Ik wil wel verminderen, niet geheel stoppen met suikers.
Dat scheelt ook nog zoveel.
Binnenkort kerst, dan oud en nieuw, en dan ook in januari weer een aantal verjaardagen. Ben er wel achter dat ik in een periode van verleidingen ben begonnen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ghostattack schreef:Nou geef ik ook wel eerlijk toe dat ik veel te weinig beweeg, maar daar komt binnenkort verandering in. Daarnaast is het als student gewoon erg moeilijk om 'gezond' te eten, aangezien het allemaal makkelijk en goedkoop moet zijn. Je neemt zoveel makkelijker een paar sneeën brood mee, dan iets gezonds zoals een zelfgemaakte salade.
xxCYNNxx schreef:Emmaa_ schreef:Tijdens mijn 'afkick' periode was aspartaam echt mijn beste vriend. Het nam het dorstige gevoel en een gedeelte van de hoofdpijn echt flink weg. Aspartaam is niet gezond maar het was voor mij ideaal om de periode te overbruggen waarin ik echt totaal geen suiker van mezelf mocht.
Kijk dit snap ik nu niet; waarom een natuurlijk product inwisselen voor een chemische die ook nog eens veel en veel ongezonder is dan suiker.
Las laatst zelfs een artikel (heb net nog ff gezocht om hem te kunnen linken voor je, maar kan hem niet weer vinden) waarin aspartaam gelinked wordt aan ms.
Waarom dan niet gewoon wel suikers nemen, maar gewoonweg drastisch minderen daarin; je lichaam heeft tenslotte wat suiker nodig, helemaal zonder is ook niet goed.
Nu hoef ik niet af te vallen, maar om dit gewicht te behouden kan ik niet zomaar van alles in mn lichaam stoppen natuurlijk. Maar heb gelukkig wel de luxe (juist omdat ik wel op gewicht ben) om te onderhouden met suiker in mn dieet, alleen wel veel minder dan vroeger natuurlijk.
ItsMe2 schreef:Air: nee dat van lactose wist ik inderdaad niet. Maar ik neem aan dat dit een natuurlijke suiker is?
Emmaa_ schreef:Ik richtte me ook niet specifiek tegen jou, dat ik jou gebruikte om te quoten was meer omdat ik dit bericht tegen kwam in het gesprek![]()
Zelf eet ik ook minder suiker om af te vallen, niet per se om van een verslaving af te komen. Ik begrijp het dus heel goed. Maar minder suiker eten houdt ook wel degelijk in dat je je fruit onder de loep moet nemen, net zoals alle andere voedingsstoffen die je binnenkrijgt.
ijssnuiver schreef:Emmaa_ schreef:Ik richtte me ook niet specifiek tegen jou, dat ik jou gebruikte om te quoten was meer omdat ik dit bericht tegen kwam in het gesprek![]()
Zelf eet ik ook minder suiker om af te vallen, niet per se om van een verslaving af te komen. Ik begrijp het dus heel goed. Maar minder suiker eten houdt ook wel degelijk in dat je je fruit onder de loep moet nemen, net zoals alle andere voedingsstoffen die je binnenkrijgt.
Ik merk heel erg dat als ik fruit op de lege maag eet, mijn suikerspiegel heel raar gaat doen(ja door de natuurlijke fruitsuikers) en ik daardoor een vreetkick kreeg en ook de onnatuurlijke suikers naar binnen werkte alsof mijn leven ervan afhing.
Ik heb geleerd om dus niet te ontbijten met fruit en overdag naast het fruit ook iets stabiliserend te nemen.
Dus je fruit onder de loep nemen is inderdaad wel een goed idee, ook fruitsuikers doen dingen me je suikerspiegel. Deze zorgt dan weer voor een schommeling in je suikerspiegel en sommige mensen(ik) kunnen daar iets minder goed tegen en krijgen dan een vreetbui.