Baarmoederhalskanker prik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:54

Allereerst vind ik dat iedereen dit zelf moet beslissen, het is en blijft nogal een heftige materie, wie wil er nou kanker??

Mijn reden om onze 2 dochters NIET in te enten hier tegen komt inderdaad ook voort uit de schijnveiligheid die het bied. Dit is helaas met heel veel (zo dan niet alle) inentingen. Het bied maar bescherming tegen een deel van het aantal soorten in dit geval baarmoederhalskanker. Natuurlijk kun je dan zeggen maar dat is toch bescherming. Maar dit houd ook in dat de varianten gaan muteren en je er dus alleen maar meer varianten bij krijgt. Eigenlijk houden we op deze manier de boel dus alleen maar in stand.

Bedenk ook dat de farmaceustische industrie ook een winstoogmerk heeft!!!!!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:18

Ik heb in de 1e testgroep gezeten, en ik ben blij dat ik het heb gedaan. Ja ik wist vanaf dag 1 dat het niet tegen alle soorten was, dat het een test was en de risico's dus nog niet helemaal bekend waren.
Betekend dit dat ik nu geen uitstrijkjes laat doen later? Absoluut niet, er zijn nog die andere soorten, en ook de werktijd is nog niet vastgelegd.
Ik ben zeer gevoelig voor bijwerkingen, maar niks gehad.
Denk dat ook meespeelt in de 'moeheid' dat het in een leeftijdsgroep gebeurd waar dat sowieso al veel speelt, en omdat het zo breed uitgemeten wordt er ook een deel sensatie maken is.

xkimmieejj schreef:
Ik heb onwijs veel spijt dat ik deze spuit genomen heb.
Een tijd terug heb ik op nieuwssites gelezen dat er meiden waren die er allemaal gekke kwaaltjes van kregen.. althans, kwaaltjes.. meiden die er chronisch ziek van geworden zijn!

En ja raad het al... Ook ik ben chronisch ziek geworden.. En daarom heb ik er spijt van.. echt veel spijt.. het wil natuurlijk niet 100% zeggen dat het daardoor komt.. maar de kans is er wel.

En chronisch ziek valt mee te leven, dat klopt.. maar niet als heel je leven er door beinvloed word, en daardoor niet werken kan en niet naar school kan gaan en t ergste je hobby op heb moeten geven!

Maar, jou ziekte is aangeboren dus hoe kan het dan door de prik veroorzaakt zijn? :)

Mette schreef:
Ik vind het wel knap dat het HPV vaccin nu de zondebok is geworden voor allerlei chronische aandoeningen en ziektes. Ik heb tot nu toe nergens betrouwbaar en valide (!) bewijs gevonden dat het vaccin ziekte, baarmoederhalskanker en/of onvruchtbaarheid tot gevolg heeft. Wie heeft dat wel gevonden, want daar ben ik erg benieuwd naar.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het ontzettend vervelend dat er zoveel meiden (chronisch) ziek zijn en daarvoor veel moeten opofferen, maar ik geloof niet maarzo dat dit in verband staat met het vaccin. :)

Dus dit, het is gewoon makkelijk het er op af te schuiven. En bijna hip lijkt het wel ;)

Delphi schreef:
chanel1985 schreef:
En hoeveel jaar geleden was dat? Denk dat de medische know how nu al wel verbeterd is tegenover toen, werd gegeven tussen 1946 en einde 1970.

Chanel daar heb je gelijk in, maar ook de huidige wetenschap maakt fouten en schat de risico's soms helemaal verkeerd in. Heb je het niet gezien op het nieuws? Die proefpersonen in Frankrijk die een pijnstiller aan het testen waren? 1 dode en 4 in een zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Alle 4 hebben ze neurologische schade opgelopen. Bij drie van hen is die schade onherstelbaar. Zij zullen volgens de arts hoe dan ook gehandicapt blijven.
Er zaten risico's aan die pijnstiller (net als aan ieder medicijn) en natuurlijk waren het niet voor niets proefpersonen, maar de risico's waren in dit geval echt verkeerd ingeschat.

