secricible schreef:Wat me opvalt in dit topic is dat de niet-enters schreeuwen over hoe ongezond en slecht het is. Maar inhoudelijk gaan zij niet op dit voorval in waarop dit topic gestart is. HOe verantwoord je als ouder dat je andermans kinderen in levensgevaar brengt door niet te enten? Als niet enter heb je naar mijn idee makkelijk praten, doordat iedereen ent is dekans dat de ziekte zich verspreid klein. Maar die verantwoordelijkheid dragen we met z'n allen en als iedereen hier mee stopt zullen ziektes opnieuw de kop opsteken.
De kracht van vaccinatie zit niet in de eerste plaats in de individuele enting, maar in het feit dat iedereen dat doet. De ziektes kunnen daardoor minder makkelijk om zich heen grijpen en zo roei je een ziekte uit. Zolang de ziektes nog bestaan en er mensen in nederland komen die deze ziektes bij zich kunnen dragen zouden we die verantwoordelijkheid samen moeten dragen. Gewoon omdat de nadelen opwegen tegen de voordelen. Het feit dat een ouder die wel zijn verantwoordelijkheid heeft genomen een kindje verliest of bijna verliest aan ouders die dipeze verantwoordelijkheid niet dragen is imo echt onverteerbaar.
Let op: je mag van mij als ouder doen wat je wil, enten of niet enten. Maar imo zouden ouders mt ongënte kinderen dus het contact moeten mijden met niet-geënte kinderen om hun gezondheid te garanderen.
Dus nogmaals de vraag: hoe verantwoord je als ouder dat je andermans kinderen in levensgevaar brengt met dodelijke ziektes door niet te enten?
Lees mijn post even. Daar staat onderaan waarom je andere kinderen niet in levensgevaar brengt