Op dieet met alleen beschuit en thee of water drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:28

Colonoscopie= is via je kont = laxeren.
Gastroscopie= via je mond = wellicht alleen licht eten (geen ervaring mee)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 13-01-16 21:54, in het totaal 2 keer bewerkt

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:28

Edit: IMANDRA is mij voor..
Ik wilde het zelfde zeggen

Edit 2: ja dat valt daar ook onder ;)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:29

Heb je de bijwerkingen van de olanzapine ook met je huisarts/psychiater (wie dit ook heeft voorgeschreven) besproken?

Valentijn5

Re: Op dieet met alleen beschuit en thee of water drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:29

Ja dat weten ze.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:42

Als het je nog onduidelijk is wat de procedure is voor je maagscopie kan je het beste de afdeling van het ziekenhuis bellen. Heb je verder geen documentatie meegekregen waarin staat hoe je het moet doen.
En er is wel degelijk verschil in voorbereiding voor een maag scopie of een endoscopie

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:42

Voor een maagonderzoek alleen hoef je niet te laxeren hoor. Waarschijnlijk wel licht eten zoals eerder beschreven een paar dagen van te voren.

Zoals al vaker is gezegd; wat je nu doet is echt heel ongezond! Vraag je huisarts morgen voor advies laat je doorverwijzen naar een dietiste en bespreek ook de bijwerkingen van dit medicament.

Schrijf je anders al je vragen op. Is makkelijker te onthouden als je veel moet vragen.
Succes morgen!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:50

Ik vind het ook vreemd hoe het allemaal gaat. De ha dacht eerst dat ik galstenen had maar die heb ik niet. En toen zei de andere want ik heb twee huisartsen dat ik een spastische darm heb. En toen ik werd aangemeld bij de mdl arts kreeg ik een vragenformulier waar heel veel vragen over kanker in stonden en niets van een spastische darm.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:52

Heb je niet iemand in de je dichte omgeving welke je hierin kan begeleiden?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:10

Voor een gastroscopie (maagonderzoek) is het protocol:
- gastroscopie in de ochtend: nuchter vanaf 12 uur 's nachts (niet eten, niet drinken, niet roken, medicijnen met een klein slokje water óf wachten tot na het onderzoek
- gastroscopie in de middag: vanaf 6 uur voor het onderzoek nuchter; dus scopie om 15uur, dan nuchter vanaf 9 uur

Meestal hoef je je niet al dagen van te voren aan een bepaald dieet te houden. Alleen als je een vertraagde maagontlediging hebt, dan moet je dus langer nuchter zijn en de dag(en) van te voren licht verteerbaar voedsel eten.

Als het goed is, krijg je van het ziekenhuis nog een boekje met informatie over de gastroscopie.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:14

Dat is flink zwaar inderdaad.
Ik heb dezelfde lengte en weeg 53.5, met 60 kilo ben ik echt flink mollig.
Verzamel iig mensen om je heen met verstand.
Verder kan ik er weinig over zeggen omdat ik en mensen hier toch de situatie niet kennen hoe deze echt is.
En shakes zijn niet gelijk slecht hoor, het hangt af van hoe je er mee omgaat.
Ik pak ook soms een shake, niks mis mee als je ook normaal eet.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 13-01-16 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:16

Valentijn5 schreef:
LadyMadonna schreef:
Maar, hoeveel weeg je? Want als ik naar de foto's in je profiel kijk denk ik niet: zo! Die is zwaar!
En nog geen antwoord hoe je op dit dieet bent gekomen... Heb je het ergens gelezen, is het je geadviseerd? Heb je het zelf bedacht?

Dat is ook geen recente foto.

Nu reageer je weer niet op hoe je hierop gekomen bent...

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 22:19

Daar heb ik toch al antwoord op gegeven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:21

LadyMadonna schreef:
Valentijn5 schreef:
Dat is ook geen recente foto.

Nu reageer je weer niet op hoe je hierop gekomen bent...

Ze moet een gastroscopie (endoscoop via de mond naar de maag) en de arts had licht verteerbaar voedsel (bijvoorbeeld beschuit) aangeraden. Zo heb ik het begrepen van TS.
Heb haar aangeraden om qua eetpatroon even naar de arts te bellen, vanaf wanneer ze ong. zo licht moet eten en of ze tot haar afspraak (februari) normaal mag eten. ^^

Ik denk dat TS haar informatie zo wel heeft. Slotje?
Veel discussie is niet meer nodig denk ik.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:26

Ik heb aan zware hartmedicatie gezeten.
Ik kwam aan, ik kon niet meer sporten. Viel van mn paard omdar im toch te hard ging qua inspanning en mn lijf kon het niet aan.

