Hoe vaak haar wassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:45

Als je je haar met water gaat wassen word t wel vet..
Denk dat je er doorheen moet of mss 1 x wassen ( alleen de hoofdhuid)
Heb wel gelezen dat dit voorkomt en vanzelf over gaat.
Verder geen ervaring, ben nog niet zover

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 00:23

MZorro schreef:
Aantal weken geleden vond ik dit topic en ik had toen toevallig mijn haar al een week niet gewassen. Ik heb dit doorgezet en heb nu denk, 4 of 5 weken mijn haren niet gewassen! Vet zijn ze in ieder geval niet, maar ik heb wel ontzettende jeuk en krijg er nu ook schilfers bij.

Deze jeuk had ik trouwens ook al voordat ik stopte met wassen en ik dacht dat het van een mousse kwam vanwege mijn gevoelige huid.

Heeft iemand een oplossing voor het verminderen van de jeuk? Even elke dag haren 'wassen' met water en schilfers weghalen daardoor, of andere natuurlnatuurlijkewijke producten die kunnen helpen?

Of je hebt roos, of je hebt luizen, of je hebt een enorm gevoelige huid. Ik zou gauw eens even checken of je niet luizen hebt. Koop een luizenkam en kan vanaf de wortel van je haar helemaal tot de punt. Als je een soort doorzichtig achtige beestjes met een donkerbruine vlek ofzo ziet die bewegen heb je luizen. En dan zou ik maar eens gauw je haar wassen. Ik heb er ook maanden mee rond gelopen zonder het te weten. En maar jeuk hebben. En maar niet weten waar het vandaan komt. Het hoeven geen luizen te zijn maar ik zou maar snel even checken voordat je ze dalijk ook nog echt hebt.

Anoniem

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 00:52

Haar dat al 4 of 5 weken niet gewassen is is absoluut niet aantrekkelijk voor luizen, dus zou de kans klein inschatten dat dat de oorzaak van de jeuk is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 01:24

Emmaa_ schreef:
Haar dat al 4 of 5 weken niet gewassen is is absoluut niet aantrekkelijk voor luizen, dus zou de kans klein inschatten dat dat de oorzaak van de jeuk is.

Oké dat klopt wel. Dat was ik vergeten :=
Maar dan alsnog kan de kans er wel zijn. Maar goed ik lees al dat het normaal is voor dat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 02:05

Ik was mijn haar elke dag en voel mezelf ook vies als ik het niet was. Pas als ik 's ochtends gedoucht heb + m'n haren gewassen zijn, ben ik klaar om de dag te beginnen. Ik heb heel dik, vol haar met een mooie slag en het zit altijd mooi als ik het 's ochtends even was.

Als ik vrij ben op zondag en alleen maar op de bank hang of de hele dag in bed doorbreng, dan houd ik m'n pyjama lekker de hele dag aan en was ik het eens een keertje niet. :')

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:47

Vroeger waste ik 1 x per week sinds ik flink sport zodra ik heb gesport.
Ik heb stress haaruitval gekregen naar een operatie en toen dachten ze eerst aan schimmel,dus een middel moeten gebruiken en iedere dag wassen.
Sindsdien is mijn haar heel snel vet,ben nu overgestapt op de shampoo's van Hairwonder en sindsdien geen jeuk en schilfers meer en ik probeer het wassen zo veel mogelijk uit te rekken.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:30

ik was mijn haar eigenlijk vrij weinig.. 1 á 2 keer per week.. maar douchen doe ik wel vaker ! meestal doe ik een knotje op mn hoofd en dan gewoon zonder dat mn haar nat word..

ik heb best last van droog pluizend haar, ik heb krullen en moet het daarom niet borstelen, anders krijg ik inderdaad zoals ik eerder las een mislukte afro.. ik haal de stijltang er regelmatig doorheen zonder beschermings spray, gewoon omdat ik het vaak vergeet te gebruiken. mijn haar is een jaar geleden helemaal verpest geweest (ik wilde het verfen en dat mislukte...resultaat was oranje haar) het was droog en futloos. ben toen naar een andere kapper gegaan en die heeft mn lange krullen afgeknipt tot mijn schouders, nu heb ik weer mooie volle krullen, maar het is nogsteeds droog. ik gebruik de shampoo van andrelon perfecte krul.. smorgens breng ik mijn haar in model met water, de stijltang, of bio oil.. en soms een creme van andrelon.

