baby van 8 maanden, ineens s nachts terug willen drinken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:19

En als je nu eens een heel ander schema probeert?
In de ochtend een fles en cracottes (sabbelen ze zo weg) of rijstwafeltjes voor baby's zonder zout van het kruidvat.
Dan rond 10 fruithapje.
Rond 12 brood en fles
Rond 3 extra fruithapje /cracottes
Rond zes de groentepap en fles en later op de avond nog een fles.

Dan heb je wat extra knabbelmomenten :)

Flessen zit ik niet in,sorry, m'n zoontje kreeg borstvoeding maar gaf ik wel regelmatig fruit of een cracotte :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 15:22

Nee, normaal geef hij niet over maar hij is gisteren onder narcose geweest. Dat zal de reden geweest zijn waarom hij gisterenavond over gaf.
Hij krijgt normaal s middag groentenpap, heb het vandaag is andersom geprobeerd.

Zelf heb ik niet de indruk dat hij s nachts echt honger heeft, ik kan mij ook moeilijk inbeelden dat als hij 2 uur ervoor nog melk heeft gedronken, dat hij dan 2 uur later al zo een honger heeft. In de week was dat zelfs al na 3 kwartier. Daarom dat ik ook flesje met camillethee gaf, omdat ik meer denk dat het gewoonte of goesting is, dan echte honger.
Ik ga vannacht proberen als hij de 1ste keer wakker is een volledige fles te geven (ben er nog niet uit 180 of 21) met evt 2 schepjes rijstvlokken. Hopelijk slaapt hij dan door, komt hij al na uur of minder, geef ik hem een flesje camillethee.

Ben nog al iemand van duidelijkheid en herkenbaarheid, daarom ook dat hij van dag 1 dezelfde avondroutine doe, ik s nachts geen licht aan doe, hem zo min mogelijk prikkels geef. Ben een beetje kwaad op mijn eigen omdat ik het misschien zelf heb veroorzaakt door op een bepaald moment er toch aan toegegeven heb.

EstherMe

Re: baby van 8 maanden, ineens s nachts terug willen drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:29

Ik zou een kleiner flesje geven, van 150 en dan heb je erna nog een keer de mogelijkheid om een kleintje te geven van 150. Denk dat het deels gewenning is van het drinken, behoefte aan troost en ontwikkeling. Aan toe geven en voor je het weet is het weer anders!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:13

Chanel, het laatste wat je moet doen is boos zijn op jezelf. Toegeven is niet verkeerd op deze leeftijd. Hij heeft behoefte aan iets en daar doe jij als goede moeder wat mee. Erger is het als hij aangeeft er behoefte aan te hebben en je laat het voor wat het is. Wat die behoefte ook is. (eten of mama of een droge luier, noem maar op). Het is idd lastig en heel vermoeiend en elke keer dat je het uitgevonden hebt en opgelost komt het volgende sprongetje/groeispurtje er weer aan. Maar je bent er mee bezig en dat is goed. Verhongeren doet je kindje niet.

Ik las een paar posts terug van jou dat het altijd 18-19 graden is op zijn kamer. Misschien heeft hij wel behoefte aan warmer? Dit al uitgeprobeerd? Mijn zoon slaapt liefst zonder deken in zijn nakie met 18-19 graden. Dochterlief heeft het graag tropisch. Die heeft ondergoed, legging, shirt met lange mouwen, sokken en een fleece-onesie aan bij het slapen onder haar deken. Heeft toen ook lang geduurd voor we daar achter waren. 8 maanden heeft ze niet willen slapen en op een dag merkte iemand op dat ze altijd wel heel lang kon slapen als ze bij ons in de draagdoek onder de draagjas zat. Warm dus. Dus haar kamertje warmer gemaakt en voorbij was het probleem.

