Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunrise19 schreef:Het gaat toch ook niet om jezelf alleen? Ik heb ook een dochter die vermaakt moet wordenIk doe overigens ook de hele boekhouding en administratie van mijn man zijn bedrijfje.
Heb alleen het idee dat mensen bij thuismama denken dat die ook echt hele dagen thuis zitten. Ik ben echt super veel weg.
Ikzelf zou dan weer nooit de keuze maken mijn kind veel in een opvang te doen. Maar goed, ik heb verder ook nooit hoog intellectuele baantjes gehadMisschien dat het anders is als je graag je hersens gebruikt. Maar ik ben niet zo slim en ben meer een praktijk mens.
blokje schreef:Mijn man en ik vinden, en dat is zeer persoonlijk, vinden dat als God je kinderen schenkt die er ook zelf voor moet zorgen.
En niet de oppas. Maar zo denken wij. In onze vriendenkring, ook christelijk, werkt iedereen.
Ja vooral toen ik naar 1 kindje had was ik soms best eenzaam. Nu heb ik een goed en fijn sociaal leven.
miccamaaike schreef:blokje schreef:Mijn man en ik vinden, en dat is zeer persoonlijk, vinden dat als God je kinderen schenkt die er ook zelf voor moet zorgen.
En niet de oppas. Maar zo denken wij. In onze vriendenkring, ook christelijk, werkt iedereen.
Ja vooral toen ik naar 1 kindje had was ik soms best eenzaam. Nu heb ik een goed en fijn sociaal leven.
Maar dat is dan toch vooral jullie persoonlijke opvatting/interpretatie? Heeft imo niet perse wat met christelijk zijn te maken. Vrienden van me zijn goed gereformeerd maar zij werkt ook gewoon. Lijkt me een persoonlijke keuze en niet eentje die geloofsafhankelijk is.
(Niet aanvallend bedoeld overigens)
lastig schreef:Sunrise19 schreef:Het gaat toch ook niet om jezelf alleen? Ik heb ook een dochter die vermaakt moet wordenIk doe overigens ook de hele boekhouding en administratie van mijn man zijn bedrijfje.
Heb alleen het idee dat mensen bij thuismama denken dat die ook echt hele dagen thuis zitten. Ik ben echt super veel weg.
Ikzelf zou dan weer nooit de keuze maken mijn kind veel in een opvang te doen. Maar goed, ik heb verder ook nooit hoog intellectuele baantjes gehadMisschien dat het anders is als je graag je hersens gebruikt. Maar ik ben niet zo slim en ben meer een praktijk mens.
Ik herken dat wel inderdaad. Ik ben veel bij huis met de kleine. In maart 2e. We wonen op boerderij met mn ouders en ik doe onderhoud erf (1.5 hectare grond erbij). Ik doe administratie van de zaak. Huishouden en verzorg de dieren. Mn vriend is alleen weekend thuis. Ik kom eigenlijk tijd te kort maar mensen vragen regelmatig "verveel je je al?".. ehmmm nee ik wou dat ik me eens kon vervelen :p
Sizzle schreef:snorkel1986 schreef:
Juist dat gesleep staat me tegen.
Daarom heb ik dus liever een vaste opvang en niet van hot naar her naar familie 1,2,3 etc.
exact dat. een kdv geeft rust en stabiliteit. altijd dezelfde leidsters, altijd dezelfde kindjes. vast dagprogramma, eigen bedje.
mijn zoontje is altijd vermoeid na een dag met oma, dat vindt hij veel te gezellig! oma doet ook altijd veel met hem; eendjes voeren, eindje wandelen, even naar de speeltuin op de hoek etc.
benangelique schreef:Sizzle schreef:
Juist dat gesleep staat me tegen.
Daarom heb ik dus liever een vaste opvang en niet van hot naar her naar familie 1,2,3 etc.
exact dat. een kdv geeft rust en stabiliteit. altijd dezelfde leidsters, altijd dezelfde kindjes. vast dagprogramma, eigen bedje.
mijn zoontje is altijd vermoeid na een dag met oma, dat vindt hij veel te gezellig! oma doet ook altijd veel met hem; eendjes voeren, eindje wandelen, even naar de speeltuin op de hoek etc.
blokje schreef:Mijn man en ik vinden, en dat is zeer persoonlijk, vinden dat als God je kinderen schenkt die er ook zelf voor moet zorgen.
Tendance schreef:blokje schreef:Mijn man en ik vinden, en dat is zeer persoonlijk, vinden dat als God je kinderen schenkt die er ook zelf voor moet zorgen.
Maar God vindt ook, dat wij zo goed mogelijk voor ons kind moeten zorgen. En niet werken is bij ons gewoon financieel niet haalbaar. Dan heeft de kleine geen dak meer boven zijn hoofd. Hoe sta je daar dan.
in?
Tendance schreef:Soraya10 schreef:Mijn dochter gaat meerdere dagen per week naar een gastouder, omdat ik wisselende diensten heb. Vader is niet in beeld en familie niet in de buurt. Thuis blijven is geen optie. Ze word bijna 4 dan gaat ze naar de kleuterschool in combi met BSO en als ik donderdag word aangenomen heb ik een kantoorbaan met vaste uren. Wat ik wel fijn vind aan opvang is dat ze sociale vaardigheden leren en dat ze niet ineens met 4 jaar plompverloren bij altijd bij moeder naar 5 dagen school gaan en dus de overgang vlotter is. Plus ik teer niet op de staat en laat mijn dochter zien dat je een onafhankelijke, werkende moeder kan zijn in combi met ouderschap.
Heel veel respect voor hoe je dit allemaal rondbreit!
Ben het met je mening ook helemaal eens. Zo sta ik er ook in.