Winterdip, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:15

Heeft er hier iemand ervaring met zonnebanken tegen een winterdip? Ik weet dat het heel slecht is, maar als het helpt dan heb ik dat er wel voor over. Ik háát de winter, de kou, de korte dagen. Is het alweer bijna zomer -O-

Azmay

Re: Winterdip, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:17

Ik heb sinds gisteren mijn warmtedekentje weer in bed, heerlijk <3

Moet ook weer snel vitamine D kopen, mijn humeur en energie zijn weer hard aan het kelderen -O-

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:34

Ik denk dat het beter is om vitamine D te slikken en zo veel mogelijk naar buiten te gaan (sporten) dan onder een zonnebank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:39

badeendje schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met zonnebanken tegen een winterdip? Ik weet dat het heel slecht is, maar als het helpt dan heb ik dat er wel voor over. Ik háát de winter, de kou, de korte dagen. Is het alweer bijna zomer -O-

Ik doe dit al een paar jaar en het helpt bij mij echt :j inderdaad niet geweldig maar ik merk dat elke paar weken even 10 minuutjes UV op m'n lijf echt veel voor me doet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:45

Het schildklier verhaal gaat hier ook op.
Daar kan je inderdaad mega depri van worden en niet vooruit te trappen.
Hier is t ook elke winter weer even zoeken naar de juiste balans qua schildklier ed.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:41

De echte echte winter (dus januari en februari ongeveer) vind ik altijd wel te doen, maar van eind september tot eind december is echt niet mijn tijd. Dus voor de komende tijd ga ik veel leuke dingen plannen, want dat helpt altijd super. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:44

badeendje schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met zonnebanken tegen een winterdip? Ik weet dat het heel slecht is, maar als het helpt dan heb ik dat er wel voor over.

Ik heb veel meer baat bij/van de daglichtlamp.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:06

Incroyable schreef:
De echte echte winter (dus januari en februari ongeveer) vind ik altijd wel te doen, maar van eind september tot eind december is echt niet mijn tijd. Dus voor de komende tijd ga ik veel leuke dingen plannen, want dat helpt altijd super. :)

Ik heb dat juist andersom %)
Januari en Februari duren altijd eindeloos...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:25

Ik denk er serieus over om een daglicht lamp te kopen. Ik HAAT opstaan in het donker. Naar mijn werk gaan in het donker. Thuis komen in het donker. Kortom, dat hele mollenbestaan dat winter heet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:26

Gewoon doen, ik vind het een geweldige uitvinding.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:41

Ik meld me ook, ik krijg altijd weer een soort lichte depressie in de winter. Vorig jaar was het zelfs zo ge-escaleert dat ik nergens zin in had, en mij echt afsloot voor alles en iedereen.
Toen de lente kwam was het alsof de wereld voor mij open ging, ik merkte opeens veel meer op.

Dit jaar probeer ik echt de goede moed erin te houden, maar ik voel dat melancholische gevoel weer opborrelen.
Vitame D ga ik nu proberen elke dag te nemen, hopelijk maakt dat een verschil. :j

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:41

Janneke2 schreef:
Gewoon doen, ik vind het een geweldige uitvinding.

Gebruik jij hem elke ochtend in de winter?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:45

Soms begin ik al eerder - de laatste dagen scheen hier 's'smorgens de zon, dus nu staat hij nog op zolder.

Meestal gebeurt het dat ik na een poos vanzelf stop, dus niet de hele winter door.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:46

Dank je wel. Ze zijn niet meer zo duur, dus dan vind ik het wel een poging waard.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:11

Bij mij duurt het vaak de winterdip. Vaak naar kerst dan daalt het opeens drastisch. Maar dat komt omdat ik dol ben op kerst en heel erg dan iets heb om naar uit te kijken. Maar als dat weg is dan..

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:20

Ineke2 schreef:
Incroyable schreef:

Ik heb dat juist andersom %)
Januari en Februari duren altijd eindeloos...

Dat lijkt me ook echt vervelend! :(
Hoor het in mijn omgeving wel meer, en veel van hen lossen dat op door in januari/februari op vakantie te gaan als 'break'.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 00:36

Ik heb ook een lamp geprobeerd maar bij mij werkte het niet. Tenzij ik hem elke dag gebruikte voor minimaal 40 min

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:28

Ik heb vanochtend nog even van de waarschijnlijk laatste zonnestraaltjes van het jaar kunnen genieten. Heerlijk. Nog even vit D op doen! :o

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:50

Ja tis voorlopig nog ff genieten heerlijk nazomer weer de komende dagen <3 zit lekker buiten in de tuin tshirts kunnen weer uit de kast.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:05

Ik heb normaliter ook al een beginnende winterdip rond deze tijd van het jaar. Maar nu valt het gelukkig nog erg mee. Ik ben ook echt net terug van vakantie, dus ik denkt dat dat wel helpt :+. Ik merk wel dat ik al meer slaap nodig heb.. Gelukkig zit het weer nu even mee, dat helpt zeker!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:51

Even een licht pessimistisch feitje: in Nl kun je - op basis van de gegevens van het KNMI - momenteel niet zelf meer vitamine D aanmaken, daar is zonkracht 4 of hoger voor nodig.
(Ik vind het heerlijk weer, ik loop op zonne energie, maar vitamine D moet momenteel echt uit voeding etc komen.)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:13

Vitamine d zit maar in heel weinig soorten voeding.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:28

*Komt binnenvallen*

Hoe komen jullie eigenlijk aan de informatie dat je pas vanaf zonkracht 4 vitamine D aan zou maken? Ik heb altijd geleerd (en als ik nu zoek op internet lees ik nog steeds) dat een half uur per dag met handen en gezicht in de zon voldoende is voor je vitamine D aanmaak?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:39

Janneke2 schreef:
badeendje schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met zonnebanken tegen een winterdip? Ik weet dat het heel slecht is, maar als het helpt dan heb ik dat er wel voor over.

Ik heb veel meer baat bij/van de daglichtlamp.

Die staat ook alweer op m'n bureau inderdaad, die gaat zo vaak mogelijk 's morgens even aan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:48