BTW, de tip over het bedje schuinzetten met het hoofdeind omhoog is ook een goede. Vaak is een telefoonboek er onder al voldoende.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:23

Ik denk niet dat je het zelf veroorzaakt hebt hoor :) . Wel zou ik inderdaad proberen het snachts donker te houden.
Doet me er aan denken: Heeft hij een nachtlampje? Dat kan namelijk ook nog wel eens geruststelling geven als ze wakker worden. Ik heb voor de kleine ook zo'n oplaadbaar kaarsje staan, daar wordt hij helemaal blij van :D

Om de 2 uur is niet zo heel raar hoor. Mijne krijgt vanaf 3 maand 4 flessen van 180 + 6. Toen ie bijna 4 maand was kwam ie ineens overdag na 2 uur weer voor een fles. Hij had gewoon echt honger...toen ben ik ook begonnen met fruit en grotere flessen. Nu krijgt ie 125gr fruit smorgens, 3,flessen van 180 + 6 en 1 fles voor t slapen van 210 + 7...hongerlap :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:29

chanel1985 schreef:
Dat kan zijn, maar als hetzelfde gebeurd als ik wel melk geef, wat is het verschil dan? Dan wissel ik liever de flesjes af, het effect is toch hetzelfde.
Ik ga niet op een nacht tegen de 500 ml melk geven, dat doe ik niet. Dan drinkt hij op 24u bijna 1l melk, dat kan niet gezond zijn.

Nogmaals, mijn dochter dronk tot een maand of 6/7 1,5 liter per dag en tot een maand of 10-11 een liter.
Die is uitstekend gezond.

Als ik probeerde te verdunnen of te vervangen dan had ze ieder uur honger.
Op 8 maanden gaf ik nog 5-6 flessen tussen de 7-22 uur. Daarmee sliep ze door.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:36

chanel1985 schreef:
Dat ga ik in ieder geval doen, ik ga straks ook zijn groentepap geven.
Globaal gezien, is uw schema niet zoveel anders dan dat van mij? Ik geef niet zoveel boterhammen omdat hij dat in die getallen nog niet weg krijgt, maar geef dan een extra flesje en/of toetje.

Ik geef toe dat ik nogal huiverig ben voor stukken fruit te geven omdat hij al een paar keer bijna gestikt is. Misschien moet ik ook vermelden dat hij kwa motoriek wat achter staat en daardoor hij misschien dit ook nog niet goed kan in combi dat hij nog geen tanden heeft.

Iedereen allesinds bedankt voor de tips, sommige ga ik toepassen, andere lijken in onze situatie minder geschikt maar daarom niet slecht.

Mijn zoon kreeg op die leeftijd ook slecht brood weg..
Ik dipte het in de thee en dan slobberde hij het zo weg :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:26

Geef je hem vetten? En vlees?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:36

phormicola schreef:
Geef je hem vetten? En vlees?

Ze had geschreven dat zijn groentehap bestaat uit groente,aardappel,vlees en olijfolie.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:34

Ohh wat lastig ts! Ik kan me best goed voorstellen dat 4 - 5x op een nacht eruit gaan je mentaal en fysiek lichtelijk opbreekt en dat je nu toch een beetje met je handen in het haar zit. Gaat je man/vriend er ook wel eens uit om hem te troosten?

Hoe is afgelopen nacht gegaan? En heeft hij nog veel napijn van de operatie?

Onze zoon van nu net 2 jaar heeft ook tot een maand of 6 nog rond 22 uur een papfles gekregen. Anders kwam hij rond middennacht zelf nog. Ook een periode gehad dat hij (en nu soms nog) midden in de nacht overstuur wakker werd. Dan kreeg hij ook gewoon een flesje warme melk. Wanneer hij nu nog sporadisch snachts erg overstuur wakker wordt vraagt hij er zelf om. Vind het prima, boeien dat ik vanuit mijn omgeving al eens een opmerking heb gekregen dat het geen baby meer is en een flesje in de nacht verwennerij zou zijn.

Maar terug naar jou kindje. Dat hij voor je gevoel nu zoveel eet: geeft niks! Onze zoon at tot aan anderhalf jaar ook als een bouwvakker en nu echt niet meer. Zoals al eerder gezegd: kleintjes nemen zoveel als ze zelf nodig hebben. Ik zie geen "ongezonde" zooi op je eetlijstjes staan dus dat doe je al hartstikke goed. Misschien een optie om de 1e nachtelijke fles wat te verhogen en kijken hoelang hij het daar op trekt?

