Een leven zonder shampoo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Een leven zonder shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:59

Het is hetzelfde.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:20

Jeeh, dan ga ik hem vanavond testen. Je weet het wel zeker he? :o

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:37

Appelciderazijn heb ik ook wel eens in mn haar gesmeerd, ging bijna over m'n baard van de geur :r :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:42

Dat sowieso hahaha maar goed als het helpt.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:30

Ik gebruik eigenlijk gewone azijn als conditioner :) Heb eerst een poging gedaan met appelazijn maar die geur stond me helemaal niet aan :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:47

Raar dat je er qua eten nooit op let hahaha, vind hem wel lekker smaken door de sla heen.

Je kunt natuurlijk ook de azijn met water mengen en in een sprayflacon doen. :)*
Er wordt iemand wakker. :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:27

Na een dikke hoest- en niesbui onder de douche, dan toch eindelijk appelciderazijn gebruikt. En warempel, geen enkele klit te bekennen. Ook ruik je het naderhand inderdaad niet. Benieuwd hoe mijn haar er na het opdrogen eruit ziet.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 20:51

Goh, het topic loopt hard zeg. Wat leuk dat er zoveel mensen de eerste stappen durven te zetten! Wie weet durf ik het dan straks ook :D Het lijkt mij leuk om een foto update te zien :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:00

Ik ga niet helemaal zonder shampoo, maar wel proberen om maximaal 2x in de week te wassen!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:38

Ik wil me hier ook wel melden :)
Na al eerder te hebben gelezen ben ik denk een jaar (of twee) begonnen met m'n haar minder vaak te wassen, van om de dag naar om de 4/5 dagen. Op de 5e dag was ik het dan ook wel, want dan krijg ik van familie ook wel wat reacties dat m'n haar vet is :+
Mede door dit topic ga ik nu toch een poging wagen :) Laatste keer dat ik shampoo heb gebruikt is nu op een halve dag na een week geleden. Ben sinds gister bezig met vaker borstelen om het vet te verdelen, echter was m'n haar vandaag ronduit vet, stug en lelijk := Net een douche genomen en 'gewassen' met citroensap, dat is nu net droog en lijkt wel weer zachter aan te voelen dan vanmiddag, en nog steeds wel iets vettig, maar stukken minder dan voor het douchen.
Borstelen deed ik overigens echt zelden, dus dat is nu weer even anders, 't wordt er nog niet echt mooier op van het borstelen, maar zolang ik weinig bijzonders hoef te doen interesseert me dat niet zoveel ;)

Ik hoop dat het lukt, heb liever ook zo min mogelijk chemische rommel, enige puntje is dat ik voor m'n werk (horeca) er toch wel enigszins verzorgd uit moet zien, dus ik wacht nog even af, als het nu niet lukt probeer ik het deze zomer nog een keer.
Backing soda hebben we hier nog in van die kleine zakjes de kast staan (volgens mij over datum maar dat kan vast geen kwaad :Y) ), kan ik ook wel eens proberen, hoeveel gebruiken jullie daarvan?

Ik las dat er interesse is in foto's? Ik kan zo best een foto maken, van hoe het er nu uitziet als iemand dat wil?

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:23

fleur_yen schreef:
Backing soda hebben we hier nog in van die kleine zakjes de kast staan (volgens mij over datum maar dat kan vast geen kwaad :Y) ), kan ik ook wel eens proberen, hoeveel gebruiken jullie daarvan?

2 lepels per 500 ml :-) Ik kan daarmee ongeveer 3 keer mijn haar mee wassen. Ik vind dat echt een geweldige oplossing om geen shampoo te gebruiken!
Je kan dan ook de baking soda afbouwen en uiteindelijk kan je zonder. Maar zo ver ben ik zelf nog niet.

Ik wist niet eens dat daar een datum op stond :+

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 02:17

@seltje Thanks voor je uitgebreide antwoord ga nu je link bekijken:)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:41

Omdat ik geen zin had mijn haar te wassen, te gaan paardrijden de volgende dag en weer mijn haar te wassen, heb ik ook een poging gedaan met hoofdhuid masseren, wassen met water en veel borstelen.

Ik merk wel dat de uiteinden van mijn haar er wel baat bij hebben zo :) Normaal heb ik vrij droge punten, maar omdat het vet nu niet allemaal weg is en verdeeld word, is dat een stuk minder. Ik ga het kammen dus iig de komende tijd meer doen!

