de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie636

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:34

Zelf hoef ik gelukkig niet af te vallen. :o
Maar ik wens iedereen heel veel succes om de strijd tegen te gaan. En hopelijk lukt het ook!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:40

Dat is dus het hele punt bij mij; het met mate, bestaat niet bij mij. Ik ben al terug van de rustig een hele plak per dag en uiteraard melk, naar 1 plak in de week.

En hartstikke slecht , ik weet het, maar ik ben hartpatiënte en heb sarcoïdose. Ik ben altijd uitgeput. Ik heb dat dus op de slechte manier, geprobeerd te verbloemen, door idd altijd en constant een suikershot te nemen.
Dus de kilo's vlogen er de laatste jaren gewoon aan, in combinatie met amper kunnen sporten.

Ik heb nu een bijrijdster gevonden, wat mij gewoon ook veel meer in de benen hijsen doet. Ga meewandelen met de shet als zij op grote rijd, etc.
Ik doe mijn best, maar ik weet ook dat als ik in een klap alles opgeef, qua suikers, ik niet meer in de benen kom, voor de dagelijkse verzorging van mijn meiden.

Ik heb trouwens de calorietabel voor al het voedsel gelijk maar even opgeslagen in mijn lappie, het duurt misschien even, maar ik kom er wel uiteindelijk. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-15 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:42

denice schreef:
Wat een dom dieet zeg. Je eet dus vooral cholesterol, vet en eten met heel weinig echte voedingswaarde zoals vitaminen, mineralen en vezels. Je moet je levensstijl op een gezonde manier aanpassen en absoluut niet in Dit soort allang achterhaalde trends geloven hoor!

Wat een onwetend bericht zeg. Hoe goed heb jij je ingelezen?

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:43

Van suikers wordt je juist moe en krijgt je snel een "flauwte" (wat ik nu juist nooit meer heb!) je zou het eens zonder al die suikers kunnen proberen en kijken hoe je je voelt...ohjajoh 6

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:46

Ja, in het begin moet je echt afkicken van suiker want het is inderdaad echt een verslaving. Dan kun je je inderdaad even een tijdje flink beroerd voelen, maar als het goed is krijg je daarna inderdaad juist veel meer energie als je je suikerinname beperkt en geen lege calorieën meer eet :j Zoals hierboven al gezegd wordt, juist door suiker voel je je moe.

Anoniem

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:49

Daar doen we het voor!
Ik denk ook wel dat ik het ga redden hoor deze keer, de 7-up was al een drama, 2 weken lang, maar daar heb ik week 3 en 4 idd geen last meer van.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:54

Ik ben sinds maandag koolhydraatarm aan het eten. Ontbijt met kwark en noten of een omelet met groentes. Als lunch sla (met tomaten, komkommer e.d.) of een omelet (ligt eraan wat ik 's morgens gegeten heb en of ik thuis of op school ben) en 's avonds groentes met vlees. Sinds maandag 2 kilo kwijt. Heb de hele dag een vol gevoel en totaal geen behoeftes aan tussendoortjes. Mocht ik me toch vervelen voor de tv pak ik een handje nootjes. :) Op zaterdag eten we altijd patatjes dus vanavond ook maar dan niet een vol bord patat (voor 3 personen wat ik makkelijk op kan :o) maar sla en patat gewoon normale portie.

Lees erg goede verhalen en hoor goede ervaringen hiermee en tot nu toe bevalt het prima en is het makkelijk uit te houden. Wil zo'n 15 kilo kwijt.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:57

Ik heb me nooit beroerd gevoelt toen ik met dit dieet begon...heb niet echt ontwenningsverschijnselen gehad ha ha ha

Het is ook niet zo dat je helemaal geen khd meer mag, maar kijk maar eens hoeveel er in 1 boterham zit...ik eet crackers van Atkins en de cruesli ook en dan is het nog behoorlijk veel bij elkaar maar het gaat goed :9
Ze zeggen dat je met 30 khd per dag moet beginnen maar ik eet er wel 60 per dag :o

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:00

Hallo dames ik lees mee maar wil nu toch wat vragen.
Ik lees hier een aantal over KHA eten.
Ik hou erg van brood en eet dat dan ook als ontbijt en lunch.
Nou zou ik 1 van de 2 natuurlijk kunnen vervangen, en ideeën voor de lunch heb ik wel maar bij het ontbijt strand ik echt.
Kwark vind ik niet echt lekker.
Yoghurt verergert mijn rosacea, dus ook niet echt een optie.
En dingen als havermout en Brinta en dergelijke krijg ik met geen mogelijkheid weg.