Ieder land heeft ook weer zijn eigen criteria. En in dit geval was het een zeer kleine testgroep en nog niet een breed rijksprogramma zoals het nu is.
Om het maar even zo te stellen, ik heb destijds in de testgroep gezeten die na de fase kwam waar het medicijn uit Frankrijk in zat. Dat is 10 jaar geleden, dus ze zijn nu echt wel heel veel verder :)

Azmay

Re: Baarmoederhalskanker prik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:21

Ik heb ook klachten die na de prik zijn begonnen.
Mijn immuunsysteem functioneert niet meer normaal.
Kan dit door de prik zijn gekomen? Mijn arts zegt dat het een factor KAN zijn geweest.

Vind het erg makkelijk om alles maar gewoon op de prik af te schuiven.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:55

kiomiamigo schreef:
Allereerst vind ik dat iedereen dit zelf moet beslissen, het is en blijft nogal een heftige materie, wie wil er nou kanker??

Mijn reden om onze 2 dochters NIET in te enten hier tegen komt inderdaad ook voort uit de schijnveiligheid die het bied. Dit is helaas met heel veel (zo dan niet alle) inentingen. Het bied maar bescherming tegen een deel van het aantal soorten in dit geval baarmoederhalskanker. Natuurlijk kun je dan zeggen maar dat is toch bescherming. Maar dit houd ook in dat de varianten gaan muteren en je er dus alleen maar meer varianten bij krijgt. Eigenlijk houden we op deze manier de boel dus alleen maar in stand.

Zorgt de prik er voor dat HPV gaat muteren? Wat heb ik gemist? Mutaties treden over het algemeen spontaan op, wanneer deze mutatie niet van positieve invloed is op de overleving zal het zich ook niet sneller gaan verspreiden dan normaal.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:20

kiomiamigo schreef:

Maar heb jij je dochters ook niet ingeënt tegen rode hond, mazelen of de DKTP prik? Want deze varianten kunnen zich net zo goed muteren tegen het vaccin. Of de griepprik? Belachelijk argument om niet te vaccineren.

Het is absoluut je eigen keuze om te vaccineren, en je hoeft je er ook niet voor te verantwoorden waarom wel of niet. Maar probeer die dan niet te onderbouwen met absurde argumenten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:26

Shadow0 schreef:
elenaMM77 schreef:
hoofdpijn en vermoeidheid zijn sowieso al veel voorkomende klachten.. ook zonder dat je de enting gehad hebt.. Dus in hoeverre is te bepalen of dit een bijwerking is, of dat je gewoon bij de tigduizenden hoort dat een periode in zijn leven kent waarin hij/zij extra vermoeid zijn of hoofdpijn gevoelig.

De producent van het middel geeft aan dat het een veelvoorkomende bijwerking is. (En dat vaststellen is ook niet zo moeilijk met dubbelblind placebogecontroleerd onderzoek.)
En als je nu wilt impliceren dat de farmaceutische industrie geen mogelijkheden heeft om dergelijke zaken vast te stellen, dan hebben ze dus ook geen mogelijkheden om uberhaupt de werking te kunnen vaststellen (zelfde methodiek immers - behalve dan dat een aantal van 1 op 10 op korte termijn een stuk makkelijker is dan iets dat gaat om 3 op 100.000 over langere tijd.)

Het is op z'n minst onlogisch om enerzijds wel op de claims te vertrouwen voor de werkzaamheid, maar anderzijds de bijwerkingen te gaan relativeren omdat het ook toeval kan zijn. Dat kan natuurlijk niet.

ik zeg ook nergens dat het niet van het middel kan komen..
of dat het geen veelvuldig bijkomende bijwerking is..

De farmaceutische industrie heeft absoluut methoden om dat te testen..

de consument echter niet..

dus de ervaring, ik had een shot en een paar jaar later ben ik vaak vermoeid of heb ik hoofdpijn.
dat kun je als consument op geen enkele wijze koppelen aan de enting.. De kans is vele malen groter dat dit hoofdpijn/vermoeidheid is zoals ontzettend veel mensen dit hebben..

dat is wat ik zeg, ik relativeer niets verder, behalve dan de aannames die net zo goed op iets anders kunnen duiden..

hoeveel oorzaken hebben hoofdpijn vermoeidheid wel niet.. Je kunt zeggen ik laat mij niet enten, want ik ga mijn kansen op een chronisch issue niet vergroten.. Maar je kunt niet zeggen: marietje heeft hoofdpijn, ze heeft ooit de enting gehad, we rekenen dat als gevolg van de enting.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:33

elenaMM77 schreef:
dus de ervaring, ik had een shot en een paar jaar later ben ik vaak vermoeid of heb ik hoofdpijn.
dat kun je als consument op geen enkele wijze koppelen aan de enting..