Ik ben naar mijn huisarts gegaan en aangegeven dat ik deze medicatie niet meer wilde. Aangegeven dat ik aangekomen was, maar dat ik viel van mn paard omdat in out ging en dat ik het niet kunnen sporten verschrikkelijk vond. Ik mocht per direct afbouwen. Halve pd.
Ik ben er nu vanaf, en het gaat stap voor stap beter. Ik verlies gewicht, sporten kan weer.

Wat ik wil aangeven is dat indien jouw argumenten goed zijn je echt wel medicatiewisseling kan krijgen.
Ik had een cocktail van medicatie en met alleen de pompfunctie verminderingspillen eraf gaat het stukken beter.

Alleen beschuit (met pindakaas! Heb je enig idee hoe vet dat is?!) Is echt niet goed hoor.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:31

moonfish13 schreef:
Dat is flink zwaar inderdaad.
Ik heb dezelfde lengte en weeg 53.5, met 60 kilo ben ik echt flink mollig.
Verzamel iig mensen om je heen met verstand.
Verder kan ik er weinig over zeggen omdat ik en mensen hier toch de situatie niet kennen hoe deze echt is.
En shakes zijn niet gelijk slecht hoor, het hangt af van hoe je er mee omgaat.
Ik pak ook soms een shake, niks mis mee als je ook normaal eet.

Dit is onwaar. Met een gewicht van 60 kilo bij een lengte van 168 cm heb je een BMI van 21.3 en dit is een mooi BMI.
Dat wil echter niet zeggen dat de TS geen overgewicht heeft, maar met dergelijke uitspraken wek je de indruk dat zelfs als TS 20 kilo af zou vallen ze nog steeds 'flink mollig' zou zijn. Weinig motiverend.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:35

Eefske, BMI zegt geen drol.
We hoeven niet allemaal graatje te zijn.
Ik ben namelijk zo door ziekte, dat is de andere kant.
Maar bmi klopt vaak bar weinig van imo.
Je moet gewoon tevreden kunnen zijn met een voor jou gezond gewicht met een gezond dieet. :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 22:39

Nogmaals ik ga morgen weer gezond eten en ik laat dit topic lezen aan mijn begeleiders/artsen dat ik nog alleen maar gezond ga eten. De bitterballen moet ik dan nog maar aan de kant schuiven. En dat is de reden dat ik ermee vecht. En ik moet zeggen dat al mijn rollen verdwijnen als ik afval. Zie het nu ook al als ik in de spiegel sta.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:44

moonfish13 schreef:
Je moet gewoon tevreden kunnen zijn met een voor jou gezond gewicht met een gezond dieet. :)

Dat mag jouw opvatting zijn, maar BMI is momenteel de best bruikbare graadmeter voor het inschatten van een gezond gewicht bij lengte. Ik weet dat zwangere vrouwen, bodybuilders, kinderen en ouderen uitzonderingen zijn hierop, maar ik ben er (mogelijk voorbarig) vanuit gegaan dat zowel TS als jij niet in deze groepen vallen.
Daarnaast beweer ik nergens dat iedereen graatje mager moet zijn, integendeel. Ik geef juist aan dat ik het ontmoedigend vind om te suggereren dat iemand bij 168 cm en 60 kilo mollig zou zijn.
Met je laatste opmerking ben ik het eens.

TS: verstandige keuze :j Het lijkt me ook goed om eventuele vragen over je medicatie en over de endoscopie aan je artsen te stellen en hier niet over te twijfelen. Als er iets voor jou onduidelijk is of je hebt twijfels of problemen ergens mee, horen zij jou hiermee te helpen :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:55

voor degene die 8 kilo in twee weken kwijtraakte..

dat is 70.000 kcaloriën die je poef verdwenen zijn?

