heersende griep . Wie nog meer getroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Re: heersende griep . Wie nog meer getroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:52

Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:28

Hier staat er wel iets aan te komen naar mijn idee maar doorzetten doet t niet.
Bij vlagen koud savonds,
Dagelijks hoofdpijn en veel snot.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:40

Het is, zover ik het kan beoordelen, minder erg dan de vorige x. Nu al een paar uur (na het avondeten en na een paar slokken ORS) niet meer aan de diarree. Nog wel een rommelende buik. Hopelijk straks een goede nacht en dan morgennacht opgeknapt naar Disney :):)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:36

Hopelijk gaat het goed in Disney!
Ik zit aan kuur nummer 3.. ( 2 pretnison en 1 antibiotica) luchtwegen klinken niet goed en blijf erg hoesten huisarts vermoed kinkhoest dus ook bloed geprikt. Dat hoop ik niet daar kun je maanden last van houden..

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 00:12

Heb ik hier laatst gezegd dat mijn vader en broertje de griep hadden, maar mijn moeder en ik niet... beginnen mijn moeder en ik nu ziek te worden.
Koortsig, hoofdpijn, keelpijn en spierpijn. Keelpijn begint nu ook erger te worden.
Hopen maar dat het hierbij blijft. Ik zit al een tijd in het gehoest van mijn vader en broertje, dus wil nu niet zelf beginnen met hoesten. Daarnaast moet ik maandag echt naar de tandarts, en dat kan natuurlijk niet als ik de boel bij elkaar hoest.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:10

Zo nog maar eens naar de dokter, ben benauwd. Zweet breekt me al uit bij het opstaan van de bank en een pen zoeken. Kan niet slapen van het hoesten en ik heb ook geen trek in eten.. Ben benieuwd wat ze zeggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:08

suus_pepper schreef:
Zo nog maar eens naar de dokter, ben benauwd. Zweet breekt me al uit bij het opstaan van de bank en een pen zoeken. Kan niet slapen van het hoesten en ik heb ook geen trek in eten.. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Succes. Volgens de assistente kon het bloed bij mij geen kwaad. Wel heb ik een soort zoemend geluid bij m'n longen zitten door het slijm denk ik. Af en toe denk ik echt dat je niet serieus genomen word door de assistentes.
Hoe is het gegaan?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:14

Ik hoor het veel.

In oktober had ik al een stevige te pakken.
Nu in halverwege januari weer.

Eerst een week onder de pannen, toen was ik er klaar mee, en ben ik weer wat gaan doen.
Helaas voor mij, kreeg ik, door het vastgelopen snot, een schitterende voorhoofd en bijholte ontsteking.
Met speciaal neusspray is het weer los gekomen, na alles geprobeerd te hebben, wat maar kon.
En door alle pijn, niet zelf kunnen autorijden en door oma naar de huisarts gebracht. :') leuk hoor... hahah.

Nu, ruim een maand verder, nog steeds fik verkouden.

Het gaat dus enorm rond.
En heb ook al verhalen gehoord, 2 mensen in een kennisenkring van bekenden, overleden zijn door een te hoge koorts.
De eerste, was een man van 60, prima conditie, maar ineens in de avond hielden zijn nieren op na hele hoge koorts te hebben gehad. 2 dagen coma, en overleden.
De tweede was een vrouw van in de 30. Was met keelpijn en koorts op bed gegaan.
En nooit meer van bed afgekomen.

Verder onderzocht.
Koorts was te hoog gegaan en het lichaam was gaan koken!

Ben hier best even van geschrokken!!
Houd je koorts dus maar goed in de gaten iedereen en ga vooral niet denken "Ohh ik ben normaal gezond, overkomt mij niet!"

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:08

purny schreef:
suus_pepper schreef:

Succes. Volgens de assistente kon het bloed bij mij geen kwaad. Wel heb ik een soort zoemend geluid bij m'n longen zitten door het slijm denk ik. Af en toe denk ik echt dat je niet serieus genomen word door de assistentes.
Hoe is het gegaan?