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:07

Omdat onze dochter (13 mnd) ook nog steeds voor nachtvoeding(en) komt heb ik met het cb afgesproken om haar overdag geen melk te geven, maar om dit 's nachts te doen. Zo kan ik haar gewoon 's nachts voeden zonder dat ze te veel melk binnen krijgt en daardoor bijna geen behoefte meer heeft aan vast voedsel (zij is een kleine eter).
Misschien een idee om dit ook eens te proberen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:59

Sorry hoor, adviseren om een baby van 8 maanden (!!) geen melk meer te geven, dat gaat toch nergens over :=

Een dreumes van een ruim jaar is van een hele andere orde....

Er is waarschijnlijk gewoon niets raars aan de hand met de kleine van TS, honderdduizenden zo niet (waarschijnlijker!) miljoenen babies voor hem hebben van die periodes gehad dat ze ineens weer 's nachts (meerdere keren) wakker worden en zich belachelijk vol bunkeren.

Zijn gewoon doodnormale groeispurts / sprongetjes.
En dan heb je er ook nog exemplaren bij die gewoonweg (bijna) altijd belachelijk veel honger hebben die eerste anderhalf jaar ofzo.

Dikke kans dat er helemaal geen probleem is dat opgelost moet worden, als TS die kleine 's nachts gewoon zijn melk gunt en haar best doet om overdag goed voedend eten er in te lepelen en niet met hangen en wurgen probeert om hem minder te laten eten dan waar hij behoefte aan heeft :(:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:07

Zo gaven wij met 20 maanden nog 1 grote avondfles.
Wat daar ook niet allemaal voor kommentaar op kwam uit de omgeving.......
Kon me weinig schelen, ze had het gewoon nog nodig.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:09

S8903N schreef:
Ja ik heb er ook vanalles bij gedaan op advies van de ha (johannes meel, pap) maar dat werkte voor geen meter :(

Edit: heel makkelijk te testen door het bedje wat te verhogen aan één kant waardoor hij met zijn hoofdje wat hoger ligt. Stroomt de boel minder makkelijk terug, mocht dat het geval zijn.
Verborgen reflux is soms lastig te zien, omdat ze de boel dus meteen weer inslikken in plaats van uitspugen.
Je zou het kunnen proberen, baat het niet dan schaadt het niet.

Hier dacht ik ook aan, het kan de boel van binnen zo irriteren dat hij ook wilt drinken om te spoelen en om de irritatie wat te koelen. lastig hoor kon hij maar praten!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:31

Hoe ging de nacht ts? Hebben de aanpassingen een verandering teweeg gebracht?

Ja dat commentaar van iedereen dat je krijgt als je t anders doet...en dan nog verbaasd zijn als je kind t goed doet :D

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:34

pmarena schreef:
Sorry hoor, adviseren om een baby van 8 maanden (!!) geen melk meer te geven, dat gaat toch nergens over :=

Een dreumes van een ruim jaar is van een hele andere orde....

Ik denk dat je het verkeerd hebt gelezen?
Ik stel alleen voor om het om te keren en de melk in de nacht te geven ipv overdag, zodat ze aan de behoefte van de kleine in de nacht kan voldoen, maar hem daardoor niet te veel melk geeft, aangezien dat haar hele probleem is, het teveel aan melk..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:36

pmarena schreef:

Dat zegt zij helemaal niet?!
Maar als TS zich zorgen maakt over te veel (melk)voeding totaal, kun je bv een fles overdag doorschuiven naar s nachts.
Niet om helemaal niets meer te geven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:37

Wie bepaald dan eigenlijk of de hoeveelheid te veel is?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:48

Mijn zoontje is wel iets jonger (1.5 maand) en krijgt het volgende:

7.00 - fles 210 +7 nutrilon 2 +2 schepjes rijstbloem (deze is niet helemaal leeg)
10.30/11.00 - groentenhapje met vlees en aardappelen +- 200 gram
12.00- flesje 120 + 4
15.00 - 2 stukken fruit gemengd (ligt eraan hoe groot het fruit is anders voor 2 dagen)
16.00 - fles 210 + 7 nutrilon 2 (ook niet altijd leeg max 40 ml blijft over)
en dan de laatste fles is het zelfde als die van 7.00 uur rond 20.00 uur.

