Ogen laten laseren, ervaringen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 20:04

De verhalen komen inderdaad uit o.a. de eerder geplaatste Radar uitzending van mensen met complicaties van een Lasik methode. Een oogarts vertelt daarin ook dat het flapje nooit meer herstelt. Ik dacht in principe dat dan de intralasik wel beter zou zijn, tot ik weer deze informatie las: http://eyecare-ooglaseren.nl/blog/is-in ... t-beweerd/

Hierin wordt dus beweerd dat de nadelen van de oude Lasik methode ook bij de IntraLasik methode gewoon nog bestaan.

Aan de andere kant, ... je kunt natuurlijk altijd wel overal voor- en nadelen voor vinden en je gek laten maken door internet. Maar het zijn toch je ogen... ;)

Fijn dat je vrouw een positieve ervaring heeft Albert!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:08

Die kliniek doet trouwens geen lasik, alleen lasek.
Ze heeft de eerste dagen echt veel pijn gehad maar dat was het volgens haar wel waard.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 21:17

Pijn zou ik inderdaad ook niet erg vinden als het net zo'n resultaat gaf :)

HouVanUtopia (jij was bij Visus he?). Heb jij bij je vooronderzoek al kennis gemaakt met de oogarts? Of waren het bij jou ook alleen de optometristen die de onderzoeken deden? In het informatiefilmpje laten ze namelijk wel zien dat de patiënt een gesprek met de oogarts krijgt, maar dat was bij mij niet het geval.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:49

Nee geen gesprek met arts zelf maar vind ik ook niet nodig dag van laseren zie je veelal dezelfde gezichten en worden daar alleen ooglaser behandelingen gedaan dus iedereen kan je perfect vertellen hoe en wat

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:08

Is er al iemand die de nieuwste methode overweegt? Smile van bergmanclinics, €1950 per oog all in.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:24

Ook iemand die + voor veraf heeft laten laseren?
Ik had het met de opticien over en die gaf aan dat dat resultaat veel minder goed is, op diverse site;s zou het moeten kunnen maar twijfel erg. Ben ook niet piepjong

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:35

zwanepol schreef:
Is er al iemand die de nieuwste methode overweegt? Smile van bergmanclinics, €1950 per oog all in.

Hier ben ik ook benieuwd naar! Iemand ervaring? Het klinkt erg positief namelijk. Verder ga ik dit topic ook volgen, momenteel nachtlenzen maar ik wil zo graag "gewoon" kunnen zien. Gelukkig lees ik hier veel positieve verhalen want het lijkt me best eng!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 15:24

Maandag is het dan zover. Nu ben ik alleen gigantisch verkouden inclusief koorts. Hopelijk is het maandag over. Ik vraag me af of je in zo'n geval wel mag laseren? Iemand die dat weet? Vandaag zijn ze gesloten, dus kan niet bellen ook.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:57

Mij is toendertijd verteld dat je hoornvlies het snelst herstellende gedeelte van je lichaam is.

Ik heb ik het flapje gehad en zolang je alle regeltjes in acht hou is er niets aan de hand

Ik heb ik 4 dagen met een zonnebril gelopen
En een maand niets op stal gedaan. .. had best gemogen maar ik wilde niet de ellende van bv stof in mijn ogen en ik ongemerkt toch zou gaan wrijven en dat risico wilde ik niet lopen

Ik ben er nog steeds blij mee en hou wel in gedachten dat je zo rond je 45 ste wel kans heb dat je een leesbril nodig heb
En dat is bij mij wel uitgekomen. ..

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 19:10

Het zit er op :) de ingreep was zo gepiept en ik zie nu net zo goed als ik eerst met lenzen deed. Nog wel een beetje gevoelig voor licht. Nu braaf om de haverklap aan het druppelen.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 13:30

Vanochtend nacontrole gehad. Mijn zicht is nu 100% :)

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:35

Leuk hé :)
Geniet er van!

Bij mij is het ondertussen 12 weken geleden, en nog geen seconde spijt gehad!
Ondertussen druppel ik nog 1 à 2 keer per dag, als ik aan het werk ben (ivm airco).