Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
xMercury schreef:Waarom is detoxen absolute onzin?
Tillie20 schreef:xMercury schreef:Waarom is detoxen absolute onzin?
Als je een beetje een idee hebt van de werking van het lichaam(vooral van je verteringsstelsel en lever en nieren) dan weet je gewoon dat zoiets niet kan werken.
Google even voor wat artikelen over de zin en onzin van detoxen, er zijn er namelijk genoeg te vinden zoals:
http://www.telegraaf.nl/vrouw/gezond/22 ... n____.html
Janneke2 schreef:Please enlighten me.....?
( al zal ik bekennen dat ik de telegraaf niet lees.)
Seltje schreef:Ja ik heb een tijd geen cola in huis gehad, maar wel een cola automaat op het werk. Ik kan vlot tijdens een werkdag 4 blikjes opdrinken. En als ik dan onderweg naar huis een suikerdip krijg stop ik even om een fles cola te halen...
Ik heb het een tijd volgehouden door fruitwater te gaan drinken, tot ik dat is op een warme dag in mijn tas terugvond vol schimmel... en dan ging ik terug naar cola want dat schimmelt niet.
Ik zoek dus nog een lekker alternatief om te drinken, want gewoon water vind ik niet lekker.
Tillie20 schreef:Zoals ik al zei, er zijn genoeg artikelen over te vinden. Als je de telegraaf niet wilt lezen(het is overigens een interview met het voedingscentrum, maar goed), dan google je even lekker verder.
Tillie20 schreef:Janneke2 schreef:Please enlighten me.....?
Zoals ik al zei, er zijn genoeg artikelen over te vinden. Als je de telegraaf niet wilt lezen(het is overigens een interview met het voedingscentrum, maar goed), dan google je even lekker verder.
Ik studeer biologie, als ik alle organen stuk voor stuk moet uitleggen waarom het niet zou werken ben ik een half uur bezig. Dus google het even.
Winged schreef:Want voedingscentrum is zo lekker betrouwbaar? Schijf van 5 is al járen achterhaald. BMI is ook niet het aller betrouwbaarste....
Seltje schreef:Ik ben blijkbaar anders dan velen hier. Ik heb vreetbuien op dagen dat ik me goed voel, op slechte emotionele dagen stop ik met eten...
Ik ben dan ook wel iemand die kampt met ondergewicht.
Alleen die verschrikkelijke cola verslaving wil ik vanaf, ik weet dat het slecht is en toch lukt het me nog geen halve dag zonder...
Tillie20 schreef:Janneke2 schreef:Please enlighten me.....?
Zoals ik al zei, er zijn genoeg artikelen over te vinden. Als je de telegraaf niet wilt lezen(het is overigens een interview met het voedingscentrum, maar goed), dan google je even lekker verder.
Ik studeer biologie, als ik alle organen stuk voor stuk moet uitleggen waarom het niet zou werken ben ik een half uur bezig. Dus google het even.
xEmily schreef:Maar o jee. In groentes zitten juist toxische stoffen !!
En die zijn JUIST gezond.
Mindfuck.
En volgens myproana heb ik geleerd dat je alleen kunt detoxen als je enkel water drinkt.
Maar volgens mij vergeten die mensjes dat in water ook stofjes ed. zitten.
xEmily schreef:Die prikkelen ons afweersysteem (volgens mij was dat m) waardoor ons lichaam als t ware alert blijft. Ik kan fftjes googelen, is alweer een jaar geleden dat ik me hierin allemaal heb verdiept.