Een lijf om moedeloos van te worden en niemand weet wat t is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 13:49

kwii schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit topic een beetje gek. Er worden allerlei goede en bruikbare tips gegeven. En TS je laat zien dat je ook echt actie onderneemt, wat super is.
Wat ik zie is een heel duidelijk aanknopingspunt.. de B12. Maar de oplossing die ik daarbij zie is; naar de dokter gaan. Opnieuw bloed laten prikken, en daarna behandelen. Wil je arts dit niet? Prima, ga je naar een ander. Zelf aanklooien met b12 tabletjes is lang niet zo effectief.

Ik ben het gewoon ook kotsbeu om steeds bij zo'n K***** dokter mijn gelijk te moeten bedelen, dus grijp ik de dingen aan die ik zelf in hand heb.
En een andere dokter is ook maar afwachten of die me serieus gaat nemen.
Ik bedoel, heb al verschillende artsen gehad in roermond, nijmegen en maastricht waar moet ik zo'n arts dan zoeken??

Mijn HOOP is dat ik me beter ga voelen met die tabletjes, voel ik na twee manden geen verschil kan ik altijd zien wat ik doe.
Dat is een beetje de opzet.
Het is echt niet dat ik het niet aan neem, maar het is hier net alsof ik steeds tegen een muur op ren wat dokters betreft.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:56

jesito schreef:
MarjanB schreef:
Heb alleen jouw berichten gelezen TS en heb misschien een rare vraag maar is bijvoorbeeld 1 lichaamsdeel veel dikker en heb je het idee dat je een andere "huid" hebt? Zo ja kijk eens na Lipoedeem en of lymfoedeem. Ik heb beide en die ontstoken tenen enz komen mij heel bekend voor. Verder is het pijnlijk en krijg je een moe gevoel in het aangedane gebied. Mocht je meer willen weten hoor ik het wel :)

Naar mijn mening ben ik overal even en veels te dik ;)
Maar goed ik heb de dokter hier ook nooit over gehoord, ik heb dus geen idee.
Is allemaal nieuw voor mij.

Haha tja je weet nooit 8-) er is op internet heel veel over te vinden. Zou wel een groot deel van je klachten verklaren. Maar goed ik ben verder ook geen dokter en heb alleen mn eigen ervaring.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:05

Jeetje wat vervelend zeg.... zeker als je er al zo lang mee zit...
Heb nu zelf een partner die al een halfjaar thuis zit (als zzp'er), geen arts weet te vertellen wat hij heeft... Hij kan sommige dagen bijna niet lopen en valt soms gewoon echt weg, samen met allerlei andere vage klachten... En in die ziekenhuizen gaat alles tegenwoordig echt retetraag, kan me er zo aan irriteren :=
Je wordt er inderdaad goed moedeloos van... :(:)

Ik lees iig even mee, misschien doen wij ook nog een wereldtip op... Hij kan nu echt niet zonder de pijnmedicatie die hij krijgt (antidepressiva). Het lijkt ook wel of artsen je gewoon niet meer serieus nemen tegenwoordig. Zelfs niet als je al 2x op de SEH hebt gelegen...
Laatst bijgewerkt door Goldie op 01-10-15 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Re: Een lijf om moedeloos van te worden en niemand weet wat t is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:10

maar Jesito, waarom ga je niet voor een andere huisarts? Frisse blik erop

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:16

Ik merk zelf dat ook de smelt tabletten bij mij niet voldoende werken.
En een prik 1 keer per 2 maanden werkt ook niet.
Ik heb er jaar lang na de opstart dosering elke week een prik gehad. Nu om de week.
Deze fijne arts laat mij wat dat betreft gewoon bepalen.
Jij voelt het zegt hij dan.
Heerlijk een arts die niet alles volgens een boekje doet maar luistert naar zijn patiënt.
Ook voor mij de eerste die dat deed.
Zo'n verademing.
Zijn naam heb je :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:20

Collie2008 schreef:

weet je hoe moeilijk dat is? Officieel heb je vrijheid van keuze (mits binnen bepaalde afstand), in de praktijk werkt dat bepaald niet zo.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:22

