Migraine, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alani

Re: Migraine, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:10

Nog even een aanvulling. Deze behandeling duurt 17 maanden en ik moet dagelijks een digitaal dagboek bijhouden die dagelijks uitgelezen wordt door het lumc. Mijn trickers heb ik in al die jaren niet kunnen achterhalen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:12

God, en ik vind mezelf al zielig met 1 keer in de maand een aanval.... Wekelijks of bijna dagelijks lijkt mij een hel!

Ik zou wel wat willen vinden op het tegengaan van een aanval ter plekke. Riatriptan werkt, maar alleen als ik erbij kan slapen. En slapend geld verdienen zit er toch nog echt niet in :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:14

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd tegen migraine, maar ook hier werkt de pijnstilling alleen als ik idd een dutje kan doen in een hele donkere kamer. Best wel vervelend.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:30

Alani schreef:
Nog even een aanvulling. Deze behandeling duurt 17 maanden en ik moet dagelijks een digitaal dagboek bijhouden die dagelijks uitgelezen wordt door het lumc. Mijn trickers heb ik in al die jaren niet kunnen achterhalen.

Ik heb net zitten lezen op de site. Interessant.
Jammer dat ze voor mij zover weg zijn.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:15

Dr. Ferarri heeft veel onderzoek verricht en bestrijdt de nodige broodjes aap omtrent migraine.
Voor mij is Leiden ook ver weg maar dit betreft een wereldwijd experiment waarbij 10 patiënten uit NL mee mogen doen. bij mijn zusje lijkt t aan te slaan. Ik merk nog geen verschil.
Laatst bijgewerkt door Alani op 29-07-24 22:52, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 00:11

Ik ben benieuwd wat er voor jullie uit gaat komen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:48

Klinkt interessant van die dokter. Wel een foute naam trouwens, zou zo bij een amerikaanse plastisch chirurg passen :')

Ik was nog vergeten te vertellen dat mijn dochter van 8 ook migraine heeft. Ze heeft altijd al wat gezondheidsklachten gehad, als baby al (koemelkallergie, reflux etc). Toen ze iets ouder werd was ze vaak ziek, heel veel buikkrampen en 's nachts ziek. Dachten steeds buikgriep omdat ze ook veel moest overgeven maar daar was het te vaak voor. Toen ze erbij ook hoofdpijn kreeg (en klaagde over licht, pijn aan een kant in het hoofd, in het donker wou liggen etc) zijn we doorverwezen naar de kinderarts.
Na verschillende onderzoeken kreeg ze de diagnose lactoseintolerantie en migraine. Dieet voorgeschreven gekregen (geen lactose dus :+ ) en medicijnen voor als ze migraine had. En wat nu de grap is, de migraine is zo goed als over sinds ze geen lactose meer krijgt >;) De arts belde nog af en toe en hij vond dat ook bijzonder en wilde dat verder onderzoeken.
Ze heeft het af en toe nog wel hoor, maar ze had het eerst bijna 2x per week en nu misschien 1x per twee maanden.
Dat was voor mij wel een eyeopener dat voeding dus wel degelijk een rol speelt bij migraine. Ik heb me de laatste dagen minder goed aan mijn 'dieet' gehouden en mooi dat ik gisteravond weer migraine had.. Ik heb gesmokkeld met suiker en chocola (wat paaseitjes), beetje chips, een plakje suikerbrood.. Verdeeld over de dagen en niet eens zo veel, maar toch weer een reactie.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:13

Bij mij is suiker ook een enorme trigger, vooral als ik er te weinig bij eet. En smaakstoffen, te weinig eten, te veel vet, te veel caffeine en zo heb ik ondertussen wel een hele lijst waar ik op moet letten. Ondertussen bijna alle triptanen al uitgeprobeerd, momenteel werkt zolmitriptan (dubbele dosis) het beste, gelijk samen met een pil tegen de misselijkheid. Ik zit nu sinds een paar maanden ook via de neuroloog op de topiramaat preventief dagelijks en daar ben ik wel heel tevreden over. Ik ben van ongeveer 4 aanvallen van 3 dagen per maand naar gemiddeld 2 aanvallen per maand gegaan, die nu ook veel beter op de zolmitriptan reageren waardoor ik niet meer drie dagen plat lig, maar na twee uur gewoon weer rustig aan wat kan gaan doen.

