Veganisten eten jullie ook geen ei van eigen kip of insecten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Veganisten eten jullie ook geen ei van eigen kip of insecten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:39

Iets eten wat niet van jou is? Dan kan je niks eten, want niks is van ons :+ aangezien ik mijn groenten ook niet in mijn eigen tuin laat opgroeien.
En de kip legt toch wel een ei, zonde om weg te gooien. Er vanuitgaande dat ze idd niet in de supermarkt gekocht worden, dat vind ik ook uitmelking van de boeren en de kipjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:53

verootjoo schreef:
Iets eten wat niet van jou is? Dan kan je niks eten, want niks is van ons :+ aangezien ik mijn groenten ook niet in mijn eigen tuin laat opgroeien.
.

Ja, dat vroeg ik me ook al af: wanneer is iets van mij en wanneer niet?

En als je een onbevrucht ei laat liggen, rot het weg. Als de ratten, eksters of kraaien je niet voor zijn tenminste. Mag je het in dat geval ook niet eten volgens jou, Margrathea?

En mogen ratten en kraaien wel eieren pakken? Of mag dat ook niet?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 00:39

Ratten en eksters zouden die eieren eten omdat ze geen keus hebben. Wij hebben supermarkten, keuze te over :)
Punt is dat eieren leggen een veeleisende hobby is voor kippen. Als je niet wil dat de eieren wegrotten zou je kunnen overwegen om nepeieren neer te leggen, dan zijn de kippen minder snel geneigd om nieuwe te leggen. Verder kun je gekookte eieren voeren, dit lusten de kippen meestal heel graag :)

Groeten, tja, ik vind een ei toch eerder van een kip dab een groente van "zichzelf" is. Ik bedoel, onder normale omstandigheden eten kippen dus hun eigen onbevruchte eieren om de voedingsstoffen terug te krijgen: dan lijkt het me eerder dat het kipje het ei nodig heeft, in tegenstelling tot ons mensen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 06:32

Kippen leggen echt niet minder als er een nep ei ligt. Ook is cholesterol al lang achterhaald, een ei is echt gezond eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 06:44

Magrathea schreef:
Punt is dat eieren leggen een veeleisende hobby is voor kippen. Als je niet wil dat de eieren wegrotten zou je kunnen overwegen om nepeieren neer te leggen, dan zijn de kippen minder snel geneigd om nieuwe te leggen.

Lijkt me sterk. Als ik eieren laat liggen blijven ze er gewoon naast leggen.

Kan me niet voorstellen dat een kip daar controle over heeft. Heb je wel eens je eigen eisprong geprobeerd tegen te houden? :D

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:07

Mijn kipjes blijven leggen ook al laat ik een ei of nepei liggen. Ik voer ze aan ze terug, de jonge kippen eten graag ei. En de rest geef ik weg of eet ik zelf.
Het zijn loslopende kippen op een heel groot erf.
Volgens mij zit het hem er meer in dat kippen die leggen uiteindelijk leggen voor kuikens, dus het is tegennatuurlijk (zoals ook bij mij ) om geen haan te hebben waardoor ze nooit kuikens kunnen uitbroeden.

Om kansen te spreiden leggen ze elke dag, zodat de kans groter is dat ze nageslacht krijgen.
Dat van dit proces eieren over blijven, is dus een rest product die normaal door andere dieren worden opgegeten.
En dus als mens kunnen we kiezen dit restproduct te eten. Maar niet andersom, dat kippen maar leggen om ons te voorzien van eieren, dat is totaal niet hoe het in elkaar steekt. Wat dat betreft is de leg industrie of ook grote kippenbedrijven dus erg tegennatuurlijk, en snap ik dat mensen dan geen ei eten. (en let maar eens op in welke producten allemaal ei zit)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:13

Kippen zijn zo gefokt dat ze bijna iedere dag een ei leggen, daar kunnen ze niks aan doen en valt niet tegen te houden. Als de eitjes op zijn in het lichaam van de kip dan stopt ze ook met leggen. Normaal duurt dit best heel lang, maar als je iedere dag een ei legt dan ben je er natuurlijk zo doorheen.

Persoonlijk zou ik daarom een ras nemen wat niet iedere dag een ei legt. Lijkt me veel rustiger voor de kip.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:17

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 17:26

Ik had het al gezien. Grappig en ben benieuwd of er nog meer reacties komen.