Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:02

Ik denk dat zo'n triangle ommenabij de 180/230 kcal bevat per broodje :P best "duur" zijn ze dus.

Best trots nog uiteindelijk op mijn lijstje. Vandaag had ik de hele dag cursus en toen ik thuis kwam enorme cravings naar slecht eten.
Niet gedaan :D

O brinta met whey en pindakaas
T appel
L crackers met vol pakje kipfilet
T 2 mandarijnen
A aardappel en kipschnitzel uit de airfryer en een paprikamelange als groente ernaast
T fruitsalade
B niks, heel de dag stil gezeten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:12

urosa schreef:
Lijstje vandaag (balansdag)
O: 2 meergranen afbakbroodjes, 1 kaas, 1 kipfilet.
L: 200 gr Skyr met een banaan
A: VK macaroni met spinazie, kip en gorgonzola

En het is gelukt (de balansdag 8-) )
Dag 2 in MFP: Kcal 1.196 Carbs 139 Vet 33 Eiwit 89

Gisteren (snapt iedereen de balansdag) :+

Kcal 2.344 Carbs 247 Vet 94 Eiwit 48

Wennen aan water en thee gaat best snel. Heb nu ook gewoon geen zin meer in zoet drinken.
Wel nog in alcohol :') maar dat doe ik eigenlijk ook amper.

Vibabu: leuk dat je het meet met een hartslagmeter, tis idd meer dan ik verwacht had (het paardrijden)
Laatst bijgewerkt door urosa op 10-01-16 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:13

Hoi, ik kom me hier ook melden. Mijn doel is om 35 dagen mij aan mijn dieet te houden. Ik heb geen exact begingewicht en ik weeg me ook niet tussendoor. Uiteindelijk zal ik zo'n 40kg kwijt willen denk ik, maar eerst er zo'n 30 af naar 75kg (van daar kijk ik wat een reëel einddoel is). Me aan mijn dieet houden heb ik in het verleden erg lastig gevonden omdat ik mezelf of beloonde voor de verloren kg's met eten en daarna niet meer op gang wist te komen, of het niet/nauwelijks resultaat opleverde en ik de motivatie verloor. Ik heb altijd een kg-doel gehad dus dit jaar ging ik het anders doen.

Ik heb dus gekozen om een aantal dagen een dieet te volgen en daar niet ontzettend strikt in te zijn. Ik heb een behoorlijk calorie-arme basis en daarbij eet ik dan nog kleine dingen extra.

De basis:
O: Weightcare maaltijdvervanger shake kant en klaar
1: 2 gebakken eieren
2: whey perfection shake met water
3: all protein shake met water
4: kippensoep - 150-300g soepgroenten, 1-2 handen vermicelli en 110-220g kipfilet (1 pan soep verdeeld over 1 of 2 dagen)
5: 1 volkoren voedingsbiscuit (een soort mariakaakje alleen dan iets groter en meer liga-achtig qua vorm)
+2L water of thee
+vitaminepreparaat

1 t/m 5 neem ik random over de dag heen.
1 en 5 zijn er later bij gekomen, ik merkte dat ik daar behoefte aan had. Hiermee zit ik rond de 1000kcal. Ik loop (vrijwel) iedere dag zo'n 7km en fiets doordeweeks 4x 30 minuten (kwartiertje naar school en terug). Vandaag is dag 8 en ik heb nu al de tweede dag achter elkaar dat ik eigenlijk geen behoefte heb aan meer eten. Ik heb de kleine portie soep op (eigenlijk ben ik zelfs pas halverwege daarvan) en heb als extra een extra voedingsbiscuit genomen. Gisteren heb ik als extra een beetje mayo op, soms heb ik behoefte aan extra vetten.

De basis voor mijn dieet is voldoende eiwitten (minimaal 60g) en voldoende vetten. Koolhydraten krijg ik via mijn ochtendshake binnen. Voor mijn ochtendshake heb ik gekozen omdat geen makkelijk en lekker ontbijt klaar hebben staan voor mij vaak een reden is geweest om van mijn dieet af te wijken. Die van weightcare vind ik lekker, die van modifast vind ik niet te drinken. Ik heb ze in de aanbieding in de supermarkt gekocht, maar via het internet zijn ze ook goedkoop (1.37€/flesje) te krijgen. Zodra mijn huidige voorraad op is bestel ik ze via het internet, want dat scheelt toch 0.50€/flesje.

