Quellian schreef:kiwiwitje schreef:Als hij frietjes wel lekker vind, maak ze dan eens zelf,, samen met hem, of oven frietjes. Misschien iets als aardappelkroketjes?
Samen pizza maken?
En dat hij het vroeger wel at, wil niet zeggen dat het nu nog lekker is.. Er zijn een hoop dingen die ik vroeger gewoon at(en daar vielen babypotjes niet onder) die ik heerlijk vond, en nu ga ik er bijna van over mijn nek.. Maar zo heb ik ook en hoop leren eten.. Door het zelf te maken.. En met fuitjes tussendoor, en vitamine pilletjes, zou ik mij niet zo druk maken over het ongezond eten.. Ga samen kroketjes maken bijvoorbeeld. Dat is super makkelijk, en dan zit er geen onzin in alleen wat je zelf er in wil hebben.. Dan kun je zelfs wat groenten toevoegen in de ragout..
Patatjes zelfgemaakt vindt hij nog wel lekker, maar als ik bv kipnuggets of pizza maak; dat eet hij echt niet.
Hij vond pizza salami altijd lekker, vorige week pizza besteld, ineens besloot hij geen salami meer te lusten?
Hij vindt alles leuk om te maken, is een gezelligheidsdier in de keuken met z'n te grote roze schort, maar eten is toch echt even een brug te ver. Ik heb echt geprobeerd om alles leuk en gezellig te maken, heb het genegeerd, ben boos geworden, heb hem op de bank laten eten, heb hem restaurantje laten spelen; het maakt allemaal niets uit.
luxje, er is iemand doodgegaan in ons huis, hij is erg gevoelig, dus werd hysterisch in zijn kamer. Nu hij een andere kamer heeft is het probleem opgelost. Mijn slaapissues als kind waren van andere aard. En ik hecht echt niet zoveel waarde aan gezond eten hoor (knaag net een Turkse pizza met een blikje RedBull weg), maar ik vind dat ik het mijn kind verplicht ben om voor voldoende gezonde en gevarieerde voeding te zorgen. We eten echt heus wel patat of pizza en ja, vriendlief neemt gerust patat voor de kleine man mee als hij zit te miepen (waar wij dus weer discussie over krijgen, kringetje weer rond). Het zal me dus oprecht niets verbazen als hij verslaafd is aan de P's (pizza, patat, poffertjes, pannenkoeken, pasta (zonder saus)).
Punz, waar ben ik onvriendelijk geweest?
Maar je zegt al, als IK een pizza maak. Begrijp mij niet verkeerd. Maar al maakt hij die pizza. En eet hij er niets van, dan is dat vervelend,(of lekker voor jullie). Maar dan is hij er mee bezig geweest. Kan goed zijn als je daar dan verder totaal niet op reageert, niets op zegt en hem bij wijze van gewoon een boterham geeft het voor hem goed is. Hij gaat het vanzelf proberen. En ja het gaat veel tijd kosten.. Maar dat doet dit nu ook