Wie is ook al getroffen door hooikoorts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

01San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 17:55

Ik heb echt al een aardig tijdje geen last meer gehad gelukkig!
Laatst zat ik in de cabrio , en al die pluisjes van de bomen waren door de lucht aan het dwarrelen,,, werd even bang maar gelukkig kan ik tegen dat gedeelte !

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:50

Afbeelding

Afbeelding

Boosdoener plant. Rossig groen blad niet groter dan max 2 cm of zo. Als hij bloeit is het een heel erg aantrekkelijke voor insecten.

Ianrowan2009

Re: Wie is ook al getroffen door hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:03

Deze krengen hierboven staan bij mijn ouders in de straat volop!! |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:05

Wow ik meld me! :=

Echt giga last van, kan wel janken als mn ogen zo tranen en prikken. En dan heb ik het nog niet gehad over een kriebelig gehemelte..

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:29

Uitlopende make up is ook altijd zo fijn na een hooikoorts aanval. Zit overal man :n

Hoe gaat t ondertussen bij jullie?
Heb zelf net wel redelijk okay kunnen hardlopen, in de avond is het vaak al wat minder bij mij en in de hele vroege ochtend kan ik vaak wel veilig een half uurtje naar buiten

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:14

Door het weer de afgelopen dagen is m'n hooikoorts echt duizend keer erger geworden :( . M'n ogen zijn dik, ik loop de hele dag alleen maar te niezen, ik klink als een doodgereden zeehond en m'n huid is één grote, jeukende bult van de netelroos :( . Gelukkig helpen hooikoorts pilletjes wel tegen de jeuk en het branderige gevoel, maar wow zo erg als ik er nu last van heb, heb ik nog nooit gehad.

Hopelijk is al deze hooikoorts ellende voor iedereen snel afgelopen :(:) .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:21

Ianrowan2009 schreef:
Deze krengen hierboven staan bij mijn ouders in de straat volop!! |o

Hier ook vollop. De hele wijk staat vol met deze struikjes als heggetje. Samen met heel veel gemeente liguster die nu hier in bloei begint te komen. Vanavond moest ik even wachten met weg oversteken naast een bloeiende liguster. Niet grappig als je al beroerd en ziek bent opgestaan. Paps heeft me wiensdag aangestoken met iets, bleh.

Maar de jeuk is hier ook een ramp. Alleen de delen die niet door kleren bedekt zijn gigantisch? Maar ik vermoed dat dat processie rupsen zijn. Honden krabben ook na een wandeling bij veel oude eiken waar je kunt zien dat rupsen inzitten nu aan het blad, vermoed dat daar nog oude rups haren inzitten die met de storm zijn losgeraakt -O-

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:24

Ik heb gisteren in een weide waar het gras een halve meter hoog stond een schuilstal moeten afbreken, wat heb ik afgezien zeg, het waren precies 1000 naalden die in m'n neus aan het prikken waren, m'n neus was precies aan het Huilen, ik deed zelfs geen moeite meer op een zakdoek te pakken. Heb er nadien nog heel de nacht niet van kunnen slapen, hoofdpijn etc... Zelfs als ik neerlag liep het zo uit m'n neus, en m'n stem is wat schor van al het niezen

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:26

Nee! Al jaaaaren van af :) waarom ik dan toch reageer? Zoek eens op immunotherapie. Er wordt dan getest waarvoor je allergisch bent en dan krijg je 3 tot 5 jaar lang een overdosis van waar je allergisch voor bent waardoor je lichaam "uitgevochten" raakt.
Komen geen chemische of hormonale middelen aan te pas en je mag het zelfs gebruiken als je zwanger bent.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:29

Als je voor een beperkt aantal dingen allergisch bent is dat handig. Alleen bij meer dan 5 allergische dingen beginnen ze er niet meer aan. Heb daar destijds naar gevraagd bij de allergoloog maar helaas, ben voor teveel dingen allergisch

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:32

Getroffen door hooikoorts? Eerder 4 voudig neergestoken door hooikoorts :')
Zit al dagen te niezen en kijk moment een maar met een oog terwijl ik typ.. De andere ziet eruit alsof ik met flink geweld ben neergeslagen :(
Het blijft een drama ieder jaar..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 05:03

Pfff slaapt kind lekker de hele nacht door wordt ik wakker van een neus die leegstroomt alsof er een kraan open is gezet en volledig verstopt zit. Doe ik neusspray in moet ik een paar minuten niesen, waardoor er weer een liter snot uit komt stromen en de boel weer dicht zit. Zo gaat slapen niet meer lukken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:09

rockwitch: gebruik je neusspray met ontstekingsremmer?

Ik gebruik vanaf het begin van het pollenseizoen (begint bij mij met oa berkenpollen) een neusspray met cortisonen icm een anti-histamine tablet. Loopneus of verstopte neus heb ik nooit last van, niezen echt minimaal. Ik merk wel als ik veel buiten ben geweest dat mijn keel gaat irriteren en mijn slijmvliezen opgezet zijn. Ook heb ik dan last van mijn ogen aan het eind van de dag. En ik ben kapot moe. Maar ik kan als ik daar rekening mee hou normaal functioneren.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:48

Ik heb sinds een paar jaar pas last van hooikoorts. Wat eerst begon met on herleidbare jeukende ogen leidde vervolgens tot niezen, dichtgeslibte ogen en jeukend gehemelte etc.

