zo heb je kerstvakantie... en zo lig je in het ziekenhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: zo heb je kerstvakantie... en zo lig je in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 12:53

Haha het liefst zou ik wel naar de paarden maar dat doen we nog maar even niet :P
Nu wachten tot ik opgehaald wordt

Ben nog wel beroerd dus Mac of KFC wordt nog niets :P

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 15:01

En weer lekker thuis, hondjes waren ontzettend blij maar heel voorzichtig met mij, knappe ventjes
Wondjes doen wel pijn, pleisters zijn erafgehaald in het ziekenhuis en nu plakt de omliggende huid nog wel eens vast.

Nu duimen dat de duizeligheid snel weggaat, dan mag ik douchen. :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:09

Eloya schreef:
En weer lekker thuis, hondjes waren ontzettend blij maar heel voorzichtig met mij, knappe ventjes
Wondjes doen wel pijn, pleisters zijn erafgehaald in het ziekenhuis en nu plakt de omliggende huid nog wel eens vast.

Nu duimen dat de duizeligheid snel weggaat, dan mag ik douchen. :)

Plastic tuinstoel oid met handdoek er op werkt ook als nooddouchestoel. Stuk veiliger dan nu al meteen willen staan, kan je op je gemakje douchen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:50

Goede dag gehad TS?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 13:28

De dag ging redelijk, wel een vreselijke nacht gehad. ondanks de primperan ontzettend misselijk en diarree. mijn lichaam moet duidelijk nog wennen aan het zonder galblaas zijn. door de krampen pijn bij de wondes

Vandaag weer redelijk, heb alleen 0,0 eetlust, elk stukje is een gevecht om binnen te krijgen
Nog niet wezen douchen, voel me veel te slap nog.
En zit mijzelf vreselijk in de weg, heb morgen praktijktoets op school en moet nu toch echt inzien dat ik die waarschijnlijk niet kan maken. Dat vind ik heel lastig.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:32

Toch maar even in zien te berusten, is lastig...dat weet ik :(:)
Maar kan gewoon even niet anders!

Niet te druk om maken, dat bevordert je herstel niet!
Probeer toch iets te eten, al is het maar wat fruit of vla :j

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:23

Wat vervelend dat je zo'n beroerde nacht hebt gehad. En die toets.. het is niet anders! Beetje relativeren misschien, je gaat echt niet dood als je die toets nu niet maakt :+
En idd toch maar beetje proberen te eten steeds. Elk uur een hapje ofzo, een lege maag word je ook weer misselijk van.
Misschien een beetje soep of bouillon proberen te nemen? Lekker zout, kom je wat op krachten.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:14

Nee ga er idd niet dood van door niet die toets te maken :') maar zit wel in een selectiejaar van de opleiding en wil het allemaal graag zo goed doen.

Heb idd bouillon gemaakt en beschuitje erbij. Doe er wel lang over maar krijg iets weg.
Mijn maag rommeld wel van de honger maar bij het idee of geur van eten blokkeerd het en krijg ik het amper weg.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:35

Eloya schreef:
Nee ga er idd niet dood van door niet die toets te maken :') maar zit wel in een selectiejaar van de opleiding en wil het allemaal graag zo goed doen.

Heb idd bouillon gemaakt en beschuitje erbij. Doe er wel lang over maar krijg iets weg.
Mijn maag rommeld wel van de honger maar bij het idee of geur van eten blokkeerd het en krijg ik het amper weg.

Snap dat je het allemaal graag goed wil doen.. :(:) Maar het vervelende met protesterende lijven is dat als je niet de tijd neemt om weer helemaal beter te worden, je er juist langer last van houdt.. Als jij nu over je grenzen gaat, is de kans heel groot dat je blijft sukkelen met pijn, misselijkheid, duizeligheid en vermoeidheid. Het is even niet anders..

Trek in eten komt vast vanzelf weer terug, kleine beetjes. Niet teveel verwachten nog, lekker rustig aan met alles :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 23:29

Mag de herkansing over een week proberen te maken...