Slaapt hierna door tot de volgende ochtend. Mocht hij wakker worden en honger hebben krijgt hij uiteraard een klein flesje.

Ow en kind en gezin vind hem te licht, nu 6.5 maand 70cm en 7kg

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:05

Hoeveel flessen krijgt hij nu overdag ook alweer? Misschien overdag ophogen iom consultatiebureau? Onze dochter van 10 maand krijgt nog 3 volle flessen overdag. Naast alle vaste voeding en water.

En misschien 's avonds een badje doen, weet niet of je dat al doet.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:27

Ik heb alles gelezen, wil voorop stellen dat ik absoluut geen verstand heb van flesvoeding.

Zou het niet een beetje zo werken net als met paarden dat als ze onbeperkt ruwvoer hebben ze na een paar dagen minder gaan eten omdat hun honger altijd gestilt kan worden?
Dus misschien vraagt hij een week 3 flessen melk per dag maar neemt dat daarna weer af.

Het grootste probleem van overgewicht is trouwens het oprekken van de maag door te grote porties.
Wellicht valt het te proberen om de flessen iets te verkleinen en dan wat vaker de fles te geven (zelfde voor vastvoedsel) dus meer kleine eet momenten per dag.

Mijn zoontje kwam ook op een bepaald moment vaker 's nachts terwijl we doorvoor maar 1 a 2 nachtvoedingen hadden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:47

Vannacht werd mijn meisje ook opeens wakker. Heb haar ggewoon een (voor haar) standaard fles van 210+7 gegeven die bijna helemaal op ging. En toen sliep ze ook weer keurig door.

Bij zijn laatste maal, is hij dan echt verzadigd en tevreden? Hoe laat gaat hij naar bed en is het een aktief kereltje? Ik geloof niet dat je zo'n knulletje echt kunt over voeren, blijkbaar heeft hij gewoon een ander schema nodig. Verkopen ze bij jullie bambix droompapje of pyamapapje? Misschien is dat nog een idee een klein uurtje voor de laatste fles?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:56

Hier heeft de kleine (ook 8 maand) ook een goede twee weken snachts niet doorgeslapen, ze wilde dan ook wat drinken inderdaad. Hier bleek ze uiteindelijk ziek te zijn: na de eerste week zat ze ineens onder de waterpokjes. Nu is ze weer beter en slaapt ze ook weer lekker door.

Hier krijgt ze rond 7:30 de eerste fles, 180/6 met 3 scheppen granenpap
Dan om en rond 10:30 fruit, 250 gram
Rond 12:30 weer 180/6 met pap
Rond 15:00 / 16:00 groente, 125 gram. Groente blieft ze niet dus dat zijn we haar aan het aanleren
En dat eventueel aanvullen met 120/4
En dan om 20:00 nog een 180/6 met pap

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:05

Geef je hem echte thee of kruidenthee? In thee (ook in groene!) zit namelijk cafeïne en dat kan ook wat doen met zijn slaap.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 13:03

Millenium: Redelijk, Hij heeft om 21u zijn laatste fles gehad (210/7 met 2 schepjes rijstvlokken) en daarna gaan slapen. Om twaalf uur was hij er terug en heeft hij een fles van 150ml gekregen. Om 3.30u was hij er weer en heeft hij een fles van 120/4 en 1 schep rijstvlokken gehad. Dan heeft hij geslapen tot 8u en heeft hij zijn ochtendfles gehad.

Pmarera: Mijn excuses dat ik niet de perfecte moeder ben en misschien eens iets verkeerd doe.
Ter uwer info geef ik hem overdag al meer en geef ik hem s nachts nu ook gewoon melk.

Ik geef hem 2 flessen van 210 en een fles van 150 of 180.
Geef hem nu ook zo'n olvarit toetje en een soyapudding.

De thee is speciale voor baby's, zit geen cafeïne in.