Die studie klinkt erg interessant, ik ben benieuwd naar de uitkomsten!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:34

Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik meld me alvast.

Ik had ook altijd last van migraine. Begon ongeveer op mijn 13e en werd steeds erger. Uiteindelijk had ik het ongeveer 3 a 4 keer in de week en de andere dagen had ik "gewone" hoofdpijn.
Ik was daardoor vaak afwezig van school, (denk wel iedere maand een uur of 16 afwezig).

Door de migraine ben je natuurlijk niet de leukste op school, dus maakte ik bijna geen vrienden. Deed ik weinig leuke dingen naast school, want als ik even geen migraine had moest ik leren!

En toch nog veel mensen met veel onbegrip. Dat vond ik zo ontzettend erg. Normaal zou iemand thuisblijven als die migraine heeft, maar ik zat geregeld (iedere week wel 2 of 3 keer en anders dus met "gewone" hoofdpijn) ook met migraine op school.

Mijn decaan en directrice hebben wel eens gesprekken met mij gevoerd hierover. Ze leken het echt niet te snappen, ik moest gewoon naar school toe...
Wij hadden ook altijd iemand die de ziekmeldingsbriefjes van ons controleerde. Ik had natuurlijk een hoop van die briefjes en daarom deed die vrouw echt altijd vreselijk onaardig tegen mij.

Euteindelijk na veel aandringen ben ik door de dokter doorverwezen naar de hoofdpijnpoli. Dit heeft voor mij nu al enorm geholpen! Ik heb medicijnen gekregen die ik dagelijks moet slikken en medicijnen voor als ik een aanval heb. Ik heb nu nog maar eens in de twee weken een aanval en ongeveer 1 tot 2 keer in de week "gewone" hoofdpijn.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:40

rocymax schreef:
Ik heb een tijd lang in een migrainetopic gezeten, maar dat kan ik helemaal niet meer terugvinden. Ik vroeg me zo af of er nog steeds zoveel bokkers zijn die zulke lange migraineaanvallen hebben. Ik heb unu al een week last van migraine, het komt zet zich vast aan mijn rechterkant en soms schiet het ook door naar mijn linkerkant. Ik ben kotsmisselijk, heb ontzettende last van mijn nekspieren en Word gek van de pijn. De medicijnen die ik tot un toe geslikt heb werken niet echt, immigran, tonopan, maxalt, flurpax en zo nog wel heel veel meer. Af en toe helpt hemicraneal, maar dat wil de neuroloog niet echt voorschrijven, want het schijnt heel slecht voor je hart te zijn. Ik vroeg me zo af of een osteophaat of misschien zelfs acupunctuur zou kunnen helpen. Wie nog meer?

Hoi,

Ik weet hoe vervelend het is.
Ik heb t vaak tijdens mijn menstruatie.
Wat bij mij wel voor verminderde klachten heeft gezorgd is elke 2 weken naar de fysio en glutenvrij eten.
Vooral bij dat gluten vrij eten heb ik veel baat gehad,
Ik heb geen allergie, maar toch helpt het.

Misschien het proberen waard.

Succes en sterkte

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:25

Rocymax: gaat t wel om migraine of is het spanningshoofdpijn of misschien zelfs clusterhoofdpijn? Dat laatste komt bij vrouwen minder voor dan bij mannen. Alle triptanen zijn broertjes of zusjes van elkaar. De een kan je beter helpen dan de ander. Het moment van innemen kan bepalen of het beter helpt. En als t niet om migraine gaat dan gebeurt er niks. Een migraine aanval van een week is niet bepaald gebruikelijk. Eigenlijk duurt een aanval niet langer dan 3 dagen. Daarna kun je wel weer een nieuwe aanval krijgen.
Osteopaat, manuele therapie en somatische fysio heeft mij geen zak geholpen maar ik zou zeggen wat houd je tegen om t niet te proberen??