Heb na die waardeloze nacht van afgelopen keer beetje "angst" gekregen om te gaan slapen
Straks weer de primperan nemen en hopen dat ik vannacht wel beetje slaap. Heb nog liever pijn dan die vreselijke misselijkheid.

Wondje bij mijn navel begint wat pijn te doen en te plakken, andere wondjes gaan prima
Ook hele dag gevoel gehad dat ik koorts had maar temp komt niet boven de 37,2. snap dus niet waarom ik mij met vlagen dan zo ziek voelde.

4 februari controle afspraak in het ziekenhuis.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:32

Kun je het hoofdeinde van je bed iets hoger zetten?
Dat scheelt vast in de misselijkheid!

Anders een extra kussen :(:)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 23:47

Ik slaap al sinds augustus met 2/3 kussens :P toen tegen het vreselijke maagzuur. wat dus ook samen bleek te hangen met de galblaas. maar dat wist ik toen nog niet.

Heb sinds vandaag (sorry voor de details :') ) ontlasting als spinazie, nog een tegen dat mijn darmen het er wel lastig mee hebben. Heb ook PDS dus was wel te verwachten erbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:50

Eten dus , darmen hebben niks te doen nu :) . Vezels vinden ze vast fijn :P

Ik heb een speciale lattenbodem die van boven omhoog kan , die heeft mij erdoor gesleept toen. Nu nog als ik ziek ben(zoals nu , griep ofzo)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:53

Luister naar Rebecca!
Die is ervaringsdeskundige :j

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 11:15

Heb ik redelijke nacht vannacht word ik om half 7 wakker met pijn! Precies zelfde als Galaanval. Terwijl dat ding toch echt net verwijderd is :(

Nu nog erg pijn in mn rug en misselijk
Ga vanmiddag ziekenhuis even bellen of dit normaal is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:44

Pfff waardeloos -O- , las ik wel vaker dat na verwijderen ze nog aanval kregen. Bellen kan altijd , even voor geval dat horen en eventueel pijnstillers vragen voor in je kast.. (dan heb je die maar )

Al gegeten?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:41

Hoe gaat het nu met je?

Ik heb vandaag een echo gehad en daarop zijn galstenen te zien. Volgende week mag ik terug komen om het vervolg te bespreken.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 21:14

Ik ben sinds een dag of 3/4 weer een beetje dat ik denk ja nu voel ik mij weer goed. Morgen is het 2 weken geleden
De wondjes gaan heel goed, was 1 klein beetje aan het etteren nu helemaal goed, de misselijkheid is alleen nog in de avond aanwezig. Nu alleen wel weer vreselijk maagzuur, zo erg dat ik vannacht er flink van moest spugen, het kwam in golven omhoog en prikkelde een hoestreflex. Nu dus weer Omeprazol erbij

Vrijdag controle afspraak, ik merk nog wel dat ik sommige dingen nog niet kan. Als ik teveel doe krijg ik pijn bij de plek waar de galblaas gezeten heeft. Gisteren wel mijn praktijk toets ingehaald, was de enige mogelijkheid. Was nog iets te vroeg want had erna best wel pijn en misselijk en moe

Na sommige voedingsmiddelen heb ik nog last van diarree of krampen. Dit is dus tijdelijk nog niet eten of ermee dealen. Voor de rest gaat eten weer normaal. Ook al een keer wat vettigs gegeten, zelfgemaakte pizza uit de oven. en dat ging goed :)

@Jenkins, had je ook aanvallen of zijn ze toevallig gespot? De operatie zoals het bij mij is gegaan is geen standaard hoor. veel mensen zijn snel weer op de been. ik heb net pech gehad met de narcose etc
Succes volgende week!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:33

Fijn om te lezen dat het iets beter met je gaat! Wel vervelend dat je er zo lang last van hebt.

Ik heb al maanden pijn met regelmatig "koliek" aanvallen. De ergste duurde 12 uur lang. Na maanden omeprazol mocht ik vandaag eindelijk door voor de echo.