Waarom niet?
Ik ben van de een op de andere dag vertrokken en daar is niets moeilijk bij geweest.
Ik ben gaan bedanken voor de afgelopen jaren maar dat ik nu een huisarts heb van de dorp verderop.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:39

Jeetje, dit lijkt me heel heftig voor je TS! Vervelend dat je huisarts ook niet echt meer mee denkt.
Ik kan me voorstellen dat je het een beetje opgegeven hebt wat betreft huisartsen en therapeuten. Ik vraag me alleen wel af of het handig is om zelfstandig dingen uit te proberen. In dit topic komen al heel erg veel opties naar voren, ieder met zo zijn eigen ervaring. Voor de huisarts geld dit natuurlijk ook, hij moet op een aantal vage klachten maar raden wat jij hebt. Zijn ideeën raken ook op. Ik denk zelf dat je, voor jouw gezondheid, moet voorstellen om een andere huisarts te vragen. Hij kan met een nieuw blik naar jouw situatie kijken.

Geloof me, dit zeg ik niet zomaar. Ik heb met dezelfde soort klachten, een enorme weg af moeten leggen m.b.t. artsen, therapeuten en medicaties. Ook ik ben oplossingen op internet gaan zoeken, en met elke klik kwamen er ergere ziekten naar voren. Uiteindelijk ben ik (na 3 jaar) gewoon via de juiste therapeut erachter gekomen wat ik heb.

Daarnaast vind ik het persoonlijk best wel zorgelijk dat je arts het toestaat dat je zo veel pijnmedicatie slikt. Paracetamol valt wel mee, maar ibuprofen kan verslavend en schadelijk zijn voor je lichaam. Ik snap dat je een uitweg zoekt, maar de vraag is of dit de juiste is.. ik heb chronisch pijn, dus ook dit zeg ik niet uit naïviteit..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:46

jesito schreef:
kwii schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit topic een beetje gek. Er worden allerlei goede en bruikbare tips gegeven. En TS je laat zien dat je ook echt actie onderneemt, wat super is.
Wat ik zie is een heel duidelijk aanknopingspunt.. de B12. Maar de oplossing die ik daarbij zie is; naar de dokter gaan. Opnieuw bloed laten prikken, en daarna behandelen. Wil je arts dit niet? Prima, ga je naar een ander. Zelf aanklooien met b12 tabletjes is lang niet zo effectief.

Ik ben het gewoon ook kotsbeu om steeds bij zo'n K***** dokter mijn gelijk te moeten bedelen, dus grijp ik de dingen aan die ik zelf in hand heb.
En een andere dokter is ook maar afwachten of die me serieus gaat nemen.
Ik bedoel, heb al verschillende artsen gehad in roermond, nijmegen en maastricht waar moet ik zo'n arts dan zoeken??

Mijn HOOP is dat ik me beter ga voelen met die tabletjes, voel ik na twee manden geen verschil kan ik altijd zien wat ik doe.
Dat is een beetje de opzet.
Het is echt niet dat ik het niet aan neem, maar het is hier net alsof ik steeds tegen een muur op ren wat dokters betreft.

En de tip die iemand gaf om via de b12 vereniging een arts te zoeken, dan heb je iemand die iig dat serieus neemt. Er zijn namelijk veel mensen waarbij b pillen niets doen omdat het lichaam een stofje mist om ze op te nemen. Zo meteen trek jij de conclusie, B helpt niet dus hup , weer iets anders. En dan zit je op een dwaalspoor.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:46

Tabaluga12 schreef:
Schildklier of lyme?

