Ik ben altijd al een behoorlijke perfectionist geweest en wou steeds de beste zijn in wat ik deed. Toen ik in augustus 2012 begon met werken was dit ook niet anders. Ik startte in een job in de verkoop met doorgroeimogelijkheden en kreeg ook zeer snel promotie. Binnen het jaar was ik assistent (rechterhand van de shopmanager) en werkte ongeveer 40u per week.
In januari 2014 kreeg ik de kans om manager te worden, maar werd radicaal afgewezen omdat ik "nog te jong was" (toen 25 jaar, momenteel dus 27). Op dat moment zijn er ook veel wijzigingen gebeurd in verband met bazen en ik voelde mij steeds meer een marionet, bovenaan trokken ze aan de touwtjes en ik moest maar ja-knikken.
Dit zorgde ervoor dat ik in september 2014 het besluit had genomen om niet meer verder te willen en naar een standaard bediendecontract van 28u ben overgestapt. Echter was dit niet de oplossing ...
Lichamelijk ging het steeds slechter: voortdurend griepachtige verschijnselen, buikpijn, overgeven, schouderontsteking, ontwrichte knie, geblokkeerde zenuw in mijn rug, ... Daarnaast ging het in mijn relatie ook steeds slechter. Ik was steeds zo boos op alles en iedereen dat ik ruzie ging zoeken met mijn vriend om zo even stoom te kunnen aflaten. Steeds meer was ik 's ochtends tranen met tuiten aan het huilen als ik naar het werk moest, ik kwam niet meer uit mijn zetel, sliep meer dan 15u per dag, deed niets meer in het huishouden, vond niets meer leuk, ... In februari 2015 ben ik thuis gevallen met hyperventilatie en toen dat niet overging ben ik, na een paar gesprekken, in maart 2015 thuis geschreven met de diagnose burn-out en depressie.
Echte medicatie heb ik nooit genomen, maar ik ben wel in behandeling bij een homeopaat en ben naar de psychologe geweest. Momenteel voel ik mij weer goed, maar moet zeer zeker voorzichtig zijn. In september 2015 ben ik opnieuw begonnen met werken, deze keer 20u per week in 3 dagen. Ik heb goede en slechte dagen, maar de goede zijn op deze moment in de meerderheid

Voor de mensen die een partner hebben in deze situatie: luisteren en af en toe eens stevig vastnemen zijn de beste remedies. Zeker geen opmerkingen maken als "doe nu eens iets", want daar voelt de persoon in kwestie zich alleen maar slechter door.
Voor de mensen die er nu zelf zitten: Sterkte! Geef het de tijd, er komt een moment dat het echt wel beter gaat gaan ook al denk je nu nog van niet