Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Re: Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 22:11

@peca, doe alles thuis dus van apparaten heb ik geen last.
Toch waren mij rugklachten bijgetrokken toen ik in training zat, deed hierbij geen volledige situps maar alleen van die oefeningen die je vanaf je rug doet.

Ik weet niet eens hoe ik mijn rugspieren moet aanspannen, ka dat uberhaupt?

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:13

_Micha_ schreef:
Oh echt := dit was gewoon bij de studenten sport school dus ik dacht dat het bij een professioneel iets wel meer palen zouden zijn.

Woon in Breda, waarschijnlijk wil ik hier heen gaan http://www.paaldansstudio.nl/locaties/p ... tre-breda/ heb je daar toevallig wat over gehoord? Arial silk lijkt me trouwens ook heel leuk.

Nooit van het gehoord, maar het ziet er als een goede school er uit. Ik dans zelf bij Chalans, die is in heel Nederland gevestigd !

Arial silk gebruik je lichaam anders, meer arm gebruik namelijk.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:16

Hoi hoi,

Mag ik hier ook meekletsen?
Misschien de goede drempel om discipline te houden :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 22:16

_Patriciaa schreef:
Hoi hoi,

Mag ik hier ook meekletsen?
Misschien de goede drempel om discipline te houden :)

Natuurlijk, haii!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:20

Oh dan valt Arial Silk toch af.
Chalans had ik inderdaad ook gezien! Sprak me ook aan, weet eigenlijk niet waarom ik die was vergeten. Is nog goedkoper dan de andere ook.
Ze hebben nog plekken voor een beginners groep, weet je of zo'n cursus dan meteen begint?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:27

AlwaysH schreef:
@[naam], doe alles thuis dus van apparaten heb ik geen last.
Toch waren mij rugklachten bijgetrokken toen ik in training zat, deed hierbij geen volledige situps maar alleen van die oefeningen die je vanaf je rug doet.

Ik weet niet eens hoe ik mijn rugspieren moet aanspannen, ka dat uberhaupt?

Toen je in training zat, heb je niet alleen sit ups gedaan denk ik?
En tuurlijk zullen je buikspieren wat sterker worden met sit ups, maar die onwijze druk op je wervels blijft. Bij de een is dit gelijk merkbaar, bij de ander sluipt dit er heel langzaam bij in.

Rugspieren span je zeker aan! Bijna de hele dag, draai maar naar links of recht met alleen je bovenlichaam. Je voelt je zijspieren van je rug. En zo nog meer dingen :) allemaal romp stabiliteit

Oefeningen met de bal is ook erg goed voor de romp bij elkaar :) ik ben echr van losse gewichten en zo goed mogelijk je lichaam bewegen en zelf trainen. Je lichaam is immers beste trainingsmateriaal :) hihi

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:27

_Micha_ schreef:
Oh dan valt Arial Silk toch af.
Chalans had ik inderdaad ook gezien! Sprak me ook aan, weet eigenlijk niet waarom ik die was vergeten. Is nog goedkoper dan de andere ook.
Ze hebben nog plekken voor een beginners groep, weet je of zo'n cursus dan meteen begint?

Je mag eerst een proefles nemen als je wilt bij Chalans en als je veder wilt met paaldansen begint de cursus meteen !

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:36

Is het een eis dat je naar de sportschool gaat als je hier wilt meekletsen? :o

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 22:38

jolijn2001 schreef:
Is het een eis dat je naar de sportschool gaat als je hier wilt meekletsen? :o

Nee, ik ben de TS en doe alles thuis :+

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:38

Nee hoor! (als het aan mij ligt niet tenminste, ik ga niet naar de sportschool, wel van plan maar ik heb zo veel plannen :)) )

Thanks Fu_Qi, dan maar eens even over een maandje een proefles doen, dan kan ik dan ook meteen door gaan.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:42

_Micha_ schreef:
Nee hoor! (als het aan mij ligt niet tenminste, ik ga niet naar de sportschool, wel van plan maar ik heb zo veel plannen :)) )

Thanks Fu_Qi, dan maar eens even over een maandje een proefles doen, dan kan ik dan ook meteen door gaan.

Geen dank :) Hou me op de hoogte !

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:43

AlwaysH schreef:
soof14 schreef:
Jeej leuk topic over sporten. Ik sport vrij fanatiek en maak zelf altijd schema's en dit werkt heel goed . eindelijk komen de lijnen van mijn sixpack een inimini beetje naar voren zo blijj. Eindelijk de balans kunnen vinden tussen gezond eten en afentoe wat minder. En mijn benen zijn al een heel eind zoals ik ze wil hebben. Begin nu ook veel cardio te doen zodat mn spieren mooi naar voren komen. En maandag voor t eerst spinnen !

Benen? Zeker dat je ze wat harder en slanker wilt hebben?
Zelf heb ik echt brede bovenbenen en zoek ik hier nog goeie oefeningen voor! Mijn schema wordt denk ik de ene keer buikspieren en rugspieren, de andere keer hardlopen en de andere keer beenspieren!
Ga even kijken of ik een schema voor de weke kan maken!

