"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:47

Kala schreef:
Ik ben ook afgevallen sinds ik ben gestopt. Meer mensen die dit merken?

Ik had het al genoemd,maar ik ben idd ook 8kg afgevallen. Ik kan het aan niets anders wijten dan aan het stoppen met de pil. In die periode kon ik niet sporten door een blessure maar heb m'n eetpatroon niet drastisch aangepast. En toch vlogen de kilo's er in no time af. Nu alweer tijdje stabiel gewicht.
Vriendin van me had precies hetzelfde na switch van pil naar spiraal.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:48

_helga_ schreef:
Ik lees goede dingen over zoely?
een pil dat voor een deel gemaakt is van je eigen lichaams hormoon.
Je kunt de stopweek verzetten en je kunt er makkelijk mee stoppen.

Met de hormoon spiraal zit je er 5 jaar aan vast.

Ik slik sinds een half jaar Zoely, nadat ik eerst aan een ander merk zat (weet de naam niet meer) dat echt een drama was. Overal pijn, misselijkheid, huilbuien, enzovoorts. Met Zoely idd nergens last van!! Behalve dat de stopweek echt wel pittig was ben ik heel tevreden met deze pil. Ik voel me stabieler en meer mezelf.

Seven

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:59

Dit topic is echter eye-opener, jaren gedacht dat ik de enige was met dit probleem

Heb het ook getest, door de pil dus niet meer te gebruiken toen veranderde ik weet in wie ik ben kwa libido nu weer 3 dagen de pil en bla nergens meer zin in

Ik wil graag iets anders maar wat is de vraag

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:07

ingedebruijn schreef:
Weet iemand wat zo'n staafje in je arm kost?

Schijnt ook mede af te hangen of je naar de gyn. moet of dit bij jouw eigen huisarts kan :j
Ik weet niet het bedrag dat ik zo moet neerleggen maar HA vroeg met deze reden of ik wel naar de gyn. wilde :j

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:48

Huh staafje gaat in je arm... niet downunder. Daar heeft de gyn dan toch weinig mee te maken?

Welke alternatieven gebruiken de mensen hier die gestopt zijn met de pil? ben benieuwd naar de verdere ervaringen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:07

Ik lees veel herkenbare dingen :j Ik ben een tijdje gestopt geweest met de pil. Nuvaring geprobeerd maar daar kreeg ik migraine van -O- Zonder pil is voor mij geen optie, mijn eisprong is enorm pijnlijk. Alsof dat ei losgerukt wordt en verpakt in gebroken glas op reis gaat. Moet je dan eens proberen naar je werk te fietsen %) Of paard te rijden. Of gewoon maar op te staan. Niet te doen :n En om nou al de boel weg te laten halen, meh.

De 'gewone' pil was echter geen optie meer. Ik was zo labiel als wat, van enorme huilbuien om niets tot het (enorm onterecht) volledig affakkelen van mensen. Echt héél naar. Daarom ben ik toen ook gestopt. Maar de pijn rond de eisprong icm flinke pijn tijdens ongesteld (en ook heftig ongesteld) zijn = twee weken van de vier pijn. Spiraal is vanwege de het snelle krampen van mijn lichaam ook geen optie. Mijn lichaam ziet een tampon al als iets wat er NU uit moet >;) Laat staan een spiraaltje. Mijn god, ik moet er niet aan denken.

Dus weer naar de HA, met hangende pootjes. En die stelde een lichtere pil voor :wow: Dus nou heb ik wel de pil en dus géén pijn, maar ook niet dat labiele. Ideaal!

Qua libido 'werkt' deze ook wel beter. Nou is mijn libido als er geen interessant persoon is in mijn leven sowieso niet zo hoog, merk wel dat het tijdens stopweken soms wel hoger wordt. Handig ^)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:15

AvWShots schreef:
Huh staafje gaat in je arm... niet downunder. Daar heeft de gyn dan toch weinig mee te maken?