Ik zou een uitgebreide schildklier test laten doen dus niet via huisarts maar endocrinoloog. En waarom zeg ik dat voordat jij je in een vergaarbak met onbegrepen klachten laat stoppen. Want ik heb jaren zo gelopen en ben steeds zieker geworden en pas ik volledig ingestort ben kwamen ze in Zh achter dat mijn schildklier helemaal niet zo goed werkt. Krijg nu medicatie en merk nu al verschil.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:50

bruintje123 schreef:
Waarom niet?
Ik ben van de een op de andere dag vertrokken en daar is niets moeilijk bij geweest.
Ik ben gaan bedanken voor de afgelopen jaren maar dat ik nu een huisarts heb van de dorp verderop.

ik kom er nergens tussen bij een andere huisarts. Iedereen 'zit vol'.

http://www.nu.nl/gezondheid/3817407/ove ... izaam.html

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:50

Mocht jij dus de b12 niet via de huisarts getest krijgen. Tip. Een natuurarts doet deze tests ook en dan meteen de goede namelijk op actief b12 in je cellen. Dat kost je 30 euro en dan weet je dat zeker. Heb hetzelfde traject gehad dus kan meepraten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:51

Lielle schreef:
Collie2008 schreef:

weet je hoe moeilijk dat is? Officieel heb je vrijheid van keuze (mits binnen bepaalde afstand), in de praktijk werkt dat bepaald niet zo.

Ik heb dit in de praktijk juist nog nooit gehoord. ik zie regelmatig mensen wisselen van huisarts eerlijk gezegd al zal het vast in bepaalde regio's lastig zijn omdat er bijvoorbeeld te weinig huisartsen zijn?

Maar je kan toch altijd je bloeduitslagen voorleggen aan bijvoorbeeld een internist?

Ze kan nu wel zelf allerlei acties ondernemen of allerlei alternatieve circuits gaan belopen, volgens mij is in het reguliere circuit ook alleen maar knabbel en babbel werk verricht? Eerst daar helderheid in krijgen, dan verder zoeken, amnders blijft het zo'n chaos toch?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:53

Lielle schreef:
bruintje123 schreef:
Waarom niet?

ik kom er nergens tussen bij een andere huisarts. Iedereen 'zit vol'.

http://www.nu.nl/gezondheid/3817407/ove ... izaam.html

Op die manier.
Ja dan zal het moeilijker zijn.
Ik heb eerst een andere HA gevonden die gelukkig niet vol zat.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:55

Denk dat het inderdaad best regio afhankelijk is

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:55

Collie2008 schreef:
Lielle schreef:

Ik heb dit in de praktijk juist nog nooit gehoord. ik zie regelmatig mensen wisselen van huisarts eerlijk gezegd al zal het vast in bepaalde regio's lastig zijn omdat er bijvoorbeeld te weinig huisartsen zijn?

mss wel, ik weet iig dat ik geen poot tussen de deur kreeg. En ik twijfel nogal aan de waarde van 'zit vol'.

Citaat:
Maar je kan toch altijd je bloeduitslagen voorleggen aan bijvoorbeeld een internist?

Ik zou niet weten hoe, je hebt altijd een HA verwijzing nodig.

Citaat:
Ze kan nu wel zelf allerlei acties ondernemen of allerlei alternatieve circuits gaan belopen, volgens mij is in het reguliere circuit ook alleen maar knabbel en babbel werk verricht? Eerst daar helderheid in krijgen, dan verder zoeken, amnders blijft het zo'n chaos toch?

helemaal mee eens, maar dan heb je wel iemand nodig die die regierol wil en kan nemen en die zie ik niet zo vaak.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:57

Nee maar nu in onmogelijkheden blijven denken gaat ook weinig zin hebben en ook een starre huisarts kan je een verwijzing afhandig maken. Desnoods eerst maar overleg met ziekenhuis zelf en de internist bijvoorbeeld. Of de vervangende huisarts aan z'n oren trekken, je moeder/buurvrouw/whatever meenemen, informatie vragen aan de HA post, weet ik veel. Uiteindelijk moet het mogelijk zijn. Ik zou bij zo'n huisarts echt niet blijven zitten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:58

ik ook niet, maar ik weet ook uit ervaring dat het niet zo simpel is. Die internist krijg je iig al niet te spreken, het is echt een kwestie van blijven drammen bij je HA.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 15:16

Pfff, als jullie eens wisten hoeveel ik al gedramt heb bij de HA en nogmaals wie zegt dat ik bij een nieuwe wel serieus genomen wordt of dat die er anders over denkt.
Dat van die natuurgeneeskunde is een goede hier zit een meid in de buurt.
Zal eens effen navragen.
En idd ik ga effe speuren op die B12 site.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat er nu zoveel info op me af komt.