Behalve dan dat het juist wel ging om bewezen bijwerkingen.
De oorspronkelijke tekst van Delphi was:

"Zo zijn moeheidsklachten en hoofdpijnklachten bewezen bijwerkingen na de inenting met Cervarix. Het zijn beide bijwerkingen die zeer vaak voorkomen, bij meer dan 1 op de 10 doses vaccin. Ik vind dat erg veel en ik neem aan dat je zoiets meeneemt in je beslissing."

Niks eigen ervaring, dit ging om dingen die in de bijsluiter vermeld worden.

Citaat:
Maar je kunt niet zeggen: marietje heeft hoofdpijn, ze heeft ooit de enting gehad, we rekenen dat als gevolg van de enting.

Gelukkig zei Delphi dat dan ook helemaal niet :) En de farmaceutische industrie zegt het ook niet op die manier.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:36

chanel1985 schreef:
Yacintha schreef:
Van de vele soorten baarmoeserhals kanker, beschermt deze vaccinatie je maar voor een paar soorten. Daarnaast is er een tijd terug vrij vaak in het nieuws geweest dat er heel veel bijwerking zijn geweest en dat er mensen, een aantal jaar later, nog steeds ziek zijn van de vaccinatie. Ook zijn er inderdaad verhalen over onvruchtbaarheid.
Toen ik 16 was (nu 21) kon ik 'm ook halen. Dit heb ik niet gedaan, omdat er toen al zo weinig over bekend was. Zolang ze er geen extra onderzoeken naar doen om de vaccinatie te verbeteren, ga ik 'm ook nooit nemen. Te veel risico's.

Heb jij daar een bron van?

RTL...

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:09

Yacintha schreef:
chanel1985 schreef:

Van de vele soorten baarmoeserhals kanker, beschermt deze vaccinatie je maar voor een paar soorten. Daarnaast is er een tijd terug vrij vaak in het nieuws geweest dat er heel veel bijwerking zijn geweest en dat er mensen, een aantal jaar later, nog steeds ziek zijn van de vaccinatie. Ook zijn er inderdaad verhalen over onvruchtbaarheid.
Toen ik 16 was (nu 21) kon ik 'm ook halen. Dit heb ik niet gedaan, omdat er toen al zo weinig over bekend was. Zolang ze er geen extra onderzoeken naar doen om de vaccinatie te verbeteren, ga ik 'm ook nooit nemen. Te veel risico's.

-

RTL...

:') Enough said

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:38

Yacintha schreef:
chanel1985 schreef:

RTL...

Ah... RTL... :')

anjali

Re: Baarmoederhalskanker prik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:18

Als je van plan bent om alleen sex te hebben met je eigen man, die dat dan natuurlijk ook zo moet doen, dan hoef je deze risicovolle vaccinatie helemaal niet te nemen.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:24

Aight schreef:
kiomiamigo schreef:

Maar heb jij je dochters ook niet ingeënt tegen rode hond, mazelen of de DKTP prik? Want deze varianten kunnen zich net zo goed muteren tegen het vaccin. Of de griepprik? Belachelijk argument om niet te vaccineren.

Het is absoluut je eigen keuze om te vaccineren, en je hoeft je er ook niet voor te verantwoorden waarom wel of niet. Maar probeer die dan niet te onderbouwen met absurde argumenten.

Mijn jongste is inderdaad niet ingeent, het zijn voor mij voldoende argumenten om niet in te enten of ze in jou ogen nou absurd zijn of niet. Er word in de openingspost gevraagd waarom men wel of niet inent tegen baarmoederhalskanker. Ik heb mijn mening geven, daar hoef je t niet mee eens te zijn.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:32

Azmay schreef:
Ik heb ook klachten die na de prik zijn begonnen.
Mijn immuunsysteem functioneert niet meer normaal.
Kan dit door de prik zijn gekomen? Mijn arts zegt dat het een factor KAN zijn geweest.

Vind het erg makkelijk om alles maar gewoon op de prik af te schuiven.

hier hetzelfde ! ik voel me vreselijk , binnenkort bloed prikken voor meerdere dingen