Welke alternatieven gebruiken de mensen hier die gestopt zijn met de pil? ben benieuwd naar de verdere ervaringen.

Staafje word in je arm (binnenkant) in het vetweefsel ingebracht, kan vervolgens 3 jaar blijven zitten met goede werking, daarna moet je hem vervangen.
Ik gok dat het bij de gyn. is omdat het anticonceptie is, maar een groot aantal HA mag dit ook uitvoeren :j

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:16

Ik sta volledig achter dit artikel sinds ik het zelf ondervonden heb. Nadat het van de zomer met mijn vriend is uitgegaan (ook deels doordat het er nooit meer van kwam) ben ik enkele maanden gestopt met de pil. Ik had er vrijwel continu zin in, terwijl ik dit vroeger nooit zo ervaren had!
Sinds september zijn mijn vriend en ik weer samen en ben ik ook terug opnieuw met de pil begonnen, in het begin was de spontane zin er nog wel, maar dat nam ook weer snel af, terwijl onze relatie echt supergoed gaat. Ik denk dat ik weer een tijdje ga stoppen ermee, begin de laatste tijd ook meer en meer aan een spiraaltje te denken.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:46

ingedebruijn schreef:
Weet iemand wat zo'n staafje in je arm kost?

Lees je ajb goed in. Ken een paar dames in mijn omgeving die er schijnzwanger van zijn geraakt.

Plien91 schreef:
Kala schreef:
Ik ben ook afgevallen sinds ik ben gestopt. Meer mensen die dit merken?

Ik had het al genoemd,maar ik ben idd ook 8kg afgevallen. Ik kan het aan niets anders wijten dan aan het stoppen met de pil. In die periode kon ik niet sporten door een blessure maar heb m'n eetpatroon niet drastisch aangepast. En toch vlogen de kilo's er in no time af. Nu alweer tijdje stabiel gewicht.
Vriendin van me had precies hetzelfde na switch van pil naar spiraal.

Ow wouw, 8kg. Nee, zoveel is het nu ook weer niet bij mij, maar ik merk echt wel verschil!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:53

Ik slikte de pil ook zo'n 7 jaar, vaak ook doorslikken en op een gegeven moment kreeg ik krampen. Dit was in mijn laatste 2 jaar van de pil. Krampen die pijn deden als weeën. En dat tijdens mijn eind examen... Het was niet te doen! Ik kon op zo'n moment niks anders doen dan met handen op mijn buik zitten en wachten tot het verdween. Ook seks was geen bal meer aan, krampen, geen zin en noem maar op. Ik ben dus eind 2013 gestopt met de pil en ik had met 2 maanden de perfecte cyclus te pakken, libido was opeens torenhoog en mijn karakter veranderde echt heel extreem. Ik heb afgelopen jaar November tot 9 januari dit jaar nog wel even de pil moeten slikken omdat ik toch liever niet ongesteld wou worden tijdens mijn vakantie in de States, maar dan merk je inderdaad dat je lichaam en geestelijke gesteldheid gewoon weer extreem veranderd... Inmiddels weer clean en de perfecte cyclus :) Ik ga er niet meer aan beginnen... Ja misschien als ik een relatie heb, maar dan ga ik wel kijken of er andere mogelijkheden zijn. Ik heb overigens sinds ik gestopt ben met de pil helemaal GEEN krampen meer gehad. Het doet dus écht iets met je

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:01

Ik kan me ook heel goed vinden in het artikel :j Ik heb besloten nu weer te stoppen.
Vorig jaar ben ik een periode gestopt en ik werd opeens veel minder snel verdrietig,
had inderdaad een veel hoger libido en ik kon makkelijk 8 kilo afvallen. Wel raar
dat ik 8 maanden niet ongesteld werd, mijn cyclus was helemaal van de rel. Ik kreeg een relatie dus
ik begon weer maar nu lijkt alles wel nog erger als in het begin; ik voel me vaak verdrietig, heb
heel vaak hoofdpijn/migraine. Ik ben in de tijd dat ik gestopt ben geen 1 keer 'normaal' ongesteld
geworden :o?

