Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 10:02

Aangezien ik een week rust had tussen de ab challenge doe ik de dag waar ik gebleven was even 3x achter elkaar, vanavond voor het laatste dag 14 van de ab challenge en dan gaan we weer lekker verder.

De back challenge ga ik denk ik weer vanaf het begin doen, die oefeningen vielen mij best zwaar en de laatste tijd heb ik weer meer last van mijn rug dus dan wil ik niet opeens weer gaan starten met dag 11. :=

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:05

Ondanks dat ik iets ouder dan de meesten ben (28) en nu in het gips zit wil ik hier wel graag aanhaken, want jullie doelen komen redelijk overeen met die van mij :)

Ik was hiervoor druk met 3x pw krachttraining, dus tussen de mannen voor de spiegel met de gewichten aan de gang ;) Daarnaast 3x rijden en bewust met eten bezig zijn. Dat ging erg goed, maar helaas zit ik nu door een val van het paard stil en heb ik van de chirurg een sportverbod gekregen tot in ieder geval de 18e :( Dus ik lees lekker eerst nog mee en laat jullie mij motiveren om straks weer volle vaart verder te gaan :j
Ik sta ook ingeschreven voor de 5km Marikenloop in mei, maar ik weet niet of dit nu nog haalbaar is aangezien ik mijn enkelbandjes afgescheurd heb -O-

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:08

oef Amaryllis, dat is pech! Wat is er gebeurd?

Ik ben denk ik de bejaarde ongeveer hier (33) , maar dat mag de pret niet drukken!
Ik heb afgelopen jaar vol in verhuizingen en verbouwing gezeten waarmee het sporten op een laag pitje gestaan heeft naast een paard en fulltime baan.
Mijn doel is vooral weer wat fitter en strakker worden, ben 1.68 met 72 kg en dat is eigenlijk nooit anders geweest. Ik zou graag eens op 69 uitkomen maar dan moet ik vaak extreem lijnen en dat vind ik maar niks. Liever lekker en gezond eten en een paar kilo te zwaar!
Suliko, pas je op? Die rug moet nog ff mee!
Laatst bijgewerkt door danoesje op 07-03-16 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Suliko

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 10:14

He gadsie, Amaryllis :(:) Hopelijk heb je een spoedig herstel!

Alleen maar leuk die diversiteit aan mensen, danoesje!
En ik pas zeker op :j Die rugpijn heb ik te danken aan de ziekte van lyme, en inmiddels ook een te hoge spierspanning denk ik, dus vandaar dat ik het juist sterker wil maken. Maar ik doe absoluut rustig aan, doe de challenge ook zeker niet met in mijn hoofd dat het in 30 dagen gefikst moet zijn. De oefeningen zelf waren vooral zwaar op het moment dat ik ze deed, maar ik heb er verder nog geen pijn aan over gehouden erna ook nauwelijks spierpijn.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:24

Paard schrok van iets achter haar, en sprong daardoor tijdens het uitstappen een meter hoog en een meter opzij. Eerst enkel dubbel in de beugel, toen ik plat op mijn onderrug gevallen en als klapper sprong ze nog vol op de binnenkant van mijn toch al gehavende enkel. Domme pech :j

Ik ben ondertussen wel 7 kilo kwijt sinds de jaarwisseling en ga hier nu, ondanks mijn sportpauze, wel mee door dmv Weightwatchers. Dat werkt voor mij prima :) Ik moet wel zeggen dat het lopen op krukken ook echt topsport is!

Ik vind de challenges altijd dubbel. Enerzijds prima dat mensen dat zien als stip op de horizon, maar anderzijds dermate eenzijdig en pittig dat de kans dat er blessures ontstaan best groot is. Het opdelen in kleinere setjes om het haalbaarder te maken is al een heel goede stap daarin voor een aantal hier, wat ik al voorbij zag komen! Ik ga uiteindelijk toch liever naar de sportschool om meerdere spiergroepen te trainen en begeleiding te krijgen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 10:46

Ik vind sommige mensen ook te hard gaan met de challenges, vooral omdat ze dan bijvoorbeeld rustdagen over gaan slaan.
Voor de rest valt de pittigheid heel erg mee, ik heb nog geen enkele keer echt spierpijn eraan over gehouden. Ik zie het enkel als een mogelijke opbouw voor een bepaalde spiergroep, waar ik prima langer dan 30 dagen over kan doen. Het is ook niet de bedoeling dat ik na de challenge opeens stop met die spiergroep trainen. Ik heb er bewust voor gekozen om de ab + back challenge samen te doen, omdat dit spiergroepen zijn die heel erg samenwerken.
Mijn andere spiergroepen train ik op een andere manier. Benen met behulp van fysio + fietsen, armen ga ik pas later oppakken in krachttraining omdat de lyme daar al maanden inmiddels zit te zeuren. :\

