misbruik of??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:52

Heel veel sterkte straks met bellen dat zal niet meevallen. Virtuele knuffel voor jou

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:22

Succes voor straks ts!! We denken aan je! Dikke knuffel!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:58

:(:) :(:) :(:)
Politie bellen is geen kleine stap, maar wel een goede!

Je bent goed bezig! !

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:06

Heel veel sterkte ts, wat een hel moet dit voor je zijn :(:)
Ondanks dat je het al niet doet, zou ik je toch aanraden voorzichtig te zijn met wat je op internet zet. Los van dat je mogelijk iemand onterecht zou kunnen beschuldigen, mag je volgens mij ook niks delen over het onderzoek wat de politie zal opstarten. Het kan natuurlijk niet dat als het waar is, iemand dan niet veroordeeld kan worden omdat je hier wat neer gezet hebt.

Nogmaals veel sterkte ts, ook voor je kleine meisje. Of het nou wel of niet waar is, ze zit overduidelijk niet lekker in haar vel :(:)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:45

Heel veel sterkte met bellen, wat zal dat moeilijk voor je zijn! :(:)
Fijn dat je een zorgenvriendje gaat kopen. Hopelijk is het voor je dochter een fijne manier om haar zorgen kwijt te kunnen.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:54

Stoere mama ben je ! Sterkte met het proces, ook voor je dochter. Goed dat je hulp vraagt op deze manier. :(:)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:55

Heel veel succes met bellen.
Pfff moeilijke situatie ts. :(:)

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:00

:(:) Heel veel sterkte

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:18

Heel veel sterkte TS :(:)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:17

TS ook ik wil je graag een hart onder de riem steken, je bent een ontzettend goede moeder als ik het zo lees. Ik hoop echt voor je meisje dat er niks ernstigs is. Hoe is ze met douchen? Ik ben aangerand toen ik 5 jaar oud was en wilde vanaf dat moment niet meer met papa en mama douchen, alleen nog maar alleen. En heel heet. Misschien is iets in die trant je opgevallen?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:46

Ontzettend veel sterkte!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:52

Met dat zorgenvriendje, zou het dan geen "verraad" zijn als je zegt dat niemand het leest maar jij als mama het wel gaat lezen?

Heel veel sterkte.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:02

Hannanas schreef:
Met dat zorgenvriendje, zou het dan geen "verraad" zijn als je zegt dat niemand het leest maar jij als mama het wel gaat lezen?

Heel veel sterkte.

Ach kom toch. Je gebruikt het als ouder toch alleen maar om je kind te helpen? Dan weet je hoe je het kind moet benaderen en om een eventueel misdrijf op te lossen? Je hebt het over een klein kind wat zich duidelijk niet op normale manier kan uiten ten gevolge van een mogelijk trauma.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:11

slimmerik schreef:
Ach kom toch. Je gebruikt het als ouder toch alleen maar om je kind te helpen? Dan weet je hoe je het kind moet benaderen en om een eventueel misdrijf op te lossen? Je hebt het over een klein kind wat zich duidelijk niet op normale manier kan uiten ten gevolge van een mogelijk trauma.

...helemaal mee eens, maar wat mij betreft beginnen hier de vragen.
Waar precies help je je kind het beste mee?
Wat is nu dan toch 'de beste benadering'...?

Vergelijk het met een dagboek: op zich hoor je dat niet te lezen - maar er zijn situaties denkbaar (column Diekstra vanmorgen) waarin dat wellicht toch beter is.

En het eventuele misdrijf oplossen moet je sowieso overlaten aan diegenen die daarvoor zijn opgeleid en beëdigd.

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 11:22

Ik heb afgelopen weekend bewust dit topic niet bekeken, even met m'n hoofd ergens anders mee bezig zijn.
Als het goed is weet ik vandaag mbt hulp voor mijn dochter en eventuele verdere stappen.

Wat betreft het zorgenvriendje, en dat ik de inhoud wel lees is idd een soort verraad.
Maar ik zal nooit aan mijn dochter vertellen wat ik gezien heb, over deze situatie maar ook niet over andere dingen wat ze aan haar zorgenvriendje toe vertrouwd.
Tot op heden heb ik niks verontrustends gezien/gelezen.

Ze begint zelf afentoe over het bloed, dan vraag ik voorzichtig door of ze zelf gekrabbeld heeft misschien.
Ze ontkent in alle toonaarden.
Ik vraag verder niks, dit wil ik echt overlaten aan professionals.
Wel maak ik haar regelmatig duidelijk dat ze me alles mag vertellen en dat ik niks gek of raar vind.
Maar ze is slim en pikt emotie's snel op van anderen.
Heel soms is er iets of gebeurd er iets (los van deze situatie) en als ik daar dan met haar over praat zegt ze dat er nog iets is maar dat ik dan waarschijnlijk moet huilen.
En ze wil continue bij mij in de buurt zijn.

Enfin, hopelijk vandaag meer nieuws en hopelijk kunnen we meerdere stappen zetten.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:25

Vooral dat ze zegt dat er nog iets is, maar dat ze dat niet kan vertellen, lijkt me ontzettend lastig... Voor zowel jou als je dochter :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:27

En als je vraagt of ze dat ene dan misschien wel aan iemand anders kan vertellen? Een lievelings tante of iets?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:28

Verschrikkelijke situatie ts, vooral omdat je niks zeker weet. Ik hoop dat er snel meer duidelijk wordt. Je pakt het echt super aan, top moeder!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:29

Gek dat het zo lang duurt, je zou denken dat ze direct actie ondernemen. Veel succes vandaag

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:46

Jeetje ts....wat verschrikkelijk! Vooral dat ze zei dat er iets is maar dat je waarschijnlijk dan moet huilen..die deed pijn zeg.. Ik wil je heel veel sterkte wensen.... :( :(:)

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:50

Ik volg je topic al een poosje wat heftig zeg, ik wil je heel veel sterkte wensen in de tijd die komen gaat

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:14

Ts: door dat laatste stukje. Is je dochter misschien bang je verdriet te doen?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:29

Wauw dit is denk ik wel iets waar je als moeder echt bang voor bent en waarvan je hoopt dat dit jouw kind nooit overkomt.. Ik heb verder geen ervaring hiermee of tips, ik wil jullie alleen heel veel sterkte wensen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:39

En als je haar verteld dat het voor mama juist heel belangrijk is dat ze het verteld? Dat je haar gerust stelt dat je liever hebt dat ze het je verteld dan dat ze het niet verteld omdat ze bang is dat je moet huilen?

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:40

Moeilijk hoor, maar als ze er weer over begint gewoon zeggen dat ze alles mag vertellen ook al moet je ervan huilen. Misschien kun je je dochter uitleggen dat het helemaal niet erg is als een moeder huilt. Dat huilen juist zorgt voor opluchting. Dat jij liever huilt dan dat zij angst heeft om iets niet aan jou te durven vertellen.