Ik ga vanaf vandaag weer stoppen en gewoon weer alleen
condooms gebruiken; niet ideaal maar ik hoop echt dat ik weer zo word als een jaar geleden.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:42

_helga_ schreef:
Ik lees goede dingen over zoely?
een pil dat voor een deel gemaakt is van je eigen lichaams hormoon.
Je kunt de stopweek verzetten en je kunt er makkelijk mee stoppen.

Met de hormoon spiraal zit je er 5 jaar aan vast.

Je kunt hem er ook wel na een jaar uit laten halen natuurlijk.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:10

Ik ben ook al jaaaaren aan de pil. Heb er ook wel eens over gedacht om over te stappen op iets anders, maar geen jasjes.. :o Bij mij schommelt het wel eens hoe veel zin ik heb. Maar wat meer zou niet erg zijn. :D Je hoort wel vaker negatieve dingen over de pil. Maar het enorme voordeel is dat je ook gewoon 2 strips achter elkaar kunt doen bijvoorbeeld, scheelt weer een hoop gedoe. Plannen kan natuurlijk niet zo goed met een spiraaltje ofzo en dat houdt me een beetje tegen om over te stappen.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:45

Ben ik de enigste die dit compleet andersom heeft?
Als ik stopweek heb voel ik me verschrikkelijk, soms bijna depressief. Ook krijg ik dan overal exceem waar ik helemaal gek van word.
Heb al een keer geprobeerd te stoppen omdat ik dat soort medicijnen wel 'troep'vind voor mn lichaam. Maar dat ging niet goed.. dus ben ook weer begonnen.
van geen lust heb ik ook geen last..

Hebben meer mensen hier ervaring mee?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:00

Boras schreef:
Ik zie de apotheek als een winkel, er zijn er veel van.
Hebben ze niet wat ik wil, dan ga ik naar een andere.
Als ik dat vertel, dan is er vaak opeens meer mogelijk.
Ook als de reden van het andere soort medicijn bij de verzekeraar zou liggen. Zogenaamd.
In principe heb je vrije keuze van apotheek. Niet van medicatie. Maar ik merk regelmatig dat er best veel mogelijk is.

Zo jammer dat de apotheek weer in een kwaad dag licht wordt gesteld. De apotheek heeft helaas zelf weinig in te brengen over het merk van een medicijn wat afgeleverd wordt. De zorgverzekeraar bepaald gewoon het merk wat je aflevert een ander merk wordt gewoon niet vergoed. En dit merk mag ook nog eens ieder half jaar veranderen, Vindt de apotheek dit fijn nee ze hebben er niets tegen in te brengen en van sommige medicijnen heb je 4 verschillende merken in de la liggen. En het is ook niet echt bevorderlijk voor de therapie trouw. Dus is de apotheek hier zelf blij mee NEE!!!

Pil vind ik zelf een beetje ander verhaal daar kan je gewoon het merk afleveren wat de klant wil 9 van de 10 keer moet het toch zelf betaald en ingediend worden bij de verzekeraar dus heb je met die vergoedingskwestie niets te maken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:11

Het kan aan mij liggen, maar we hebben het hier ook over de pil... Dus er wordt niemand onterecht in een kwaad daglicht gezet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:20

sharon488 schreef:
Als ik stopweek heb voel ik me verschrikkelijk, soms bijna depressief. Ook krijg ik dan overal exceem waar ik helemaal gek van word.
Heb al een keer geprobeerd te stoppen omdat ik dat soort medicijnen wel 'troep'vind voor mn lichaam. Maar dat ging niet goed.. dus ben ook weer begonnen.