Ik heb een longontsteking. Als je hoesten niet over gaat gewoon overdrijven hoor! Je moet er niet te lang mee doorlopen heb ik gehoord. Nu kon ik het nog af met een ab kuur, maar de dokter had ook al mensen op laten nemen in het ziekenhuis omdat die echt te lang gewacht hadden..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:20

Ik ben maandag vrij. Mocht ik in het weekend nog hoesten met kokken tot gevolg zit ik mooi bij de dokter.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:53

Nou het gaat hier gelukkig een stuk beter. Nog wel diarree maar niet meer elk uur. Gek dat het nu zo kort duurt (wel blij om want dan kan ik vannacht zonder remmers de auto in naar Disney). Of zal ik wel remmers nemen voor de zekerheid?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:43

Ik zou ze wel voor de zekerheid meenemen. Je weet maar nooit!
Veel plezier in Disney!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:57

Ja meenemen was ik ook van plan maar of ik ze moet nemen voor ik de auto instap vraag ik me af. Misschien als maatstaaf houden dat wanneer ik geen diarree maar vaste ontlasting heb ik het niet neem en zolang het nog zachte ontlasting is wel?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:06

Dat lijkt me een goed plan inderdaad. Je moet het natuurlijk ook niet teveel nemen..

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:15

Hier ook.. sinds maandagavond niezen werd steeds erger. Dinsdag kwam ineens alles er heel heftig uit en heb ik 24 uur niets binnen kunnen houden zelfs geen slokje water. Gisteren wat koorts maar al wat beter. Nu alleen flink hoesten.heb het lang kunnen omzeilen mijn vrirnd is net genezen voor de derde leer.Zal ook door de hormonen komen, ben ook 15 weken zwanger en vind t wel beetje eng, al las ik dat het vooral in het begin ernstig kan zijn. Iemand nog tips?

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:17

Ik had het tijdens de kerstdagen. Nog nooit zo k*t gevoeld!
Nu werk in het ziekenhuis met heel veel grieperige patiënten. Hopelijk word ik niet nog eens geveld...
Beterschap allemaal! Als je het niet vertrouwd echt naar de HA gaan, hoor hier uit de regio zelfs stervensgevallen van de griep.......

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:13

Het rotte is dat je vaak bij de huisarts ook word weggestuurd met de mededeling dat je maar moet gaan uitzieken. Tegen m'n moeder zeiden ze als je na een week nog last hebt moet je terugkomen. Ze kwam een week later terug en kreeg de mededeling dat het nou eenmaal een heftige griep was.
Ik ben dus zelf longpatient en zit vaak bij de huisarts wegens angst voor infecties en ontstekingen

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:37

Die ervaring has ik niet vandaag. Ik mocht meteen komen, werd lang ondervraagd en onderzocht. Was een huisarts in opleiding en ze nam haar werk overduidelijk uiterst serieus!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 04:55

suus_pepper schreef:
Dat lijkt me een goed plan inderdaad. Je moet het natuurlijk ook niet teveel nemen..

Nou vannacht een uur te vroeg opgestaan ivm wc bezoek. Ben nu in 2,5 uur tijd 4x geweest pff. De 4e x zelfs na diarreeremmers dus ga daar wel mee verder. Hopelijk stopt het vanzelf want mag er maar 8 per dag en dat betekend vanaf 3 uur smiddags niet meer..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:58

Hier gaat het ook prut, dacht gister dat het wat beter ging, maar in de loop van de middag voelde ik me weer zieker worden -O- ! Vannacht ongeveer elke een half uur tot een uur nadat ik in slaap gevallen was, weer wakker van mega hoestbuien.....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:10

Ik lees ook even mee..sinds afgelopen zaterdag ook gevloerd door de griep.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:16

Mijn antibiotica slaat helaas niet goed aan, er zit een krakend geluid in mijn longen en snel benauwd etc. Vanmiddag de arts maar bellen, als het niet echt verbeterde moest ik weer langs komen..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:23

Wat zijn jullie symptomen? Beterschap trouwens allemaal..

Ik heb het steeds koud/warm, rillingen...enorm snotterig, oorpijn, hoofdpijn en mijn holtes die opspelen {ontsteking?} begon met keelpijn en hoesten. Hoesten is nu over...maar wel steeds misselijk en diarree..

Ik hoop nog een beetje op te knappen voor zondag..want dan ben ik jarig..

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:55

Moet je ook hoesten suus peper? Ik heb zelfde klachten van jou met ook hoestbuien en slijm ophoesten. Bij mij denken ze nu aan kinkhoest krijg vanmiddag de uitslag

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:44

Mijn moeder is afgelopen woensdag opgenomen.
Was een paar dagen niet lekker, maar woensdag deden werden haar longen ineens heel slecht.
Ze is longpatient. en Meteen in isolatie geplaatst
Vandaag de uitslag gekregen van het bloedonderzoek: Mexicaanse griep.