Verkeerde keuze betreft lunch

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Verkeerde keuze betreft lunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:50

'ongezond'

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:56

AmoorM schreef:
Angela_ schreef:
oh my, 5 pagina's over het wel of niet eten van een wrap?!

Het was meer de bedoeling dat het ging over het algemeen eten van een ongezonde onbewuste keuze.

nou ten eerste zijn jou wraps geen ongezonde keuze maar bv een bak vette friet met alles erop wel.
En op jou vraag,Ik ben zelf bezig met een eetpatroon van de sportschool, ik had het gewoon opgegeten en me nergens druk over gemaakt.
Een keer zondigen is niet erg,het leven is kort zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:58

Maar valt een wrap onder zondigen? Daar heb ik niet echt een goed beeld bij.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:01

Nee een wrap valt absoluut niet onder "zondigen"

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:02

:') het is maar waar je je druk om maakt..
Eet gewoon wat je hebt meegebracht. Spijt krijgen als je iets eet, geeft toch wel aan dat je gedachten over eten niet juist zijn. Eten dient om je lichaam te voeden. Dan maakt het geen hol uit of je koolhydraten uit brood, wraps of wortelpasta komt. Zolang je niet zoveel als 3 bouwvakker eet, hoef je je vast geen zorgen te maken.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:04

Ik begon te lezen, dacht aan aan friet, frikadellen etc. Maar een wrap is toch echt niet heel ongezond. Ik denk zelf dat menig mens dit bewust als gezonde keus zou eten :j

Ik zou hem gewoon opeten en de dag erna eventueel NOG gezonder eten *D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:07

AmoorM schreef:

Meid, meen je dit nu werkelijk. Ga niet meer zoeken op internet want dan is alles ongezond. De ene keer mag je geen brood, de andere keer geen boter en wat nu in is is morgen uit. Ga gewoon normaal eten maar dan in normale porties. Iedereen weet dat drie keer pizza of patat in een week ongezond is, jij beweegt blijkbaar veel, bent verder gezond dus stop met het laten beheersen van je leven met dit soort kromme gedachtes. Zoek een dietiste op, stel samen met haar een gezond voedingsplan op en stop met afvragen van dit soort basale dingen. Je bent 1,68 en als je echt veel te dik bent kan ik me voorstellen dat je er wat af wil hebben maar laat je niet meesleuren in allerlei hypes op voedingsgebied want dan zie je straks door de bomen het bos niet meer. Beweeg, eet en geniet er van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:08

Ik leef, heb een gezond gewicht dus waarom zou ik zo pietluttig met mijn eten bezig zijn? De stress daarvan is ongezonder dan een keer lekker snacken :')

Beetje gezond verstand gebruiken en los laten....

Zo Obsessief met eten bezig zijn, dát is pas ongezond

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:12

Even ter aanvulling, pizza hoeft niet ongezond te zijn hoor als je hem helemaal zelf maakt :+ (Ja, hier een student die spreekt )

Wraps heerlijk, denk er niet eens over na. Gisteren nog 3 gegeten met avocado, flinke klodder majo, mais, kip en kruiden, goddelijk! En niet te vergeten, avocado is echt onwijs gezond, dus dat doet de majo teniet O:)

Nee maar zonder dollen, ik had eigenlijk nog een reactie verwacht van " Ik ben 1.75 en weeg 55/50 kilo" Maar goed.. Gezonde keuzes maken is prima, maar vergeet niet te leven als een Bourgondiër, geniet van alles en leef met de dag. Dit heeft ook betrekking op je etenspatroon, niet denken gewoon doen!

Spoiler:
Heb nu echt onwijs veel zin in een lekkere hollandse fries, hebben ze hier niet in Zweden

CoursesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:14

/eet rustig d'r lunch met patat weg.

Say whut?

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:18

_Yasmine_ schreef:
Ik begon te lezen, dacht aan aan friet, frikadellen etc.

Hehe, Ik zag de titel en ik dacht: die gaat in de pauze tijd een rondje lopen en gaat dan naar de snackbar of snoep halen bij de AH (heb collega's die dat elke dag doen)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:19

AmoorM schreef:

Ik vind zondigen zo'n naar woord. Alsof het een ernstige fout is, een zonde, om een keer iets te eten wat niet zo gezond of mager is. Welnee joh, dat hoort bij een normaal eetpatroon!

De enige 'fouten' die je kunt maken zijn structureel ongezonde keuzes maken, of structureel te veel of te weinig eten. En gezond, in deze context, betekent niets meer dan ervoor zorgen dat je lichaam voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt, in een fatsoenlijke verdeling van vetten, koolhydraten, eiwitten, en vezels. Dat betekent nadrukkelijk niet dat je geen chips, ijs, taart, of een witte boterham met chocopasta mag eten, alleen maar dat je niet elke dag alleen maar witte boterhammen met chocopasta moet eten.

