Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
antje_vip schreef:ja hoor, hier ook. Opa werd steeds bleker en ging zich slap voelen, maar volgens de dokter niks aan de hand. Oma heeft doorgepakt en is naar ziekenhuis gereden. Slagaderlijke bloeding aan de binnenkant.
Cerilene_ schreef:Hier bij mijn vorige huisarts ook. Was al een paar keer geweest om bloed te laten chechen omdat ik zo onverklaarbaar moe was, me wazig en duizelig voelde, me niet meer kon concentreren, en regelmatig out ging. Kwam niks uit, en hoe vaker ik terugkwam (omdat ik gewoon zeker wist dat er iets goed mis was) hoe duidelijker hij liet merken dat ik me aanstelde en dat t wel tussen mijn oren zou zitten.
Toen ik in goed overleg met de andere huisarts van de praktijk en verloskundige tijdens mijn zwangerschap voor de zekerheid nog mijn schildklier wilde laten testen, omdat ik me weer eens zo ellendig voelde en die eerder wel eens afweek (maar blijkbaar niet genoeg om serieus te nemen), zei hij zelfs dat ik zulke onderzoeken niet steeds zomaar Kon verzinnen voor mezelf... (red. Ik was voor die klachten al 15 jaar enkel bij de huisarts geweest om een recept voor de pil, ik sta daar echt alles behalve zomaar op de stoep).
Uiteindelijk bleek er een tumor, inmiddels ter grote van een golfbal, op mijn evenwichtszenuw te zitten (technisch gezien trouwens dus toch tussen mijn oren)...
Gelukkig neemt de huisarts waarnaar ik sindsdien ben overgestapt me wel altijd serieus...
verootjoo schreef:Evi84 schreef:Wat ik me afvraag is waarom in Nederland huisartsen zo'n schrik lijken te hebben van doorverwijzen? Staan daar sancties op ofzo als je dat teveel doet?
Jep.... Ze mogen maar een bepaald aantal doorverwijzingen doenen nee, dat is geen grap, zo proberen ze hier de zorgkosten te drukken.
LindyH schreef:De zorgverzekeraars loven dus in feite een premie uit voor het weinig doorverwijzen van patiënten. Uit het oogpunt van de zorgverzekeraars is dat best te begrijpen, maar het heeft wel tot gevolg dat als je als patiënt vage klachten hebt, je snel in het bakje 'niet doorverwijzen' belandt.
Ik denk niet eens dat huisartsen dat per se voor het geld doen. Het is meer een mindset die van huisartsen wordt verwacht. Zij voelen zich verantwoordelijk als ze iemand doorverwijzen en willen niet beschuldigd worden van onnodig doorverwijzen.
NatasjavE schreef:LindyH schreef:De zorgverzekeraars loven dus in feite een premie uit voor het weinig doorverwijzen van patiënten. Uit het oogpunt van de zorgverzekeraars is dat best te begrijpen, maar het heeft wel tot gevolg dat als je als patiënt vage klachten hebt, je snel in het bakje 'niet doorverwijzen' belandt.
Ik denk niet eens dat huisartsen dat per se voor het geld doen. Het is meer een mindset die van huisartsen wordt verwacht. Zij voelen zich verantwoordelijk als ze iemand doorverwijzen en willen niet beschuldigd worden van onnodig doorverwijzen.
Waarom zouden het de huisartsen niet om het geld te doen zijn?
Zou jij graag een deel van je inkomen willen inleveren?
Niet om het niet doorverwijzen goed te praten maar ook huisartsen zijn slechts mensen.
valine schreef:Toen ik jaren terug bij mijn huisarts kwam omdat ik er totaal doorheen zat, geestelijk en lichamelijk, kreeg ik te horen dat maar eens een goeie beurt moest krijgen en dat dan alles wel over zou zijn...