Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:17

Dat is toch best netjes Quellian, ik ga uit van 0,5-0,7 kg per week.

Is dat zwaarder worden bij de maandelijkse periode eigenlijk ook als je de pil slikt?

050206051012

Re: Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:58

Ik was in de laatste week 300 gram afgevallen, toch zeker wel een vol glas melk :+ Als je die week toevallig andere schoenen aan hebt, dan is die 300 gram verschil zo te verklaren. Dus ja, ik vond het tegenvallen.

Geen idee Nibbit, ik ben nooit zwaarder rond menstruatie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:06

Meer dan een kilo per week afvallen is zwaar ongezond. Sterker nog, gemiddeld 500 tot 700 gram is precies goed. Dus waar klaag je over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:13

Nibbit, ik ben altijd zwaarder vóór ik ongesteld word, en ik slik de pil :j

Ik snap ook niet zo goed waarom je klaagt. Ik vind je verlies hartstikke netjes en gezond.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:21

We zullen zien of het niet stagneert :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 10:58

0.5 tot 0.7 is mooi per week ja. Gaat mij nog niet lukken op vakantie haha. Let wel op mn eten. En beweeg erg veel. Fiets iig elke dag 4km naar strand om daar end langs de zee te lopen en weer terug fietsen. Helaas is dan een radler wel erg verleidelijk haha.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:35

Goed bezig Quellian!

Ik ben al eeuwen niet meer aan de pil, maar toen ik destijds stopte: Geen migraine meer, minder moodswings en al heel snel -5 kilo. Helaas ook minder boobs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:43

Boobs van mij mogen minder := , verschrikkingen als je het mij vraagt.

Bij mam gegeten , teveel kip met vel gehad maar de gebakken aardappelen maar 1 schep de sperziebonen wat meer. En ik heb de verleidingen bijna weerstaan , toch nog handje snoepjes en een raket gepakt pff. De winkel straat even door gegaan om toch met goed gevoel thuis te komen. De verleiding daar wel weerstaan

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:53

Nou, die gouden tip zoek ik ook nog steeds!
Laatste jaar 10 kilo aangekomen. Wel verklaarbaar; medicijngebruik. Wel zwaar naatje aangezien ik al flink overtollige kilo's had.
Nu dus vol frisse tegenzin weer begonnen, nu aangemeld bij de Weight Watchers. Eerste week 2.1 kilo afgevallen, tweede week weer een kilo erbij!!! Grrrr, had me netjes aan de punten gehouden en het weekbudget nooit gebruikt. Echt, schiet mij maar lek!
Nou ja, we gaan weer vrolijk verder!
Succes meiden!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:02

Had ik ook, lees maar terug. Nu begint het weer te zakken, wel langzaaaaaam

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:19

Ik denk dat mensen het moeilijker maken dan het is. Meer calorieën verbranden dan je er in stopt en er voor zorgen dat de calorieën die je er in stopt komen van gezond voedsel. Een diëtiste kan hier heel goed bij helpen. Dat laatste is trouwens ook voor mensen met een gezond gewicht belangrijk. Je kunt er allerhande middeltjes voor bedenken maar basis is niet moeilijker dan bovenstaand. Een vriendin van mij is 40 kilo afgevallen zonder vulmiddeltjes of vasten maar met gezond eten en heel veel bewegen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 05:53

Ik heb eigenlijk helemaal niet zulke goede ervaringen met een dietiste :o
Ik viel er wel mee af, maar er werd ook helemaal niet mee gedacht over bijvoorbeeld lekker anders koken of een snel verantwoord ontbijt en ook niet over zaken vervangen die je niet lekker vindt. Alsof je dan ooit van een dieet een nieuwe levensstijl maakt. Tevens stond er eerder commentaar op mijn 1200 calorieen, dat was bij de diëtiste heeeel wat minder. Alle suiker en alle vet moesten tot het minimale beperkt en de porties waren zo eng klein dat ik toen ik naar een ander ziekenhuis werd overgeplaatst onder toezicht werd gezet ivm vermeende anorexia. :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 06:51

Nog steeds maar -4 kilo maar 1 cm van mijn heupen en 6 van mijn taille *\%/*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:27

Ik ben aan het bulken om een grotere kont eraan te trainen.... pas ik spontaan weer in mijn allerkleinste broek van voor de zwangerschap :') Gemeen he? :+
Hou daar rekening mee als je flink sport: minder kcal is niet altijd het juiste antwoord!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:44

Haha.
Ik heb zit vandaag erg hoog in mijn kcal en ben nog niet verzadigd.. heb gewerkt en 6 uur non stop bezig geweest met lopen vegen scheppen (zand scheppen pff wat een workout)
Dus ik laat het er voor vandaag maar even bij. Morgen een nieuwe kans!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:51

Heb wat een dipje vandaag , heb nergens zin in en darmen hebben ook nergens zin in . Minimaal wat gegeten maar helemaal geen zin , moet vast ongie worden dan heb ik standaard 2 a 3 dagen diarree en buikpijn

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:01

Hoe gaat het afvallen bij jullie?

Ik heb vanmorgen even de 'schade' bekeken van 2 weken vakantie, en ik ben maar 300 gram aangekomen :') Ik had verwacht toch dik 2 kg aangekomen te zijn, maar dit valt mij allemaal erg mee :D

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:18

Mocht je goede hulp willen bij het afvallen is een natuurgeneeskundige ook aan te raden! Die bepaalt op jou je geschikte dieet.

Over het algemeen geldt dat je vooral veel groente en fruit moet eten. Dus vooral dat en veel water drinken. Laat die aardappel maar staan en als je dan iets erbij wil, pak dan zilvervliesrijst! Je kan je groenten ook roerbakken. Wil je veel fruit eten, maar vind je dat lastig? Gooi het in de blender of door de staafmixer en je kan zo ruim een halve kilo fruit naar binnen werken. Maak combinaties van fruit, uitproberen maar!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:14

Voor mij is fruit een echte nogo. Mijn bloedsuiker gaat er enorm van schommelen, dus hongerrrr en snaaibuien. Vandaag dagje balansen want gisteren feestje gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:13

Brr gepureerde fruitjes zijn met lange tanden dingen, vreselijke fruiteter. Haal nu elke dag kant en klare appel bij de ah voor een euro zodat ik iets eet.

Ik ben nu 115 kilo , beter dan 120 :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:19

Ik heb morgenavond mijn weegmoment bij de WW, vorige week niet geweest, mocht van mezelf even goed uitglijden. Maar ondanks dat ik me er braaf aan houd, gebeurt er weinig, heb ik het idee. We zullen het morgen zien. Maar de motivatie zit in m'n tenen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:25

Ik weeg zondags dan weeg ik het minst :+ , ik laat me weleens gaan maar kan ook nee zeggen. Van het weekend avondje bij ouders , drama mijn moeder geeft me 1 bakje chips en paar blokjes kaas. Ik heb geen rem dus zocht naar meer..

Van de week 5 dagen dorpsfeest , donderdag de markt een hele grote en oudste marktrechten XD. Maar dan mag ik 1 oliebol , verheug me er al op hmm

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:57

Ik kreeg net bericht dat op de hobybeurs waar we begin oktober staan ook een pralinenmaker is, echt horror als je op dieet bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:57

Omg dat is vals :=

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:58

Ben bang dat WW bij mij niet werkt. Ruim 3 weken bezig en hou me keurig aan dr punten. Ok, gisteren 5 puntjes van het weekbudget gesnoept en vanmorgen gaf de weegschaal mijn startgewicht weer aan! Weg motivatie!