Eerste 2 week toen ik was gestopt met de pil (dus 2 week na de stopweek) waren een hel: 24/7 afschuwelijke hoofdpijn die werd afgewisseld met migraine , vreselijk ziek voelen etc. Maar toen ik daar doorheen was, merkte ik pas wat de pil allemaal beïnvloedde. Heb sindsdien 75 procent minder migraine, veel minder afgevlakt qua gevoel en houdt minder vocht vast tegen het eind van het cyclus.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:25

Ik ben blij dit te lezen, ik heb precies hetzelfde.

Weet niet zo goed wat ik hiermee moet, wil het liefst van de pil af maar... Wat dan wel?

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:39

Dit is bij mij ook het geval geweest. De eerste paar jaar ging alles goed met de pil, tot afgelopen jaar. Ik was alleen maar chagrijnig totaal geen behoefte aan sex en m'n fantasieën waren er ook niet meer.

Ik was ineens een heel anders mens. Ik ben vervolgens overgestapt op de prikpil maar helaas bleef dit aanhouden.

Nu ben ik gestopt met anticonceptie en ik merk aan mezelf dat alles weer terug komt en k weer mezelf wordt. In overleg met de dokter was het beter dat ik stopte omdat mijn lichaam te heftig reageert op de hormonen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:39

sharon488 schreef:

Welke pil slik je? :)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:43

Ik herken dit ook, wist het al 2 jaar geleden toen ik tijdelijk gestopt ben met de pil. Voelde me gelijk een stuk lichter en beter, ook mijn libido was meteen terug.
Met opnieuw een relatie te hebben ben ik weer begonnen (ditmaal de Nuvaring), maar ik zou graag hormoonvrij door het leven gaan. Ik heb zowel mentale als fysieke klachten nu, die volgens mij (deels) aan de hormonen liggen.

Maar zoals zo vele anderen: wat dan wel?
Ik hoor dat sommige heel tevreden zijn met apps die je cyclus nauwgezet volgen, maar tegelijk zou ik me toch niet zo veilig voelen als nu met hormonale anticonceptie. Een zwangerschap zou op dit moment héél ongelegen komen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:46

Dat is een beetje het nadeel, pil is makkelijk en betrouwbaar. (Makkelijk als in, er hoeft niks ingebracht te worden en betrouwbaar als je hem niet vergeet natuurlijk) Daarom stap ik ook liever niet over, maar ben wel benieuwd hoe ik zonder doe. Vind wel ideaal dat ik mn ongesteldheid kan skippen, heb dan altijd zoveel buikpijn.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:19

Ik ben een beetje bang dat dit ook bij mij het geval is. Ik merk het in mijn stopweek idd ook al..
Maar ik durf niet zo goed van de pil af te stappen :+ Veel te bang voor een zwangerschap.
Als ik de verhalen zo lees hebben sommigen bij andere opties ook er last van. Hang per persoon dan weer af blijkt wel.. Enige optie helemaal geen anticonceptie dan.. Beetje eng :+ Durf al niet even te stoppen om het alleen uit te proberen hahaha.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:21

Ik was net aan het lezen over de "Ladycomp", een toestelletje dat als ik het goed begrijp de temperatuurmethode volgt, maar dan met heel nauwkeurige metingen.
Klinkt op zich wel interessant, maar denk dat ik altijd zenuwachtig zou zijn in de vruchtbare periode, zelfs met condoom.
Zijn er andere bokkers die hiermee bekend zijn?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:26

Hier het omgekeerde.
Zonder pil heb ik vreselijk depressieve aanvallen.
Met pil ben ik gelukkig en emotioneel ontzettend stabiel.
Ik ben ook geen gram in gewicht veranderd en ik geloof ook niet dat er een groot libido verschil is.
Zonder pul merk ik wel duidelijk verschil gedurende de cyclus.
Met pil is mijn hele leven gewoon constanter en prettiger.
Man wat was ik opgelucht toen ik na de bv weer mijn oude pil mocht.
Ik maak me nu al zorgen voor de overgang. Desnoods blijf ik hem gewoon tot mijn 80e slikken :P