepgaand. Ikzelf vind het heel fijn om dr heen te gaan. Ik kan echt mijn hart luchten zonder dat er een oordeel aanhangt.

Ik volg "lief leven" op fb en die heeft ook mooie quotes. Zij plaatsen vrijwel iedere dag een quote. Dat is wel een aanrader.

De blog ga ik zo lezen, ik ben benieuwd.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:19

Haha, dank jullie.

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar ik ben ondertussen 33, mijn echte issues zijn al dik 10 jaar wel verdwenen alleen die mannenissues bleven bestaan ....
En dit is ondertussen ook voor een groot deel mijn werk geworden. Dus al bij al heb ik dat best goed "opgepoets", en veel crabcakes gegeten ;)

Samen met een kennis ben ik aan het kijken of we een laagdrempelige betaalbare "zelfboostkit" op de markt kunnen brengen. Nu worden er vaak cursussen aangeboden (online of live) voor héél véél geld. Zelf geef ik die ook, maar aan bedrijven en daar vind ik dat wel ok, maar we willen nu ook net wat doen voor die mens die gewoon thuis zit en die geen leuke werkgever heeft die daarin wil investeren.
Concept zou dan bestaan uit zoiets als die make-up-boxen die je een tijd geleden veelvuldig zag voorbij komen. Met 1 verschil: de ene keer per post, dan wat per mail en misschien soms ook face-2-face of groepssessies. Waarom iedereen natuurlijk kan inpikken waar en wat hij wil.
Helemaal gratis leek ons geen goed plan, het is nl wel leuk als mensen ook commitment tonen. Zou iemand in zo'n traject stappen? Dat zou dan bestaan uit echt "oefeningen", "opdrachten", maar ook bvb coachingsessies in ons netwerk die je dan kan aanschrijven en die gewoon in je abbo zitten.
En nu heb ik hier net een gat in de markt concept zomaar te grabbel gegooid :+

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:40

Ik zou daar zeker in geïnteresseerd zijn, ik sta namelijk nu al bijna 2 jaar op de wachtlijst voor therapie en is fijn om toch iets te hebben en is misschien ook laagdrempeler.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 10:46

Ii denk dat je zeker mensen hiermee kan bereiken. Doen zou ik zeggen! Jammer genoeg is het voor mij wat ver anders zou ik direct mee doen!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:01

Wel dat is de grap van het verhaal, ik denk dat ik ondertussen al genoeg psychologen heb van de kop van holland tot aan ons Belgisch zeetje ;)
Alleen niemand die de website opgezet heeft .... Dus mss moet ik als halve techneut er toch maar eens voor gaan zitten :)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:41

Mooie blog.

Ik zelf zou er wrss niets mee kunnen, ik vind het fijner om face 2 face steeds met dezelfde persoon te spreken. Maar denk dat het best wel een goed idee is. Het is laagdrempelig en er zijn genoeg mensen die niet in therapie durven te gaan maar wel aan zichzelf willen werken.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:55

Het zou dan zeker geen therapie zijn, eigenlijk eerder een aanvulling je zou via dat netwerk dan ook gewoon een therapeut kunnen aanspreken, zij kunnen dit inschakelen in hun therapie. Dat was misschien niet helemaal duidelijk :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:51

Ik zou wel geïnteresseerd zijn, alleen de kop van Holland is voor mij te zuidelijk helaas.

Ik ga vanavond eens proberen met een positief gevoel naar de menles te gaan en tevreden te zijn met wat mijn pony wel aankan, want ik raak nu alleen al-gestressed door het idee dat weer naar les moet en hij waarschijnlijk weer-niet gaat luisteren naar-mij en ik daardoor een waardeloze menner lijk en-ben. En ik durf geen initiatief te tonen door mijn eigen lijnen te rijden. Misschien had ik ons niet moeten inschrijven voor de b dressuur proef morgen eigenlijk. Boscrossen vindt hij-trouwens wel helemaal het einde, we zijn woensdag dwars-door de-modder gecross't met de sulky haha.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 13:48

Fennadev schreef:
Ik zou wel geïnteresseerd zijn, alleen de kop van Holland is voor mij te zuidelijk helaas.

Ik ga vanavond eens proberen met een positief gevoel naar de menles te gaan en tevreden te zijn met wat mijn pony wel aankan, want ik raak nu alleen al-gestressed door het idee dat weer naar les moet en hij waarschijnlijk weer-niet gaat luisteren naar-mij en ik daardoor een waardeloze menner lijk en-ben. En ik durf geen initiatief te tonen door mijn eigen lijnen te rijden. Misschien had ik ons niet moeten inschrijven voor de b dressuur proef morgen eigenlijk. Boscrossen vindt hij-trouwens wel helemaal het einde, we zijn woensdag dwars-door de-modder gecross't met de sulky haha.

Jawel hoor! Hey zal leuk zijn en je gaat het heel goed doen. Denk positief ipv negatief. Dus pony zal zich gedragen en jij gaat plezier hebben. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:51

Ik krijg op dit moment positiviteits training en het laten inzien dat je sommige dingen niet in de hand hebt en geen schuld aan hebt... Hoop dat dit op den duur z'n vruchten afwerpt

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:58

lifaya schreef:
Ik krijg op dit moment positiviteits training en het laten inzien dat je sommige dingen niet in de hand hebt en geen schuld aan hebt... Hoop dat dit op den duur z'n vruchten afwerpt

Dit leer ik ook. Maar is zo moeilijk als je alles op jezelf betrekt ;(

Succes, je kunt het!!! :j

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:22

Een van de belangrijkste dingen om te leren en toe te passen is schuld vs verantwoordelijkheid voor de dingen die gebeuren.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:51

Morgen weer naar werk toe, is ook niet makkelijk helaas.
Alle mensen om me heen, klanten die ik moet helpen enz, en maar proberen zelfverzekerd over te komen. Kijk er ook erg tegenop.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:19

Na het topic doorgelezen te hebben en getwijfeld te hebben of ik wel of niet zal.reageren of onder meeleessteen zal blijven zitten.. Toch maar besloten om onder meeleessteen te blijven zitten.. Ik wil niet zielig doen met mijn verhaal..

Het enige dat ik er wel over kwijt wil is dat ik door een soort van NLP mezelf goed geholpen heb en dat ik rechter overeind sta en mezelf wel goed genoeg vind.. En heb voor mezelf besloten dat als men mij niet accepteert zoals ik ben, men mij niet waard is.. En dat zijn heel veel mensen niet..

Voor de gepeste mensen en de mensen in dit topic wil ik wel meegeven dat jullie het allemaal waard zijn om van jezelf te houden en dat jullie het wel waard zijn om van gehouden te worden..

Dit was even zeer kort door de bocht, dat weet ik..