Lante schreef:Kabouter123 schreef:Ik ben gezegend met een goed gebit. Van kleins af werd er door mijn ouders wel op gehamerd de tanden goed te verzorgen.
Ik ben nu 38 jaar en ben nog nooit eerder iemand tegengekomen van mijn leeftijd met een kunstgebit. Ik schrik er van hoeveel jonge mensen hier blijkaar toch al één hebben. Ik ken wel oudere mensen (50j of ouder) die een kunstgebit hebben, maar ik vind het persoonlijk niet mooi. Je ziet het altijd aan het namaaktandvlees dat zo'n rare kleur heeft. Ik snap je tandarts heel goed dat hij toch tot het uiterste gaat om je tanden te sparen. Een gebit kan altijd later nog. Ikzelf zou voor implantaten kiezen.
Ik kom uit Belgie en ben eerlijk waar nooit een jonge mens met prothese tegengekomen. Misschien wordt dit minder gedaan?
Klinkt een veroordeling in door.
Ook ik heb altijd mijn gebit goed verzorgd. Sommige mensen hebben gewoon minder geluk dan jij.
Ik heb nog steeds melktanden op mij 38e; als ik niet had gepoetst, denk je dat die dan ook zo lang mee gegaan zouden zijn?
Ik heb nu weer een afgebroken kies, zucht.... kunstgebit wordt steeds aantrekkelijker....
Zeker niet veroordelend bedoeld, want snap heel goed dat het erg vervelend moet zijn als je sukkelt met je tanden. Ik zie het trouwens bij mijn eigen zoontje van 6 jaar wiens tandjes ikzelf nog tweemaal daags poets om er zeker van te zijn dat dit goed gebeurt. Wel ik ben gisteren met hem naar de tandarts gemoeten om twee gaatjes te laten dichten. En dit is een melkgebitje... Mijn man heeft ook veel meer last van gaatjes, tandsteen en dergelijke.
Ivm kunstgebitten, ja davht echt dat dit nog van die oude gevallen waren zoals vaak oude mensen hebben, sorry