Mijn idee is om over 35 dagen in ieder geval te wegen. Als het goed is kan ik het dan ook al aan mijn kleding merken. Dan doe ik een aantal gematigde dagen en begin ik op zaterdag of zondag opnieuw met 28 of 35 dagen, maar misschien besluit ik dat ik voor dan genoeg ben afgevallen en pas later weer verder ga.

Het fijne is dat ik op deze manier toch mijn doel kan behalen zonder dat ik een concreet gewichtsdoel heb. Ik kan alleen falen als ik er mee ophoud, niet als ik niet voldoende afval.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:14

Dragan2008 schreef:
Ik heb de endomondo zonder hartslagfunctie. Dus dan is het aantal kcal dat je verbrand ietd minder betrouwbaar denk ik?

Ja :j maar toch geeft het wel een beetje een richtlijn.

Ik heb vandaag al swingend schoon staan maken, trap op trap af en dingen sjouwen. Verbrand je ook aardig wat mee. 5 uur lang schoonmaken heeft me een verbranding van 1477 kcal opgeleverd. Dus 295 per uur.

Water vind ik echt niet lekker, drink de hele dag thee. En thuis af en toe een glas crysral clear. Niet echt geweldig die aspartaam maar als dat het enige ongezonde is op een dag... Dat overleef ik, aangezien ik alcohol voorlopig gedag gezegd heb.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:20

Schoonmaken verbrand idd ook goed.
Heb een paar jaar terug stage gelopen op een paardenbedrijf. Was daar ook heel erg veel aan het schoonmaken. Woog 58 kg na die stage :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:24

Vandaag toch niet aan mijn planning kunne houden helaas. Ik had onverwacht een sollicitatiegesprek na mijn werk dus kon pas om 8 uur samen met mijn ouders avond eten. Daardoor vanmiddag ook een broodje gekocht ipv mijn boterhammen omdat ik het anders niet zolang zou volhouden.

O: 250 gram magere yoghurt en 1 banaan
L: broodje kruidenkaas van la place
A: stoofvlees, aardappelkroketjes en erwtjes en worteltjes, klein beetje chocoladevla
B: gewerkt van 11.30 tot 18.00

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:28

Vandaag niet al te gezond gegeten.
Had niet ontbeten omdat ik laat op was. Heb toen smiddags op een verjaardag een stukje appeltaart gehad en als avondeten heb ik twee broodjes hamburger gehad :o.

Mijn probleem is echt de avond.. Zoals nu... Ik kan de hele dag perfect gezond eten maar in de avond ga ik vreselijk snaaien. Blijf dan ook trek hebben...

Daar is zeker geen magisch truuckje voor? :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:30

Gewoon niks halen Oyeru , of groenten in huis en knaag lekker op een wortel. .

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:31

Idd, niks halen (of enkel gezonde snacks) is voor mij de beste oplossing voor snacken en snaaien

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:32

Oyeru zelf eten wij thuis meestal laat, pas rond kwart voor 7. Als ik er dan voor zorg dat ik meer dan voldoende eet, heb ik de hele avond een verzadigd gevoel en hoef ik verder niks meer :) Maar is die trek die je hebt wel echt trek? Neem eens 2 glazen water en kijk hoe je je dan voelt. De truc is en blijft toch om wanneer je die snaai trek hebt om iets anders te gaan doen, naar buiten voor een wandelingetje bijvoorbeeld. Het is maar net wat voor jou werkt :)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:33

Bij mij helpt bezig blijven! Als ik me niet verveel, denk ik ook niet aan eten!
En verder inderdaad: wat je niet in huis hebt, kun je ook niet eten!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:33

Als je de hele dag zon hartslagmeter draagt dan krijg je toch gewoon wat je per dag verbrand? Dus BMR plus beweging? Dus zou dat aantal er niet aan eten haha.

Ik ben lekker uit eten dus lekker veel eten. Wel als drinken water haha xD

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:34

Of savonds gaan sporten!
Dan kun je niet eten want je bent aan het sporten en daarna heb ik nooit trek.
+ ik vind het dan zonde omdat ik net gesport heb :P

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:37

Afgezien van wat je lichaam nodig heeft om te "leven" wel ja. Maar dan heb ik vandaag ongeveer 2000 kcal verbruikt met bewegen en dan komt mijn gewone verbruik van lichaam nog. Ik heb dus minder gegeten dan verbruikt. Positief :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 21:40

2000 verbruikt naast je gewone bmr lijkt me bizar veel. Dan zou je rond de 3500 zitten en dat kan echt niet kloppen of je moet de hele dag door een topsport doen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:41

kim345 schreef:
Of savonds gaan sporten!
Dan kun je niet eten want je bent aan het sporten en daarna heb ik nooit trek.
+ ik vind het dan zonde omdat ik net gesport heb :P

Vind ik ook altijd zonde ja, snacken na het sporten :j

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:41

Zijn er hier nog mensen die uit zichzelf al last hebben van een lage bloeddruk? Hoe vangen jullie dat op tijdens diëten?

