En dan denk je in eens aan een kunstgebit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:37

Lante schreef:
Kabouter123 schreef:
Ik ben gezegend met een goed gebit. Van kleins af werd er door mijn ouders wel op gehamerd de tanden goed te verzorgen.
Ik ben nu 38 jaar en ben nog nooit eerder iemand tegengekomen van mijn leeftijd met een kunstgebit. Ik schrik er van hoeveel jonge mensen hier blijkaar toch al één hebben. Ik ken wel oudere mensen (50j of ouder) die een kunstgebit hebben, maar ik vind het persoonlijk niet mooi. Je ziet het altijd aan het namaaktandvlees dat zo'n rare kleur heeft. Ik snap je tandarts heel goed dat hij toch tot het uiterste gaat om je tanden te sparen. Een gebit kan altijd later nog. Ikzelf zou voor implantaten kiezen.
Ik kom uit Belgie en ben eerlijk waar nooit een jonge mens met prothese tegengekomen. Misschien wordt dit minder gedaan?

Klinkt een veroordeling in door.
Ook ik heb altijd mijn gebit goed verzorgd. Sommige mensen hebben gewoon minder geluk dan jij.
Ik heb nog steeds melktanden op mij 38e; als ik niet had gepoetst, denk je dat die dan ook zo lang mee gegaan zouden zijn? :)

Ik heb nu weer een afgebroken kies, zucht.... kunstgebit wordt steeds aantrekkelijker.... ;(

Zeker niet veroordelend bedoeld, want snap heel goed dat het erg vervelend moet zijn als je sukkelt met je tanden. Ik zie het trouwens bij mijn eigen zoontje van 6 jaar wiens tandjes ikzelf nog tweemaal daags poets om er zeker van te zijn dat dit goed gebeurt. Wel ik ben gisteren met hem naar de tandarts gemoeten om twee gaatjes te laten dichten. En dit is een melkgebitje... Mijn man heeft ook veel meer last van gaatjes, tandsteen en dergelijke.
Ivm kunstgebitten, ja davht echt dat dit nog van die oude gevallen waren zoals vaak oude mensen hebben, sorry :o

Mioux

Re: En dan denk je in eens aan een kunstgebit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 23:46

Ik poets altijd goed, zelfs ook gebleken bij de tandarts kabouter ;). Zo pilletje geprobeerd meer malen en konden niks vinden. Ik poets 3 keer daags en spoel n flos en met zo raggetje. En nog heb ik ontstekingen, die komen overigens niet door niet goed poetsen hoor dat zegt de tandarts ook. Die ontstekingen in je kaak is ook deels erfelijk, mijn mams had begin 20 al een kunstgebit door zelfde probleem. Dus je kan poetsen wat je wilt, als ze die ontstekingen krijgen, krijgen ze die. Ook al zou je 100 keer per dag poetsen bij wijze van.

Mijn zoontje poetst ook 2 keer daags nergens last van, me broer ook nooit ergens last van net als me pa nooit gedoe.

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:50

En heb je ooit medicatie moeten nemen bv antibiotica tegen die onstekingen? Kan dit van binnenuit komen waarbij de tanden slecht het zichtbaar gevolg zijn?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 23:53

Als de tandarts meld dat de antibiotica niet helpen en snelste oplossing is openmaken en schoonmaken, medische vulling en erna nog keer schoonmaken en vullen, vertrouw ik erop ;) Zeker omdat er meer ontstekingen in mijn kaak zitten, dan zou je aan de antibioticum blijven wat nog slechter is voor je gebit zelf. (algemeen bekent ook met antibiotica). De ontstekingen zitten niet in mijn tanden kabouter, in mijn kaak dus boven de kies aan zet, maar je komt er alleen door een kies open te maken of te trekken.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:54

Kabouter123 schreef:
En heb je ooit medicatie moeten nemen bv antibiotica tegen die onstekingen? Kan dit van binnenuit komen waarbij de tanden slecht het zichtbaar gevolg zijn?

Dat is bij mij idd gedeeltelijk de oorzaak, was vroeger zwaar long patient met de bijbehoorde medicatie + een stukje genetische aanleg.

Overigens staat een stukje terug een foto van mij.

Edit: op pagina 3 staat een foto van mij.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:26

Ik zag wat prijzen voorbij komen.
Het tarief voor de prothese die online staat is excl techniekkosten. En er kunnen nog bijkomende kosten bij komen wegens dat je nog meer codes mag invoeren. Als ik jou was zou ik een begroting opvragen bij je tandarts voor alles eruit halen en een prothese. Dan kun je daarmee naar je verzekering.
De prothese zit voor 75% in de basis inderdaad en je moet je eigen risico betalen en dan mogelijk de 25% van de prothese. Wat ook nog wel eens is is dat als iemand verzekerd is echt goed verzekerd dat die 25% vergoed krijgt.
Succes.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:58

Ik heb ook via de KC alles vergoed gekregen van Agis tot en met de implantaten en klikgebit aan toe. Als ik nu een ander gebit wil moet ik iets van €116,- zelf betalen.
Ik zit nu trouwens bij DSW.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 09:59

ik heb inderdaad mijn tandarts een mail gestuurd betreft deze begroting. Zodat ik zeker weet hoe het zit en de kosten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 19:59

Voor de mensen die denken na 6 pagina's nog steeds van "waarom" zou je?

