Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Re: Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:48

Ik zeg niet dat ze niet moet uitproberen of het werkt. Maar vind dat er hier door een aantal mensen erg makkelijk over koemelkeiwitallergie word gedacht.

Ik zie bij mijn moeder hoe lastig het is om zonder koemelkeiwit te eten. Uit eten is dan ook lastig wand je weet niet wat er in zit. En ze horen het wel te weten maar doen dat niet altijd.
Ja je leert er mee leven. Maar je omgeving moet er ook rekening mee houden en dat is niet altijd even makkelijk voor iedereen.
Zo het is niet altijd te doen. Ja je kunt niet anders als je het hebt.
En vergis je niet in hoeveel producten er sporen kunnen zitten. Ook die kun je niet eten als je echt allergisch bent.

Ik hou er nu over op en hoop voor ts dat ze snel er achter is wat de oorzaak is en dat het iets simpels is wat weer over gaat.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:55

Mijn dochter heeft ook maanden gehoest toen ze 3 was. Een virus zeiden ze. Uiteindelijk heb ik erop gestaan dat ze een breed spectrum antibiotica kreeg en binnen een week was het over. Ik heb niet alles gelezen dus misschien heeft ze dat al gehad maar ik zou eerst antibiotica geven en dan pas achter alle allergie theoriën aangaan. Vaak ligt de oplossing dichterbij dan je denkt. Succes!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:56

Storm schreef:
Weer bedankt iedereen.

Ik ben geweest en aansluitend is er bloed afgenomen bij mijn dochter.
Allergie tegen melkproducten werd gezegd dat dit wel kon maar dat het wel een beetje een hype was. Slechts 1 procent van de mensen kan er echt niet tegen. Een tijdje minderen/stoppen om te kijken mag altijd natuurlijk zei hij.

Verder heeft ze voor nu even een hoestdempend drankje gekregen, sirupus promethazini. Dat dempt alleen maar neemt de oorzaak niet weg dus daar gaan we nu naar zoeken.

Later is er dus bloed afgenomen in het ziekenhuis en ze wordt op allergieën en op kinkhoest getest. Hij denkt in 1 van deze toch de oorzaak te vinden maar zo niet, gaan we weer verder zoeken.

Donderdag kan ik bellen voor de uitslag zodat we voor de vakantie nog het juiste medicijn voor haar kunnen halen als dit van toepassing is.

Ik hou jullie op de hoogte. Ook of het drankje helpt. Het werkt ook wat versuffend dus ik hoop zo hard dat we aankomende nacht een rustige nacht hebben. Ik ben zo moe en loop zo op mijn tandvlees dat ik ieder moment van de dag in tranen uit kan barsten.

:(:) :(:) Zelf denk ik ook aan kinkhoest. Dat kan zeer langdurig zijn en hardnekkig. Mijn zoon had het ook en alles wat je beschrijft zou daar in kunnen passen. Een tijdje geen melkproducten is een goed advies.

Kijk eens of je dochtertje van kamillethee houdt wellicht met een heel klein beetje honing erin mocht ze het zonder niet lekker vinden. Ik ben benieuwd donderdag. Even een opsteker voor jou. Dit gaat echt over. Het op je tandvlees lopen is zeer herkenbaar. Heb je haar bij je op de kamer of in bed genomen? Dat heb ik toen wel gedaan bij mijn zoon. Daardoor raakte hij minder in paniek want mama was bij hem. Paps lag eventjes elders.
Evenals wat eucalyptus in water met daaronder een vlammetje laten branden. Dat ontsmet en maakt de luchtwegen open en geeft een heerlijke geur.
Daarnaast kan nog helpen een grote gesneden ui naast het bed. Houdt ook de luchtwegen open. Van die tips gaat het niet over, maar maakt het dragelijker.

Maar vooral wil ik je een knuffel geven, want dit is echt heel zwaar.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:58

janderegelaa schreef:
Mijn dochter heeft ook maanden gehoest toen ze 3 was. Een virus zeiden ze. Uiteindelijk heb ik erop gestaan dat ze een breed spectrum antibiotica kreeg en binnen een week was het over. Ik heb niet alles gelezen dus misschien heeft ze dat al gehad maar ik zou eerst antibiotica geven en dan pas achter alle allergie theoriën aangaan. Vaak ligt de oplossing dichterbij dan je denkt. Succes!

