Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MZorro schreef:Aantal weken geleden vond ik dit topic en ik had toen toevallig mijn haar al een week niet gewassen. Ik heb dit doorgezet en heb nu denk, 4 of 5 weken mijn haren niet gewassen! Vet zijn ze in ieder geval niet, maar ik heb wel ontzettende jeuk en krijg er nu ook schilfers bij.
Deze jeuk had ik trouwens ook al voordat ik stopte met wassen en ik dacht dat het van een mousse kwam vanwege mijn gevoelige huid.
Heeft iemand een oplossing voor het verminderen van de jeuk? Even elke dag haren 'wassen' met water en schilfers weghalen daardoor, of andere natuurlnatuurlijkewijke producten die kunnen helpen?
drawerlover schreef:MZorro schreef:Aantal weken geleden vond ik dit topic en ik had toen toevallig mijn haar al een week niet gewassen. Ik heb dit doorgezet en heb nu denk, 4 of 5 weken mijn haren niet gewassen! Vet zijn ze in ieder geval niet, maar ik heb wel ontzettende jeuk en krijg er nu ook schilfers bij.
Deze jeuk had ik trouwens ook al voordat ik stopte met wassen en ik dacht dat het van een mousse kwam vanwege mijn gevoelige huid.
Heeft iemand een oplossing voor het verminderen van de jeuk? Even elke dag haren 'wassen' met water en schilfers weghalen daardoor, of andere natuurlnatuurlijkewijke producten die kunnen helpen?
Of je hebt roos, of je hebt luizen, of je hebt een enorm gevoelige huid. Ik zou gauw eens even checken of je niet luizen hebt. Koop een luizenkam en kan vanaf de wortel van je haar helemaal tot de punt. Als je een soort doorzichtig achtige beestjes met een donkerbruine vlek ofzo ziet die bewegen heb je luizen. En dan zou ik maar eens gauw je haar wassen. Ik heb er ook maanden mee rond gelopen zonder het te weten. En maar jeuk hebben. En maar niet weten waar het vandaan komt. Het hoeven geen luizen te zijn maar ik zou maar snel even checken voordat je ze dalijk ook nog echt hebt.
Klijntje schreef:hackny schreef:Leuke reacties komen weer voorbij heeft verder nog iemand anders hier ervaring met de lush shampoo bars?
Ja, is wel al even geleden. Die platte ronde schijfjes. Ik vond ze nog best 'agressief': ze maken je haar wel heel goed schoon
KellyR schreef:Mensen die hier bijna elke dag hun haar wassen, goeie grutjes.
Dat is onwijs slecht voor je haar, zeker als je droog haar hebt!
Ik was nu 2x per week en wil het eigenlijk naar 1x per week brengen. Alleen ik heb dus vol en droog haar. Na 3 dagen wordt het vettig bovenop en de 4e dag was ik het dan. Maar dat is alleen aan de bovenkant. Het gevolg is dus dat de bovenkant sluik wordt terwijl de rest van mij haar nog vol is. Dit accentueert het vette gedeelte weer 3x zo erg![]()
En voor iedereen die denkt dat je 1x pw douched als je 1x per week je haren wast. Dat is niet waar, er bestaat zo iets als een badmuts of een elastiekje