Ik vind frisdrank etc ook niet lekker, koolzuur lust ik sowieso niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jannepauli schreef:In het tijdschrift Quest heeft onlangs een interessant stukje gestaan van sportdiëtiste Esther van Etten. Zij merkt terecht op dat zodra het over melk, gluten, suiker of voedsel in het algemeen gaat, mensen meteen in uitersten vervallen.
Jannepauli schreef:Nog een tip voor gewoon gezond eten: Op dit moment heeft de AH het januari tijdschrift 'Allerhande' dat je gratis kunt meenemen. Er staat dit keer een overzicht in voor 4 weken goed en gezond eten, verdeeld in dagschema's: ontbijt, lunch, diner, tussendoor. Lekker makkelijk, gevariëerd eten. De recepten staan ook in het blad.
Xenia93 schreef:Emma_s_girl schreef:Xenia93, ik bak vaak havermoutmuffins en gebruik die als tussendoortje.
Ooh dat is wel een goed idee, thanks !!
MadelonSunny schreef:Ik kom me ook melden
Ik hoef echt niet suikervrij te gaan eten maar wat minder in tussendoortjes.
Ik ben wel benieuwd of jullie tips voor ontbijt hebben. Ik heb vorig jaar ook een aantal maanden heel veel minder suiker gegeten. In het begin ging yoghurt/kwark met (bijna suikervrije) muesli en fruit nog wel maar de reactie op yoghurt/kwark werd steeds erger. Vanochtend toch nog een keer vol goede moed geprobeerd maar ik was meteen weer misselijk. Ik ben er nu nog misselijk van. Zo even lunchen en dan zal het hopelijk wel beter gaan. Maar zuivel is voor mij 's ochtends geen goed idee.
Ik vind het niet erg om 's ochtends brood te blijven eten maar het kan natuurlijk altijd beter. Heeft iemand tips van makkelijke suikervrije ontbijtjes? Eventueel is in het weekend maken en later in de week eten wel een optie. Maar 's ochtends wil ik binnen een kwartier gegeten hebben zodat ik snel naar school kan.
Havermout heb ik geprobeerd maar lust ik ook met allerlei lekkere dingen niet. Overnight Oats heb ik ook nog geen lekkere variant van gevonden. Dingen zoals pannenkoekjes zijn voor het weekend prima maar doordeweeks niet te doen.
Er zijn natuurlijk zat sites te vinden met recepten maar ik ben wel benieuwd wat jullie zoal 's ochtends eten
RomeeBalm schreef:Ik meld me ook! Op advies ook gedaan vanwege migraine, ben benieuwd! Gister heb ik een lijstje gemaakt van wat ik allemaal eet (met daarin de hoeveelheid suiker) toen schrok ik wel evenweet iemand hier hoeveel suiker je ongeveer binnen moet krijgen? Of kan je ook de hele dag zonder suiker?