Littekens, waar hebben jullie ze en waarvan?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:47

Eentje op mijn pols, zat bij mn baantje als vakkenvuller met mn arm tussen een deurpost en een te zware kar. Was zo diep ontveld dat het niet eens bloedde, ben ook out gegaan daarna. Is nooit meer weg gegaan.

Eentje op mn scheen, zette mn voet verkeerd op de trap en gleed er weer vanaf, schaafde met mn scheen over de houten trede.

Eentje aan de zijkant van mn bovenbeen van een vetbult die is weggehaald.

Anoniem

Re: Littekens, waar hebben jullie ze en waarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:57

Mijn littekens zijn waardeloos tegenover die van jullie:

Mn navel en tong door een piercing,
en m'n knie door als kind met de fiers te vallen.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:59

Ik heb op mn armen de meeste littekens, vooral van de tijd dat ik in een dierenasiel werkte. Krassen van honden en katten en ik ben zo'n kluns die overal tegenaanloopt, blijft hangen etc. Dus daar voornamelijk van

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:14

Vind 1 van mijn littekens wel de moeite waard om te vertellen op bokt. Een kleine onder mijn onderlip door een trap van een paard in mijn gezicht toen ik 13 was.
Kon mij tong er een klein beetje doorheen steken. Vader viel nog net niet flauw. :') ...veel geluk gehad.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:18

Op allebei mijn bovenbenen, flinke rood/witte plekken; ik heb winterbenen gehad wat behoorlijk uit de hand is gelopen ... :')

Nu bij temperaturen vanaf 5 graden en kouder moet ik thermobroeken dragen en 's avonds een skibroek. Er mag absoluut geen extreme kou op komen want dan ga ik door de grond van de pijn.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:24

Armen, buik, heupen, bovenbenen (snij/kraswonden :3) en mijn voorhoofd. Op mijn hoofd zit een roze vlekje die ik sinds mijn geboorte al heb. Vroeger vond ik het heel vervelend maar nu niet meer gelukkig :). Voor de rest zitten mijn hele knieën onder. Ik viel nogal vaak van mijn fiets als klein kind (nu nog steeds maar goed :')).
Ojaa, als je goed naar mijn linker wijsvinger kijkt zie je daar ook een streepje staan. Deel van m'n vingertopje met techniek op school eraf gezaagd xD.
Laatst bijgewerkt door deksel op 26-12-15 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:32

Ik ben er sinds afgelopen zomer achter dat ik keloïd/overmatig littekenvorming heb. Heb op m'n hand een flinke, cm of 5, van wat geknutsel toen ik klein was. Verder nog wat mes/zaag/kaasschaaf ongelukjes op m'n beide handen. En sinds afgelopen zomer dus, na het laten weghalen van een moedervlek, een dikke en irriterende plek op m'n hals, erg jammer.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:36

Op mijn kin heb ik een hele lichte, al sinds ik baby ben, weet ook niet meer waardoor het is gekomen, mijn moeder heeft er toevallig precies eentje op dezelfde plek. Op mijn middelvinger, toen ik met een hond was die heel agressief/gestoord werd wanneer je iets in je handen hield terwijl je buiten was, die wilde mijn hand dus toen opeten... En verder nog op mijn bovenbeen en onderarm door automutilatie.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 01:14

Dat kan ik zelfs nog niet tellen...
Mijn beide onderbenen zijn meer litteken dan gewone huid. Met mijn westernzadel reed ik continu mijn knie open. Met mijn vzh reed ik continu mijn onderbeen open. Tientallen wondes heb ik al gehad door het paardrijden... Nu met mijn nieuwe dressuurzadel en sindsdien goddank geen last meer van, eindelijk een geschikte zadel voor me :D.

Handen en armen ook stuk of 20, kan ook niet van de muggenbeten blijven. Krab het helemaal open. En als er een korstje op komt krab ik dat weg. Eer een wondje bij mij dicht is duurt gemiddeld een maand of twee XD.

Gezicht ook meer dan genoeg, stomme puisten...

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 01:37

Mijn lip: toen ik 11 was gebeten door een hond. Hing nog voor een millimeter eraan. 2x plastische chirurgie ondergaan. Ziet er nu mooi uit en ik kan er mee leven.

Mijn schouders: dit door mijn geweldig lieve kat Jimmy hahah.

Mijn buik: galblaas operatie.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 01:54

In het gezicht op de schouders en m'n decollete door zware acne... Nu 2 jaar eindelijk van de pukkels af maar heb daarvoor dus littekens in de plaats gekregen en komen nou toch ook de rimpels (zucht). Ik heb nu maar geleerd te accepteren dat ik nooit een mooie gladde huid zal hebben. Ach ik heb in ieder geval een mooie persoonlijkheid *\o/* zo die steek ik mooi in m'n zak! :j :D

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 02:02

Nico_lette schreef:
D'r zijn nog best veel mensen die hier ook eerlijk durven te zijn over automutilatie..!

Waarom niet? Gebeurd is gebeurd. Om de waarheid kun je niet heen..

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 02:05

:\ hm waar niet haha. lelijkste zit op mijn boven been. ooit een boor machine in gekregen. en toch blijf ik volhouden dat ik handig ben haha

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 02:09

JenW schreef:
Nico_lette schreef:
D'r zijn nog best veel mensen die hier ook eerlijk durven te zijn over automutilatie..!

Dit, persoonlijk vind ik mijn littekens niet iets waar ik me voor schaam. Het is een deel van mijn leven, een heel naar deel, maar net zo goed een deel van mij als alle leuke dingen ^^

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 02:13

wat hebben sommige veel littekens zeg en veel meegemaakt :(:).