Niet echt slanker maar op de plek van vet spieren kweken, dus echt die lijn aan de zijkant vind ik zoo mooi.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:45

Oh mooi! Dan kom ik me ook melden haha.

Tja ik ben Jolijn, ik ben 14. Ik wil gewoon een strakker lichaam haha, verder niks bijzonders.
Ik fiets minmaal 15 km per dag en verder ga ik naar de paarden 5 a 6x per week, ik loop en fiets regelmatig met mijn hond. Ik vind zomers fietstochten maken heerlijk, en in de zomer loop ik regelmatig hard of ga ik een stuk skeeleren.

Het komt mij super uit dat het weer zomertijd word want dan kan ik ook na het eten nog naar buiten om een uurtje te sporten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:46

Wil je mooie beenspieren kan je dit ook met krachtraining erbij krijgen :)
Denk aan deadlifts, squates, hiptrusters, lunges en nog zo veel meer :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:46

Hey hoi, ik wou mij hier ook melden !

Ik ben Sindy Zoer en ik ben 16 jaar, altijd al dun geweest maar de laatste maanden echt een buikje waar ik mij erg aan stoor, ook mijn billen/benen mogen minder.
Echter heb ik nog niet echt mijn motivatie gevonden om er wat aan te doen, ik eet liever dan dat ik beweeg _O-
Maar als ik mensen zie met een strak lichaam ben ik stik jaloers, en ik wil ook graag strakke crop topjes aan willen zonder dat het er stom uit ziet :+
Zoals dit ! https://www.google.nl/search?q=strakke+ ... 3xfAEPM%3A

Ik heb wel een abbo op basic fit maar ga er eigenlijk nooit heen wat opzich best jammer is.
Hopelijk leveren jullie wat motivatie op! :)
Een foto heb ik al gemaakt maar wil ik nu nog voor mij zelf houden, als ik tevreden ben met mijn 'after' laat ik ze zien! :D

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:50

Wow, jullie gaan opeens snel. Ik was 1 avondje weg en ik moet opeens 4 pagina's bij lezen _O-

Thanks Natascha (Peca), ik ga het inderdaad sowieso niet meer doen. Weet jij of dit ook geldt voor crunches?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:56

Jeetje wat gaan jullie hard!
Ik moet ook 4 pagina's bij lezen :')

Ik wil vooral nog strakker worden. Merk dat ik de laatste maanden echt strakker ben geworden :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 22:57

mingming schreef:
Wow, jullie gaan opeens snel. Ik was 1 avondje weg en ik moet opeens 4 pagina's bij lezen _O-

Thanks Natascha (Peca), ik ga het inderdaad sowieso niet meer doen. Weet jij of dit ook geldt voor crunches?

Zie je wel, overal waar ik praat is het actief O:)

Morgenochtend rondje hardlopen met de hond, daarna lekker brunchen :9k

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:57

Haha, het ligt gewoon aan jou Chantal :))

Ik ga morgen weer even skeeleren (hoezo studie ontwijkend gedrag O:) )

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 23:00

mingming schreef:
Haha, het ligt gewoon aan jou Chantal :))

Ik ga morgen weer even skeeleren (hoezo studie ontwijkend gedrag O:) )

Het is dat mijn enkels inmiddels alleen echte, leren kunstrolschaatsen accepteren, anders was ik misschien gaan skeeleren :j

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:02

Ahw, ik vind rolschaatsen wel heel mooi.

Ik ben echt heel onhandig, en ik ben nu bij mijn moeder. Zij woont midden in een stad(je), dus het is hier veel drukker dan bij mijn vader (platteland). Daar kon ik gewoon midden op de weg skeeleren en niemand die me zag. Hier heb ik vanmiddag eerst een half uur uit het raam zitten staren tot ik zeker wist dat er echt even niemand buiten was en ben toen gaan skeeleren _O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 23:04

_O- Zielige jij!

Ja kunstrolschaatsen, roldansen en showrijden is zeker erg mooi! Doe ze ook alle drie, mijn kür muziek is Harry Potter :') Een rolschaats pakje heeft spinnen en de ander de uil van Harry, hoe bedoel je verslaafd :#

Maakt me eigenlijk kapot, maar houdt me te gelijk sterk en verhoogt je pijngrens :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:05

mingming schreef:

Thanks [naam] ([naam]), ik ga het inderdaad sowieso niet meer doen. Weet jij of dit ook geldt voor crunches?

Ja, daar geldt het ook voor. Ga voor je buik echr oefeningen doen, zoals planking, wiel gebruiken en / of stabilitie bal. Allemaal goed voor je romp en dus buik en rug :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:05

Chantal, leuk hardlopen met de hond! 1 van de redenen dat ik ook een hond wil :')
Ik ga morgen maar hardlopen met mijn pony, ben erg benieuwd of het mij mee of tegen valt :)

Ga straks eerst nog de abb, arm en tight challenge doen

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 23:07

Ja is erg leuk! Af en toe trekt ie opeens een sprint (is een pupber, mag nog) maar over het algemeen blijft hij netjes naast me! Hij vindt het geweldig, dat rennen.