Jullie ideeën?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:16

crackers? Ik heb een tijdje cracottes met hüttenkase, kleine tomaatjes, beetje peper en bieslook gegeten als lunch.
Echt heerlijk en ontzettend gezond.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:26

Klinkt interessant!
Al is hutenkase niet zo mijn ding, misschien op deze manier wel.
Ik ga het eens proberen!

By the way ik heb net je topic gelezen, diep respect!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:27

Je kunt het ook vervangen met iets anders natuurlijk. Bijvoorbeeld een plakje kipfilet of een gekookt eitje?

Zerena, dank je wel! :)
Maar als ik het kan, kan iedereen het :7

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:48

Moderatoropmerking:
Dit topic hoort beter thuis op MWS. Wel met de kanttekening dat jullie (ook) daar 'ontopic' moeten blijven, mochten jullie meer behoefte hebben aan een kletstopic dan kan het topic ook nog naar de HK.

LZP -> MWS

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:57

bruintje123 schreef:
Wat doet zij anders dan een gewoon diëtist?

Hierbij worden er een paar druppels bloed afgenomen en die worden geanalyseerd.. Op basis daarvan wordt de voeding bepaald.. Wat je wel en wat je niet mag en hoeveel.. Je krijgt een lijst met producten die je wel mag en voorbeelden van ontbijt, lunch en diner..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:04

Cayenne schreef:
Gewoon genoeg bewegen en goed op je eetpatroon letten scheelt al een hele hoop. Ik ben op die manier ruim 100 kilo kwijt geraakt en ben echt geen bovengemiddeld actief persoon. Ik heb nooit een dieet gevolgd. Iedereen (mits in staat om goed te bewegen) kan het!

Het beste advies over afvaleen en dieet op Bokt _/-\o_

Ik hoef geen spectaculair doel te halen. Leid gewoon een te luxe leven O:) en af en toe is het gezond om de feiten onder ogen te zien.
Beetje minder, een beetje meer en hoppa.
Minder eten, meer bewegen ;)

Wil dit keer wat verder afvallen. Beter voor de paarden en goedkoper dan lichtere onderdelen voor de auto :)*

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:11

Mja, mijn probleem is dat ik niet doe wat ik zou moeten doen. Het mentale probleem van het doorzetten, de wilskracht, ... Grr, ...

Nu ja, toch 25 kg eraf. Maar die laatste 7 ...

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:17

Ik meld mij ook graag! Had al eerder in een afval topic gereageerd maar ik vind het ook leuk om vanaf het begin meteen mee te doen i.p.v. aan te sluiten bij een "vaste" groep. Er hoeft niet heel veel vanaf, wel moet er in m'n hoofd veel veranderen. Mijn manieren zijn/waren gewoon ZO ongezond.

Heel veel respect voor de mensen die deze switch al wel hebben weten te maken en zoveel kwijt zijn :j

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 02:19

Veel bewegen is een must bij afvallen,bij mij helpt het goed,en om vol te houden wel af en toe iets lekkers.
Ik vind cola zelfs vies haha,vroeger dronk ik het veel nu wil ik het niet meer.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 02:53

Studentenleven hier, dus veel pasta pizza en ja pasta :+ (Eet ook zeker wel gezond zo nu en dan hoor)

Ik moet niet zo zeer afvallen maar ik moet van mezelf gewoon wat gezonder gaan leven. Het is alleen zo makkelijk om wat pasta in de pan te gooien, ben immers toch maar alleen.
Daarnaast ben ik me ervan bewust dat ik veel te weinig over de hele dag, vaak ook gewoon omdat ik niet weet wat ik moet eten.

