Verslavingsgevoeligheid is bovendien erfelijk en als iemand daar erfelijk mee belast is, ben ik het wel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
benangelique schreef:Weet je wat ik zo jammer vind? Ts heeft de moed dit te delen met ons, schraapt haar durf en lef bij elkaar om het onderwerp verslaving inzichtelijk te maken. Geeft aan het zwaar te hebben en waardoor dit ontstaan is.
En dan zijn er hier mensen die de ts afzeiken en haar verslaving niet serieus nemen.
Deze mensen hebben duidelijk geen idee van de effecten van cafeïne en suiker en ook niet over hoe verslaving werkt
vencedor schreef:Ik heb nog nooit iemand half schuimbekkend, trippend, zwevend, para oid langs zien vliegen van redbull hoor. Misschien na 10 blikjes...
vencedor schreef:Ik heb nog nooit iemand half schuimbekkend, trippend, zwevend, para oid langs zien vliegen van redbull hoor. Misschien na 10 blikjes...
_xrose schreef:Heel toevallig ben ik 2/3 weken geleden gestopt met cola light drinken. Hier zit uiteraard ook cafeïne in. Ik dronk makkelijk 4/6 liter per dag.Ik drink nu eigenlijk alleen maar water en thee. In het begin een kopje koffie omdat ik toch wel veel last had van hoofdpijn in het begin. Nu ben ik alleen nog wat vermoeider dan normaal en verlang ik naar iets met smaak i.p.v. het eeuwige water. Verder gaat het eigenlijk heel prima. Ben blij dat ik het ook gedaan heb.
Succes met het afkicken!
UhNee schreef:benangelique schreef:Weet je wat ik zo jammer vind? Ts heeft de moed dit te delen met ons, schraapt haar durf en lef bij elkaar om het onderwerp verslaving inzichtelijk te maken. Geeft aan het zwaar te hebben en waardoor dit ontstaan is.
En dan zijn er hier mensen die de ts afzeiken en haar verslaving niet serieus nemen.
Deze mensen hebben duidelijk geen idee van de effecten van cafeïne en suiker en ook niet over hoe verslaving werkt
Mee eens..... Als je denkt dat een herioneverslaving tussen je oren zit mag je jezelf wel eens even achter de oren krabben
Thesserd schreef:Ik vond die reactie zo bizar dat ik dacht dat het sarcastisch was... Is niet zo?
@TS ik denk dat je het zo ver hebt laten komen omdat niemand je er voor beschermd heeft... Klinkt stom, maar als je jong bent heb je geen idee wat het met je doet en wil je daar zelf ook niet over nadenken. Ik denk dat als je vanuit thuis niet zo gemakkelijk het hebt mogen drinken (op zo'n jonge leeftijd vooral) en je keer op keer maar weer aan moest horen hoe slecht het wel niet is, dat er misschien al wel eerder een lichtje was gaan branden.
Misschien ook niet hoor... maar ik denk dat het voor veel kinderen wel helpt
Elin_ schreef:Kuggur schreef:Ehm, het is maar caffeine hoor. Men stelt zich hier aan alsof het om een heroine verslaving gaat....
Die aanstellerij is een groot deel van dit "probleem".
+1 dit.
Afkicken.. komop zeg. Ook heroine zit alsnog tussen je oren! Alleen de tussen de werking en de tijd erna zit zo'n sterk verschil (+ je heel slecht voelen) waardoor je het weer neemt dus ook dit zit tussen je oren.
LindyH schreef:_xrose schreef:Heel toevallig ben ik 2/3 weken geleden gestopt met cola light drinken. Hier zit uiteraard ook cafeïne in. Ik dronk makkelijk 4/6 liter per dag.Ik drink nu eigenlijk alleen maar water en thee. In het begin een kopje koffie omdat ik toch wel veel last had van hoofdpijn in het begin. Nu ben ik alleen nog wat vermoeider dan normaal en verlang ik naar iets met smaak i.p.v. het eeuwige water. Verder gaat het eigenlijk heel prima. Ben blij dat ik het ook gedaan heb.
Succes met het afkicken!
6 liter cola per dag??
Elpharo schreef:Hoi ts, ik kom ook weer even langshuppelen. Ik vind je weer geweldig vandaag. Echt heel knap, erlangs in de winkel enzo. Fijn dat de lichte hoofdpijn het enige was vanochtend. Enne, met dit weer enzo had je dat misschien met de blikjes ook wel gehad! Dus topper.
Poetser...drink jij ze nu ook nog zoveel? Of was dat eerder? Lijkt me nu...misschien kan je samen met ts de strijd aangaan!
Julia schreef:Tenenkrommend, deze reacties. Omdat je geen kennis hebt van verslavingen, lichamelijke afhankelijkheid, afkicken en problemen daaromtrent moet er maar zo denigrerend gereageerd worden? Als hulpverlener kom ik dagelijks in contact met verslaafden. Wanneer ik dergelijke reacties lees, krijg ik echt last van plaatsvervangende schaamte. Een tip voor de toekomst: verdiep je eerst ergens in alvorens zulke kortzichtige reacties te plaatsen.
Anyway, TS, ik neem echt mijn petje voor je af! Het is al heel wat om een dergelijke verslaving onder ogen te komen en aan te pakken. Het is namelijk veel makkelijker om de andere kant op te kijken en de verslaving en gewoonte in stand te houden.
Ik zie dat je lijnen hebt uitgezet, openstaat voor tips en advies van anderen en heel bewust bezig bent met het afbouwen. Mijn advies is om niet al te snel te gaan, je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen, zeker gezien je al jaren dergelijke hoeveelheden drinkt. Het is prima om je te oriënteren op andere dranken die je kunt nemen ter vervanging, maar wees ook alert dat je niet teveel de focus op drank (zoals cola) legt en het probleem eigenlijk verplaatst ipv oplost.
Wat betreft je gebit, het lijkt mij raadzaam om op korte termijn een afspraak te maken bij de tandarts. Wanneer je gebit in een slechte staat verkeert kan dit grote gevolgen hebben voor je verdere lichamelijke gezondheid.
Ik wens je heel veel succes en kracht toe. Geloof in jezelf!
benangelique schreef:Weet je wat ik zo jammer vind? Ts heeft de moed dit te delen met ons, schraapt haar durf en lef bij elkaar om het onderwerp verslaving inzichtelijk te maken. Geeft aan het zwaar te hebben en waardoor dit ontstaan is.
poetser schreef:Elpharo schreef:Hoi ts, ik kom ook weer even langshuppelen. Ik vind je weer geweldig vandaag. Echt heel knap, erlangs in de winkel enzo. Fijn dat de lichte hoofdpijn het enige was vanochtend. Enne, met dit weer enzo had je dat misschien met de blikjes ook wel gehad! Dus topper.
Poetser...drink jij ze nu ook nog zoveel? Of was dat eerder? Lijkt me nu...misschien kan je samen met ts de strijd aangaan!
Ik ben de tsMaar bedankt voor je compliment. Ben er zelf ook wel stiekem trots op