Boras schreef:Ik zie de apotheek als een winkel, er zijn er veel van.
Hebben ze niet wat ik wil, dan ga ik naar een andere.
Als ik dat vertel, dan is er vaak opeens meer mogelijk.
Ook als de reden van het andere soort medicijn bij de verzekeraar zou liggen. Zogenaamd.
In principe heb je vrije keuze van apotheek. Niet van medicatie. Maar ik merk regelmatig dat er best veel mogelijk is.
Zo jammer dat de apotheek weer in een kwaad dag licht wordt gesteld. De apotheek heeft helaas zelf weinig in te brengen over het merk van een medicijn wat afgeleverd wordt. De zorgverzekeraar bepaald gewoon het merk wat je aflevert een ander merk wordt gewoon niet vergoed. En dit merk mag ook nog eens ieder half jaar veranderen, Vindt de apotheek dit fijn nee ze hebben er niets tegen in te brengen en van sommige medicijnen heb je 4 verschillende merken in de la liggen. En het is ook niet echt bevorderlijk voor de therapie trouw. Dus is de apotheek hier zelf blij mee NEE!!!
Pil vind ik zelf een beetje ander verhaal daar kan je gewoon het merk afleveren wat de klant wil 9 van de 10 keer moet het toch zelf betaald en ingediend worden bij de verzekeraar dus heb je met die vergoedingskwestie niets te maken.