Halverwege de maand eindelijk beginnen met zwemmen, daar verheug ik mij vooral op omdat het pijnloos is maar je wel alle spiergroepen tegelijk traint. :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:52

Hallo, mag ik ook meekletsen?
Ik ben van het weekend als een huiskamer begonnen voor offtopic even stoom afblazen :)
[HK] Wij gaan voor strak in het badpak! :D

Sinds een tijdje woon ik heerlijk in mijn hutje op de Holterberg en ben weer begonnnen met obstacle en trailrunnen.
Ik doe daarnaast nog wat challenges en heb karla itsines bikinibodyguide :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:15

Wat een mensen, wat leuk! :D ik kom er ook graag nog bij, ook vanuit het 30 day ab challenge topic.

Ik ben Maartje, 20 jaar, met een lengte van 1.71 en door de ab challenge van een gewicht van 55/56 naar een dikke 57 gegaan, in spieren, welteverstaan, haha!

Resultaat van de vorige challenge zet ik even hier in een linkje. http://nl.tinypic.com/r/2hxsk20/9

Doelen voor nu zijn eigenlijk hoofdzakelijk verder trainen! Loop momenteel bij de dokter voor heftige vermoeidheidsklachten in mijn benen, waardoor ik eigenlijk niet meer normaal kan fietsen, traplopen of paardrijden, sta dan te trillen op mijn benen, en heb amper controle. Dus ik probeer echt actief te sleutelen aan alle (omliggende) spieren, om zo veel mogelijk toch te kunnen blijven doen. :)

Doelen zijn voor nu dan ook:
-Nieuw schema ontwikkelen voor bovenbenen, billen, buikspieren en rug;
-Uitvinden wat er aan de hand is, haha;
-Meer gaan paardrijden (wat dus nu niet lukt).

Ik wil vooral gewoon weer fatsoenlijk dingen kunnen doen, en dat dat ondersteunt dat je er strakker bijloopt is alleen maar meegenomen, maar zeker niet het uitgangspunt.

Veel verschillende mensen hier, met verschillende beweegredenen, super leuk! :D

Mocht er trouwens iemand ook advies willen hebben, ikzelf ben daar niet geschikt voor, maar mijn vriend heeft daar behoorlijk wat kaas van gegeten. Dus als jullie iets willen weten, of een schema willen ontwikkelen maar niet zo goed weten welke oefeningen daarin kunnen en in welke hoeveelheid, kan ik misschien helpen!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:20

Simone: ik ging net wel altijd cardio doen als ik last had van verkoudheid of ziek was!
Door het intensief inspannen zweet je als het ware die verkoudheid er zo uit!
Ook met griep was dat altijd dé tip om er vlug van verlost te raken...

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:45

Little_Gift, Probleem is dat ik astma heb en het nou ook aardig benauwd heb. Dat is het nadeel.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:58

Wat leuk! Nog meer mensen met doelen! :)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:10

Oei nou nee dan is dat inderdaad niet zo handig!
Veel beterschap Simone!

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:14

Beterschap inderdaad Simone, hopelijk voel je je snel weer beter en kan je weer aan de slag :j

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:23

Ik meld me ook!

Mijn doel is conditie opbouwen, 25 juni doe ik mee aan een ultra skate. (Longboarden).
Twee jaar terug had ik door een telfout net geen 100 mijl gehaald. Dus dat wil ik dit jaar toch gaan doen!
Vorig jaar helaas door blessures en werkkansen mijn poging gestaakt.

Ik weet eigenlijk nog niet zo goed hoe ik het wil aanpakken, daarom wil ik hier meelezen.
Ik ben niet van plan om heel veel km's te longboarden, omdat we hier veel slechte wegen hebben, dat zorgt voor blessures door trillingen.

Vanochtend in ieder geval geprobeerd te gaan fietsen, helaas de band plat na 2,5 km dus toen moest ik omdraaien. Dan hier thuis maar een rijtje oefeningen gedaan en de trap op en af gerend :>

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:46

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:06

Ik lees ook mee, sport sinds november 4 keer in de week, ook alleen maar aangekomen, tijd om weer eens op de weegschaal te gaan staan en mijn vet % te meten.
Mijn doel is ook een strakkere buik en me fit voelen aangezien ik sinds korte periode een pauze heb met paardrijden.
Eten nooit zo een probleem geweest gewoon normale hoeveelheden veel water en op zn tijd fruit.
Alleen vind ik het moeilijk wat ik tussendoor moet eten, vaak zijn het droge crackers maar ben benieuwd wat jullie vooral eten (ik ben namelijk een lui type omtrent voeding en vind eigen sapjes klaarmaken en mengseltjes 'veel werk'), wordt je hier net zoals sporten vanzelf fanatiek in? :+

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:14

Laurie schreef:
Urbiezira schreef:
Resultaat van de vorige challenge zet ik even hier in een linkje. http://nl.tinypic.com/r/2hxsk20/9

Wat goed!