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:16

Wat toevallig dat ik dit topic tegen kom! Ik ben nu inmiddels een week gestopt met shampoo en tot nu toe bevalt het eigenlijk super! Ik heb het gisteren voor het eerst gewassen, enkel met water.

Wat ik vooral merk is dat mijn haar een stuk minder droog is, en daardoor kan ik het nu ook een stuk makkelijker kammen en raakt het minder in de klit. Wel vind ik het nog een beetje te vet ogen. Ik denk er over na om baking soda of citroen sap te proberen. Dit heb ik eerder nog niet gedaan omdat ik dat vergeten was in de winkel :p

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:01

Ik ben nu vanaf dinsdag bezig, maar heb nou niet het idee dat citroensap werkt :( Ik was mijn haar elke dag met water, eerst normale temperatuur, dan wat citroensap uit zo'n flesje erop, even masseren en laten inwerken, daarna uitspoelen, m'n haar met heet water doorborstelen en daarna nog een keer met koud water. Doe ik wat verkeerd? Want mijn haar is behoorlijk (lees heel erg) vet...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:02

Probeer eens verse citroenen uit te persen met een citrusvruchtpers? Wellicht zit er verschil tussen het gele flesje en de verse variant.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:48

Maaikevdk schreef:
Ik ben nu vanaf dinsdag bezig, maar heb nou niet het idee dat citroensap werkt :( Ik was mijn haar elke dag met water, eerst normale temperatuur, dan wat citroensap uit zo'n flesje erop, even masseren en laten inwerken, daarna uitspoelen, m'n haar met heet water doorborstelen en daarna nog een keer met koud water. Doe ik wat verkeerd? Want mijn haar is behoorlijk (lees heel erg) vet...

Ik ben sinds maandag bezig, en ik zie nu al resultaat! Mijn haar is veel dikker, voller en glanzender. Terwijl mijn haar normaal gesproken binnen 3 dagen vet werd, is het sinds maandag niet één keer vet geweest. _/-\o_ En het enige wat ik gebruik is water, meer niet. Heb je inderdaad al verse citroenen geprobeerd? En baking soda? :)

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:03

Citroenen? Nog nooit van gehoord om daar je haar mee te wassen!
Als het niet lukt met de citroenen Maaikevdk, is baking soda ook een goede oplossing. Mijn haar werd echt proper en na een tijd moest ik het ook minder wassen. :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:16

Ik weet niet of het expres is maar je hoofdhuid masseren maakt je haar (heel erg) vet. Je stimuleert je hoofdhuid als het ware om veel vet aan te maken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:18

Laatst bijgewerkt door magda_90 op 31-05-15 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:19

Hmm, ik heb hier nog 2 pakjes baking soda staan :P Ik denk dat ik een fles azijn erbij haal en het eens ga proberen!

Mijn haar neigt ook naar erg snel vet worden. Dus wie weet werkt het wel :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:21

Ik meldt me ook aan in dit topic!
Als ik mijn haar was, is het de 1e 2 dagen echt altijd ontzettend pluizig en ziet het er niet uit.
Pas na de 2e dag gaat het mooier zitten. Ik was op het moment na de 2e dag omdat ik dan ook begin te merken dat mijn haar vettig word. Mijn plan is om vanaf nu alleen nog met water mijn haar af te spoelen, ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Zijn er meer bokkers die alleen met water afspoelen? of gebruiken jullie allemaal wel een 'vervangend' product ipv shampoo?

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:24

Suusie22 schreef:
Als ik mijn haar was, is het de 1e 2 dagen echt altijd ontzettend pluizig en ziet het er niet uit.
Pas na de 2e dag gaat het mooier zitten. Ik was op het moment na de 2e dag omdat ik dan ook begin te merken dat mijn haar vettig word. Mijn plan is om vanaf nu alleen nog met water mijn haar af te spoelen, ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Zijn er meer bokkers die alleen met water afspoelen? of gebruiken jullie allemaal wel een 'vervangend' product ipv shampoo?

Ik spoel mijn haar alleen maar met water, dit sinds maandag. En ik merk nu al een heel mooi resultaat! :j

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:27

furtje schreef:
Suusie22 schreef:

Ik spoel mijn haar alleen maar met water, dit sinds maandag. En ik merk nu al een heel mooi resultaat! :j

Goed om te horen! Ik ben onwijs benieuwd naar het resultaat bij mij!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:31

Ik spoel ook alleen met water (wegens allergie), en heb sindsdien enorm veel volume, veel minder klitten, veel minder droge punten. Dus alleen maar content(en het milieu ook)