ElineS schreef:Ik ken de positieve kanten niet nee. Daar mag je, als je wilt, best verder op ingaan via pb, of in dit topic, want meer ervan weten is nooit verkeerd.
Maar ik ben het verder wel met je eens met koffie leren drinken, dat is eigenlijk mijn grootste struikelblok, dat TS het zich niet moet laten opdringen. Niet zozeer dat het slecht voor je is. Al is het wel goed voor je. Je vind het vies, dus dan drink je het niet. Denk ik dan.
voorop gesteld; álles met mate.

ik probeer een beetje en samenvatting te maken van de talrijke info die online te vinden is:
Caffeïne stimuleert de hersenen, niet alleen in de zin van wakker blijven maar verhoogt ook de concentratie, scherpt je geheugen en je reactietijd en waakzaamheid aan. Caffeïne verlaagt de kans op Parkingson, Allzheimer, diabetes type 2 en depressie. Dit is specifiek door de caffeïne, bij Deca-drinkers is dit effect nl afwezig.

Verder beschermt het de lever, geeft het hogere fysieke prestaties, en kan het ontwikkeling van lever en darmkanker inperken. Het is een bron van anti-oxidanten. Veel mensen krijgen die meer binnen via koffie dan via fruit en groenten. En het beschermt tegen vroegtijdig overlijden.

En zoals ik al zei werkt koffie eveneens tegen drukkende hoofdpijnen.