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:29

Evenals voeding. Er zijn geen aanwijzingen in wetenschappelijke onderzoeken die suikers of smaakversterkers ed als tricker aanwijzen. Maar de wetenschap weet nog altijd meer niet dan wel. En als blijkt dat daardoor aanvallen minder heftig of frequent zijn dan is dat wel een mooie bijkomstigheid.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:51

Pfff gister weer een helse aanval gehad. Het was lang geleden dat ik tijdens een aanval boven de wc heb gehangen maar gister toch weer raak. Bij mijn paard kwam de hoofdpijn al opzetten. En hoewel ik hele plannen had met haar kon ik dus weer niks doen. Thuis aangekomen lekker onder de douche en met een Sumatriptan bedje in. Werkte die pil gewoon niet!! Tegen half 1 's nachts hing ik boven de wc en daarna leek m'n lichaam toch een beetje te herstellen. Zit nu op mijn werk en er zit alweer een knaag boven mijn linkeroog. Net dokter maar gebeld voor toch weer de Rizatriptan smelt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:12

Ik merk zelf geen verschil bij voedsel, wel merk ik dat er een aanval aan komt omdat eten mij dan tegen staat en ik liefst alleen maar drinken wil met zoete smaak zoals aardbeienthee. En de loopneus. Altijd loopneus vlak voor aanval

Sjira, ai dat is naar dat medicatie niet werkt!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:24

Als je zovaak ernstige migraine hebt, denk ik ook direct aan clusterhoofdpijn. Dat kan total drama zijn!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:30

De dokter heeft er hier ook cluster hoofdpijn van gemaakt.
Alles klopt wel behalve de duur.
Het houd 3 dagen aan. Geen aanvallen van 10 minuten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:52

Vuurneon de loopneus heb ik ook altijd idd :j Ik heb nu weer een flinke, voel me echt hondsberoerd. Twee tentamens en een presentatie gehad vandaag dus heb een kloppende, zeurende pijn aan de rechterkant. Had natuurlijk geen pijnstillers bij me dus al twee keer boven de wc gehangen en nu met natte washandjes op mn hoofd en hopen dat ik een beetje in slaap val op een gegeven moment..

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:52

Ik heb ook vaak een loopneus bij een aanval soms zelfs traanogen als t een heftige is. Gelukkig niet de misselijkheid van over moeten geven. Vreselijk lijkt me dat.
Hebben jullie voorafgaand aan een aanval ook last van een aura?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:03

Ik heb niet zo heel vaak aura's, ik ga meestal van de waarschuwingen gelijk naar de hoofdpijn. Ik weet dat ik een aanval ga krijgen als ik heel veel zin krijg in aardbeienkwark (heel raar, maar tot nu toe nog geen enkele keer niet gebeurd) en ik moet heel veel gapen.. M'n kaken gaan helemaal strak staan, en als ik dan thuis ben en de echte hoofdpijn begint kan ik echt niks verdragen. Zelfs niet dat m'n huisgenoten op hun schoenen door het huis lopen.. Alles moet donker en geluidloos zijn dan. Door die pijn gaan mijn hele kaken strak staan, waardoor ik de volgende dag pijnlijke tanden en kaken heb en het is ook niet echt bevorderlijk voor de hoofdpijn.

Ik heb dus sumatriptan injecties gehad maar ik vond het vaak een hele grote stap om ook daadwerkelijk aan die injecties te beginnen, ik kreeg er blauwe plekken van en ik wou ze niet meenemen waardoor ik vaak te laat was. Ben er ondertussen achtergekomen dat Excedrin ongeveer hetzelfde trucje flikt, en dat kan ik gewoon bij de drogist halen. Tablet erin en dan moet ik het echt even uitslapen.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:06

Een hele tijd geleden heb ik ook gereageerd in dit topic.
Ik had toen een acupunctuur behandeling gehad wat toen erg aangeslagen had...
echter was mijn migraine weer terug gekomen.