1 kg vet verbranden is 75.00 kcal.. maar je moet ook nog minimaal zo'n 1000 kcal (crashdieet, want anders kan het niet) dus 14.000 kcal gegeten hebben. totaal dus van 70k verdwenen kcal..

dat bestaat niet op een gezonde manier, anders zou ik graag de formule weten hoe je met een gezond dieet waarbij je dus een gezonde hoeveelheid brandstof binnenkrijgt zoveel kwijtraakt..

besparen op je eten.. dus van 2500-1500 (gezond minderen van inname).. is slechts een besparing van 1000 calorieen per dag.. dus slechts 14.000 kcal. , is 1.5 vet eraf in een twee weken door gezond eten.. daarbij gezond bewegen wat je ook nadien kunt volhouden is max 3 kilo gewichtsverlies..

tenzij je extreem zwaar was, of net voor je ongesteldheid met een volle maag en volle darmen hebt gewogen.. twee weken later op je dieptepunt in de maand met lege blaas darmen en maag

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 02:13

Eefske schreef:
moonfish13 schreef:

Dat mag jouw opvatting zijn, maar BMI is momenteel de best bruikbare graadmeter voor het inschatten van een gezond gewicht bij lengte. Ik weet dat zwangere vrouwen, bodybuilders, kinderen en ouderen uitzonderingen zijn hierop, maar ik ben er (mogelijk voorbarig) vanuit gegaan dat zowel TS als jij niet in deze groepen vallen.
Daarnaast beweer ik nergens dat iedereen graatje mager moet zijn, integendeel. Ik geef juist aan dat ik het ontmoedigend vind om te suggereren dat iemand bij 168 cm en 60 kilo mollig zou zijn.
Met je laatste opmerking ben ik het eens.

TS: verstandige keuze :j Het lijkt me ook goed om eventuele vragen over je medicatie en over de endoscopie aan je artsen te stellen en hier niet over te twijfelen. Als er iets voor jou onduidelijk is of je hebt twijfels of problemen ergens mee, horen zij jou hiermee te helpen :j

Ik ben met 60 kilo echt mollig, maar dat zeg ik al, ik. :)
Maar BMI zegt imo soms gewoon weinig net als wat jij al aangeeft.
Volgens het BMI zou een nog steeds gezond gewicht bij mij 70 kilo zijn.
Nou dat zou bij mij heel erg flink ongezond zijn, want ik ben dus echt niet mager.
Daarom vind ik BMI dus niks zeggend, een flinke vent kan zo te zwaar zijn en ik met een gezond uiterlijk tegen ondergewicht.
Vetpercentage zegt veel meer.
Ts; elke kilo eraf mag je trots op zijn, maar pas goed op jezelf want dit is niet gezond.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 14:48

Ik heb de shakes ontvangen. Zal ik het nu wel of niet proberen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:56

Wat houdt je tegen het wel te doen?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:03

Valentijn5 schreef:
Nogmaals ik ga morgen weer gezond eten en ik laat dit topic lezen aan mijn begeleiders/artsen dat ik nog alleen maar gezond ga eten. De bitterballen moet ik dan nog maar aan de kant schuiven. En dat is de reden dat ik ermee vecht. En ik moet zeggen dat al mijn rollen verdwijnen als ik afval. Zie het nu ook al als ik in de spiegel sta.

Waar ben je nu toch mee bezig ts? Hoezo dit topic laten lezen wat is dat voor een vreemd plan?

Ik lees in dit topic dat je iedereen de schuld geeft van jouw rare dieet. Arts, huisarts, je hebt al om een diëtiste gevraagd maar nog niet gekregen?

Wat een onzin allemaal?

Ik kan me ergens goed voorstellen dat je radeloos wordt als je voedsel slecht kunt verdragen en niet meer weet wat je wel en niet kunt eten maar je geeft aan dat je dit dieet volgde voor je scopie? Dat is absoluut onnodig.

1. wil je afvallen?
2. wil je een dieet volgen voor je scopie?
3. weet je niet wat je wel en niet kunt eten ivm overgevoeligheid?

Bel je art, vraag welke diëtist hij kan aanrijden en hup bel die betreffende diëtist.

Ik heb een beetje het idee dat er ook psychische problemen spelen?
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 15-01-16 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:05

Valentijn5 schreef:
Ik heb de shakes ontvangen. Zal ik het nu wel of niet proberen.

Maak jezelf niet zo gek. Wat is je doel en hoe kunnen deze shakes je helpen?

Je hebt blijkbaar een bepaalde overgevoeligheid en je weet niet wat. Je merkt snel genoeg of je tegen deze shakes kunt of niet. En anders zitten er een hoop voedingsstoffen in die je kunt gebruiken.

En daarbij als je je niet goed voelt of je wil (meer) hulp, ga er dan zelf achteraan. Voor jezelf opkomen!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 17:22

Ik ga het maar proberen. Het is biologisch dus slecht zal het niet voor je zijn.