Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Valentijn5 schreef:LadyMadonna schreef:Maar, hoeveel weeg je? Want als ik naar de foto's in je profiel kijk denk ik niet: zo! Die is zwaar!
En nog geen antwoord hoe je op dit dieet bent gekomen... Heb je het ergens gelezen, is het je geadviseerd? Heb je het zelf bedacht?
Dat is ook geen recente foto.
LadyMadonna schreef:Valentijn5 schreef:Dat is ook geen recente foto.
Nu reageer je weer niet op hoe je hierop gekomen bent...
moonfish13 schreef:Dat is flink zwaar inderdaad.
Ik heb dezelfde lengte en weeg 53.5, met 60 kilo ben ik echt flink mollig.
Verzamel iig mensen om je heen met verstand.
Verder kan ik er weinig over zeggen omdat ik en mensen hier toch de situatie niet kennen hoe deze echt is.
En shakes zijn niet gelijk slecht hoor, het hangt af van hoe je er mee omgaat.
Ik pak ook soms een shake, niks mis mee als je ook normaal eet.
moonfish13 schreef:Eefske, BMI zegt geen drol.
We hoeven niet allemaal graatje te zijn.
Ik ben namelijk zo door ziekte, dat is de andere kant.
Maar bmi klopt vaak bar weinig van imo.
Je moet gewoon tevreden kunnen zijn met een voor jou gezond gewicht met een gezond dieet.
Eefske schreef:moonfish13 schreef:Eefske, BMI zegt geen drol.
We hoeven niet allemaal graatje te zijn.
Ik ben namelijk zo door ziekte, dat is de andere kant.
Maar bmi klopt vaak bar weinig van imo.
Je moet gewoon tevreden kunnen zijn met een voor jou gezond gewicht met een gezond dieet.
Dat mag jouw opvatting zijn, maar BMI is momenteel de best bruikbare graadmeter voor het inschatten van een gezond gewicht bij lengte. Ik weet dat zwangere vrouwen, bodybuilders, kinderen en ouderen uitzonderingen zijn hierop, maar ik ben er (mogelijk voorbarig) vanuit gegaan dat zowel TS als jij niet in deze groepen vallen.
Daarnaast beweer ik nergens dat iedereen graatje mager moet zijn, integendeel. Ik geef juist aan dat ik het ontmoedigend vind om te suggereren dat iemand bij 168 cm en 60 kilo mollig zou zijn.
Met je laatste opmerking ben ik het eens.
TS: verstandige keuzeHet lijkt me ook goed om eventuele vragen over je medicatie en over de endoscopie aan je artsen te stellen en hier niet over te twijfelen. Als er iets voor jou onduidelijk is of je hebt twijfels of problemen ergens mee, horen zij jou hiermee te helpen
Valentijn5 schreef:Nogmaals ik ga morgen weer gezond eten en ik laat dit topic lezen aan mijn begeleiders/artsen dat ik nog alleen maar gezond ga eten. De bitterballen moet ik dan nog maar aan de kant schuiven. En dat is de reden dat ik ermee vecht. En ik moet zeggen dat al mijn rollen verdwijnen als ik afval. Zie het nu ook al als ik in de spiegel sta.
Valentijn5 schreef:Ik heb de shakes ontvangen. Zal ik het nu wel of niet proberen.