Ik kan iedereen trouwens aanraden om met havermout de dag te beginnen. Het is niet het lekkerste ontbijt wat er is maar zeker wel 1 van de gezondste. Aangemaakt met water krijg ik het zelf niet naar binnen maar met melk vind ik het goed te doen. Wel doe ik er een schepje honing door heen. Als je geen suiker wil toevoegen is een banaan een hele goed oplossing. Ja een banaan bevat suikers maar deze zijn wel natuurlijk en daarbij krijg je ook meteen vitamine binnen. Verder kan je er natuurlijk ook ander fruit/noten/zaden door heen gooien, net wat het voor jou lekker maakt. Waarom havermout?
" Doordat de energie langzaam wordt afgegeven en havermout veel vezels bevat, kun je er na je ontbijt zeker een paar uur tegenaan zonder veel trek te krijgen. Je hebt sneller een voldaan gevoel.

Er zitten veel eiwitten in maar weinig vet. De verlaging van je (slechte) cholesterol is ook belangrijk als je wilt afvallen." https://gezondetips.nl/gezond-havermout-ontbijt

Daar begin ik mee. En dan heb ik al tussendoortje een banaan. Vaak sla ik mijn lunch over omdat ik van alles en nog wat aan het doen ben. Grijp dan wel eens een ander stuk fruit of een koekje.
Als ik wel lunch zijn dit meestal 2 broodjes met ei, vlees, net wat er in huis is :')
Dan hebben we het avond eten wat vaak pasta is. Wel let ik op het ver gehalte in vlees en zorg ik dat er altijd ruim voldoende groente door heen zit.
En dan zitten we eigenlijk al, als ik in de avond nog honger heb grijp ik wel makkelijk naar wat lekkers eigenlijk. Heb nu ook een net mandarijnen gehaald en die mag van mij niet langer dan een paar dagen liggen. Dus ik hoop dat ik hiermee wat snaai kan vervangen.
Oh en met uitgaan drink ik zo nu en dan wel Cola (met alcohol).

Beweging.. zeker 5 dagen van de week zit ik over de 10.000 stappen. 2 a 3 dagen in de week zit in een uur op de fiets, een uur op een paard en dan nog stallen mesten. Verder niet zo heel actief hier.

Heb trouwens ook veel positieve reacties gehoord over Paleo, maar ingrediënten zijn vrij onmogelijk om hier allemaal te vinden in het Zweeds. En de dingen die ik kan vinden zijn vaak rete duur :(

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 03:54

rainbow8 schreef:
bruintje123 schreef:
Wat doet zij anders dan een gewoon diëtist?

Hierbij worden er een paar druppels bloed afgenomen en die worden geanalyseerd.. Op basis daarvan wordt de voeding bepaald.. Wat je wel en wat je niet mag en hoeveel.. Je krijgt een lijst met producten die je wel mag en voorbeelden van ontbijt, lunch en diner..

Doet zij/hij dan aan het bloedgroep dieet?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 08:07

Het beste advies dat ik ooit gehad heb is etiketten lezen. Echt, er gaat een wereld voor je open :P

Horsa, is er geen vriend of vriendin in de buurt die samen met je wil bewegen?

blackflicka, ik krijg de hik van frisdrank :') Voorheen nooit last van gehad trouwens, maar ik drink het nu nooit meer en bij een zeldzame slok heb ik gelijk een half uur de hik :=

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:46

Ik kom ook maar meekletsen, ruim 20 kilo moet eraf, zag laatst foto's van mezelf van 4 jr geleden, erg confronterend... Helaas nu amper tijd om te bewegen naast werk en studie... Zal straks eens op de weegschaal gaan staan en maar weer een dagboekje bij gaan houden, heeft jaren geleden goed geholpen om in te zien wat ik nu eigenlijk inneem en verbrand.... Het roer moet zowiezo om, heb amper energie...

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:58

Nou ga ik mss een stomme vraag stellen,maar wat is Brinta? ( ben belgje...)

en Cayenne: 100 kilo afgevallen!! Jeetje!! respect!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:05

Brinta is een soort havermout. Dat zijn granen die je kan aanmaken met warme melk of warm water voor een stevig vezelrijk ontbijt. :)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:51

Brinta en havermout enz krijg ik helaas echt niet weg.

Hier een crosstrainer opgehaald.
Nog even in elkaar zetten en dan kan ik die fanatiek gaan gebruiken.
Vind zoveel fijner dan een hometrainer.