Nou het is januari, en dit is mijn 2e behandeling dit jaar:

Afbeelding

Wederom zo'm behandeling, in t begin van t jaar, en ben extra tot 250 euro verzekerd. Oftewel ik krijg rest van t jaar niks vergoed meer en moet ook deze bijbetalen. En ik ben bang dat ook dit jaar niet het bij 1 wortelkanaalbehandeling blijft... En mede hierom word ik zo moe...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:03

Misschoen kan je doorverwezen worden naar de kaakchirurg Mioux? Ik raad Dr.Rosenberg aan ik het UMC/Hofpoort. Heeft mij geweldig geholpen. Dit blijft dweilen met de kraan open he en dan de nodige pijn erbij iedere keer!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 12:35

Daarom wil ik ook serieus een kunstgebit overwegen aan de bovenkant. Onderkant is bij mij prima, nooit problemen op 2 keer wortelkanaal behandeling na, maar dat is te overzien. Ik wil ook een begroting vragen bij eerst mijn eigen tandarts,op aanraden van mijn verzekering, voor een boven volledige prothese.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:05

Onderkant schijnt ook moeilijker en pijnlijker te zijn ivm de onderkaak (weet niet of het klopt).
Tenminste, dat is met implantaten wel het geval.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 13:17

Geen idee haha, maar onder zou ik sonde vinden, aangezien daar alles nog zo goed is. Zijn maar 2 kiezen die ooit, na mijn beugel, problemen gaf en heb er nooit meer last gehad.

Boven is dus echter wel groot probleem. Zoals de rekening hierboven is voor mij niks "vreemds" en daarvoor kreeg ik dus ook al een rekening omdat die kies in december open gemaakt is. Die was ook al 78 euro nog wat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:40

Komt dat je onderkaak beweegt werd er tegen mij gezegd.
Ik hoop dat het allemaal meezit Mioux.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:50

chanicha schreef:
Komt dat je onderkaak beweegt werd er tegen mij gezegd.
Ik hoop dat het allemaal meezit Mioux.

In de onderkaak zit je tong. Die beweegt de hele dag. En je spieraanhechting van je wang en lip zitten er ook. Dat beweegt ook de hele dag. Daarom zit een prothese onder minder.
Boven werkt als een zuignap op het gehemelte en zit daardoor beter en went iemand er beter aan.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:45

Loop vanaf donderdag (toen kwam het rustig aan opzetten) met een ontsteking , morgen eerst de tandarts maar bellen. Verwacht dat de rechterhelft van m'n onderkaak er helemaal uit gaat aangezien de ontsteking nu over die hele zijkant zit.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:35

Cayenne schreef:
Bij welke verzekeraar zit je? Ik zit bij Univé en heb de volledige behandeling vergoed gekregen, van alles trekken tot de prothese, daarna de implantaten en de klikprothese. Ik heb geen cent hoeven te betalen (en nog steeds niet, want ik moet een nieuwe constructie.)

Dan zijn je tanden en kiezen bij een kaakchirurg getrokken dan valt het onder ziekenhuiszorg.

Het is excl tanden en kiezen trekken als je dat bij de tandarts laat doen. Laat je tandarts een begroting maken en stuur die naar de zorgverzekeraar.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 17:45

succes maria ! lijkt me niet fijn, heb van mijn ontsteking geen last meer, was even bang dat die terug zou komen. Maar me plan staat nog steeds :P wacht nog op antwoord van ttandarts

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:49

Fred_Kroket schreef:
Cayenne schreef:
Bij welke verzekeraar zit je? Ik zit bij Univé en heb de volledige behandeling vergoed gekregen, van alles trekken tot de prothese, daarna de implantaten en de klikprothese. Ik heb geen cent hoeven te betalen (en nog steeds niet, want ik moet een nieuwe constructie.)

Dan zijn je tanden en kiezen bij een kaakchirurg getrokken dan valt het onder ziekenhuiszorg.

Het is excl tanden en kiezen trekken als je dat bij de tandarts laat doen. Laat je tandarts een begroting maken en stuur die naar de zorgverzekeraar.

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar mijn tanden en kiezen zijn bij de tandarts getrokken.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:48

Terug Vd tandarts. 4 kiezen lichter. Wordt lastig eten nu, linksboven mis ik 3 kiezen en rechtsonder in totaal nu 5 haha

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:04

Viel het je mee, Idylle? Ik stond binnen 5 minuten weer buiten. Was helemaal verdwaasd dat het zo snel ging :P Verdoving viel me ook mee. Alleen bij de gehemelteprik voor de voortanden was ik ff in paniek.
Hoe lang zit er bij je tussen voor de volgende trekbeurt?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:26

Dit was een ' tussen door' trekbeurd haha .
Ik zou 25 februari een controle afspraak hebben waarin we dit allemaal gingen bespreken. Nu was de hele boel ontstoken dus mocht ik ze tussendoor laten trekken. 25 februari hoop ik dus meer te weten over hoe nu verder

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:24

Hmm die rekening is niet fijn.
Mag ik vragen waarom je je zelf niet beter heb verzekerd?
Ik ben tot 750 euro verzekerd, vorig jaar tot 1000 euro.
Dit voor iets van 20 euro p.m. extra boven mijn basis verzekering.
In ieder geval sterkte met alle behandelingrn!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:26

Voor sommige mensen is €20,- heel veel geld in de maand.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:45

Bonnyyyyyy schreef:
Hmm die rekening is niet fijn.
Mag ik vragen waarom je je zelf niet beter heb verzekerd?
Ik ben tot 750 euro verzekerd, vorig jaar tot 1000 euro.
Dit voor iets van 20 euro p.m. extra boven mijn basis verzekering.
In ieder geval sterkte met alle behandelingrn!

Een verzekering gaat dan kijken naar de historie van iemand en dan moet of de persoon zelf of de tandarts een formulier in vullen naar waarheid. En als er dan dingen moeten gebeuren dan invullen en dan wijst de verzekering het af en mag je niet om hoog met de verzekering