De (on)zin van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:29

Goldwynn schreef:
Desiree schreef:
Hoe moet een paard een steen dragen? Dan heb je wel een heel lang kettinkje nodig.

Een merrie die ik ken heeft een poosje een steen in een zakje gehad die dan in haar manen geknoopt zat. Andere merrie had er ook een en beide zijn 'zelf' verdwenen.

Genoeg manieren dus ^^

@olympia: in je bh haha? Dat is nieuw voor me! Maar ga het zeker proberen! Maar wel de ronde hoor, kan me niet voorstellen dat de ruwe prettig is als hij ergens tussen geklemd zit xD

Soms worden edelstenen in hoofdstel of halster verwerkt.

Malyma

Re: De (on)zin van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:30

Vindt het een mooi verhaal van Pieteritus1, hoop voor je dat het werkt! Heb ook weleens zulke nachtmerries gehad, maar om dat zo vaak te hebben..? Vreselijk!

En placebo effect of niet, ik heb een labradoriet hangertje tegen negatieve invloeden en wordt alleen al vrolijk van die schitterende kleuren die je er in kan zien :)

Heb ook een maansteentje die heel troebel was toen ik het kreeg en leek ook of er barsten in zaten. Heb het steeds in de vensterbank gelegd bij volle maan, en waarachtig, het is helemaal helder geworden en van de barsten was zo goed als niets meer te zien..!
Vindt ik toch wonderbaarlijk..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:50

germie schreef:
Ik zou volgens de geleerden aventurijn moeten dragen, dat is de steen van de weegschaal las ik ergens. grappig, die steen heb ik als het goed is nog ergens liggen (weet alleen niet waar).

Ook Jade is een steen voor de Weegschaal.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:42

KittyDylan schreef:
Volgens mij niet :(
Bruine.. andere zijn nep volgens mij, vooral de groene
[ [url=m/MDVuGe.jpg]Afbeelding[/url] ]

De groene kan volgens mij Aventurijn zijn. Ik denk niet dat het neppers zijn. Die oranje kom ik niet op de naam.

Ik heb thuis aventurijn (even zoek), hematiet, heliotroop en smaragd. En nog rozenkwarts.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:12

Hahaha ja in m'n bh en dan wel gladde stenen inderdaad.

Verwerken in een hoofdstel dat weet ik niet qua werking. Mij is geleerd dat je huidcontact moet hebben.

Ik had toen trouwens een zieke collega die ook steentjes bij zich droeg (waren ook gependeld). Haar is het meerdere keren overkomen dat de steentjes knapten (was er zelf een keer bij), in haar huid brandden of enorm verkleurden. Echt heel, heel bijzonder.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:01

De werking van steentjes komt zo wel heel overtuigend over....
Heb even gegoogled, en bij mijn sterrenbeeld past best veel...

Ik kan soms best wat meer motivatie, doorzettingsvermogen en uithuidingsvermogen gebruiken, en toevallig voldoet Granaat aan de "eisen"

Is het het proberen waard of weggegooid geld? :o

edit: mijn eerste reactie zou zijn : onzin, kant en klare onzin. Als het een placebo is werkt het dus niet, want dan geloof ik er geen bal van. Maar misschien werkt het wel heel goed :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:19

Ik was skeptisch maar heb nu een flinke collectie.
Mijn laatste aankoop is een gave seleniet, met lampje erin.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 07-11-15 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:26

Welke site kan je geloven qua steen die bij je sterrenbeeld past? Ben op twee sites verschillende stenen tegengekomen namelijk. Smaragd kwam overeen. Volgend de tuinen past aventurijn maar die kwam ik op de andere sites niet tegen.. Ik ben een kreeft trouwens. Op een site had ik in de opties: chalcedoon, carneool, maansteen, smaragd, opaal

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:50

Ik heb gegoogeld, de steen die ik nu om heb, helpt tegen stress, wat ook wel mag, maar ik zoek iets tegen gewrichtspijn.

Ik moet mijn steentje nog wel reinigen!

