Te veel de zon / zonnebank in

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

In hoeverre ken je de gevolgen & houd je er rekening mee op schaal van 1 tot 10?

1
Geen stemmen
2
3 (1%)
3
6 (2%)
4
8 (3%)
5
10 (4%)
6
14 (6%)
7
46 (22%)
8
53 (25%)
9
34 (16%)
10
30 (14%)

Totaal aantal stemmen: 204

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:15

Dit zit er in. moeilijke namen. Het enige wat voor mij nog een dingetje is is de Benzoate.. Echter die zit eigenlijk OVERAL in omdat dit iets is om het goed te houden.

Huh ik had een foto geupload?

wendyenbram

Re: Te veel de zon / zonnebank in

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:17

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:19

Ik kom op een zielige 5 uit als ik realistisch kijk naar mezelf :+ weet de gevolgen grotendeels, maar hou pas te laat rekening met een heviger zonnetje dan verwacht. Zo heb ik het gisteren al voor elkaar gekregen om te verbranden in mijn nek :+ het verraderlijke was ook dat er een koud windje bij was, dan voelt het minder extreem. Voor vandaag heb ik een schaduwplekje opgezocht, ingesmeerd (factor 40, de andere optie was factor 15 :')), en de zonnebrand ook meegenomen.
Ben zelf heen fan van zonnebanken, dus over dat stukje maak ik me geen zorgen :P

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:21

Ben redelijk goed bekend hiermee, mijn moeder had een paar jaar terug een melanoom. Zelf kortgeleden een plek laten weghalen, werd ook van melanoom verdacht. Hou er dan ook rekening mee, smeer regelmatig en niet te vaak onder de zonnebank. Wel slik ik dus ook vitamine D omdat ik die dus te kort kom. (ook aangetoond in bloedonderzoek)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:30

Ik ben er bekend mee en hou er wel redelijk rekening mee. Daarnaast heb ik ook net twee maanden terug een nieuwe tatoeage laten zetten dus daar moet ik helemaal mee uit kijken.
Wel merk ik dat de zonkracht in NL heel anders is dan in het buitenland. Zo ben ik twee jaar terug naar Hongarije geweest waar ik erg veel buiten heb gewerkt (dus meerdere keren per dag insmeren), maar ik ben niet eens een beetje verbrand. Terwijl ik hier gisteren blijkbaar net iets te lang buiten heb gezeten en al gelijk een rode toet heb :n

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 11:38

Gister is er zelfs al gewaarschuwd, zonkracht 5 en het waait er lekker op... :)
Vandaag lekker naar buiten, maar ik smeer me niet in omdat ik ook veel in de schaduw zit.
Onder de parasol kleur je zelfs nog bij, maar dan is het al iets minder sterk. Dus dat zou je ook nog kunnen doen mocht je toch iets willen kleuren.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:40

Met zonnebrand kleur je ook prima bij hoor, zelf nog in de schaduw

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 11:41

Dat klopt zeker! Mensen denken van 'iel ik smeer niet hoor dan kleur je niet'.
Kleuren doe je wel hoor, alleen wat minder hard.
Ik begrijp ook serieus totaal niet waarom je na een week al poepiebruin moet willen zijn... :S

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:17

pmarena schreef:
Ik zit een beetje te zoeken en kan toch niet echt iets vinden over nano-deeltjes of die gegarandeerd ergens niet in zitten, lastig onderwerp lijkt dat te zijn -O-

Klinkt ook alsof middelen die niet als een witte waas op de huid blijven liggen, automatisch nano-deeltjes hebben?

http://www.dr-jetskeultee.nl/hulp-bij-d ... obj7777433

En inderdaad zonder nano deeltjes laten ze vaak een witte waas achter -O-

Ik ben ook nog zoekende...

Voelt die Lovea ook vet of wit aan?

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:33

Met dat rode haar van mij moét ik er wel rekening mee houden. Iets wat ik in de afgelopen jaren ook wel heb geleerd. Af en toe vergeet ik wel te smeren en met paarden ontkom je er niet aan om buiten te zijn. Daarbij vind ik een kleurtje ook wel mooi, zeker gezien ik anders zo bleek ben. Toch vind ik liggen bakken en braden zo onverantwoord!
Ik gebruik zelf producten van Bloem, omdat ik in de NL'se zon snel last krijg van zonneallergie.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:51

Confronterende vraag zeg!
Wat onwijs vervelend voor je moeder en wat goed dat jij op deze manier mensen bewust wilt maken voor de gevaren. Dit kan niet vaak genoeg gezegd worden.

Ik ben mij zeer bewust van de gevaren van zon en zonnebanken. Mijn oom heeft ook melanomen gehad en is hieraan zelf overleden.

Zelf heb ik ook een lichte huid en verbrand snel, ik heb standaard zonnebrand bij me, maar merk toch dat ik er regelmatig toch te laks in ben. Dat ik 'te lui' ben om even naar de auto te lopen en toch maar 30 minuten in de zon zit, resultaat is vaak dat ik licht verbrand.
Ook bakken doe ik vaak, ik smeer dan wel sowieso elke 2 uur met zonnebrandcrème en verband nooit omdat ik zo goed smeer, maar weet ergens wel dat het slecht is ondanks dat ik niet verbrand.

Jouw berichtje heeft me wel weer even aangespoord om een moedervlekkencheck te laten doen en sowieso wat plekjes te laten bekijken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:02

Nant, tip; leg er een liniaal langs de mogelijk verdachte moedervlek en maak een foto. Doe dat over een tijdje weer dan kun je ook goed zien of het veranderd