Je mag echt met een gerust hart af en toe iets minder gezonds eten, dat is heel normaal en heel prima. En bovendien is gezondheid méér dan alleen een gezond lichaam - je geest is minstens zo belangrijk. En ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kan heel gelukkig worden van lekker eten. Of dat nou gezond is of niet. ;)

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:21

In plaats van zorgen maken of de wrap wel gezond is of niet kan je je beter zorgen gaan maken of je wel genoeg eet op één dag. Misschien heeft je lichaam die wraps wel keihard nodig omdat je al weken/maanden te weinig voedingsstoffen binnen krijgt.

Een gezond voedingspatroon bestaat niet uit 'gezonde, laag in calorieën, koolhydraten en vetten weet-ik-veel soorten producten'. Een gezond voedingspatroon bestaat uit een dieet dat bestaat uit het genoeg binnenkrijgen van calorieën, koolhydraten, vetten, eiwitten, mineralen en vitaminen. Waar moet jou lichaam de hele dag op werken? Wist je al dat als je de hele dag alleen maar stil zou zitten/liggen dat je organen en andere systemen in je lichaam dan alleen al +/- 1500 kcal per dag verbruikt(BMR)? Eet je minder dan het BMR? Dan ben je daadwerkelijk je lichaam aan het verhongeren, en geloof mij, heel veel mensen doen dat(vaak onbewust). Die mensen hebben, net als mensen die overeten, een ongezond voedingspatroon.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jouw voedingspatroon is(als je dat wilt delen mag dat per pb of hier in je topic). Jij vind niet dat je obsessief bent als het gaat om eten. Maar is dat wel zo? Wat is nu eigenlijk de belangrijkste vraag die jij jezelf moet gaan stellen?

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:28

Wraps zie ik net als brood. Je kunt ook kiezen voir een volkorenwrap of zelf bakken, bv met speltmeel. Op zich dus niet ongezond. Ter variatie heerlijk en gezond. Varieer ook met andere granen, zoals Quinoa.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:32

Ik zou me zorgen maken als ik lunch met een blik redbull een chocoladereep en een grote zak chips

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:48

Mars schreef:
Tenzij je een patat oorlog, een mexicano met pinda en een grote kapsalon op je wraps hebt zitten denk ik dat t wel mee zal vallen hoor.
Dan zorg je toch gewoon dat je met t avondeten wat gezondere keuzes maakt?

Breng me niet op ideeën :9 :):)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:52

friesam schreef:
Ik zou me zorgen maken als ik lunch met een blik redbull een chocoladereep en een grote zak chips

Maar zo af en toe is dat best lekker :D :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:52

Liselot schreef:
friesam schreef:

Maar zo af en toe is dat best lekker :D :D

guilty :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:53

Wie zei het woord chocolade? <3

Nee hoor ts, volgens mij heb jij niets om je druk over te maken. Even opletten dat je niet doorslaat!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:19

Heb net als lunch anderhalf saucijzenbroodje op. :9 En de gezonde salade ligt nog in de koelkast. :o

Ach, als het incidenteel is is het toch geen probleem. Morgen weer een dag en dan eet je weer gezond. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:22

Oei TS, los van het hele topic vind ik het zorgwekkend hoe jij hiermee om gaat.
Uiteraard heel goed dat je gezond wilt leven! Maar ook al is dit lichamelijk "gezond", mentaal is het een ander verhaal. Ook de combinatie met weegschaal vermijden...
Ben je er altijd al zo mee bezig geweest? En heb je ook daadwerkelijk reden om de weegschaal te vermijden?

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:46

Meid ga leven en laat de zorgen over gezond eten aub een beetje los. Voor je het weet ontwikkel je eet problemen met alle gevolgend van dien. Geniet van het leven en van alle mooie dingen die er zijn. En ga je druk maken over zaken die er echt toe doen. Echt hoor je mist een deel van het leven als je zoveel bezig bent met dingen die er eigenlijk niet toe doen..

Moet gelijk hieraan denken: http://www.vpro.nl/lees/smaakmakers/tim ... utten.html

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:52

Oh jee AmoorM, wat ben ik je toch al in veel topics tegen gekomen en wat ben jij toch ongezond veel met eten bezig!

Ik denk echt dat je hier wat aan moet doen, want ik heb echt het idee dat je een eetprobleem hebt. Ik zou hiervoor eens hulp gaan zoeken :o

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:03

AmoorM schreef:

dat zei ik al mijn reactie...nee.
En dat zeggen meer mensen.
Ik vrees toch echt dat je een eetprobleem heb of aan het ontwikkelen bent.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:05

pinto_1 schreef:
Heb net als lunch anderhalf saucijzenbroodje op. :9 En de gezonde salade ligt nog in de koelkast. :o

Ach, als het incidenteel is is het toch geen probleem. Morgen weer een dag en dan eet je weer gezond. ;)

ooh lekker! daar heb ik nu ook zo een zin in :D
morgen neem ik er eentje