Ik had wekelijks een aanval welke 2 a 3 dagen duurde, je kunt je voorstellen dat je hier niet op zit te wachten als je fulltime werkt.... -O-

Ik ben toen veel gaan lezen op internet. Ik heb altijd in mijn stopweek een zwaardere aanval als in de andere werken. Ik heb een document gelezen over hormonale migraine en hormonale hoofdpijn, mijn conclusie was dat ik hormonale migraine had...
Ik ben toen een tijdlijn gaan maken voor mezelf. Wanneer heb ik eigenlijk migraine gekregen?
Ik kwam tot de conclusie dat ik migraine aanvallen kreeg sinds ik was begonnen aan de anticonceptie pil.
Ook dit heb ik gegoogeld en het bleek dat er enorm veel vrouwen migraine aanvallen krijgen van de pil.
Ik las ook veel positieve ervaringen van vrouwen welke gestopt zijn met de pil en nu zo heel af en toen nog is een aanval hebben, maar niet wekelijks meer plat liggen..

Ik ben nu ook een maand gestopt met de pil, en jeetje had ik dit maar eerder gedaan!!
Ik voel me als herboren ] *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben al 3 WEKEN *\%/* *\%/* pijn vrij..... ik kan mij niet heugen dat ik dat ooit ben geweest in de afgelopen 10 jaar!!!!

Dus dames die vooral in hun stopweek ook helemaal plat liggen... probeer is te stoppen met de pil!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:08

Soraya10 schreef:
rocymax schreef:
Ik heb een tijd lang in een migrainetopic gezeten, maar dat kan ik helemaal niet meer terugvinden. Ik vroeg me zo af of er nog steeds zoveel bokkers zijn die zulke lange migraineaanvallen hebben. Ik heb unu al een week last van migraine, het komt zet zich vast aan mijn rechterkant en soms schiet het ook door naar mijn linkerkant. Ik ben kotsmisselijk, heb ontzettende last van mijn nekspieren en Word gek van de pijn. De medicijnen die ik tot un toe geslikt heb werken niet echt, immigran, tonopan, maxalt, flurpax en zo nog wel heel veel meer. Af en toe helpt hemicraneal, maar dat wil de neuroloog niet echt voorschrijven, want het schijnt heel slecht voor je hart te zijn. Ik vroeg me zo af of een osteophaat of misschien zelfs acupunctuur zou kunnen helpen. Wie nog meer?

Hoi,

Ik weet hoe vervelend het is.
Ik heb t vaak tijdens mijn menstruatie.
Wat bij mij wel voor verminderde klachten heeft gezorgd is elke 2 weken naar de fysio en glutenvrij eten.
Vooral bij dat gluten vrij eten heb ik veel baat gehad,
Ik heb geen allergie, maar toch helpt het.

Misschien het proberen waard.

Succes en sterkte

Voor beide, lees mijn bovenstaande post. wellicht helpt het voor jullie ook!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:09

Dorst die niet over gaat.
Maar drink ik dan staat het tegen.

En honger. In alles wat slecht is.
Tijdens de aanval geen honger. Daarna ook weer.

Geen aura.
Soms wel "licht flitsen" als ik wil gaan slapen . Mijn oog spieren knijpen dan ook samen.

Maar het is ter voorbode van hoofdpijn.

Wel heb ik altijd een drukkend gevoel tussen mijn ogen.
Vandaaruit altijd de echte hoofdpijn en is die druk weer weg.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:15

Stoppen met de pil en magnesium slikken heeft mij eraf geholpen. Had het zo ontzettend vaak en nu eigenlijk nooit meer!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:18

Die dorst en dan geen zin in drinken herken ik erg. En dat zin in slecht eten voor en na de aanval ook.
Ik word van te voren ook heel erg moe. Soma een trilling in een spiertje in mijn gezicht. Bij mijn oog of mond bijvoorbeeld.
Als de aanval over is ben ik nog wel een dag heel duf en duizelig en voel in mijn hoofd nog een restje hoofdpijn. En die misselijkheid, buh.. gelukkig heb ik daar medicijnen voor die redelijk helpen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:19

Splash_ schreef:
Stoppen met de pil en magnesium slikken heeft mij eraf geholpen. Had het zo ontzettend vaak en nu eigenlijk nooit meer!

Ben je juist gestopt met magnesium slikken of begonnen?