Ik was me laatst ook aan het bedenken, ik heb twee second opinions gehad.
1 naar nijmegen en naar maastricht, maar ja die krijgen daar alle info al voorgekauwd in een brief aan geleverd.
Wat er gedaan is en wat de aanname is, in hoeverre kun je dan nog van een second opinion praten?
Dan is zo'n arts vaak ook niet meer objectief en vormt al een bepaald beeld.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:37

Klopt Jesito, dat vind ik inderdaad ook geen second opinion, dan moeten ze je zelf binnenste buiten keren.

Ik weet niet in hoeverre het verstandig advies is, maar je hoort toch ook steeds vaker iets over bodychecks laten doen? Heb je daar al eens op gegoogled? (geen idee of die ook al dit soort dingen checken?)
Het zou idd fijn zijn als een onafhankelijk iemand echt objectief advies kan geven

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:47

@Jesito

heb je al eens laten prikken op vit.D3?
Ik herken een boel klachten die jij beschrijft en sinds ik vit. D3 en B12 neem ben ik een heel ander mens!(vooral nu de donkere zonloze maanden weer komen slik ik weer bij)
Geen pijnen meer en vooral niet meer zo moe. _/-\o_

Ik moest toen letterlijk met mn vuist op tafel slaan, arts nam mij ook niet serieus en begon te leuteren over stress en zelfs overgang en al die toestanden :roll: pfff
Ik heb geen stress nooit gehad ook en overgang?Geen idee ik vind van niet.

Uiteindelijk bloed laten prikken op B12 en D3 de B12 had ik al op eigen houtje genomen dmv zuigtabletjes (B12+B6+foliumzuur)
B12 was toen goed zat op 450pmol en D3 was 36 nmol das dus veel te laag en zelfs toen zei de arts dat het wel meeviel.

Heb erop gestaan dat ik hier iets voor wou hebben en kreeg ampullen d3 25.000 IE die moest ik zes weken slikken en dan weer opnieuw prikken.
Mijn waarde was gestegen van 36 naar 72nmol volgens huisarts was dat prima maar ik zag liever een hogere waarde en heb zelf capsules gekocht met een waarde van 10.000 IE.

Voelde ik mij anders daarna? HELL YESSSS :):)
Mijn god de energie kwam weer, de pijnen verdwenen vooral de lage rugpijn en steken in mn gewrichten verdwenen als sneeuw voor de zon!

Ik kan je heel goed begrijpen dat je het allemaal kotsbeu bent en steeds weer weg word gestuurd zonder oplossing. :(:)
Mijn advies voor jou: Laat nog een keertje bloed prikken op B12 en D3.
Verdiep je daarin en vul het eventueel zelf aan.

EDIT**** denk eraan dat B12 en D3 samen gaan als er van het ene een tekort is kan de ander ook niet goed werken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 16:05

Ik slik in de winter altijd D3 bij, hierdoor voel ik me idd vaak al wat beter dus sinds gister weer mee begonnen.
Maar dat duurt dan weer effe.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:06

Ik snap echt dat het super moeilijk is bij huisartsen. Je word vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Alleen als je b12 waardes zo laag zijn, dan geloof ik gewoon niet dat er geen een huisarts is die je serieus neemt. (Misschien heb ik teveel vertrouwen in de mens, dat kan natuurlijk ook.)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:17

jesito schreef:
Ik slik in de winter altijd D3 bij, hierdoor voel ik me idd vaak al wat beter dus sinds gister weer mee begonnen.
Maar dat duurt dan weer effe.

Is het ook nagekeken dan? :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 16:21

Nee is nooit nagekeken, maar ik heb dit advies toen gekregen van de dietiste in het ziekenhuis.
Zij wist te vertellen dat veel mensen een vitamine d tekort hebben door verkeerde voeding.
Ze vond het goed eens te proberen en sindsdien gingen wel iets klachten weg, dus die slik ik braaf in de winter.
Meestal begin ik ergens midden oktober, nu dus wat eerder.