Antibiotica zou ik NOOIT snel geven, sterker nog, mijn dochter ( 4 jaar ) heeft er nog
nooit 1 gehad. Antibiotica werkt niet eens tegen een virus. Antibiotica werkt alleen tegen infecties die worden veroorzaakt door bacteriën :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:00

janderegelaa schreef:

Bijzondere oplossing. De reclames over antibiotica gehoord de laatste tijd? Als we
alles op deze manier zouden proberen op te lossen, dan werken we resistente bacterien
in de hand en zijn we in een mum van tijd de l*l. (Als we dat niet al zijn)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:06

Hopelijk brengt de uitslag inzicht in het probleem en vooral een remedie tegen het hoesten voor je dochter en ook voor jou. Denk dat het voor beide heel vermoeiend en beangstigend is.

Is het deze nacht beter gegaan?

Antibiotica best zoveel mogelijk mijden, doet meer slecht dan goed maar als het nodig is dan is het nodig. Mijn zoontje van bijna 1 jaar heeft juist zijn 5de antibioticakuur gehad sinds februari doordat hij altijd dubbele oorontstekingen heeft met etter achter zijn trommelvliezen. Eind van de maand naar kno voor bespreken voor buisjes, want wil niet langer afwachten. Hopelijk dan geen anti biotica meer.

Veel succes.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:11

janderegelaa schreef:

Dan zou ik toch eerst onderzoek willen naar welke bacterie er in het spel is.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:26

NatasjavE schreef:
janderegelaa schreef:

Dat inderdaad. Zo'n heftige antibiotica kuur is geen grap, vooral niet voor zo'n klein kindje.
Hoop dat ze wat kunnen vinden Storm! :(:)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:01

NatasjavE schreef:
janderegelaa schreef:

Dat is niet nodig als je een breed spectrum geeft.

Antibiotica is niet wenselijk ivm resistentie maar als je kind al maanden hoest moet je van 2 slechten de minst kwade kiezen.

En natuurlijk is het nog beter als je eerst een kweek maakt maar ik lees hier ook nergens dat dat gedaan is. Alleen maar bloedprikken enzo. En dat is voor zo'n kleintje echt niet fijn.

Gewoon slijm opvangen en op kweek laten zetten dan ben je er.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:10

@janderegelaa ik laat liever bloedprikken en breed testen, dan dat ik mijn
kind volstop met medicatie waarvan je niet eens zeker weet of dit überhaupt wel
werkt :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:15

Is niet nodig bij breedspectrum? Nou, zeker wel. Antibiotica nooit zomaar inzetten.

Bij zo'n lange periode van hoesten gaat het bijna nooit om een bacteriële infectie. Dat het bij jouw dochter gestopt is kan betekenen dat ze OF niet goed onderzocht is door de dokter OF dat het lauter toeval is dat het daarna over was.

Bij pseudo kroep kan het maanden duren dat een kind hoestaanvallen heeft. En een antibioticakuur heeft dan simpelweg geen nut.

Er kan wel een superinfectie optreden over de virale infectie heen. Maar dan zou ik toch echt eerst willen weten dat dat ook echt zo is. En dan hoef je echt niet perse te wachten op welke bacterie....maar wel zekerweten dat het ook daadwerkelijk om een bacterie gaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:54

Allerlei adviezen komen voorbij. Slijm kweek doen vind ik daarvan nog de beste.
Hier een link TS die je wellicht al gezien hebt en waar meer in staat over kinkhoest mocht het dat zijn: http://www.henw.org/archief/volledig/id ... hoest.html
Mocht het dit zijn, dan heeft antibiotica geen zin meer want daarvoor ben je gewoon te laat. Zoals je kunt lezen komt de kinkhoest meer en meer voor en de derde fase kan erg hardnekkig zijn en lang duren.
Dus donderdag afwachten is op dit moment het beste.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 13:18

Bedankt iedereen voor de adviezen en het meedenken!

