Van paard gevallen ongelofelijke pijn in mijn rechter heup..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:02

Fenneeee schreef:
Ik lig nu plat op bed met heel veel pijn.. En heb ook heel veel hoofdpijn met steken. Ik
Ga nu slapen en dan morgen de ha bellen als die geen plek heeft ga ik naar het zh. Maar ik vind het zo aanstellerig als ik dan elke keer in het ziekenhuis zit.. Maar ik zit gewoon meer met de val van 5 weken geleden in mijn achterhoofd dat je spieren toch al wat verzwakt zijn en normaal vangen die de klap op.. Ik ging trouwens plassen en deed toen mijn rijbroek uit en daar kwam allemaal zand uit. Dus ik gok dat ik voorover ben gevallen en dat mijn bekken en rug de klap op hebben gevangen en daarna mijn hoofd.

Hoe meer jij typt over je klachten hoe meer ik de neiging krijg om 112 te bellen. Nu gaan slapen zonder duidelijke diagnose van je hoofdpijn is gevaarlijk. Ziekenhuis. Nu!

Shirley

Re: Van paard gevallen ongelofelijke pijn in mijn rechter heup..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:11

Inderdaad!

Laat in elk geval je ouders je regelmatig wakker maken!

Ik zou trouwens ook ook bellen, wat nou aanstellerij?
Je voelt zelf het beste dat het niet lekker zit :(:)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 22:17

Ik vind het heel rot om te zeggen
Maar mijn ouders die doen er vrij weinig mee...
Ik durf er ook niks over te zeggen want dan gaan ze weer lopen zuchten en steunen.
Mijn ouders denken dat ik me aanstel en dat ik dit er allemaal bij verzin.
En ik ga jullie advies ook opvolgen, ik durf al niet tegen mijn ouders te zeggen als ik mij niet lekker voel want dan krijg ik al commentaar terug. Ik weet in deze situatie ook echt niey wat ik moet doen.

een vriendin van mij gaat me regelmatig wakker bellen. En ook belt mijn moeder vanuit Mallorca regelmatig via Skype ( die zeggen overigens dat ik gewoon naar het zh moet gaan )

Ik bedenk me nu ineens dat mijn cap en mijn mond vol met zand zat dus ik denk toch dat mijn hoofd se klap heeft opgevangen

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:19

Bel dan toch even het ziekenhuis, dan heb je niks met je vader en stiefmoeder te maken. Advies vragen kan nooit kwaad. Wel slecht dat je stiefmoeder je niet serieus neemt. Je kan heel naar vallen met paardrijden, dat mag nooit onderschat worden.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:20

Is er geen vriendin/vriend in de buurt die je naar de eerste hulp kan brengen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:22

En hebben die mensen ook het nummer van je ouders?
Mocht jij niet reageren, dat ze hen kunnen waarschuwen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:28

Jouw lijf, jouw keuze natuurlijk. Wat ik alleen niet snap is dat je hier vrij ernstige klachten post. Je wel mensen verteld hoeveel pijn je hebt maar je niet de moeite neemt om even een arts te bellen.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 10-12-15 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:28

Volgende keer dat je iets overkomt, gewoon zelf meteen 112 bellen ipv naar huis gaan. Maar je bent 20, en voor de wet volwassen. Bel je HA of beter gewoon zelf nu 112.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:30

Geen 112. Er is toch geen sprake van ernstig letsel of direct levensgevaar? Beste weg is nog steeds via de hap.

Kom op meid, of stoppen met piepen of de juiste actie ondernemen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:31

Thats_Me schreef:
Jouw lijf, jouw keuze natuurlijk. Wat ik alleen niet snap is dat je hier vrij ernstige klachten post. Je wel mensen verteld hoeveel pijn je hebt maar je niet de moeite neemt om even een arts te bellen.

Daar ben ik het wel mee eens.
Heb je echt zoveel pijn? Dan hup, niet miepen en gewoon NU bellen.
Anders valt het misschien toch wel mee.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:32

Oke en dan heb je wel een hersenschudding bijvoorbeeld.
En dan krijgen ze je via de telefoon niet wakker?
Wat dan?

meid ik zou gewoon even de ha post bellen

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:46

tamary schreef:
Volgende keer dat je iets overkomt, gewoon zelf meteen 112 bellen ipv naar huis gaan. Maar je bent 20, en voor de wet volwassen. Bel je HA of beter gewoon zelf nu 112.

In de openingspost staat toch dat ze al foto's en scans heeft laten maken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:47

En als je even bijgelezen had, had je gezien dat ze vandaag opnieuw gevallen is.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:14

Blue_Eyes schreef:
En als je even bijgelezen had, had je gezien dat ze vandaag opnieuw gevallen is.