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:33

friendly schreef:
Welke site kan je geloven qua steen die bij je sterrenbeeld past? Ben op twee sites verschillende stenen tegengekomen namelijk. Smaragd kwam overeen. Volgend de tuinen past aventurijn maar die kwam ik op de andere sites niet tegen.. Ik ben een kreeft trouwens. Op een site had ik in de opties: chalcedoon, carneool, maansteen, smaragd, opaal

Heb eens gelezen dat de kleur groen past bij het sterrenbeeld Kreeft, dan zou groene smaragd dus wel kunnen kloppen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:11

friendly schreef:

Bij Kreeft ,die onder invloed van de Maan staat, horen de kleuren wit en zilver en zachtgroen kan ook. Bij Carneool denk ik dat je dan wel een zachte kleur moet nemem want donkerrood is meer voor Ram en Schorpioen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:44

Heb die van mij, de steenbok, even opgezocht, komen bergkristal, obsidiaan, rookkwarts en zwarte toermalijn naar voren. 3 van de 4 stenen zijn zwart, zou het een teken zijn :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:03

Maar op welke sites kan je betrouwbare informatie vinden dan?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:15

friendly schreef:
Maar op welke sites kan je betrouwbare informatie vinden dan?

Dat gaat heel lastig worden denk ik. Wil je écht onderbouwde informatie vinden over de werking van edelstenen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:39

Als dat er is lijkt me dat erg interessant.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:15

friendly schreef:
Als dat er is lijkt me dat erg interessant.

Mij ook, maar volgens mij zijn er weinig echt degelijk opgezette studies die ook maar iets van een vermeende werking aantonen. Mochten die er toch zijn, dan is dat natuurlijk heel interessant.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:49

:) Al sinds oeroude tijden geloven mensen aan werkingen van edelstenen. Echter, in diverse culturen komen diverse stenen voor en het ligt er dus aan vanuit welke cultuur je gegevens wilt. Zelf heb ik veel gehad aan het boek van Mellie Uyldert over krachten van stenen.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:50

Stipje, erg interressant.

Ik heb net wat gegoogled op mijn sterrenbeeld en de stenen die hier bij hoorden zouden helpen om rustig te worden, te concentreren, zelfverzekert zijn, beter communiceren... Allemaal dingen waar bij mij een belletje ging rinkelen. En alle stenen waren blauw/groen, mijn lievelingskleuren! Maar ik wil graag een edelsteen kopen voor aan een ketting, maar omdat ik niet zo goed ben ik knopen doorhakken vroeg ik mij af of mensen hier ook meerdere edelstenen te gelijk dragen of in hun bezit hebbben (en dan bijv. afwisselen).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:59

Biscuitje schreef:

Ik heb net wat gegoogled op mijn sterrenbeeld en de stenen die hier bij hoorden zouden helpen om rustig te worden, te concentreren, zelfverzekert zijn, beter communiceren... Allemaal dingen waar bij mij een belletje ging rinkelen. En alle stenen waren blauw/groen, mijn lievelingskleuren! Maar ik wil graag een edelsteen kopen voor aan een ketting, maar omdat ik niet zo goed ben ik knopen doorhakken vroeg ik mij af of mensen hier ook meerdere edelstenen te gelijk dragen of in hun bezit hebbben (en dan bijv. afwisselen).

Ja. en dan afwisselen naargelang omstandigheden en behoefte.Ik draag echt altijd edelstenen, dag en nacht, anders voel ik me niet compleet. *\o/*

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:11

anjali schreef:
Biscuitje schreef:

Ja. en dan afwisselen naargelang omstandigheden en behoefte.Ik draag echt altijd edelstenen, dag en nacht, anders voel ik me niet compleet. *\o/*

Draag jij je edelstenen aan een ketting? Ik vind slapen met een ketting om nog steeds een beetje eng..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:45

@Biscuitje:Ja hoor ,kettinkjes,armbanden en ringen.Anders doe ik geen oog dicht,als ik ze niet om heb. :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:36

http://www.spiritualgarden.nl/winkel/index.html

ik vind dit een prettige site met goede uitleg over welke steen je voor wat kunt dragen.
Je kunt zoeken op de klachten die je hebt, op sterrenbeeld, op plaatje van wat je mooi vindt.
Er staat heel veel informatie en ze hebben enorm veel soorten van elke steen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:44

Ik zou wel een keertje gependeld willen worden maar hier in de buurt zijn er niet van die winkeltjes.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:50

Suzanne F. schreef:
Ik zou wel een keertje gependeld willen worden maar hier in de buurt zijn er niet van die winkeltjes.

Dit zou ik idd ook wel graag willen ja. Heb altijd wel amethist gehad, maar dat is meer vanwege mijn persoonlijke voorkeur/aantrekking, maar ik heb werkelijk waar geen idee of dit wel een steen is die bij mij past..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:33

Mijn granaat steentje is onderweg... het zal me benieuwen :D