ik heb sinds kort de shampoo curly wurly van de lush, die is gemaakt van biologische producten, maar merk nog geen verschil (pas 2 keer gebruikt) daarna doe ik wel conditioner in omdat k anders bang ben dat het heel droog word, maar ik denk dat ik dat maar eens een poosje ga overslaan.

heeft iemand nog tips tegen pluizig haar?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:40

Ik was mijn haar denk ik maar eens per anderhalve week. De uiteindes worden anders te droog. Soms wordt mijn pony wel een beetje vettig, die was ik dat een keertje tussendoor, gewoon onder de kraan. Föhns, stijltangen en andere hete dingen vermijd ik ook zo veel mogelijk om dat droge te voorkomen. Shampoo doe ik alleen op de bovenkant en op de onderkant alleen een masker. :j

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:22

drawerlover schreef:
MZorro schreef:
Aantal weken geleden vond ik dit topic en ik had toen toevallig mijn haar al een week niet gewassen. Ik heb dit doorgezet en heb nu denk, 4 of 5 weken mijn haren niet gewassen! Vet zijn ze in ieder geval niet, maar ik heb wel ontzettende jeuk en krijg er nu ook schilfers bij.

Deze jeuk had ik trouwens ook al voordat ik stopte met wassen en ik dacht dat het van een mousse kwam vanwege mijn gevoelige huid.

Heeft iemand een oplossing voor het verminderen van de jeuk? Even elke dag haren 'wassen' met water en schilfers weghalen daardoor, of andere natuurlnatuurlijkewijke producten die kunnen helpen?

Of je hebt roos, of je hebt luizen, of je hebt een enorm gevoelige huid. Ik zou gauw eens even checken of je niet luizen hebt. Koop een luizenkam en kan vanaf de wortel van je haar helemaal tot de punt. Als je een soort doorzichtig achtige beestjes met een donkerbruine vlek ofzo ziet die bewegen heb je luizen. En dan zou ik maar eens gauw je haar wassen. Ik heb er ook maanden mee rond gelopen zonder het te weten. En maar jeuk hebben. En maar niet weten waar het vandaan komt. Het hoeven geen luizen te zijn maar ik zou maar snel even checken voordat je ze dalijk ook nog echt hebt.

Ik heb geen luizen als het goed is. Na laten kijken door mijn moeder en die zag niks bewegen. Ik heb wel wat schilfers, dus roos zou kunnen ja. Maar ik las ook juist dat roos weg kan vaan door het juist niet te wassen.

En ik zag dat baking soda ook bij iemand hielp! Ga ik eens onderzoek naar doen en kijken! :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:28

Ik was het om de dag, vind het onhygiënisch om het minder vaak te doen ivm paard, werk etc.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:45

Ik krijg huiduitslag en jeuk van shampoo, maar ben ook niet helemaal poo-loos. Ik doe een heel klein kloddertje shampoo (Kruidvat Pure&Nature babyshampoo bijv) in een literfles, vul dat aan met water en giet dat over m'n hoofd. Of ik veeg even met een ingezeept washandje over de bovenste laag van m'n haar. En dan naspoelen met een scheut gewone azijn verdund met water. 1 x per 5-7dagen ongeveer.
Echt wassen en shampoo in m'n hoofdhuid inmasseren doe ik al meer dan een jaar niet meer. Vies of vet is het echt niet en het ruikt ook niet. Maar ik had altijd al heel makkelijk haar wat dat betreft.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 09:51

Leuke reacties komen weer voorbij heeft verder nog iemand anders hier ervaring met de lush shampoo bars?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:56

hackny schreef:
Leuke reacties komen weer voorbij heeft verder nog iemand anders hier ervaring met de lush shampoo bars?

Ja, is wel al even geleden. Die platte ronde schijfjes. Ik vond ze nog best 'agressief': ze maken je haar wel heel goed schoon

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:01

hackny schreef:

Ik zweer erbij, ik gebruik Jumping Juniper, mijn haar wordt veel gezonder en minder vet ervan. Is het enige dat ik nog gebruik.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:07

Ik was het een keer per week met shampoo en conditioner. Doe dit nu zo'n 1,5 maand en het gaat best goed! Denk dat ik het wel kan gaan uitbreiden naar nog minder vaak, maar vrijdag is voor mij de handigste dag om met nat haar rond te lopen dus laat het lekker zo haha!
Die dag is dus ook de enige dag dat ik mijn haar überhaupt nat maak :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:53

Ik was het om de 4 dagen met shampoo. Bij de douchebeurten tussendoor laat ik mn haar wel gewoon nat worden, een badmuts dragen lijkt me niks!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:22

Sinds 3 weken was ik het het alleen op vrijdag (alleen door luiheid :o). Eerder waste ik het 2x per week. Afgelopen week pas zondag gewassen doordat ik ziek was maar toen was t echt vies stuk vettig.