Oh sorry. En dat terwijl ik me altijd erger aan mensen die niet lezen. Maar ik had nu zoiets, ik ga geen 6 pagina's lezen met het advies naar de dokter te gaan.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:24

Wat ik van dit artikel over hersenschuddingen begrijp, is dat de behandeling simpelweg neer komt op rustig aan doen en uitzieken. Het wekken van iemand is blijkbaar ook niet meer per se nodig. Wat dat betreft hebben je ouders misschien gewoon gelijk door je niet naar de arts te laten gaan: er verandert niks door.
https://www.hersenstichting.nl/alles-ov ... nschudding

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:50

Moest je mijn dochter zijn had je al lang in de auto gezeten en hup naar spoed. Maar blijkbaar is dat in Nederland niet hetzelfde als in België. Ik heb onvoldoende kennis van de gezondheidszorg in Nederland maar ik zou er wel een arts laten naar kijken.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:56

Sofy schreef:
Wat ik van dit artikel over hersenschuddingen begrijp, is dat de behandeling simpelweg neer komt op rustig aan doen en uitzieken. Het wekken van iemand is blijkbaar ook niet meer per se nodig. Wat dat betreft hebben je ouders misschien gewoon gelijk door je niet naar de arts te laten gaan: er verandert niks door.
https://www.hersenstichting.nl/alles-ov ... nschudding

Ik ben in maart van mijn pony afgevallen, was bewusteloos en herinnerde me daarna een paar uur niet meer.
Ik had een hersenschudding en moest de eerste nacht wel elk uur gewekt worden door mijn man.
Ik zou het risico niet nemen hoor!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 08:47

Ik was gister avond in slaap gevallen, heb vanacht de wekker om de 2 uur gezet en ben elke keer wakker geworden. Ik ga zo even de dokter bellen vragen of hij nog een plekje heeft zometeen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:48

Arm kind. Dit kan toch zo niet. Dat om de paar uur wakker maken bij een hersenschudding lijkt me niets, je moet juist slapen om te genezen. Ik heb ooit een hersenschudding gehad door over de kop te gaan met mijn fiets, maar heb gezegd dat ik NIET wakker gemaakt wilde worden steeds! :z

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:53

anjali schreef:
Arm kind. Dit kan toch zo niet. Dat om de paar uur wakker maken bij een hersenschudding lijkt me niets, je moet juist slapen om te genezen. Ik heb ooit een hersenschudding gehad door over de kop te gaan met mijn fiets, maar heb gezegd dat ik NIET wakker gemaakt wilde worden steeds! :z

Lekker verstandig advies :n
Bij een hersenschudding is het wakker maken echt niet om je te pesten, als jij tijdens je slaap een bloeding krijgt ben je een stuk verder van huis dan dat je 'lekker' door kan slapen.

TS, heb je de HA nog gebeld?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 12:58

Ja heb om 14:10 een afspraak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:00

benangelique schreef:
Geen 112. Er is toch geen sprake van ernstig letsel of direct levensgevaar? Beste weg is nog steeds via de hap.

Excuseer, wie ben jij om even te gaan stellen dat er geen ernstig letsel is? TS kan amper uit de voeten van de pijn, is misselijk en heeft steken in het hoofd. Ik kon bij mijn bekkenbreuk nog stappen en later met krukken, maar het was wel degelijk een ernstig letsel!

Bij een (mogelijke) breuk is het van belang dat die bij voorkeur niet verplaatst wordt. Daar is de 112 voor, die kunnen je op een geschikte wijze vervoeren indien nodig. Het is niet omdat iemand nog kan bewegen, dat het daarom ook slim is om dat te doen of om dan maar te roepen "er is geen ernstig letsel". Laat dat maar aan een arts over om daarover te beslissen.

TS: ga naar het ziekenhuis. Er zullen sowieso foto's of beelden gemaakt moeten worden, zeker omdat dit opnieuw een grote klap was bovenop een reeds bestaande blessure. Niemand op de SEH zal je bekijken als een aansteller als je klachten overeenkomen met wat je schreef.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:09

Wauw fijn advies anjali, als je idd een bloeding hebt kun je dan vrolijk voor eeuwig slapen...
Bij hersenbloeding is het uiterst belangrijk dat men vlug kan ingrijpen om de schade te beperken en dat wil zeggen om de 30min wakker en basis reacties testen.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:19

Varekaj schreef:
benangelique schreef:

Excuseer, wie ben jij om even te gaan stellen dat er geen ernstig letsel is? TS kan amper uit de voeten van de pijn, is misselijk en heeft steken in het hoofd. Ik kon bij mijn bekkenbreuk nog stappen en later met krukken, maar het was wel degelijk een ernstig letsel!

Bij een (mogelijke) breuk is het van belang dat die bij voorkeur niet verplaatst wordt. Daar is de 112 voor, die kunnen je op een geschikte wijze vervoeren indien nodig. Het is niet omdat iemand nog kan bewegen, dat het daarom ook slim is om dat te doen of om dan maar te roepen "er is geen ernstig letsel". Laat dat maar aan een arts over om daarover te beslissen.

TS: ga naar het ziekenhuis. Er zullen sowieso foto's of beelden gemaakt moeten worden, zeker omdat dit opnieuw een grote klap was bovenop een reeds bestaande blessure. Niemand op de SEH zal je bekijken als een aansteller als je klachten overeenkomen met wat je schreef.

Toch zouden ze bij 112 geen ambulance meer sturen. Het ongeval is al een tijd terug en er is geen acute nood. Als het met haar hoofd zo erg zou zijn dan wil je bokken ook wel laten.

Even een bezoekje aan de huisarts is niet verkeerd natuurlijk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:20

112 komt in dit geval echt niet, zo beoordelen zij dat gewoon. Juiste was geweest om daar ter plekke 112 te bellen, eenmaal thuis gewoon de hap. Als de hap het niet vertrouwd zouden zij wel een ambulance sturen.

Hoe zou het toch kunnen dat de zorg onbetaalbaar wordt. ....