Vannacht is het wat beter gegaan, nog niet goed maar wel beter. Ten eerste sliep ze gister al heel vroeg door de medicijnen. Waar ze afgelopen weken niet meer durfde te slapen door de hoestaanvallen en het overgeven, zo sliep ze gister al om half 8. Dat was al lang niet meer gelukt.
Ze was suffig door de medicijnen en sliep tot 1 uur. Toen begon ze lichtjes te hoesten en vroeg ze om een fles. Ik heb toch wat melk gegeven (ik wacht nog even met schrappen van de melkproducten tot we op vakantie zijn geweest ivm eventuele poezenallergie dat ik eerst uit wil sluiten). Daarna sliep ze direct weer in tot 6 uur vanmorgen! Jeejjj! Toen wel weer hoesten en proesten maar ze sliep toen weer in tot kwart voor 7. Heb haar wel een paar keer horen hoesten vannacht maar het klonk 'anders'. Geen benauwde hoest met slijm en een paniekerig kind wat moet spugen, maar een gewoon kuchje, wat een opluchting voor ons beide.

Nu inderdaad donderdag afwachten, dan krijg ik de uitslag.

Antibiotica ben ik zelf niet zo van, maar mocht het echt nodig zijn, dan moet het. Nu is het nog even niet aan de orde.

Bloedprikken was even heel naar voor haar, maar bij de magische woorden 'kadootje omdat je zo'n grote meid was' van de zuster, was ze spontaan weer stil.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:21

Wat fijn Storm :) Zo sneu he, als je je kind zo ziet .... ;(
Ik herken echt heel veel :) Heb je overigens haar bed cq matras al wat schuin gezet?
Vaak wil dat ook wel wat verlichting geven, een goed dik kussen onder haar hoofdeinde moet voldoende zijn.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:29

Als je haar melk geeft, kun je eventueel water er achteraan geven om de melkresten weg te spoelen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:59

Ik zou toch echt stoppen met zoveel melk. Niet vanwege lactose intolerantie of allergie of dingen uitsluiten, maar puur omdat melk voor veel slijmvorming zorgt. Daar maak je het hoesten en het slijm alleen maar een heel stuk erger mee. Ik snap dat ze het lekker vind, maar ik denk dat het slijm ophoesten en haar gezondheid boven staan op wat ze lekker vind. En als je er echt niet mee wil stoppen, zou ik alleen sochtends melk geven en niet meer in de avond waar ze het meeste last heeft van hoesten. Water erachteraan spoelt het effect van melk in de keel niet weg.

Het is geen oplossing, maar helpt wel wat bij de symptoombestrijding.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:41

Ik denk dat je voor melk 3 dingen kan onderscheiden:

-een lactose-intolerantie wat steeds meer voorkomt, wat betekend dat je lactose slecht verteerd. Klachten zijn bijna altijd maag/darm gerelateerd. Diagnose door ziekenhuis onderzoek, maar minderen geeft al verlichting. Redelijk makkelijk te ontdekken omdat klachten vaak snel na inname voorkomen.
- een allergie, wat vrij zeldzaam is (maar niet onmogelijk dus), wat zeer veel verschillende klachten op kan leveren en moeilijknte diagnosticeren is. Bloedprikken kan soms diagnose geven, maar beste diagnose is door totale eliminatie van koemelkeiwit en daarna weer provoceren om te zien of klachten terug komen, zou ik je aanraden met een professional te doen.
- slijmvorming door zuivel, wat veel voorkomt bij longklachten. Is niet de oorzaak van je hoesten of benauwdheid, maar verergert het wel sterk. Kan deels worden verlicht door iets zuurs te nemen na de melk zoals jus d'orange. Verminderen kan verlichting geven. Klachten komen meestal snel na inname en zijn niet wetenschappelijk onderbouwt (objectief ontstaat er niet meet slijm, maar men ervaart wel last) waardoor er geen officiele diagnose mogelijk is.