Ik was altijd met elvive voor gekleurd haar. Andrelon kreeg ik mega droog haar van..

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 20:45

Klijntje schreef:
hackny schreef:

Ja, is wel al even geleden. Die platte ronde schijfjes. Ik vond ze nog best 'agressief': ze maken je haar wel heel goed schoon

ja klopt
heb je ook het idee dat je haar erg stroef is na het wassen daarmee?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 08:38

Ja, precies. Alsof het compleet gestript is. Het rook wel lekker (ik zie 'm er nu niet bij staan op de site, weet de naam niet meer) maar gebruik het daarom al lang niet meer.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 17:51

@Klijntje oh oke ja ik ga wel weer starten zodra ik money heb
ind het zo veel besparen en daarna gewoon met iets voedends erachteraan lukt
het prima hoop ik!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:02

De laatste keer dat ik mijn haar met shampoo heb gewassen kan al goed vorig jaar zijn. En dan heb ik echt heel mooi lang haar en absoluut niet vet :D Als ik merk dat ik roos krijg dan ga ik drie keer per week in zout water hangen met mn haar en hoofdhuid. Roos weg. Voor de rest hang ik twee keer per week in de wasbak of was ik het tegelijkertijd met mezelf. Daarna wel goed fohnen en doorkammen met een haarborstel (van haar dus en geen plastic)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:08

Mensen die hier bijna elke dag hun haar wassen, goeie grutjes.
Dat is onwijs slecht voor je haar, zeker als je droog haar hebt!

Ik was nu 2x per week en wil het eigenlijk naar 1x per week brengen. Alleen ik heb dus vol en droog haar. Na 3 dagen wordt het vettig bovenop en de 4e dag was ik het dan. Maar dat is alleen aan de bovenkant. Het gevolg is dus dat de bovenkant sluik wordt terwijl de rest van mij haar nog vol is. Dit accentueert het vette gedeelte weer 3x zo erg :(

En voor iedereen die denkt dat je 1x pw douched als je 1x per week je haren wast. Dat is niet waar, er bestaat zo iets als een badmuts of een elastiekje :)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 19:04

KellyR schreef:
Mensen die hier bijna elke dag hun haar wassen, goeie grutjes.
Dat is onwijs slecht voor je haar, zeker als je droog haar hebt!

Ik was nu 2x per week en wil het eigenlijk naar 1x per week brengen. Alleen ik heb dus vol en droog haar. Na 3 dagen wordt het vettig bovenop en de 4e dag was ik het dan. Maar dat is alleen aan de bovenkant. Het gevolg is dus dat de bovenkant sluik wordt terwijl de rest van mij haar nog vol is. Dit accentueert het vette gedeelte weer 3x zo erg :(

En voor iedereen die denkt dat je 1x pw douched als je 1x per week je haren wast. Dat is niet waar, er bestaat zo iets als een badmuts of een elastiekje :)

klopt wat je boven meld!
het is zo slecht maar merk ook dat de mensen die het doen te lui zijn om naar advies
te luisteren om het minder te doen :P ook omdat ze dan zeggen ik voel me vies
nou ik sport veel mar was nogsteeds mijn haar 2 keer per week
en verder gebruik ik gewoon droogshampoo,

Dat wat je zegt over sluik mer ik ook
heb je eens gedacht aan een blokje van lush? ik heb het idee
dat die minder 'zwaar' zijn voor je haar :)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:28

@hackny wat bedoel je met een blokje van lush, ik weet wat lush is, maar ken geen blokjes voor haar.
Daarbij gebruik ik een speciale shampoo omdat mijn haar niet fijn reageert op andere, dus switchen van shampoo zou ik niet zo snel doen.

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:57

Ik was mijn haar elke dag met shampoo en conditioner. Ik heb van alles geprobeerd om de zoveel dagen helemaal niet. Maar toch als ik het niet was ziet het er minder mooi uit. Als het gewassen is is het mooi stijl en zacht. Als ik het niet was voelt het erg ruw.