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:43

Het is inderdaad gewoon eten uit verveling.... Heb nu een appel gepakt en ga zo met de hond wandelen +:)+

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:44

Oyeru schreef:
Het is inderdaad gewoon eten uit verveling.... Heb nu een appel gepakt en ga zo met de hond wandelen +:)+

Goed bezig!! 't zijn echt momenten waar je in het begin veel last van zult krijgen. Uiteindelijk zullen ze steeds minder gaan worden. :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:45

vibabu schreef:
Afgezien van wat je lichaam nodig heeft om te "leven" wel ja. Maar dan heb ik vandaag ongeveer 2000 kcal verbruikt met bewegen en dan komt mijn gewone verbruik van lichaam nog. Ik heb dus minder gegeten dan verbruikt. Positief :D

Ik denk dat je beweging op 500kcal zit, want BMR zal gem. Zon 1500 zijn ;)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:47

Het lijkt mij ook wel erg veel qua verbranding :o

Eet ook s avonds later, helpt wel. Als ik echt honger krijg ga ik gewoon vroeger naar bed :')

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:50

Ik wil hier ook graag mee kletsen, ook om wat ideeën op te doen. Graag zou ik een kilo of 6 kwijt willen. Vanaf dinsdag ben ik nu serieus begonnen.

Het menu van vandaag:
O: 2 banaanpannenkoekjes (Echt een aanrader!)
L: 3 Crackers met filetamericain
A: Zoete aardappelfriet uit de over met 2 kippenpoten
B: Weinig, heb vanmiddag wel 2 uur op stal gerommeld.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:51

IMANDRA schreef:
vibabu schreef:

Ik heb 5 uur lang schoongemaakt en een uur met paard buiten gereden. Zoals ik eerder ook zei heb ik de hele dag met een hartslagmeter gelopen... Het lijkt me sterk met 6 uur bewegen 100 kcal per uur verbrand te hebben.
Volgens caloriecalculator verbrand je gemiddeld bijna 200 kcal per uur. Doe dat keer 5 zit je al op 1000. Vervolgens paardrijden wat 539 verbruikt per uur zit je op 1500 kcal per uur. Met mijn hartslag, mijn gewicht en mijn lengte kwam ik dus iets hoger uit...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door vibabu op 10-01-16 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:53

bakkabouter schreef:
Zijn er hier nog mensen die uit zichzelf al last hebben van een lage bloeddruk? Hoe vangen jullie dat op tijdens diëten?

Ik heb niet standaard een lage bloeddruk, maar ik had steeds periodes dat ik steeds heel veel hoofdpijn had, duizelig was en dubbel /wazig zag. Toen mee naar de dokter gegaan en bleek mn bloeddruk idd te laag. Dus nu weet ik dat als ik me zo voel, het daaraan ligt.

Ik probeer dan net wat extra te drinken en toch iets meer zout binnen te krijgen. Bvb cupasoup tussendoor nemen.

Maar ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die nog tips hebben :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:59

vibabu schreef:
IMANDRA schreef:

Ik heb 5 uur lang schoongemaakt en een uur met paard buiten gereden. Zoals ik eerder ook zei heb ik de hele dag met een hartslagmeter gelopen... Het lijkt me sterk met 6 uur bewegen 100 kcal per uur verbrand te hebben.
Volgens caloriecalculator verbrand je gemiddeld bijna 200 kcal per uur. Doe dat keer 5 zit je al op 1000. Vervolgens paardrijden wat 539 verbruikt per uur zit je op 1500 kcal per uur. Met mijn hartslag, mijn gewicht en mijn lengte kwam ik dus iets hoger uit...

[ [url=m/zTiS0j.png]Afbeelding[/url] ]

Geloof me, 2000 is wel heeeeeeel veel. Is trouwens geen aanval hoor! We snappen t alleen niet want het is niet gebruikelijk, snap je?
Wat voor meter heb je? Polar, fitbit?