Dankjewel! Ben ook best wel tevreden. :)

@LoesVl: ik ben ook "lui" wat betreft eten hoor, haha. Zorg gewoon dat ik regelmatig eet, niet (te veel) snoep en suikers binnenkrijg, en voor de rest meer fruit eet.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 15:18

Sinds ik mij ben gaan verdiepen in voeding begin ik het echt alleen maar leuk te vinden, sterker nog, ik sla er bijna in door in het klaar maken van gezonde maar toch hele lekkere dingen. :')

Ik maak zelf graag smoothies als ontbijt of lunch. Ontzettend simpel, pak het fruit wat je een fijne combinatie vind, eventueel met groente die er goed bij past/niet te overheersend wordt. Doe er wat yoghurt of melk(vervanger) bij, een handje of 2 havermout (ligt er aan hoeveel smoothie je maakt). Doe er eventueel nog lijnzaad, cacao nibs of iets anders door heen en blenderen maar. :D
Voor de rest hou ik heel erg van een dikke groentesoep in de middag, daar kan je ook makkelijk een paar dagen mee doen (courgette, pastinaak, bataat, zoete aardappel of pompoen en verse groene kruiden).
Zadencrackers, speltbrood of (glutenvrij) roggebrood met geitenkaas, pesto en rucola/tomaatjes.
Havermoutpap/yoghurt met dadels, rozijnen, banaan, peer of noten.
Salades met verschillende soorten sla, bietjes, pompoen, (zoete) aardappel, tomaat, groene kruiden, edelgistvlokken, noten, geitenkaas, etc.
Flink omelet met ui, tomaat, feta, spinazie.

Zo, even snel van alles uit mijn hoofd op geschreven. Er zijn zoveel mogelijkheden! *\o/*
Hopelijk kan je hier wat smakelijke inspiratie uithalen. :)

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:20

Drinken jullie ook wel eens shakes oid?
Ik heb namelijk een tijd terug bij body en fit zoiets besteld maar heb er steeds geen zin in na het sporten :') Het vult echter wel goed, dan neem ik savonds een halve portie en smorgens in de auto naar stage de andere helft.
En is het beter muesli met kwark te eten dan met melk of is hier geen verschil in, eet zelf namelijk muesli met melk maar mijn broer altijd kwark.

Ik zag trouwens als snack een appelschijf met pindakaas bestreken en beetje noten eroverheen, lijkt me een lekker tussendoortje of voor na het sporten!
Laatst bijgewerkt door LoesvL op 07-03-16 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:30

Kwark bevat veel meer eiwit dan melk en vult dus langer/beter. Tussen yoghurt en melk zit dan weer weinig verschil, behalve dat de culturen in yoghurt goed zijn voor je darmen.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:31

phormicola schreef:
Kwark bevat veel meer eiwit dan melk en vult dus langer/beter. Tussen yoghurt en melk zit dan weer weinig verschil, behalve dat de culturen in yoghurt goed zijn voor je darmen.

Bedankt, dan toch maar aan kwark gaan wennen want van melk met yoghurt zit ik smorgens toch niet zo vol inderdaad.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:39

Ik gebruik wel shakes, na het trainen!

En in kwark zit inderdaad meer eiwit dan in melk.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:44

Ik maak bananenbrood (met dadels) en dan gelijk een flinke voorraad en heb 2 soorten tussendoortjes met kokos die goed vullen en lekker zijn. Daar kun je ook in 1 x veel van maken en invriezen.

Shakes begin ik niet aan. Vind het beetje onzinnig ten eerste en zit ook veel troep in. Eet liever gewoon verse producten.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 15:45

Hmmm, bananenbrood met dadels (en noten). :9
Dat heb ik al veel te lang niet meer gemaakt, je brengt me op ideeën! :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:26

Maaltijden lukt het me ook tamelijk goed om dat gezond te houden, maar qua snacks zit ik vaker vast, voornamelijk als ik weinig tijd heb. Een koek is namelijk gewoon een papiertje open trekken en eten maar, dus sneller dan dat krijg je het niet. :D