Die 3 dingen kunnen los van elkaar voorkomen, maar ook combinaties. Soms moeilijk dus om te achterhalen wat de precieze oorzaak is. Belangrijk is om niet alles tegelijk te doen, dus wat je nu doet (eerst de poezen afwachten) is echt wel heel verstandig.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:16

Onverwachts heb ik nu best veel aan ieders adviezen....
desondanks zijn we naar de huisartsen post geweest en daar heeft ze gewoon medicatie gehad tegen de benauwdheid al is het hier de 2e keer pseudo kroep ,maar nu was het echt heel erg. Maar wat voelt dat rot zeg ik heb echt aan je gedacht ts en ik hoop echt dat er een oplossing komt al gaat het iets de goede kant op bij jullie

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 20:47

Bloembloem, haar bedje staat inderdaad wat Scheef, maar zin heeft het volgens mij niet omdat ze regelmatig omgekeerd in bed ligt haha :')

Boras, ik geef haar ook wat ranja of appelsap na, ik heb eens gehoord dat appelsap het slijm ook wat oplost, of het zin heeft, weet ik niet.

ElineS, ik wil ook stoppen met zoveel melk, ik wil haar ook geen nachtfles meer geven en in de avond stoppen. Maar ze is nu nog uit haar doen en een flesje geeft haar troost. Ik geef haar niet veel, een stuk of 10 slokjes is al goed bij haar.

Secricible, dank je wel voor je superduidelijke uitleg!! Ik wacht inderdaad eerst de poezen af, aanstaande vrijdagavond gaan we op vakantie, ik ben heel benieuwd wat het met haar hoest doet.

Kwita, eng is die Pseudokroep he? Mijn dochter heeft het ook al een paar keer gehad. De klachten die zij nu heeft lijken er erg op, alleen lijkt het me sterk dat ze dan iedere 2 weken Pseudokroep heeft. Veel beterschap voor jouw kindje!

Mijn dochter heeft vanavond weer medicijn gekregen, waar ze er gister suffig van werd, zo wakker ligt ze nu nog in haar bedje. Hopelijk valt ze zo in slaap. Heb haar tot nu toe nog niet horen hoesten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:01

Ben je niet bang voor tandbederf bij iedere nacht melk? Ken al een aantal kindjes met een hoop kapotte of getrokken melktandjes.

Al zou melk niet de oorzaak zijn van de klachten dan is het misschien toch raadzaam om ermee te stoppen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 21:14

Daar ben ik niet bang voor Iris. Ik heb het bij mijn zoon ook zo gedaan en die heeft geen gaatjes. Ook DL heeft geen gaatjes.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:26

Ik zou stoppen met melkproducten en banaan.

Ik weet niet wat ze nu heeft. Mijn zoontje heeft astma en is erg geholpen met de Qvar (ontstekingsremmer) naast de Ventolin/Salbutamol.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:28

Barb schreef:
Ik zou stoppen met melkproducten en banaan.

Ik weet niet wat ze nu heeft. Mijn zoontje heeft astma en is erg geholpen met de Qvar (ontstekingsremmer) naast de Ventolin/Salbutamol.

Eens met beiden. Wij zijn net gestopt met de Qvar omdat het zo goed ging. Helaas komen wij net uit het ZH voor vernevelen en een stootkuur prednison om opname te voorkomen. Morgen gelijk maar weer bellen voor de Qvar :=

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:34

Oh getver Bloembloem! Mijn kleine man is al een tijdje gestopt met Qvar (maand of 3) maar begint nu toch weer te hoesten. Ik denk dat ik hem ook weer aan de Qvar zit, dit werkt niet meteen maar het kan nu even geen kwaad. Hij is al vaker verneveld en we hebben ook al een paar keer een nachtje moeten blijven.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:36

Barb schreef:
Oh getver Bloembloem! Mijn kleine man is al een tijdje gestopt met Qvar (maand of 3) maar begint nu toch weer te hoesten. Ik denk dat ik hem ook weer aan de Qvar zit, dit werkt niet meteen maar het kan nu even geen kwaad. Hij is al vaker verneveld en we hebben ook al een paar keer een nachtje moeten blijven.

Onze dochter heeft het al sinds haar geboorte. Opnames van een week zijn niks :n Gek werd ik er soms van :o En als er weer iets heerstte was ik doodsbang dat ze weer wat op zou vangen. Nu ongeveer 7 weken gestopt en het is gelijk raak.... Zo sneu. Gelukkig mocht ze mee naar huis, nu om de 2 uur puffen, arm kind!