Mijn 'verzameling' bestaat uit:
2 littekens op de tenen van mijn linkervoet door glas.
1 litteken op mijn rechter enkel, ruzie met mijn scheermesje.
1 litteken linker onderbeen doordat ik van de trap ben gevallen.
Beiden knieën zijn voorzien van diverse putjes en littekens door alle valpartijen als kind.
Linkerpols 2 littekens van een operatie omdat ik mijn arm had gebroken.
Boven mijn rechterwenkbrauw. Als klein kind op een hek gevallen.
Bovenop mijn rechter middelvinger, kappertje spelen was geen succes.
Verder her en der nog wat butsen en kleine littekentjes omdat ik soms gewoon een beetje lomp ben :').

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 02:19

een op de ringvinger van mijn rechterhand, ik dacht dat ik wel even meloen kon snijden. fout gedacht.
ook verschillende op mijn gezicht omdat ik me als baby nog wel eens open krabde.
eentje onder mijn linker hiel omdat ik in een naald was gaan staan en ze deze er uit hebben moeten halen.
verder nog veel op mijn linker bovenbeen, rechter pols en bovenarm door automutilatie

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 02:28

Op mn voorhoofd 2. Een van een stijgbeugel. Zadel bij verzorgpony werd altijd bij aankomst op het hek gepleurd, hek was flink stuk hoger dan dat ik ben en ik ging het zadel halen, trek hem eraf en blijkbaar zat een stijgbeugel los, dus die vliegt zo tegen mn kop. Ik zeg tegen de eigenaresse uhm volgens mij bloed ik een beetje. Blijkbaar liep het bloed langs mn gezicht af. :') eigenaresse bijna van dr stokkie. Oeps :')
Andere van de stijltang.
Op mn neus van de hond van schoonouders. Diertje is nu dood, maar was altijd mijn vriendje, als ik binnen kwam was hij altijd super enthousiast, en die ene keer sprong hij op toen ik op de bank ging zitten en krabte mij daarbij op mn neus.
En in mijn oog. Je ziet het zo niet, alleen met apparatuur. Vroeger toen ik 6 was na een ongelukje hechtingen erin gehad.
Verder niks geloof ik, maar ik zit wel altijd onder de blauwe plekken. :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:11

Op mijn kin, mijn rechterwang en wenkbrauw. En alle knokkels van mijn rechterhand.

Door een val van een pony 12jaar geleden, op de fietspad terechtgekomen. Alles afgeschaafd en thank god voor de cap. Op de plaats waar je slapen zitten, was de cap -1cm afgeschaafd.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:45

Op mijn rechtwijsvinger door een aanvaring met riet. Dat is een rare bobbel geworden.
Linkerbeen, de binnekant/zijkant van mijn knie. Tijdens een buitenrit door het zadel.
En dan op mijn rechterenkel een, aanvaring met een scheermes.
En mijn navel natuurlijk, ook een litteken :D

Stelt niks voor vergeleken met jullie :o

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:57

Ik heb in een slijpmachine gezeten met mijn wijsvinger en heb ook een keer een rol prikkeldraad in mijn hand gehad verder tijdens mijn geboorte gesneden in mijn gezicht. verder zijn mijn knieën ook niet meer litteken vrij, en mijn pink ik gedeeltelijk verlamd heb tussen een knipmachine gezeten verder alleen nog mijn andere wijsvinger die van boven tot onder littekens heeft maar dat was een stom ongelukje met mijn paard :Y)

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:13

Op mijn knie links een horizontaal dikke streep, gevallen op de rand van een kei.
Achterkant bovenbeen links 15 cm lange kras, over een scherp hekje klimmen.
Op m'n bil, waterpokken
Onder op mijn rug heb ik een klein deukje geen idee waarvan.
Rechts op mijn ribben iets onder mijn borst een puntje waar een teek heeft gezeten.
Middel vinger linker hand zit er ook een weet ik ook niet waarvan.
Op mijn keel zit er ook een waar ik niet weet waarvan.
Op mijn kin een streep daar ben ik op gevallen.
En naast m'n wenkbrouw van toen ik van een paard ben gevallen.
En dan nog wat striemen over m'n benen en billen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:06

Ik heb een paar kleine littekens waarvan ik eigenlijk niet meer weet hoe ze zijn ontstaan.
Het grootste litteken loopt over mijn pols, over de pees.
Dit is van een operatie welke afgelopen zomer heeft plaatsgevonden, het litteken is dus nog erg donker en dik. Litteken is best bijzonder, als je niet weet hoe het komt kan het net zo goed een zelfmoordpoging geweest zijn. :+ Hij is ook op de foto gezet door een professionele fotograaf. Bij interesse van de foto stuur ik deze in pb.
Ironische er aan is dat op die pols een tattoo staat van een infinity teken, die is nu dus gebroken door het litteken, dus geen infinity meer voor mij.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 13:10

JenW schreef:
Nico_lette schreef:

Er zijn nog best veel mensen die zich ervoor schamen bedoel ik

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:19

Op mijn kont, van een paardenbeet. En daarbij de operatiesnede (niet gehecht dus lekker breed gebleven) omdat er een abces was ontstaan.
Is allemaal in de loop der jaren wel flink vervaagd

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:21

melissapupa schreef:
Ik heb in een slijpmachine gezeten met mijn wijsvinger en heb ook een keer een rol prikkeldraad in mijn hand gehad verder tijdens mijn geboorte gesneden in mijn gezicht. verder zijn mijn knieën ook niet meer litteken vrij, en mijn pink ik gedeeltelijk verlamd heb tussen een knipmachine gezeten verder alleen nog mijn andere wijsvinger die van boven tot onder littekens heeft maar dat was een stom ongelukje met mijn paard :Y)

Wauw.. hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen dan. :oo