Ik zweeeeer bij de producten van prevalin en dan voornamelijk de neusspray. Heb ook het idee dat door de neusspray mn ogen minder jeuken want heb de druppels nog niet nodig geghad maar wel al ingeslagen :P. Maar echt Prevalin is mijn held

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:01

Bleeeeeeeh de combinatie flinke hookoorts en snotverkouden zijn niet aan te raden. %) gatver wat kan een mens zich ellendig voelen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:18

Snotverkouden voel ik me sowieso met hooikoorts al. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:24

Ik ook alleen nu extra erg. Branderige keelontsteking keel erbij nu, hoofdpijn, spierpijn en koortsig nog extra. Samen met de hooikoorts niesbuien die nu dubbel zo erg zijn en met extra sap zullen we maar zeggen :r . Binnen een half uur is een zakdoek alweer drijfnat. Naast hooikoorts kuch nu ook "gewone" hoesbuien ook

Voel me nu niet hooikoortserig maar gewoon goed ziek.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:24

Aarrghhh Vreselijk hooikoorts!! Het ging goed tot afgelopen weekend, prikkende en tranende ogen, neus die constant verstopt zit en niesen. Mijn neus is inmiddels al helemaal rood en open op sommige stukjes van het snuiten..

Tijdens mijn les leek het wel alsof ik zat te huilen op mijn paard, traanogen en snotterig... Niks aan!
Vanmiddag krijg ik weer nieuwe druppels van mijn homeopaat wat ook zou moeten werken tegen dit.. Ik hoop het!

Sterkte voor iedereen met hetzelfde probleem!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:34

karuna schreef:
Voel me nu niet hooikoortserig maar gewoon goed ziek.

Hier ook. :j

Zaterdag tijdens een bedrijfsuitje ziek opgehaald en zondag hele dag in bed doorgebracht omdat ik zaterdagnacht een migraine aanval erbij kreeg (ook mede mogelijk gemaakt door hooikoorts).

Wel aan het werk. Probeer dat vol te houden, maar elke dag blij als ik in bed lig. :j
Baas vroeg gisteren al of ik niet beter thuis kon blijven.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:09

Hier nog een hooikoortspatiëntje. Ik heb er al een poos een beetje last van, maar sinds een week of twee is het echt geëxplodeerd. Ik ben er vorige week gewoon ziek van geweest. Mijn neus zit of potdicht of ik kan er net zo goed een kurk in stoppen. Branderige ogen, dichte keel. Ik word er moe van en soms ook draaierig. En het niezen, ik lijk wel een zeehond verdorie. Echt tig keer achter elkaar. Vindt mijn ruggetje niet leuk (wel goede buikspieroefening...). Ik moet er ook echt mijn plannen op aanpassen, het wandelingetje in de lunchpauze is al net aan momenteel.

Tot nu aan redde ik het altijd prima op de pillen van de Lidl, maar die nam ik als snoepjes de afgelopen tijd, zonder veel effect. Van de huisarts kreeg ik Levrocetradizine en oogdruppels en dat wordt nu aangevuld met een neusspray. Ik mag eigenlijk maar 1 pil per dag, maar ik daar red ik het niet op. In de avond moet er echt een pilletje bij, anders weet ik niet waar ik het zoeken moet.

Drama dit, ik hoop echt dat het hooikoortsseizoen snel weer voorbij is. Het is echt zoveel heftiger dan vorig jaar.

Vraagje trouwens. Ik hoorde dat bijenpollen goed werken tegen hooikoorts, heeft iemand daar ervaring mee?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:16

ik meld me ook! Al is het nu alweer afgezwakt. Ik heb voordat het hooikoortsseizoen begon, een ontstekingsremmende neusspray gekregen van de huisarts. Die moet ik één keer per dag spuiten en die helpt erg goed!
Elk jaar zeg ik weer dat ik begin met allergiepillen als ze beginnen met het gras maaien, maar elk jaar denk ik weer: jaaa, maar het is er nu nog niet :P En een week later zit ik weer met dichte ogen en verstopte neus...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:29

JoT schreef:
Vraagje trouwens. Ik hoorde dat bijenpollen goed werken tegen hooikoorts, heeft iemand daar ervaring mee?

Las het toevallig ook, ben ik ook wel benieuwd naar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:13

Wat helpt een beetje is honing eten dat genaakt is in een kleine straal om waar je woont. Alleen dan werkt het omdat je dan minbeetjes binnen krjgt van de iets bewerkte pollen.

Trouwens was ik nog vergeten te melden. Ik vroeg eerder in dit topic hoe het kan dat ik in frankrijk met dezelfde allergenen veel minder last heb. Maar er is het een onderzoeks uitslag losgelaten waarin dit oa is onderzocht. Het blijkt dat hoe viezer de lucht, dus hoe groter de luchtvervuiling is met fijnstof, ozon enz. Hoe meer hooikoortspatienten er zijn en hoe erger de klachten.

Nu is nl afgelopen jaren niet bepaald schoner op geworden met luchtkwaliteit. Erger nog het is zwaar verslechterd. Vandaar dat steeds meer mensen last krijgen en ook heftiger. Sinds ik op huizen jacht ben en daar juist erg op let omdat ik weet dat hoe schoner de lucht hoe beter ik me voel. En ben me rot geschrokken als ik zie hoe luchtkwaliteit hier heel erg is achteruit gegaan. Van groen/geel naar nu oranje/rood terwijl ik nog redelijk landelijk woon is de kwaliteit heel zwaar verslechterd.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:45

Dat is zeker een goeie tip! Daar ga ik dan ook op letten bij een huizenjacht :j Het viel me altijd wel op dat ik op vakanties in Zwitserland minder last ervan had, ook al was het midden in de zomer :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:22

dat heb ik dus ook. Frankrijk, Ardennen, stukken van duitsland maar dus ook Texel. Dat laatste leek me logisch vanwege de zeelucht maar midden in droog Frankrijk omringd door alles wat groeit en bloeit inclusief berken vol in bloei en seringen nagenoeg geen tot bijna geen last